Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 223 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Nieuwsflits:
    De set is uitgebreid met een media-speler. Het is de Mede8er geworden met een ingebouwde HDD van 500Gb. Deze gebruik ik voorlopig voor het opslaan van bekende nummers die ik op CD's heb staan en voor foto's.

    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #77

    Standaard

    Gefeliciteerd met je aankoop Gerco

    Door deze aankoop is de sub waarschijnlijk iets naar achteren verhuist?
    Have fun and enjoy your collection

  3. #78

    Standaard

    De sub is daardoor idd wat naar achteren verhuisd.

    Ik heb er inmiddels wat muziek mee geluisterd die ik van originele CD's had geript en als .WAV opgeslagen had. De kwaliteit daarvan zou nl. hetzelfde moeten zijn als ven de CD. Toch klinkt het voor het gevoel wat anders. Het zou kunnen zijn dat het door de bijgeleverd HDMI-kabel komt, maar zeker weet ik dat niet. Ook dus weer iets om mee te experimenteren.

    In ieder geval blijf ik zo wel bezig.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #79
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Altijd mooi zo'n mediaplayer.
    Ik wilde er eerst nooit aan meedoen, maar sinds ik zelf ook 1 heb kan ik niet meer zonder...
    Geniet ervan..

  5. #80

    Standaard

    Op dit gebruik ik deze niet om van muziek te genieten, maar alleen als achtergrond. Zelf een playlist maken en niet iedere keer een schijf moeten wisselen maken zo'n speler ideaal. Ik merk nu dat de mediaspeler wat mooier klinkt. Het "anders klinken" zal dus waarschijnlijk komen doordat toen nog niet vaak gebruikt was.

    Het enige min-punt is dat de speler tussen de nummer 'switcht', vooral bij gebruik van 'Pure direct' is dit vervelend. Je hoort de receiver dan schakelen tussen stereo en surround.

    Een andere sub staat in de koelkast, omdat mijn huidige op dit moment weer goed werkt. Als vervanger voor deze gaat mijn voorkeur nu meer uit naar een model van Klipsch, maar deze gaan verder dan 120Hz waardoor LFE's niet zo mooit de verf zullen komen. Het blijft dus lastig om te kiezen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Volgens mij staat deze reatie in de verkeerde topic:
    Yep, vraag me af hoe die in jouw topic terecht gekomen is......

    Had gisteren toch echt niet al teveel oproost:

    Zal hem even proberen neer te zetten waar die bedoeld was....
    Have fun and enjoy your collection

  7. #82

    Standaard

    Inmiddels is zone 2 nu ook in gebruik door een setje draadloos aan te sturen luidsprekers, de DSS 35 van Alecto. Deze zijn in een andere ruimte geplaatst zodat ik daar dezelfde muziek als achtergrond kan hebben.

    Wel heb ik daarvoor een paar analoge verbindingen moeten maken, omdat het gedeelte van zone 2 geen DAC's heeft.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #83

    Standaard DVD speler met USB stick

    Beste mensen

    Hier meldt zich een newbie en tevens geen topper op t gebied van techniek, digitale kennis, etc.


    Ik ben benieuwd of iemand van jullie wat vindt van een aanbieding die ik deze week zag bij De Blokker, een DVD speler met USB mogelijkheid, namelijk de Xiron 10221.

    Ik bekijk regelmatig DVD schijffies op pc en op tv. met oude dvd speler.
    Ik zie nu graag cd's en dvd's laden va mijn pc en afspelen op die evt dvd speler met USB.

    Ik gebruik nog wel REWRITABLES maar een USB lijkt me toch handiger.
    Er kan meer op en ook afveegbaar.
    Daarnaast kan ik dan mijn muziek laden op usb en dan uuuuuuuuuuuuuurren va een usb stickie luistern.

    Let wel, ik heb verder oude apparatuur en weinig geld om allerlei fantastische toevoegingen te doen zoals ik hier voorbij heb zien komen.
    Hoop daar ms later aan toe te komen, maar nu ff niet.

    Ik heb dus een ouderwetse tv die ik wat betreft t geluid kan beluistern op mijn speakers van de installatie.
    Ik moet nog steeds een nieuwere versterker aansluiten.
    Gebruik momenteel nog steeds een oude Philips uit 87 die teweinig ingangen heeft.
    Dientengevolge moet ik steeds kabeltjes verplaatsen van VHS naar DVD speler : (

    Ja, ik weet t, slecht voor je kabeltjes, etc.

    Om nog maar te zwijgen van losschietende scartkabels.

    Zoals ik al zei, ik ben niet de meest bijdehandte gebruiker maar t leek mij toch absurd dat die scartkabels niet, zoals op een pc, vastgeschroefd kunnen worden.


    Voor nu......

    Bedankt en vriendelijke groetjes van mij : )

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door purpelaar Bekijk bericht
    Beste mensen

    Hier meldt zich een newbie en tevens geen topper op t gebied van techniek, digitale kennis, etc.


    Ik ben benieuwd of iemand van jullie wat vindt van een aanbieding die ik deze week zag bij De Blokker, een DVD speler met USB mogelijkheid, namelijk de Xiron 10221.

    Ik bekijk regelmatig DVD schijffies op pc en op tv. met oude dvd speler.
    Ik zie nu graag cd's en dvd's laden va mijn pc en afspelen op die evt dvd speler met USB.

    Ik gebruik nog wel REWRITABLES maar een USB lijkt me toch handiger.
    Er kan meer op en ook afveegbaar.
    Daarnaast kan ik dan mijn muziek laden op usb en dan uuuuuuuuuuuuuurren va een usb stickie luistern.

    Let wel, ik heb verder oude apparatuur en weinig geld om allerlei fantastische toevoegingen te doen zoals ik hier voorbij heb zien komen.
    Hoop daar ms later aan toe te komen, maar nu ff niet.

    Ik heb dus een ouderwetse tv die ik wat betreft t geluid kan beluistern op mijn speakers van de installatie.
    Ik moet nog steeds een nieuwere versterker aansluiten.
    Gebruik momenteel nog steeds een oude Philips uit 87 die teweinig ingangen heeft.
    Dientengevolge moet ik steeds kabeltjes verplaatsen van VHS naar DVD speler : (

    Ja, ik weet t, slecht voor je kabeltjes, etc.

    Om nog maar te zwijgen van losschietende scartkabels.

    Zoals ik al zei, ik ben niet de meest bijdehandte gebruiker maar t leek mij toch absurd dat die scartkabels niet, zoals op een pc, vastgeschroefd kunnen worden.


    Voor nu......

    Bedankt en vriendelijke groetjes van mij : )
    Laat mij voorop stellen dat het niet netjes is om zo'n post in iemand zijn/haar Mijn Thuisbioscoop topic te plaatsen zonder hem/haar eerst een compliment te geven over zijn/haar setup

    Als je via USB wilt kijken en je wilt diverse media bekijken, ga dat dan niet doen via zo'n halfbakken DVD spelertje van een paar dubbeltjes, doe het dan goed en neem dan een echte multimediaspeler met USB ingang, deze zijn er tenminste geschikt voor.

    Lukt het niet met de centjes, kijk dan voor gebruikt op bijvoorbeeld Marktplaats...... en wees daar vooral voorzichtig!

    Als je in de toekomst toch wilt gaan upgraden, blijf dan geen rotzooi kopen, maar neem dan stapsgewijs wel de apparaten waar je wel iets aan hebt.

    Een Philips uit 87....... :headbang6)

    Mmmmmm, wordt inderdaad tijd dat bij jou het upgrade virus eens vreselijk zwaarkoortsend gaat uitbreken, heb als ik je verhaal zo analiseer wel het idee dat de Philips qua leeftijd bijna je vader zou kunnen zijn

    Scartkabels........mmmmmm, het wordt tijd dat we je het 1 en ander gaan bijbrengen over HDMI

    Nou, ook welkom hier en de groetjes van mij

    We gaan je wel op weg helpen........
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 21-12-2011 om 20:20 Reden: tikvout en vooroordeel aanpassing ;-)
    Have fun and enjoy your collection

  10. #85

    Standaard

    Het probleem met de weergave van de lage tonen is grotendeels opgelost door de lage tonen van de 'fronts' alleen naar de 'fronts' te laten sturen. De lage tonen van de fronts zijn niet zo luid en heb ik wat versterkt door de 'bass' op +4dB te zetten . De sub gebruik ik dus alleen bij weergave via alle luidsprekers. Hierdoor klinken de lage tonen van de 'fronts' nu bij stereo bijna net zo vol als toen ik de sub daarvoor gebruikte.

    Blijkbaar heeft purpelaar afgehaakt, want deze member heeft tot nu (10-04-2012) toe alleen deze post geplaatst. Hopelijk heeft hij/zij ergens anders wel de juiste informatie gevonden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 10-04-2012 om 14:45 Reden: Uitvoeren van experimenten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #86

    Standaard

    Nieuwsflits:
    De SD Mediabox DVR (Thomson DCI 6221) heeft plaats gemaakt voor een HD-model(Cisco 8685).

    Uploaded with ImageShack.us

    De lichtslang achter het wandmeubel is vervangen door 4 RGB Ledstrips.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 30-08-2012 om 09:34
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #87

    Standaard

    Mediabox staat ook nog op mijn wensenlijstje.. ben benieuwd naar je ervaring en foto.

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HvM Bekijk bericht
    Mediabox staat ook nog op mijn wensenlijstje.. ben benieuwd naar je ervaring en foto.
    Die mediabox op je wenslijstje? UPC klanten krijgen allemaal deze mediabox. Dus jij krijgt deze box binnenkort ook wel op je deurmat als je bij UPC zit.
    Laatst aangepast door Alberto : 29-08-2012 om 20:06

  14. #89

    Standaard

    Ik denk niet dat iedereen deze box zal krijgen. Niet alle abo's hebben HD-kanalen en daarom zullen m.i. bij de goedkoopste een SD mediabox worden geleverd. Je zal dus aan moeten geven dat je HD en DVR wilt hebben als je een mediabox als deze wilt hebben.

    In vergelijking met het SD-model is het een grote verbetering. Zo zit er bvb HDMI op en is deze door de ruimere opzet en de passieve koeling wat stiller. Een paar zaken om rekening mee te houden wanneer je deze als vervanging krijgt zijn dat het display mogelijk wat feller is en dat deze -net zoals de de meeste ontvangers van de concurrenten- een optische uitgang heeft i.p.v. een coaxiale.

    Voor wat betreft het gebruik is er niet veel veranderd, omdat GUI en de bijgeleverde afstandsbediening hetzelfde zijn. In principe hadden ze dus alleen een andere box hoeven te leveren. Een punt waar ze nog wel wat aandacht kunnen besteden is het gebruik van de formaten. Zo moet er bvb een nieuwe handshake gemaakt worden wanneer je de uitvoer op "auto" hebt staan en naar de Belgische HD-zender(720p) zapt of wisselt tussen HD(1080i) en SD. Zet je de uitvoer echter op "720p" of "1080i", dan wordt het beeld van SD-kanalen met een 4:3 verhouding uitgerekt naar 16:9 i.p.v. 'pillar-box', omdat de box geen WSS kan herkennen. Door het maken van de vele handshakes duurt het vaak lang voor je beeld hebt en hoor je veel tikken. Gelukkig maken de stabiele kwaliteit van beeld en geluid veel goed en vindt ik het daarom niet zo storend. Al wordt dit bij snelle bewegingen vaak een ander verhaal, omdat door het 'de-interlacen' het vaak onrustig en minder gedetailleerd is.

    De suggesties voor verbetering die ik heb zijn daarom het toevoegen van WSS-herkenning en alle zenders als 720p door laten geven zodat een TV het makkelijker kan verwerken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 30-08-2012 om 12:27
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #90
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In september zou eindelijk de nieuwe Horizon mediabox uitkomen. Ik zou daar even op wachten. Alhoewel dit wel steeds uitgesteld wordt. Wellicht willen ze ook eerst de oude boxen slijten. De huidige boxen zijn qua (brakke) software allemaal identiek. Of je box A of B krijgt maakt verder behalve de looks Kein fluiss aus... Zie mijn bugfix sticky topic van twee jaar geleden op chelloo.com.

    Het voordeel van de huidige boxen van Cisco is de hdmi aansluiting waardoor het geheel in het digitale domein blijft. En dus geen dubbele D/A A/D vertaalslag meer moet maken.
    Nadeel is dat UPC het 576i signaal altijd scaled naar 576p. Ook staat de box standaard verkeerd ingesteld. TV moet op (breed) en resolutie naar auto (staat vast op 720P)
    Voor de rest wordt ondanks je in het menu dolby digital als standaard spoor ingeeft (spoor 2) dit bewust niet onthouden zoals ooki je favorieten keuze. Dit heeft wellicht te maken met de audio dropouts van het brakke dolby digital signaal. (Iets waar mijn CI+ module die ik er nu naast heb draaien in mijn Pana 65VT50 geheel geen last van heeft. Bugs die dus allemaal al twee jaar bekend zijn maar nooit meer upgedate. Wellicht dus met het idee dat de Horizon komt..., ooit.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 30-08-2012 om 11:26
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #91

    Standaard

    Ik heb de box nog niet zo lang, dus het zal voor mij nog wel even duren voor dat ik naar Horizon over kan stappen.

    Echter zet ik bij de Horizon-box wel vraagtekens, omdat dit ook gelijk de modem voor telefonie en internet is. Ik zou zelf dus liever zoals nu 2 kastjes hebben: één met de router en de recorder en één met de ontvanger en client. De modem/router kan dan in de buurt van de hoofd-aansluiting geplaatst worden en de client(s) in de buurt van de TV('s). De kans op storing zal hierdoor nog kleiner zijn, net zo als de hoveelheid kabels.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Het zijn speakers die ook gebruikt worden in 3.1/5.1/7.1 systemen, samen met de NS C444 heb je een mooie center, voor achter of front kun je dan ook nog eens kiezen uit de NS 777 of nog een set NS 555, of een set van je geliefde boekenplank modellen NS 333 , je hebt met je huidige keus een keur aan mogelijkheden om een opstelling helemaal naar je smaak en budget samen te stellen. Heb je al een plan hoe je deze speakers gaat aanvullen tot een 5.1 geheel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Deze heb ik in eerste instantie gekocht om de set van 5 luidsprekers met dezelfde klankkleur compleet te maken. Of ik ook de NS-444 en een stel NS-333 er bij gaan kopen weet ik nu nog niet. Het zou ook kunnen zijn dat ik over een tijd de complete set ga vervangen.
    De kogel is door de kerk:
    De NS-333 en de NS-C444 gaan de NS-P60 set vervangen.

    De NS-C444 kon ik bij een winkel voor een mooie prijs kopen, omdat dit het laatste model was. Hierdoor kon ik er niet aan ontkomen om ook de surrounds te vervangen. Binnenkort zal de set dus compleet zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik heb de box nog niet zo lang, dus het zal voor mij nog wel even duren voor dat ik naar Horizon over kan stappen.

    Echter zet ik bij de Horizon-box wel vraagtekens, omdat dit ook gelijk de modem voor telefonie en internet is. Ik zou zelf dus liever zoals nu 2 kastjes hebben: één met de router en de recorder en één met de ontvanger en client. De modem/router kan dan in de buurt van de hoofd-aansluiting geplaatst worden en de client(s) in de buurt van de TV('s). De kans op storing zal hierdoor nog kleiner zijn, net zo als de hoveelheid kabels.
    Je hoeft niet de ingebouwde modem voor telefonie en internet te gebruiken Gerco, dat kan nog steeds op de door jouw beschreven manier.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #94
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb hem alleen voor Digitale TV. Echter moet je wel aangeven wat je wilt. Het kan zomaar zijn dat men je huidige modem spontaan de-activeerd. Dan heb je geen keus meer. En ff snel de helpdesk bellen is er momenteel niet bij. Duurt soms drie weken voor de provisioning werkt. Gaat via India???

    Ik heb hem verder ook niet aan mijn netwerk hangen want dat vergt heel wat handelingen met IP conflicten. De Horizon werkt namelijk wel gewoon als modem en krijgt zijn eigen IP adres.
    Ondanks er een stormloop aan issues is, heb ik zelf verder weinig problemen met de box naast de standaard bugs.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De kogel is door de kerk:
    De NS-333 en de NS-C444 gaan de NS-P60 set vervangen.

    De NS-C444 kon ik bij een winkel voor een mooie prijs kopen, omdat dit het laatste model was. Hierdoor kon ik er niet aan ontkomen om ook de surrounds te vervangen. Binnenkort zal de set dus compleet zijn.
    Gefeliciteerd Gerco

    Krijg je eindelijk, na er lang en geduldig op gewacht te hebben, een harmonisch geheel door alles van 1 modelserie te hebben Het zal even een tijd in beslag nemen om dat alles als 1 geheel in te stellen, maar dan hoop ik ook dat je investering je zal brengen wat je had gehoopt.....

    Ze zullen eerst nog wel moeten inspelen, maar daar hoef ik je niets over te vertellen, wens je er ontzettend veel plezier mee.

    BTW, wel even plaatjes van schieten en hier plaatsen...... anders is het niet gebeurt
    Have fun and enjoy your collection

  21. #96

    Standaard

    Een groot deel van de harmonie was er al, omdat alle luidsprekers van hetzelfde merk zijn. De redenen waarom ik de 'surrounds' en 'centre' ga vervangen zijn dat de huidige niet hetzelfde afwerkings-niveau en vermogen/belastbaarheid hebben. Alleen ben ik wel bang dat de receiver wat moeite zal hebben met de centre. Volgens de specs hebben de 'fronts' en de 'centre' dezelfde belastbaarheid, maar ik hoop dat het mee zal vallen gezien het beperkt bereik wat deze zal krijgen.

    Het instellen is voor mij een routine-klus. Ik ben alleen benieuwd wat de sub en de receiver gaan doen. Om mijn gehoor wat beter voor te bereiden heb ik de 'fronts' nu zonder 'bi-amping' en laat ik alle lage tonen (<100hz) alleen naar de sub sturen. Wat me opvalt is dat de lage tonen van de luidsprekers door de wat lichtere aansturing, wat minder invloed hebben op die van de sub. Met 'bi-amping' hadden ze wat meer invloed en waren die van de sub niet krachtig genoeg om die van de 'fronts' te overstemmen. Dit bewijst weer dat het niet altijd zinvol is om 'bi-amping' te gebruiken.

    Voor het instellen en fijn-afstemmen zal ik dan dus niet meer veel tijd voor nodig hebben.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 21-10-2012 om 14:56
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Een groot deel van de harmonie was er al, omdat alle luidsprekers van hetzelfde merk zijn. De redenen waarom ik de 'surrounds' en 'centre' ga vervangen zijn dat de huidige niet hetzelfde afwerkings-niveau en vermogen/belastbaarheid hebben. Alleen ben ik wel bang dat de receiver wat moeite zal hebben met de centre. Volgens de specs hebben de 'fronts' en de 'centre' dezelfde belastbaarheid, maar ik hoop dat het mee zal vallen gezien het beperkt bereik wat deze zal krijgen.

    Het instellen is voor mij een routine-klus. Ik ben alleen benieuwd wat de sub en de receiver gaan doen. Om mijn gehoor wat beter voor te bereiden heb ik de 'fronts' nu zonder 'bi-amping' en laat ik alle lage tonen (<100hz) alleen naar de sub sturen. Wat me opvalt is dat de lage tonen van de luidsprekers door de wat lichtere aansturing, wat minder invloed hebben op die van de sub. Met 'bi-amping' hadden ze wat meer invloed en waren die van de sub niet krachtig genoeg om die van de 'fronts' te overstemmen. Dit bewijst weer dat het niet altijd zinvol is om 'bi-amping' te gebruiken.

    Voor het instellen en fijn-afstemmen zal ik dan dus niet meer veel tijd voor nodig hebben.
    Dream on baby dream on

    Kom kom Gerco, dat ze van hetzelfde merk zijn is toch compleet onzin en ook de afwerking bla bla zegt toch helemaal niets over de klankleur

    Wordt hoog tijd dat je even antwoord op m'n PM, kunnen we een beetje je oren gaan verwennen en gaan opvoeden hoe je een setup een beetje knap kan instellen , alles onder de 100hz naar de Sub.....tjee, je leeft nog steeds in het satellietjes tijdperk, daar had je geen fullrange speakertjes voor hoeven kopen. En dan leef je ook nog eens in het tijdperk van de wat mindere satelietjes, een beetje knappe satelliet doet toch nog 80Hz en daarmee zit je dan op het THX ideaal waar ik persoonlijk zelf helemaal niets mee heb

    Ben echt benieuwd hoe jouw setup klinkt, maar zoals je beschrijft hoe je je afstellingen doet, dan houd ik mijn hart vast en bereid mij vast op het ergste voor

    Ik ben niet bang dat je receiver er "moeite" mee zal hebben, en al helemaal niet als je alles onder de 100Hz naar de sub stuurt, je maakt er gewoon een lui hok van
    Have fun and enjoy your collection

  23. #98

    Standaard

    mmm,dacht dat je het thx ideaal wel behoorlijk vond klinken
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    mmm,dacht dat je het thx ideaal wel behoorlijk vond klinken
    Bij jou wel, je hebt er tenslotte ook helemaal de setup voor

    Heeft Gerco daarintegen een sub die hem tegenvalt, jij hebt tenminste 2 muiters van subs die absoluut niet zielig zijn

    Het ene systeem is het andere niet, maar mijn voorkeur blijft uitgaan voor alles met fullrange.....

    Nog steeds geen antwoord van hem gehad
    Have fun and enjoy your collection

  25. #100

    Standaard

    Ze zijn binnen en daardoor ziet de opstelling er nu zo uit:


    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dream on baby dream on

    Kom kom Gerco, dat ze van hetzelfde merk zijn is toch compleet onzin en ook de afwerking bla bla zegt toch helemaal niets over de klankleur

    ...alles onder de 100hz naar de Sub.....tjee, je leeft nog steeds in het satellietjes tijdperk, daar had je geen fullrange speakertjes voor hoeven kopen. En dan leef je ook nog eens in het tijdperk van de wat mindere satelietjes, een beetje knappe satelliet doet toch nog 80Hz en daarmee zit je dan op het THX ideaal waar ik persoonlijk zelf helemaal niets mee heb
    Volgens mij heb je er weer een paar dB's bij gedaan.

    Het "een groot deel" schreef ik er niet voor niets bij. Wanneer je verschillende modellen van één merk vergelijkt kan het idd zijn dat deze niet dezelfde klankkleur hebben. De klank-eigenschappen zullen echter wel op de zelfde manier aangevuld worden. Hierdoor kun je zeggen welke merken luidsprekers er wel goed met welke merk receiver gecombineerd kunnen worden en welke niet.

    Als de klank-eigenschappen van Yamaha een beetje kent, weet je waar ze de accenten op leggen en dus ook hoe deze gecompenseerd moeten worden. Soms lukt dit niet goed met de luidsprekers en kan het zijn dat je het 'overlap' beter door een sub kan laten doen. In mijn geval moest ik de 'cross-over' daardoor wat hoger zetten vanwege het beperkt bereik van de 'center' en de 'surrounds', omdat ik maar 1 frekwentie ik kan stellen en de sub niet krachtig genoeg is om de 'fronts' te overstemmen. Met de nieuwe luidsprekers heb ik deze nu op 80Hz staan, omdat deze wel voldoende dynamisch bereik hebben.

    Overigens is 100Hz -zoals je zelf ook weet- zelfs voor satelietjes vaak te laag, want deze beginnen vaak (ver) boven de 120Hz. Het probleem is dat bij >120Hz vaak de sub meer op gaat vallen en dat veel mensen met satelietjes en melkpakjes dus vaak een groot 'gat' (in het geluidsbeeld) hebben. Zo lang deze dus niet hoger is dan 120Hz, vind ik dus niet dat luidsprekers als satelietjes of melkpakjes gebruikt worden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 19-11-2012 om 13:07
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •