Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 223 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door cascades Bekijk bericht
    En de living colors is dat de moeite, en vooral het bedrag, waard ben me ook aan het bedenken om er een aan te schaffen?
    Ik vind zelf dat deze het bedrag wel waard is. Het werkt sfeer-verhogend. Je moet alleen weten waneer je welke kleur moet kiezen. Rood werkt bvb. niet bij films met aktie. Wanneer je een romantische komedie bekijkt bij kaarslicht kun je de lamp beter instellen op blauw en dan een beetje dimmen.

    Na een film zet je de lamp dan kleur van normale verlichting door de intensiteit te verlagen.

    In vergelijking met de lamp van Jan de Bouvrie met LED kleuren wisselaar is dit een hele verbetering.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #27

    Standaard

    Ok dan toch maar op marktplaats bieden , heb inderdaad nog een sfeerlicht nodig en dan liever iets meer uitgeven voor een goede lamp, dan een waar ik minder tevreden mee wordt(toch weer wat goedkoper dan een ambilight TV). Jij hebt ook een leuke platte TV zeg, Gerco, voegt ook veel sfeer toe moet ik zeggen zo'n mooi plat ding!
    Moet het toch nog even met CRT doen (anders kom ik mn centerbox ook nergens kwijt) .

  3. #28

    Standaard

    Nieuwsflits:
    De kast is aangepast!

    De plank met de receiver op is 6 cm naar boven geplaatst en de plank met de DVD speler en de Mediabox 3 cm naar boven. Boven de TV is daarom nu meer open ruimte voor het geluid van de "centre" luidspreker.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #29

    Standaard

    Foto update?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #30

    Standaard

    Bij deze Seth_Gekko:
    20070705004WEB.jpg
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-02-2015 om 22:31
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #31

    Standaard

    Netjes zo!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  7. #32

    Standaard

    Nieuwsflits:
    De surround-luidsprekers staan nu naast de bank horizontaal en iets naar het midden toe gedraaid.

    Het geluid is daardoor achter net zo breed als voor. Wanneer ik op één van de stoelen zit staat de de surround-luidspreker voor mijn gehoor en kan ik ook de surround-luidspreker aan de andere kant beter horen.

    Nadeel is wel dat wanneer ik op de bank zit, de luidsprekers wel beter kan horen, maar er niet veel last van hebt door het hoogte-verschil.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #33

    Standaard

    Ziet er leuk uit. Verlichting aan de achterzijde is ook erg leuk. Geeft toch wat rust aan de ogen als de rest donker is.

  9. #34

    Standaard

    Nieuwsflits:
    Sub heeft een ander plekje gekregen.

    Het probleem met die onder de TV is dat de lage tonen wanneer ik op 1 van de stoelen zit, de lage tonen minder luid zijn als wanneer ik op de bank zit.

    Door de sub op de plaatsvan de uplight te zetten heb ik dit grootendeels opgelost.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-02-2015 om 22:35
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #35

    Standaard

    Ha, het bekende schuifelen, altijd leuk dat je door de plaatsing lekker nog vooruit kan gaan.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  11. #36

    Standaard

    Je kunt met schuifelen wel ergens op vooruit gaan, maar met andere dingen weer achteruit. In mijn geval wordt het gat tussen de sub en de fronts niet zo goed meer gevuld als toen deze nog onder de TV stond.

    En zo blijf je bezig.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #37

    Standaard

    Dat gat heb ik bij mij uiteindelijk opgelost door de subwoofer achter me te plaatsen... wellicht nog wat schuifelen?

  13. #38

    Standaard

    Subwoofer achter de bank?

    Daar heb ik de ruimte niet voor en de sub is ook niet een D(ownward)F(iring).
    Zie ook de foto's in het start-topic.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #39

    Standaard

    die van mij is ook geen downfire sub. Alleen heb ik nog wel een meter achter mijn stoelen... hij staat helemaal achter tegen de wand. Geeft in iedergeval de mooiste bassen in alle nummers op de luisterplaatsen.

  15. #40

    Standaard

    Nieuwsflits:
    De centre en rears zijn vervangen door een Yamaha NS-P60 uitbreidingsset.

    De centre heeft een plekje onder de TV gekregen die weer wat naar boven is geplaatst.

    De rears:

    De centre:
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 11-07-2008 om 15:26
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #41

    Standaard

    Hé da's leuk!

    pics or it didn't happen.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  17. #42

    Standaard Opstelling aangepast en nu ook BD in mijn HT

    Update:
    Blu-ray Disc speler is toegevoegd. Het is een Samsung BD-P1400.


    Surroundspeakers staan weer in de hoeken omdat het geluidsbeeld hierdoor veel mooier is.

    Ik heb ook een experiment gedaan met het gebruik van 4 luidsprekers achter. Een stel satelieten van het NX-P220 systeem had ik daarvoor parallel met elkaar verbonden en in serie met de surrounds van het NX-P50 systeem. Het gat tussen de linker en de rechter surround werd hierdoor wel beter gevuld, maar door de beperkte ruimte waren deze te dicht bij het gehoor.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 24-12-2009 om 15:02
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #43

    Standaard

    Update:
    De RX-V530 heeft plaats gemaakt voor een zwarte RX-V663.

    De 663 bevalt me goed en is in vergelijking met de 530 veel uitgebreider en kwa klankeigenschappen zo goed als hetzelfde. Het instellen van de afstanden en de niveaus heb gedeeltelijk door het YPAO laten doen en zelf heb ik m.b.v. de ingebouwde eq een kleine aanpassing in de weergave gemaakt waardoor de set nu beter als geheel klinkt dan met de 530. Daarnaast heb ik ook een lager ingesteld (120Hz) omdat de 200Hz die het YPAO had gedaan er voor zorgde dat de subwoofer meer opviel bij dialogen.

    De RX-V663 en de aanpassing in de luidspreker-opstelling:

    De 2 luidsprekers boven op de kast zijn aangesloten en ingesteld als "presence" en geven een extra dimensie bij het gebruik van de DSP.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 24-12-2009 om 15:02
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #44

    Standaard

    ahv je interview nog even je set bekeken, maar ziet er allemaal netjes uit
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Niewsflits:
    De RX-V530 heeft plaats gemaakt voor een zwarte RX-V663.


    De RX-V663 en de aanpassing in de luidspreker-opstelling:

    .
    Mooi zwart is niet lelijk, hier ook alles zwart.

    Met compacte speakers is het wel eenvoudiger om wat te experimenteren met de plaats en de stand en hoogte van je speakers. Wil ook wel iets gaan proberen, maar heb alles in Full range speakers, gelukkig zijn de backrears waar ik wat mee wil gaan experimenteren niet mijn mijn grootste speakers.

    Kan meegaan met Michael, het ziet er allemaal netjes uit
    Have fun and enjoy your collection

  21. #46

    Standaard

    Ziet er mooi uit hoor, binnenkort hier thuis ook eens wat foto's schieten.
    Ik ben inderdaad ook zo blij dat dat ellendige zilvergrijs weer uit de mode raakt, weer terug naar klassiek zwart !
    Pas een nieuwe versterker, boxen en BR spelert gekocht, allemaal strak Zwart(met diep,donkergrijs), ziet er netjus uit nu.
    2 weken terug overgstapt naar UPC en wat sturen ze op....een grijze UPC box
    Als ik niet kaal was had ik er wat haren uitgetrokken...
    Zit er stevig aan te denken om de spuitbus erover heen te halen, dan maar geen 45 euro borg terug :razz:

  22. #47

    Standaard

    Zilvergrijs is op zich wel een mooie kleur, maar hiermee vallen ook de knoppen beter op en ziet een toestel er onrustiger uit.

    UPC is een bedrijf dat nog steeds denkt dat klanten tevreden zijn en veel diensten van hun af willen nemen als ze een gratis ontvanger voor digitale TV krijgen. Ze vergeten echter dat een gemiddelde consument liever zelf een ontvanger koopt die het best bij de rest van de set past of dat ze daarvoor de bij de TV ingebouwde ontvanger willen gebruiken. Dit is o.a. een reden waarom nog niet iedereen is overgestapt naar digitale TV en er nog steeds analoog doorgegeven moet worden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-03-2010 om 15:20
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #48

    Standaard

    Yep, had het liefst een CI module gehad, maar daar doen ze niet aan bij UPC, werkt niet met On Demand dus levert het geen extra poen op.
    Ziggo wel...maar dat hebben we hier in Dort dan weer niet...
    Kortom we gaan leren leven met het grijze monster

    Maar goed, we dwalen af, dit is natuurlijk geen UPC topic

    Excuses, terug naar je Set-up !
    Laatst aangepast door Ed Lewis : 16-03-2010 om 18:30 Reden: teveel off topic van mijn kant, excuses ;-)

  24. #49

    Standaard

    Update:
    De BD speler van Samsung (BDP-1400) is vervangen door een BDP-S373 van Sony.

    Deze kan ik nu ook gebruiken om het geluid van SACD digitaal naar mijn RX-V663 te streamen. De Philips gebruik is daarom alleen nog voor het afspelen van audio-CD en de DVD's uit een andere regio.


    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-02-2011 om 21:35
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #50

    Standaard

    Update:
    De M1's van Tannoy hebben plaats gemaakt voor een stel NS-555 van Yamaha.

    In de setup die ik gebruikt zijn de Tannoy's niet krachtig genoeg om het geluidsbeeld te laten staan. Daar komt bij dat ik deze al een lange tijd gebruikte, dat ze dus ook behoorlijke leeftijd hebben en dat ze kwa klank-eigenschappen niet voldoende passen bij de rest van mijn setup.

    Een paar redenen waarom ik voor de NS-555 heb gekozen zijn dat ik ze voor een mooie prijs kon kopen en dat ik met deze wat meer uit mijn huidige receiver kan halen. Ze zijn nl. geschikt voor 'bi-amping' en lusten vanwege de dubbele woofers best veel energie. Tijdens het luisteren in de winkel met een vergelijkbare receiver (de 661) merkte ik dat één kanaal per luidspreker niet voldoende was om deze luidsprekers onder controle te houden. Om de receiver in de behoefte te laten voorzien, heb ik ze dus middels 'bi-amping' aangesloten. Het laag en laag-midden blijft hierdoor langer strak en gaat daardoor dus ook niet zo snel vervormen.

    Zo ziet het er nu uit ziet:


    Een NS-555 met front: en zonder front:
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 03-04-2011 om 16:51
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •