De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Miyazaki's new film: Gake no ue no Ponyo

    Ben een beetje aan het haasten "to spread the word", maar ik heb vanochtend groot nieuws op mijn website geplaatst...

    Hayao Miyazaki's nieuwe film is aangekondigd!!!

    Ik moet weer snel verder, maar alle info is te vinden op:
    http://www.ghibliworld.com/news.html#1903

    Als ik tijd heb zal ik meer details posten!

  2. #2

    Standaard

    Ah, da's goed nieuws. Ik heb erg genoten van zijn vorige werk. Vooral van Spirited Away.

    Trouwens, Wushu-4-ever, jij lijkt me de aangewezen persoon om dit te vragen. Ik kijk de laatste tijd veel oude kung-fu films, heb jij nog titels die je me kunt aanraden? Ik ben vooral geïnteresseerd in het Wuxia genre.

  3. #3

    Standaard

    Cool
    Laat maar komen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Kan niet wachten tot deze uitkomt!
    Je kan eigelijk toch altijd wel iets speciaals verwachten als het om Miyazaki gaat.

    Ben ook benieuwd wanneer hier de film van Miyazaki's zoon hier uitkomt op DVD "Tales From Earthsea", ben ik toch ook wel heel benieuwd naar.

  6. #6

    Standaard

    Zoals gewoonlijk heet nieuws uit Japan over Miyazaki's nieuwe film op mijn website geplaatst...

    27th of February, NHK PROFESSIONAL WITH MIYAZAKI AND “GAKE NO UE NO PONYO” (TRAILER INCLUDED):
    http://www.ghibliworld.com/news.html#2703


  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Heb de film pas geleden in Japan gezien. Ik vond 'm erg leuk. Met mijn gebrekkige Japans kon ik het verhaaltje redelijk goed volgen.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb hem afgelopen zaterdag op Cinekid gezien. Ben niet altijd even fan van japanse (animatie)films omdat hun manier van vertellen zo anders is, maar deze vond ik weer erg leuk. Mooi getekend en een lief verhaaltje, wel meer op kinderen gericht dan zijn vorige films, maar desondanks (of misschien wel juist daardoor) erg genoten.

  10. #10

    Standaard

    ik citeer mezelf :P

    Gake no ue no Ponyo (Ponyo on the cliff by the sea) is de nieuwste animatie film van Hayao Miyazaki. Deze Japanse regisseur van studio Ghibli heeft al verschillende grote titels op zijn naam staan waaronder de Academy Award winnende animaite film Spirited away.

    Ponyo is net als alle andere films van Miyazaki weer een magische animatiefilm gericht op voornamelijk kinderen. Maar tijdens de Nederlandse primeur bleek maar weer dat niet alleen kinderen Miyazaki's werk fantastisch vinden. In de bioscoopzaal zaten van de 150 mensen misschien 40 kinderen.

    Deze nieuwe film gaat over een magisch visje dat in een potje vast komt te zitten. Wanneer er geen hoop meer is wordt ze gered door een jongetje van 5. Dit jongetje red haar uit het potje noemt haar Ponyo en neemt haar mee naar huis. Hier hebben ze samen veel plezier, totdat een tovenaar Ponyo terug haalt naar de zee. Ponyo kan het jongetje echter niet vergeten en wil daarom een mens worden zodat ze altijd samen met het jongetje kan zijn.

    Na het zien van de film kan ik niets anders zeggen dan dat Miyazaki van Ponyo weer een meesterwerk gemaakt heeft Schitterende animaties, Mooie karakters, spannende scene's en natuurlijk de altijd mooie muziek van Joe Hisaishi.

    Het duurt nog even totdat hij hier in Nederland overal te vinden zal zijn, maar wanneer dit wel het geval is zou ik aanraden om eens geen Disney film te kijken met de kids, maar zet Ponyo eens op! Wedden dat jullie daar beiden meer plezier aan beleven?
    wat me wel opviel was dat er in de bioscoopzaal bij cinekid van de 150 mensen misschien 30 kinderen waren haha dus vooral oudere die de film kwamen kijken :P
    Wat me ook opviel was dat er best wel een aantal keer kinderen aan het huilen gingen.. Ghibli films zijn vergeleke met disneys veel enger!
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  11. #11

    Standaard

    Is er al een normale releasedate bekend?
    N/A

  12. #12

    Standaard

    Country Date
    Japan 19 July 2008
    Italy 31 August 2008 (Venice Film Festival)
    UK 3 April 2009
    Germany 30 April 2009
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  13. #13

    Standaard

    Hij draaide dus in Japan al enkele maanden; ik zat dan ook met zo'n 5 anderen in de zaal

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sméagol Bekijk bericht
    Is er al een normale releasedate bekend?
    Duurt nog wel even. Hij staat voor Nederland gepland op 16 april 2009.

  15. #15

    Standaard

    Thanks! 't is even wachten ja, maar ik heb geduld. Zo lang ik er maar op kan rekenen, maar gelukkig zijn de Ghibli films 1 van de weinige animefilms die hier in de bios terecht komen, dankzij Paradiso. Heb de laatste 3 ook in de bios mogen aanschouwen.
    N/A

  16. #16

    Standaard

    Gake no ue no Ponyo (2008)
    Opnieuw een pareltje van studio Ghibli en de oude meester Hayao Miyazaki. Dit is niet zo gek, want de meeste personen op deze site weten wat voor schitterende films Ghibli steeds weer weet af te leveren. Maar de andere 99 % van de bevolking heeft hier nog nooit van gehoord en dat was te merken ook in de bioscoop, dat terwijl de film pas een dag uit is en zelfs Nederlands gesproken is.

    In mijn eentje begon ik met het bekijken van deze film en het viel me meteen op dat Ghibli voor deze film weer deels terug is gegaan naar zijn oude tekenstijl. Niet hypergedetailleerd als zijn laatste films, waarvan Spirited Away zijn bekendste is, maar nu minder werkend met schaduwen e.d. in voornamelijk het characterdesign. Het lijkt er allemaal net wat eenvoudiger uit te zien op dit punt (net als Totoro) wat gezien het thema van de film niet onlogisch is. De achtergronden zien er wel weer fantastisch uit. Het kleurenpallet is ‘kinderlijk’ talrijk en maakt de omgevingen tot eye-candy. De manier waarop de personages zich voort bewogen was zeer realistisch en vloeiend gedaan. Misschien wel het beste wat ik ooit heb gezien in een animatiefilm. Zeer prettig om naar te kijken.

    Het conflictloze verhaal (ook net als Totoro) gaat voornamelijk over vriendschap en Miyazaki’s stokpaardje ‘de relatie tussen mens en natuur’. Dit thema is dan wel veel onschuldiger gebracht omdat dit toch een kinderfilm is wat ook blijkt aan het soms op de hak en de tak springen van het verhaal. Maar dit definieert ook het kind zijn. Het is een gewoon een groot avontuur van twee jonge kinderen maar dan op zijn Ghihlis. Het is een en al fantasie en de creativiteit spat er weer vanaf. Je wordt ook niet verveeld met wijze lessen, het is gewoon genieten. De scene bijvoorbeeld waar Ponyo over de vissen springt is voor mij nu al een klassiekertje. Soundtrack is weer zeer prettig om naar te luisteren en alles bij elkaar is dit weer een ouderwetse Ghibli. Ben je fan van deze studio, gaat het zien, ook al is hij Nederlands (zeer behoorlijke dub op een paar bijfiguren na) gesproken. Ben je geen fan van Ghibli, gaat het ook zien.

    8,2
    The horror...the horror...

  17. #17

    Standaard

    Gelukkig draait hij hier wel gewoon in het Japans, ik moet niks hebben van gedubte anime. Ik ga er waarschijnlijk nog een keer heen om me weer even terug in Japan te voelen

  18. #18

    Standaard

    Ik zag een tijdje geleden de posters in de bios hangen en was helemaal blij dat er eindelijk een Ghibli in de bios kwam, blijkt het hier ook alleen om de Nederlandse versie te gaan. Die laat ik dus maar schieten en wacht wel weer gewoon op de dvd...

  19. #19

    Standaard

    Voor mijn vakantiewerk hangt een poster van Ponyo, verlangde vandaag om de film te bekijken onder werktijd.

  20. #20

    Standaard

    Ik vond het een schattige film, maar eigenlijk niet meer dan dat.

    Ik heb soms een beetje het idee dat Miyazaki z'n verhalen een beetje uit de losse pols verteld. Deze film ging eigenlijk helemaal nergens over.

    Het op de hak van de tak springen vond ik namelijk een beetje storend. Normaal gesproken doe ik de wat verwarrende dingen in zijn films af als cultuurverschillen. In deze is het verhaaltje echter zo simpel dat het gewoon overkomt alsof er niet zo lang over na is gedacht.

    Wel vermakelijk en een leuk niemendalletje, maar niet een klassieker zoals bijv. My neighbour Totoro.

    Wat ik trouwens wel een aparte extra vond was dat er vooraf een grappige japanse anti-piraterij reclame zat. Ik weet niet of die bij de Nederlandse versie ook te zien is.
    Het ding werd ook niet ondertiteld dus het kwam heel vaag over, maar het was wel grappig.

  21. #21

    Standaard

    het ging nergens over? het is de perfecte vertolking van de kleine zeemeermin...

    het verhaal van totoro is minder compleet dan ponyo

  22. #22

    Standaard

    Dan vind ik de Disney versie toch een betere vertolking van De kleine zeemeermin.

    Totoro heeft ook niet echt een verhaal, maar in die film komt de gezapige sfeer wat beter tot zijn recht. De wereld wordt daar bekeken door de onschuldige ogen van een kind. Een conflict is daar niet echt nodig want de het gaat meer om de verwondering en ontdekking van die fantasiewereld.

    In Ponyo worden wel wat conflicten en gevaren geintroduceerd, maar net zo snel weer vergeten zodat men weer naar het volgende avontuur kan gaan. Op een gegeven moment boeit het dan niet meer wat er met de personages gebeurd want het maakt toch allemaal niet uit.
    Je weet dan dat er toch wel een reden uit de lucht wordt geplukt die zorgt dat alles in het verhaal toch weer goed komt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •