Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789
De resultaten 201 tot 205 van 205 worden weergegeven.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik ben niet van plan om naar 5.x.4 te gaan. Om er voor te zorgen dat het geluid van de 'surrounds' niet alleen langs, maar ook boven de luisteraars zich kan verplaatsen, heb ik ze wat boven de oorhoogte geplaatst. Hierdoor heb ik weinig behoefte om 'rear heights' te gebruiken en ben ik tevreden met alleen 'front heights'.

De receiver heeft eindversterkers voor 7 en 'pre-outs' voor 8 kanalen (7+2 subwoofers), maar ik kan er wel 9 luidsprekers op aansluiten en dan kiezen tussen de 7.1 en de 5.1.2 opstelling. Een 5.x.4 is dus met deze receiver dus ook niet mogelijk. Ik kan er -als alternatief voor 'rear heights'- dus alleen nog voor kiezen om 'surround-backs' te plaatsen voor weergave van 7.1.
    Als je maar tevreden bent over het geluidsbeeld, daar doe je het uiteindelijk allemaal voor��. Zeker in een woonkamer is het plaatsen van hoogte kanalen niet altijd een optie. Je kan in ieder geval voorlopig weer vooruit, zeker ook qua HDMI standaard.
    Woonkamer Stereo: Rega - Monitor Audio - Bluesound - Audioquest
    Dedicated HT: Epson - Marantz - Klipsch - Canare

Standaard

Het plaatsen van hoogte kanalen is niet echt een probleem, omdat er boven een tv meestal voldoen ruimte is. Vaak is het probleem meer het idee om extra luidsprekers te plaatsen en dan ook nog eens aan het plafond en daarom zijn er ook andere mogelijkheden.

Als ook winkels wat meer hun best doen om voor een goede demo te zorgen, zal dit probleem wel wat kleiner worden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 09-01-2017 om 23:28
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011

Standaard

Ben benieuwd naar je update. Zag dat je je begin post aangepast had..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC

Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW

Standaard

Alleen de titel. Deze is nu wat meer bij de tijd.

Heb voor de korte termijn nog geen updates in de planning staan.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Standaard

Update:
    Sinds 22/07/2019 is de Harmony One vervangen door de Harmony Elite.

Dit is een set die bestaat uit een Harmony Hub en een afstandsbediening: de 950. De grootste voordelen van de 950 is dat je in een aktiviteit met 1 set vaste toetsen 2 verschillende apparaten kunt bedienen en dat de 950 communiceert met de hub zodat er weinig conflicten ontstaan. Verder hoef je de afstandsbediening niet meer te richten en dus ook niet meer in dezelfde ruimte te zijn om de apparaten te kunnen bedienen.

Nadelen zijn dat je de batterij niet kunt verwijderen of vervangen en dat het apparaat altijd aan staat. Dit maakt het reinigen wat lastiger, want je moet dan zorgen dat de batterij helemaal leeg is of voorzichtig zijn met het aanraken van het scherm.

Ik had verwacht dat het door de WiFi-functionaliteit mogelijk zou zijn om bvb multi-room luidsprekers en evt. de ChromeCast te bedienen, maar dat is tot nu toe nog niet gelukt. De hub herkent die apparaten wel.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789

Instellingen bij het plaatsen van berichten