Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 66 worden weergegeven.
  1. #26
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Deze hddvds hebben zo'n ongelooflijk goed geluid! niet normaal gewoon. Het beeld is trouwens ook geweldig! referentie materiaal!!!!
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  2. #27
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Destelbergen, België

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maximus Bekijk bericht
    Deze hddvds hebben zo'n ongelooflijk goed geluid! niet normaal gewoon. Het beeld is trouwens ook geweldig! referentie materiaal!!!!
    Geeft HD nu ook beter geluid via stereo of enkel via surround ?

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Master S Bekijk bericht
    Geeft HD nu ook beter geluid via stereo of enkel via surround ?
    In theorie wel. De dolby digital track heeft een bitratel van minimaal 640 kps terwijl dat op SD-DVD's vaak de helft.

    De vraag is wel of je het in de praktijk hoort. Ik moet wel zeggen dat ik mijn HD-DVD's (30 stuks) erg goed vind klinken maar het verschil is niet wereldschokkend.

    Ook in stereo moet het in theorie ook beter klinken. Die Dolby digital Plus track van 640 kpls wordt gedownsampled naar stereo maar het is nog wel steeds met een hogere bitrate.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar Bekijk bericht
    In theorie wel. De dolby digital track heeft een bitratel van minimaal 640 kps terwijl dat op SD-DVD's vaak de helft.

    De vraag is wel of je het in de praktijk hoort. Ik moet wel zeggen dat ik mijn HD-DVD's (30 stuks) erg goed vind klinken maar het verschil is niet wereldschokkend.

    Ook in stereo moet het in theorie ook beter klinken. Die Dolby digital Plus track van 640 kpls wordt gedownsampled naar stereo maar het is nog wel steeds met een hogere bitrate.
    Dolby Digital was idd 640 kbps... Dolby Digital Plus kan op HDDVD volgens mij per kanaal 3mbps halen. Zoals gezegd, zit er simpelweg meer detail in DDP spoor, dus ook de stereo kanalen hiervan zullen meer gedetaileerder geluid bevatten.

    - Linear PCM (LPCM): tot 8 kanalen (7.1) ongecomprimeerde audio in 16/24 bits – 48/96 kHz.
    - Dolby Digital (DD): 6 kanalen (5.1), gelijk aan DVD met een bitrate tot 640 kb/s.
    - Dolby Digital Plus (DD+): tot 8 kanalen (7.1) als een uitbreiding op DD, met een verhoogde bitrate tot 6.14 Mb/s.


    ps @ baltar, waar is je lijst?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Dolby Digital was idd 640 kbps... Dolby Digital Plus kan op HDDVD volgens mij per kanaal 3mbps halen. Zoals gezegd, zit er simpelweg meer detail in DDP spoor, dus ook de stereo kanalen hiervan zullen meer gedetaileerder geluid bevatten.

    - Linear PCM (LPCM): tot 8 kanalen (7.1) ongecomprimeerde audio in 16/24 bits – 48/96 kHz.
    - Dolby Digital (DD): 6 kanalen (5.1), gelijk aan DVD met een bitrate tot 640 kb/s.
    - Dolby Digital Plus (DD+): tot 8 kanalen (7.1) als een uitbreiding op DD, met een verhoogde bitrate tot 6.14 Mb/s.


    ps @ baltar, waar is je lijst?
    Gisteravond een stukje geluisterd in full-blown Dolby TrueHD 5.1 , Ongekend, wat is dat waanzinnig! echt de moeite waard!!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Gisteravond een stukje geluisterd in full-blown Dolby TrueHD 5.1 , Ongekend, wat is dat waanzinnig! echt de moeite waard!!
    - Dolby TrueHD: tot 8 kanalen (7.1), maar nu in een lossless audio encoding, met een bitrate tot 18.4 Mb/s.
    - DTS: 7 kanalen (6.1), gelijk aan DVD met een bitrate tot 1509 kb/s.
    - DTS-HD: 8+ kanalen (7.1+) als een uitbreiding opDTS met een bitrate tot 3 Mb/s.
    - DTS-HD – Master Audio: 8+ kanalen (7.1+) als een uitbreiding op DTS met een bitrate tot 18 Mb/s
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  7. #32

    Standaard

    [quote=TJ Weissel;1174415]- Dolby TrueHD: tot 8 kanalen (7.1), maar nu in een lossless audio encoding, met een bitrate tot 18.4 Mb/s.

    That's the one
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Dolby Digital was idd 640 kbps... Dolby Digital Plus kan op HDDVD volgens mij per kanaal 3mbps halen.
    ps @ baltar, waar is je lijst?
    De gewone Dolby Digital bitrate kom id max. 640 kbps zijn. Bij de meeste SD-DVD's was dat echter maar iets van de helft.

    Bij Dolby Digital Plus is de maximale bitrate inderdaad veel hoger maar is de minimum specificatie 640 kbps.

    Oh ja, en mijn lijst.. Ik heb die van jou eens bekeken. Met welk programma heb je dat gedaan. Ik heb begrepen dat er zowel betaalde als gratis versies zijn??

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Gisteravond een stukje geluisterd in full-blown Dolby TrueHD 5.1 , Ongekend, wat is dat waanzinnig! echt de moeite waard!!
    Hoe heb je eea aangesloten: via HDMI of analoog?. Ik heb nl. de Dolby True HD track via de analoge outputs beluisterd van Poseidon maar ik kon eerlijk gezegd niet zeggen dat het zoveel verschilde van de Dolby Digital Plus track. Daarnaast kan mijn versterker (Pioneer VX1015) in het geval ik de analoge outputs gebruik alleen maar 5.1 weergegeven. Ik kan dus niet kiezen voor 7.1 THX Prologic2 waarbij de de achterkanalen aangestuurd worden via Dolby Prologic II zoals ik dat bij de Dolby Digital Plus track (die coaxiaal wordt verstuurd uit mijn Toshiba XE-1) wel kan.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar Bekijk bericht
    De gewone Dolby Digital bitrate kom id max. 640 kbps zijn. Bij de meeste SD-DVD's was dat echter maar iets van de helft.

    Bij Dolby Digital Plus is de maximale bitrate inderdaad veel hoger maar is de minimum specificatie 640 kbps.

    Oh ja, en mijn lijst.. Ik heb die van jou eens bekeken. Met welk programma heb je dat gedaan. Ik heb begrepen dat er zowel betaalde als gratis versies zijn??
    Ik werk met MovieCollector.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar Bekijk bericht
    Hoe heb je eea aangesloten: via HDMI of analoog?. Ik heb nl. de Dolby True HD track via de analoge outputs beluisterd van Poseidon maar ik kon eerlijk gezegd niet zeggen dat het zoveel verschilde van de Dolby Digital Plus track. Daarnaast kan mijn versterker (Pioneer VX1015) in het geval ik de analoge outputs gebruik alleen maar 5.1 weergegeven. Ik kan dus niet kiezen voor 7.1 THX Prologic2 waarbij de de achterkanalen aangestuurd worden via Dolby Prologic II zoals ik dat bij de Dolby Digital Plus track (die coaxiaal wordt verstuurd uit mijn Toshiba XE-1) wel kan.
    Ik heb hem ook analoog in mijn pre / processor.

    True Hd heeft nog enkel 5.1, dus dat maakt niet uit.

    Het verschil is natuurlijk ook afhankelijk van gebruikte apparatuur. Dts op een all in one is ook anders dan uit een high end set. Dit is bij THD niet anders natuurlijk. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #37

    Question nederlands release datum?

    Wanneer komt de matrix trilogy hd-dvd set in nederland uit? Want ik wil wel 'dutch subs' !
    Sanyo z1 | Onkyo 804e | Samsung 50" plasma | SVS pb12nsd | Toshiba HD-XE1

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dashmaul Bekijk bericht
    Wanneer komt de matrix trilogy hd-dvd set in nederland uit? Want ik wil wel 'dutch subs' !
    Kan nog wel even duren ... in nederland komt de HD/BR productie nog niet echt lekker op gang.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  14. #39

    Standaard

    Volgens de db op dvd-home komt de HD DVD van The Matrix uit op 29-08!
    De andere twee delen staan (nog) niet vermeld.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Volgens de db op dvd-home komt de HD DVD van The Matrix uit op 29-08!
    De andere twee delen staan (nog) niet vermeld.
    Dit is idd de releasedatum: 29-8-2007
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  16. #41

    Thumbs up

    Ok bedankt! Ik wacht wel af dan...
    Sanyo z1 | Onkyo 804e | Samsung 50" plasma | SVS pb12nsd | Toshiba HD-XE1

  17. #42

    Standaard

    ik heb de trilogy net gekocht, inderdaad schitterende kwaliteit, maar klopt het dat er op de schijfjes geen afbeeldingen staan? Ik bedoel dus geen bedrukking op de HD DVD's zelf....

  18. #43

    Standaard

    Er staan nog wat extra extra's op de achterzijde van het schijfje dus daarom geen labels. Die achterkant is trouwens een gewone dvd de film staat er echter niet op.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vick86 Bekijk bericht
    Er staan nog wat extra extra's op de achterzijde van het schijfje dus daarom geen labels. Die achterkant is trouwens een gewone dvd de film staat er echter niet op.
    Bedankt voor het snelle antwoord!!!!!!!

  20. #45

    Standaard

    geen probleem en nog veel met je aankoop

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaf Bekijk bericht
    ik heb de trilogy net gekocht, inderdaad schitterende kwaliteit, maar klopt het dat er op de schijfjes geen afbeeldingen staan? Ik bedoel dus geen bedrukking op de HD DVD's zelf....
    Paste niet meer op de schijfjes... Dat zal bij de BD versie wel anders zijn...

  22. #47

    Standaard

    Heeft met de revisited rechten te maken

    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Heeft met de revisited rechten te maken

    Deze versie is wel mooier, maar wat er op staat is natuurlijk wel wat echt telt!!!

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Trat Bekijk bericht
    Paste niet meer op de schijfjes... Dat zal bij de BD versie wel anders zijn...
    Very funny!!! ALS er ooit een Blu-ray versie komt, natuurlijk

  25. #50

    Standaard

    De blu-ray versie zal er nooit komen. Als WB hem echt op Blu-ray wilde uitbrengen hadden ze hem gewoon zonder in movie experience verkocht zoals ze bij verschillende andere titels ook hebben gedaan.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •