Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.

Discussie: Mark's Set

  1. #1

    Standaard Mark's Set

    Nadat ik de laatste dagen bezig ben geweest met afwerken is het voor mijn gevoel eindelijk goed genoeg om te posten . Ik heb deze set opgebouwd vanaf november 2006 en ben er nu helemaal tevreden mee.


    Vanaf de sweetspot


    De apparatuur


    Q7 Bi-wire aangesloten


    Sweetspot


    Overzicht 'HT Muur"


    Kabelzooi


    Afstandsbediengingen: Alles staat geprogrammeerd in de Marantz behalve de UPC en Panasonic afstandsbediening:


    Apparatuur:

    Receiver: Marantz SR7500
    DVD Speler: Marantz DV7600
    TV: Panasonic 42pv60

    Speakers:
    KEF Q7
    KEF Q9 Center
    KEF Q2 Dipool

    Bekabeling
    Front: QED Silver Anniversary XT Bi-wire
    Center: QED Silver Anniversary XT
    Rear: QED Silver Anniversary
    Interlink: QED SR75

    QED HDMI-P Kabel
    Hirschman COAX Kabel + Pluggen

    Verder heb ik nog een Ipod 30GB + dock aangesloten met de kabels die bij de dock zaten.

    Het geheel onder de tv moet nog netjes worden afgewerkt moet alleen even kijken wat te doen met de UPC box. Misschien dat ik hem onder mijn center plaats door middel van buizen die bij elke bouwmarkt te koop zijn.

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Mooi spul inmiddels. :wink:

  3. #3

    Standaard

    Hier kun je wel een filmpje op kijken....

    Alleen vind ik het geen gezicht dat je die snoeren zo links naast de tv laat zweven.... Ik zou ze door de kabelgoot naar beneden trekken. Geeft meer rust. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Hier kun je wel een filmpje op kijken....

    Alleen vind ik het geen gezicht dat je die snoeren zo links naast de tv laat zweven.... Ik zou ze door de kabelgoot naar beneden trekken. Geeft meer rust. :wink:
    Allemaal mooie spullen, maar inderdaad die 2 power cables zou je in deze strakke opzet beter kunnen wegwerken.
    Veel plezier met je spullen!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #5

    Standaard

    Ik zit zelf ook wel met die powerkabels. Alleen de vraag is waar ze heen moeten. Richting m'n meubel gaat niet meer lukken die plint zit gewoon vol. Ik kan ze naar beneden trekken, maar dan moeten ze vervolgens toch weer naar hetzelfde stopcontact.

  6. #6

    Standaard

    Ziet er goed uit...

    Wel had ik het ook nog wat meer afgewerkt..

    Hoe vind je de Dipool speakers?
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Ziet er goed uit...

    Wel had ik het ook nog wat meer afgewerkt..

    Hoe vind je de Dipool speakers?

    Het verhaal is nu dat het niet meer af te werken valt. Alleen onder de tv, maar daar moet ik dus nog kijken wat ik ga doen.

    De dipool speakers bevallen goed. Ik heb nooit andere speakers gehoord, maar heb simpelweg geen andere keuze ivm ruimte.

  8. #8

    Standaard

    Er is volgens mij 1 mogelijkheid om de stroomkabels weg te werken.
    Het bestaande stopcontact behouden en doorlussen naar beneden. Dan kan ik dus op vloerhoogte een nieuw stopcontact maken. De stroomkabels kan ik vervolgens door de plint naar beneden trekken. Het enige wat ik dan heb is een witte kabelgoot op de muur maar dat is denk ik niet zo'n probleem.

    edit: Of ik maak zoiezo een witte kabelgoot en trek de kabels naar boven dan hoef ik geen nieuw stopcontact aan te leggen dat lijkt me slimmer.

  9. #9

    Standaard

    Mooie set Mark. 8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Mooie set Mark. 8)
    Dank

  11. #11

    Standaard

    Je hebt nog upgraderuimte in je kasje... wat ga je daar plaatsen?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #12

    Standaard

    Helemaal niks voorlopig :wink:. Ik ben nu tevreden binnenkort eerst eens een paar keer op vakantie en andere leuke dingen doen.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Je hebt nog upgraderuimte in je kasje... wat ga je daar plaatsen?
    Een HD DVD of een BD DVD speler

    Ik ben ook benieuwd, moet ook zeggen dat het heel mooi spul is Mark

    Persoonlijk zou ik in deze opstelling met een lager en wat breder meubel(wel in dezelfde uitvoering als je huidige tafel) de audio en video apparaten centraal onder de TV plaatsen. Alle kabels komen dan centraal terecht en blijven dan ook meer uit het zicht, je hebt dan wel centraal een aardige lichtnetcentrale nodig om alles op aan te sluiten, maar dat moet geen probleem zijn.

    Het is al heel mooi, en het kan altijd mooier, je hoeft je in ieder geval niet te schamen :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    wauw, dat ziet er goed uit hoor!

    Je nieuwste aanwinst staat wel erg mooi bij je versterker moet ik zeggen!

  15. #15

    Standaard

    Ik heb een meubel gehad waar m'n tv opstond en de componenten onder, maar ik vind deze oplossing persoonlijk mooier.

    Ik hou het zo, maar die centrale stroomvoorziening zal inderdaad niet zo'n probleem zijn het stopcontact wat naast m'n meubel staat heb ik ook zelf aangelegd. Staat toch een stuk strakker dan een stekkerdoos.

    Als alles strak is weggewerkt bij m'n tv is het weer een heel ander gezicht heb nu al een idee over hoe ik het ga doen 8).

  16. #16

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    Mooie set... waar heb je die audiomeubel vandaan, en wat heeft die gekost?
    Denon AVR-2105 | Denon DVD-2910 | Dali Concept 8 | Dali Concept 2 | Dali Concept Center | Dali Concept Sub | van den Hul SnowLine | Monster Interlinks | Panasonic TH-37PV60EH

  19. #19

    Standaard

    Ik heb dat audiomeubel 2e hands bij iemand gekocht. Is van aldenkamp en is zo te vinden op google.

  20. #20

    Standaard

    Mooi spul allemaal! Ben jaloers op die receiver

  21. #21

    Standaard

    Zoals al eerder gezegd, je hoeft je niet te schamen, echt heel mooi spul, de inrichting daarvan en hoe je kabels lopen en weggewerkt kunnen worden is een klusje dat de één wel ligt en waar de ander niet wakker van ligt :wink: (zelf kan ik wel een kabeltje of wat zien liggen :wink: )

    Toch mis ik in je opstelling een sub, zeker bij films is dat een geweldige aanvulling, heb je wel eens over een sub nagedacht
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Zoals al eerder gezegd, je hoeft je niet te schamen, echt heel mooi spul, de inrichting daarvan en hoe je kabels lopen en weggewerkt kunnen worden is een klusje dat de één wel ligt en waar de ander niet wakker van ligt :wink: (zelf kan ik wel een kabeltje of wat zien liggen :wink: )

    Toch mis ik in je opstelling een sub, zeker bij films is dat een geweldige aanvulling, heb je wel eens over een sub nagedacht
    Ik ben zelf zeker wel van de afwerking, maar had nog niet echt een idee in m'n hoofd over hoe alles te doen. Ik heb zelf weleens aan een sub gedacht, maar de appartementen waar ik woon zijn te gehorig dus dat zit er niet in.

  23. #23

    Standaard

    Heel mooi !
    Alleen denk ik dat de dipools een beetje te hoog hangen en niet goed zijn geplaatst.
    Beter zou gewone surrounds zijn ivm jouw kamer indeling.

    Opstelling voor voornamelijk films:


    Opstelling voor voornamelijk muziek:


    Direct afstralende surround luidsprekers laten duidelijk horen waar het geluid vandaan komt. Deze opstelling is optimaal voor luisteren naar muziek:


    In jouw geval zouden de dipools zo moeten worden opgesteld:

  24. #24

    Standaard

    Dipool speakers hebben als kenmerk dat ze hoger kunnen (en eigenlijk moeten) worden gehangen dan normale surround speakers dit om de plaatsing van het surround geluid tegen te gaan. De plaatsing van dipool speakers komt ook een stuk minder krap dan de plaatsing van direct stralers.

    Verder is er naast mijn opstelling (lees achterspeakers) een schoorsteen lijkt me ook niet handig om hem daar achter te plaatsen.

    Zo'n plaatje is wel leuk, maar op dat soort plaatjes zijn 10 tallen varianten te vinden op internet. Ik zal me eerst een beetje inlezen in een onderwerp voordat je dit soort dingen gaat roepen.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark_a
    ... Verder is er naast mijn opstelling (lees achterspeakers) een schoorsteen lijkt me ook niet handig om hem daar achter te plaatsen.

    Zo'n plaatje is wel leuk, maar op dat soort plaatjes zijn 10 tallen varianten te vinden op internet. Ik zal me eerst een beetje inlezen in een onderwerp voordat je dit soort dingen gaat roepen.
    Laatste zin snap ik niet helemaal ... moet ik me nu eerst laten inlezen of jij?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •