Pagina 5 van 9 EersteEerste 123456789 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 223 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Luidsprekers zijn binnen en ik zal binnenkort een stel foto's daarvan maken.


    Volgens mij heb je er weer een paar dB's bij gedaan.

    Het "een groot deel" schreef ik er niet voor niets bij. Wanneer je verschillende modellen van één merk vergelijks is het kan het idd zijn dat deze niet dezelfde klankkleur hebben. De klank-eigenschappen zullen echter wel op de zelfde manier aangevuld worden. Hierdoor kun je zeggen welke merken luidsprekers er wel goed met welke merk receiver gecombineerd kunnen worden en welke niet.

    Als de klank-eigenschappen van Yamaha een beetje kent, weet je waar ze de accenten op leggen en dus ook hoe deze gecompenseerd moeten worden. Soms lukt dit goed met de luidsprekers en kan het zijn dat je het 'overlap' beter door een sub kan laten doen. In mijn geval moest ik de 'cross-over' daardoor wat hoger zetten vanwege het beperkt bereik van de 'center' en de 'surrounds', ik maar 1 frekwentie ik kan stellen en de sub niet krachtig genoeg is om de 'fronts' te overstemmen. Met de nieuwe luidsprekers heb ik deze nu op 80Hz staan, omdat deze wel voldoende dynamisch bereik hebben.

    Overigens is 100Hz -zoals je zelf ook weet- zelfs voor satelietjes vaak te laag, want deze beginnen vaak (ver) boven de 120Hz. Het probleem is dat bij >120Hz vaak de sub meer op gaat vallen en dat veel mensen met satelietjes en melkpakjes dus vaak een groot 'gat' (in het geluidsbeeld) hebben. Zo lang deze dus niet hoger is dan 120Hz, vind ik dus niet dat luidsprekers als satelietjes of melkpakjes gebruikt worden.
    Ja ja, je maakt weer een mooie schijnbeweging met je verhaal

    Één ding is zeker, ben wel benieuwd naar de plaatjes

    laten we wel zijn, een paar knappe satellietjes zouden op 80Hz horen te beginnen, helaas is er veel rommel te koop en de plastic rotzooi die ze bij die alles in 1x weggooi zooi leveren komen er idd bij lange na niet in de buurt van de 80Hz.... maar die setjes reken ik dan ook helemaal niet mee, die rommel is af fabriek al aan elkaar gewaagd

    Maar nu wel even serieus, mijn sub gaat absoluut niet meer opvallen bij 120Hz, hij houd het bij 100Hz(max bereik, staat in mijn setup dacht ik ingesteld op 80Hz) allang voor gezien Maar dan praten we wel over grote mensen spul en niet over kinderspeelgoed

    Daarintegen zal ik in jouw ogen wel een beul zijn, geef alle speakers de volle laag, heb ze gekocht als full range en dan krijgen ze ook fullrange, geen gezeur van ik wist het niet, gewoon hup.... de beuk erin Ik kan per kanaal dan wel een waarde ingeven om ze te beschermen, maar ik dacht dat(zo uit mijn hoofd) 70dB de laagste waarde was die ik dan kan instellen, maar zelfs mijn zwakste broeder in laag weergave(de center) zou toch nog 57hz halen en die wil ik dan niet afkappen op 70Hz, krijgt dus ook het volle bereik. Met ruim 20Hz overlap op de sub is er bij mij dan ook nergens een gat te horen, iets wat je met een setup die boven de 100Hz werkt eerder last van zult hebben.

    Oh.... ik spaar inderdaad ook mijn receiver niet, maar dat is dan ook nergens voor nodig, vermogen in overvloed maakt mij dan ook niet bang dat er iets stuk zou kunnen gaan, kan zelden of nooit op zeer hoge volumes spelen en als het wel eens kan dan ben ik naderhand verbaast dat het gebouw er nog staat Tante(zo noem ik mijn receiver ook wel eens) draait het allemaal zonder een eindtrapje te verrekken

    Je bent natuurlijk geheel vrij om je eigen setup zo in te stellen zoals je dat zelf wilt en denkt dat het goed is, maar zelf zou ik er toch uithalen wat er in zit
    Have fun and enjoy your collection

  2. #102

    Standaard

    De satelietjes van plastic rotzooi beginnen vaak een stuk lager dan een stel knappe satelietjes. Dit komt door het feit dat deze werken volgens het principe van de (on)gecontroleerde resonantie.

    Knappe satelieten hebben een kleiner dynamisch bereik en zorgen daardoor ook voor een groter gat in het overlap-gebied. Echter zorgen ze doordat ze minder vervormen, er voor dat het gat voor het gehoor mooier opgevuld wordt en wat groter kunnen klinken dan die van de meeste goedkope alles-in-één sets.

    Eigenlijk zouden we nog een derde formaat moeten hebben voor het instellen van de luidsprekers nl.: Medium. Deze stand zou er dan voor kunnen zorgen dat luidsprekers wel alle frekwenties krijgen en dat de sub deze mooi aan kan vullen om de luidsprekers als 'full-range' te laten klinken. Een receiver hoeft dan minder te filteren, wat dus ook voor minder vervorming zal zorgen. Mogelijkheden als 'Dubbele bas'(Onkyo), 'Main+LFE'(Denon) en 'Both'(Yamaha) zouden hierdoor kunnen vervallen. Deze zorgen in veel situaties vaak voor een soort 'loudness'-effekt, omdat de lage tonen bij hogere geluidssterktes dan vaak veel luider zijn dan de bedoeling is.

    Een receiver kan dan alle luidsprekers als 'full-range' aansturen en ook als 'full-range' laten klinken.

    In ieder geval ga ik voorlopig eerst zelf experimenteren om te zien wat bij mij voor de beste weergave zorgt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Eigenlijk zouden we nog een derde formaat moeten hebben voor het instellen van de luidsprekers nl.: Medium. Deze stand zou er dan voor kunnen zorgen dat luidsprekers wel alle frekwenties krijgen en dat de sub deze mooi aan kan vullen om de luidsprekers als 'full-range' te laten klinken.
    Mijns insziens onnodig. Dat doe je feitelijk al door het instellen van de crossover. Waar de satellieten ophouden, neemt de subwoofer het over (met enige overlap). Als je geen crossover op de satellieten wilt zetten, moet je ze inderdaad als LARGE instellen en de subwoofer low-level aansluiten, of op de pre-out van 1 van de frontkanelen aansluiten en de crossover op de subwoofer zelf instellen.

    Daarnaast: ze moeten gewoon die plastic satellietrommel niet meer verkopen
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Mijns insziens onnodig. Dat doe je feitelijk al door het instellen van de crossover. Waar de satellieten ophouden, neemt de subwoofer het over (met enige overlap). Als je geen crossover op de satellieten wilt zetten, moet je ze inderdaad als LARGE instellen en de subwoofer low-level aansluiten, of op de pre-out van 1 van de frontkanelen aansluiten en de crossover op de subwoofer zelf instellen.

    Daarnaast: ze moeten gewoon die plastic satellietrommel niet meer verkopen
    Bij het gebruik van een 'cross-over' merk je vaak dat het geluid van een luidsprekers niet zo vol en gedetailleerd is als bij 'full-range'. Dit is de reden waarom ik mijn vorige luidsprekers als 'large' i.p.v. 'small' instelde en de lage tonen ook naar de sub liet sturen. Een 'cross-over' zorgt nl. voor vervorming en mogelijk te veel of te weinig overlap. Dit kun je zelfs horen als je sateliet luidsprekers gebruikt.

    Door de luidsprekers als 'medium' in te stellen zou je voor minder vervorming kunnen zorgen en de 'overlap' beter kunnen regelen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #105

    Standaard

    Leuke set, Gerco. Heb je inmiddels een andere TV of nog die Toshiba?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  6. #106
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Mijns insziens onnodig. Dat doe je feitelijk al door het instellen van de crossover. Waar de satellieten ophouden, neemt de subwoofer het over (met enige overlap). Als je geen crossover op de satellieten wilt zetten, moet je ze inderdaad als LARGE instellen en de subwoofer low-level aansluiten, of op de pre-out van 1 van de frontkanelen aansluiten en de crossover op de subwoofer zelf instellen.

    Daarnaast: ze moeten gewoon die plastic satellietrommel niet meer verkopen
    Eens met jouw eerste stelling. Dat zou in principe voldoende moeten zijn. Ik heb beide een tijdje uitgeprobeert en de pure crossover beviel mij het best.

    Eens met je laatste stelling.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #107
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Als je geen sub hebt, dan staan alle speakers standaard op LARGE. Als je wel een sub hebt, dan heb je de keuze, maar slechts zelden is LARGE dan de juiste instelling. Speakers die full range zijn, m.a.w. tot 20Hz kunnen gaan (-3dB) en aangevuld moeten worden tot bijv. 10Hz, hebben wel voordeel van deze setting.

    Het juist instellen van de x-over bij SMALL is wel een kwestie van luisteren en smaak. De richtlijn is niet altijd de juiste. Mijn speakers gaan tot 35Hz en theoretisch zou dan de x-over op 52Hz ideaal zijn. Dat kan ik niet instellen en na luisteren klinkt de bubble het beste op 70Hz. Heeft ook te maken dat de center "slechts" tot 45Hz kan
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Het juist instellen van de x-over bij SMALL is wel een kwestie van luisteren en smaak. De richtlijn is niet altijd de juiste. Mijn speakers gaan tot 35Hz en theoretisch zou dan de x-over op 52Hz ideaal zijn. Dat kan ik niet instellen en na luisteren klinkt de bubble het beste op 70Hz. Heeft ook te maken dat de center "slechts" tot 45Hz kan
    Mee eens! Wat ook vaak meespeelt is dat de subwoofer die wordt ingezet kwalitatief niet in verhouding staat tot de frontspeakers. In dat geval is een goede integratie van de subwoofer niet te doen.

    Zelf heb ik dit voorheen in mijn surroundopstelling meegemaakt. Mijn frontspeakers gaven het laag beter weer dan de (vorige) subwoofer. Als je dan de crossover gaat instellen, ervaar je het 'afkappen' van je frontspeakers ook als zodanig, omdat de subwoofer het niet mooi over kan nemen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  9. #109

    Standaard

    Inmiddels maak ik weer gebruik van 'bi-amping', omdat het geluid van de fronts zonder niet krachtig is en minder detailles heeft. Daarnaast ben ik aan het luisteren hoe ze met minder 'toe-in' klinken. Ze staan nu dus iets meer naar voren gericht.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Leuke set, Gerco. Heb je inmiddels een andere TV of nog die Toshiba?
    Ik heb nog steeds die Toshiba.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Eens met jouw eerste stelling. Dat zou in principe voldoende moeten zijn. Ik heb beide een tijdje uitgeprobeert en de pure crossover beviel mij het best.
    Wat is een "pure crossover"? Is dat een cross-over die alleen voor de sub gebruikt wordt of iets anders?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Mee eens! Wat ook vaak meespeelt is dat de subwoofer die wordt ingezet kwalitatief niet in verhouding staat tot de frontspeakers. In dat geval is een goede integratie van de subwoofer niet te doen.

    Zelf heb ik dit voorheen in mijn surroundopstelling meegemaakt. Mijn frontspeakers gaven het laag beter weer dan de (vorige) subwoofer. Als je dan de crossover gaat instellen, ervaar je het 'afkappen' van je frontspeakers ook als zodanig, omdat de subwoofer het niet mooi over kan nemen.
    Volgens mij komt het dan door de verschillende formaten van de klankkasten en de manier waarop deze gebruikt worden. Een relatief grote klankkast zorgt er voor dat de laagste frekwenties wel veel kracht hebben, maar ook veel vertraging. Als je dan de lage tonen van de luidspreker synchroon wilt hebben met die van de sub, zal het integreren van een sub heel lastig zijn. Daarnaast klinken lage tonen vaak mooier wanneer ze van uit 1 punt worden weergegeven worden i.p.v. 3. Dit zijn de redenen waarom ik de laagste tonen -net zoals HTip alleen door de sub laat weergeven.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 29-10-2012 om 12:47
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #110
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik bedoel in mijn geval zonder overlapping.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Volgens mij komt het dan door de verschillende formaten van de klankkasten en de manier waarop deze gebruikt worden. Een relatief grote klankkast zorgt er voor dat de laagste frekwenties wel veel kracht hebben, maar ook veel vertraging. Als je dan de lage tonen van de luidspreker synchroon wilt hebben met die van de sub, zal het integreren van een sub heel lastig zijn. Daarnaast klinken lage tonen vaak mooier wanneer ze van uit 1 punt worden weergegeven worden i.p.v. 3. Dit zijn de redenen waarom ik de laagste tonen -net zoals HTip alleen door de sub laat weergeven.
    Je duim zal nog wel vreselijk nat zijn, kijk maar uit dat je niet aan een beugeltje geraakt

    Maarja, de laagste tonen komen dan ook uit de sub.....daarom heet ie ook sub...voor sublaag, wel weer een hoop bla bla voor zaken die ons reeds bekent zijn Gerco

    Bij mij werkt het net anders, komen de laagste tonen uit de tweeters en de hoogste uit de sub....... of zouden bij mij net als bij HTip ook de laagste tonen uit de sub komen Kom nou toch Gerco, hou toch even op, bij HTip klinkt het echt geweldig en denk je dan dat er bij hem geen laag uit al zijn speakers komt? Denk niet veel minder dan bij mij, maar hij kan dan ook spelen op volumes waar mijn buren geen brood van lusten.... Heel belangrijk bij HTip zijn opstelling is zijn prachtig gedempte ruimte, die laat toe dat hoge volumes onbestraft blijven...... bij mij wordt je gek als ik wel op hoge volumes ga spelen, dan zou ik toch echt wat aan de akoestiek moeten gaan doen....(zou zonde zijn, kan maar een heel enkele keer de boel echt opendraaien, is de investering niet waard)

    Biamping..... ach laat ook maar, als jij het niet weer weet gooi je dat verhaal weer in de strijd, het tweetertje en het woofertje gaan plots krachtiger klinken door er 2 paar draadjes aan te hangen Kijk maar uit dat je je eindtrappen niet overbelast

    Overigens zijn lage tonen dan misschien wel minder richtingsgevoelig dan hoge tonen, je kan ze toch wel plaatsen. Dat de allerlaagste tonen van 1 punt komen is geen probleem, als er elders ook maar genoeg lage tonen zijn zodat je dat ene punt niet kunt localiseren......want dan heb je weer dat probleem van dat beruchte gat......

    Nou Gerco, je verhaal was weer vermakelijk, ik heb weer genoeg gelachen voor vandaag
    Have fun and enjoy your collection

  12. #112

    Standaard

    Zolang jij de conussen ziet bewegen hoef jij nergens bang voor te zijn.

    Als je het 'bass-management' goed ingesteld hebt lijkt het wanneer je alle lage tonen door de sub laat weergeven, alsof de lage tonen uit de luidsprekers komen. Lukt dit niet, dan heb je een probleem met de samenstelling en kun je beter weer terug gaan naar boekenplankers of satelietjes.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #113

    Standaard

    dit onderwerp wordt steeds leuker
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    dit onderwerp wordt steeds leuker
    In dat geval:
    Ik denk dat ik de 'cross-over' maar weer wat hoger in ga stellen, want voor sommigen is die schijnbaar wat te laag.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 30-10-2012 om 11:57
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Zolang jij de conussen ziet bewegen hoef jij nergens bang voor te zijn.

    Als je het 'bass-management' goed ingesteld hebt lijkt het wanneer je alle lage tonen door de sub laat weergeven, alsof de lage tonen uit de luidsprekers komen. Lukt dit niet, dan heb je een probleem met de samenstelling en kun je beter weer terug gaan naar boekenplankers of satelietjes.
    Voorlopig ben ik niet degene met problemen en zeer tevreden met mijn samenstelling

    Er loopt er hier maar eentje te prutsen en dat ben je zelf, paar extra draadjes erbij, ander subje willen kopen, crossover omhoog, crossover omlaag en dan weer omhoog en het lijkt maar niet goed te komen

    Nogmaals, ik ben zeer content en zit niet echt te wachten op een brak advies van iemand die zijn eigen setup niet knap kan laten klinken

    Hoop toch dat je het een keer voor elkaar krijgt, maar je schijnt maar niet te willen luisteren

    Zo....... lang genoeg gewacht, praatjes vullen geen gaatjes, het zijn de plaatjes die ze vullen.....
    Have fun and enjoy your collection

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    dit onderwerp wordt steeds leuker
    Volgens mij houd je wel van sensatie
    Have fun and enjoy your collection

  17. #117

    Standaard

    LOL. En ik maar denken dat het bitchen alleen maar voorkomt op het htforum op het moment.
    Maar jullie kunnen er ook wat van

    Biampen is wel even iets meer dan alleen maar een paar draadjes extra er tussen steken.
    Dan heb je het niet over bi-ampen maar over bi-wiren. En dat laatste is inderdaad maar zeer de vraag of dat echt werkt. Maar bi-ampen is gewoon een kwestie van een extra versterker gebruiken zodat je losse versterking voor het hoog, en losse versterking voor het laag krijgt, of versterking voor links, en versterking voor rechts. En dat heeft wel degelijk effect. Het gaat allemaal net wat makkelijk, net wat losser.

    En wat maakt het uit dat iemand lekker aan het prutsen is met de instellingen? Volgens mij niets. Is dat niet juist deel van de hobby hier? Wil je je daar niet mee bezig houden hebben ze bij Phillips vast nog wel een surround setje van 2002 over denk ik :devil:

    DVDPFG: kijk even naar je eigen sig, en ga je collectie gewoon enjoyen joh

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    LOL. En ik maar denken dat het bitchen alleen maar voorkomt op het htforum op het moment.
    Maar jullie kunnen er ook wat van

    We doen in kwaliteit niets voor dat andere forum onder, ook al wordt er door sommigen wel eens anders over gedacht, ook dit is ons hier niet vreemd

    Biampen is wel even iets meer dan alleen maar een paar draadjes extra er tussen steken.
    Dan heb je het niet over bi-ampen maar over bi-wiren. En dat laatste is inderdaad maar zeer de vraag of dat echt werkt. Maar bi-ampen is gewoon een kwestie van een extra versterker gebruiken zodat je losse versterking voor het hoog, en losse versterking voor het laag krijgt, of versterking voor links, en versterking voor rechts. En dat heeft wel degelijk effect. Het gaat allemaal net wat makkelijk, net wat losser.

    Zo simpel als je het boven omschrijft is het natuurlijk niet, het is dan ook zo goed als zinloos om 2x eenzelfde signaaltje naar 1 speakerbox te sturen, ook al doe je dat dan met 2 verschillende amps/eindtrappen. Kun je hele discussies over gaan voeren, maar alleen als bi-ampen echt op de juiste manier zou gaan gebeuren heeft het soms een minimaal voordeeltje met vaak behoorlijke kosten. Mijn boodschap is dan ook, bezint eer gij begint. Slap gewauwel erover sla ik dan liever de kop in dan een goedgelovige het verkeerde pad op laten sturen door een paar mensen die graag van prutsen houden. Lopen prutsen met je setup moet je zelf weten, maar er zijn bij mij wel grenzen tot wat ik kan aannemen als zijnde feit of wat fictie is. We zitten hier ook op filmliefhebbers forum, maar niet op een sprookjes forum. De discussie over Bi-ampen en Bi-wire is hier ook al een aantal keren aan de orde geweest.
    De voorstanders willen het mijninziens veel te makkelijk iemand aanpraten terwijl de uitkomsten ervan zelfs tot nadelen kunnen leiden. Nu moet iedereen zelf de voor en nadelen tegen elkaar afwegen, maar dan moet het slachtoffer deze ook wel allemaal kunnen beseffen....... daar wringt dan ook meestal de schoen, men komt er pas achter tijdens het prutsen en de nodige kosten, niemand die je immers garantie gaf

    En wat maakt het uit dat iemand lekker aan het prutsen is met de instellingen? Volgens mij niets. Is dat niet juist deel van de hobby hier? Wil je je daar niet mee bezig houden hebben ze bij Phillips vast nog wel een surround setje van 2002 over denk ik :devil:

    Helemaal mijn idee om lekker te experimenteren met de instellingen van je setup Je lekker niets aantrekken van zogenaamde regels die de freaks en puristen je proberen op te leggen. Er zijn fanaten die in het geheel niet van toonregelingen houden, waar alles via direct/pure of hoe het ook heten mag afgespeeld moet worden en als je het anders doet...... Het zijn dan wel vaak de mensen die blijven prutsen aan hun setup, want het is nooit goed en kan altijd beter. Natuurlijk kan het ook voor de "gewone" liefhebber altijd beter, dus je mag best een beetje oplettend blijven en als je het niet vertrouwd even je settings controleren. Het is altijd fijn om je setup zo optimaal mogelijk naar je eigen smaak te kunnen laten spelen Enne...... het prutsen met de instellingen van je setup kost ook nog eens helemaal niets extra, die instellingen die je kunt doen zaten er bij de aankoop al op (of niet, maar dan heb je bij de aankoop toch iets niet goed gedaan)

    Overigens begint het plezier of de ellende met de setup vaak bij de keuze van de speakers, dit stiefkindje, bij velen de sluitpost, is in weze de allerbelangrijkste schakel in een setup. Matige speakers zullen matig blijven, ook al hang je er een wereldversterker aanvast, en verbind je de boel met het mooiste koper zilver en goud en sluit je er de beste high-end apparatuur op aan. Soms zullen mensen weleens moeten toegeven dat ze wat beter hun best hadden mogen doen bij de keuze van hun speakers, daar helpt geen extra draadje of ampje en een hoop gebla bla bla bla aan, mij strooien ze er geen zand in de ogen mee.

    DVDPFG: kijk even naar je eigen sig, en ga je collectie gewoon enjoyen joh
    Nou joh, maak je daarover maar geen zorgen, heb een setup die precies doet wat ik wil en ben er dan ook uitermate tevreden over, het enjoyen van mijn verzameling is dan ook geen enkel probleem
    Have fun and enjoy your collection

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Nou joh, maak je daarover maar geen zorgen, heb een setup die precies doet wat ik wil en ben er dan ook uitermate tevreden over, het enjoyen van mijn verzameling is dan ook geen enkel probleem
    Gefeliciteerd.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    En wat maakt het uit dat iemand lekker aan het prutsen is met de instellingen? Volgens mij niets. Is dat niet juist deel van de hobby hier?

    DVDPFG: kijk even naar je eigen sig, en ga je collectie gewoon enjoyen joh
    Helemaal mee eens Christiaan.

    Hij kan beter zijn onderschrift wijzigen in: Have fun and enjoy your loudspeakers.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 30-10-2012 om 12:24
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #120

    Standaard

    maar alleen als bi-ampen echt op de juiste manier zou gaan gebeuren
    En dat is voor jou op welke manier?

  21. #121

    Standaard

    maar alleen als bi-ampen echt op de juiste manier zou gaan gebeuren
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    En dat is voor jou op welke manier?
    Voor mij?

    Helemaal niet

    Mijn speakers hebben een enkele aansluiting

    Met een beetje Googlen kan de liefhebber van prutsen, die het ook eens proberen wil, er eerst eens wat kennis over opdoen, beter alvast een beetje gaan lezen over het onderwerp, bijvoorbeeld dit artikeltje:

    http://www.gcaudio.com/resources/howtos/biamping.html

    Maar zoals al eerder gezegt, bezint eer gij begint, persoonlijk vind ik bi-wire en bi-amping onzin voor de zelf samengestelde sets die de doorsnee liefhebber in huis heeft. Ik dacht al dat je begrepen had dat ik er niet een echte voorstander van ben. De doorsnee liefhebber die bij de aankoop van zijn setup gelijk al zo goed mogelijk zijn best heeft gedaan, heeft het dan naderhand niet nodig om te lopen mierenneuken over minimale verbeteringen die hoge kosten met zich mee kunnen brengen.

    Matige speakers of speakers die niet iemands klankkleur hebben gaan echt niet beter spelen door er 2 of 3 paar draden en 2 of 3 versterkers aan te hangen. Kan men toch veel beter de tijd besteden aan het zoeken naar speakers die wel bij hem of haar passen
    Have fun and enjoy your collection

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Gefeliciteerd.


    Helemaal mee eens Christiaan.

    Hij kan beter zijn onderschrift wijzigen in: Have fun and enjoy your loudspeakers.
    Dank voor de felicitatie Gerco, fijn dat je er beter door zal kunnen slapen nu je weet dat er met mijn setup niets mis is

    Nu maar hopen dat je je setup op den duur dan ook zover krijgt dat je van je verzameling kunt gaan genieten met jouw loudspeakers....
    Have fun and enjoy your collection

  23. #123
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ben het wel eens dat je pas echt effect gaat merken bij een bepaalde klasse en kwaliteit van componenten. Het is een beetje hetzelfde als het maximale halen uit een VHS tape met betere kabels, weergevers en ingewikkelde en met scherpe kreten aangeboden vhs band. Op een geven moment houdt het een beetje op qua verbetering als de basis niet meer kan bieden. Je blijft tegen bepaalde beperkingen oplopen. En verschillen zullen altijd marginaal zijn ten opzichte van een nieuwe kwaliteitsinvestering. Maar dat is uiteraard niet zomaar voor iedereen weggelegd.

    Aan de andere kant is er natuurlijk niks mis om het maximale uit je set te willen halen. Dat kan nooit nonsens zijn. Immers er is maar één visie belangrijk en dat is je eigen visie. Wat de rest daarvan vind is leuk en aardig, maar verder niet. Toch kan het net dat beetje gevoels meerwaarde geven waardoor je tijdens het bekijken/beluisteren een kippevel moment kan krijgen. Je beloond wordt voor je moeite. Ook al is het tegen beter weten in. De één vind dat nonsens de andere kan niet rusten eer hij dat maximale punt heeft bereikt. Ik zie het nut van beide kanten.

    Laat ik het zo zeggen. Ook in de VHS/DVD tijd had ik dat fanatisme en in latere stadia ook nog we eningszinsl. Maar op een geven moment werd ik daar te nuchter voor en ging ik mijn eigen fanatisme relatieveren. Problemen waar ik me enorm druk om kon maken losde vanzelf op toen ik onvermijdelijk weer mee ging met de nieuwere trends. Waar had ik me druk om gemaakt? Maar goed gelukkig is ieder mens uniek en heeft daar zijn eigen visie in. terecht of onterecht is niet van belang. Er is geen goed of fout alleen je eigen waarheid. Dat is ook waar het om gaat in het leven.

    Maar hé, kom ik weer... Als we toch praten over het maximaal haalbare is mijn ogen de beste investering een bezoek aan de oog en oor arts om onze eigen beperkingen zoveel mogelijk op te heffen. Een goedkope set zal voor een jong iemand net zo goed kunnen klinken als een duurdere voor een ouder iemand. Ons gehoor en zicht laat ons namelijk na verloop van jaren letterlijk een beetje in de steek. Mijn goedkoopste en beste investering was het bijstellen van mijn bril. Nee niet de 3D bril. Mijn gewone. Wauw wat een slimme relatief goedkope investering was dat.

    Nou daar komt ie hoor. Mijn favo kreet....
    Alles is relatief.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #124
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Blijft een leuke dicussie, SMALL of LARGE en het bijbehorende bass-management

    Bedankt weer voor de complimenten DVDPF Het is inderdaad niet zo dat alle lage tonen alleen uit mijn sub komen. Is maar goed ook want dan zou ik voor niets vloerstaanders (35-30000 Hz -3dB) rondom hebben

    Maar wanneer spreken we over lage tonen? Theoretisch alles onder 350Hz, want dat is meestal de x-over frequentie van het filter in de speakers tussen lage en middentonen, tenminste in mijn speaker. Subs gaan meestal niet hoger dan 150-200Hz, dus theoretisch kan een subwoofer nooit alle lage tonen weergeven. Bovendien wil je ook niet dat alle lage tonen alleen door de sub worden weergegeven (lees een hoge x-over frequentie), omdat lage tonen wel degelijk richtingsgevoelig zijn en daardoor de sub lokaliseerbaar wordt.

    En wat is dan sublaag? Dat zijn alle frequencies onder de 100 Hz (ongeveer). Deze zijn niet lokaliseerbaar en goed geïntegreerd in het geluidsbeeld (correcte plaatsing, fase, timing en level) is de sub dus niet aan te wijzen. LFE staat hier overigens los en laat ik even buiten beschouwing, want dat maakt het nóg ingewikkelder.

    Dit is overigens wel een leuk artikel... http://en.wikipedia.org/wiki/Subwoofer. Speciaal het stukje over subs die alles onder 120 Hz moeten weergeven
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ben het wel eens dat je pas echt effect gaat merken bij een bepaalde klasse en kwaliteit van componenten. Het is een beetje hetzelfde als het maximale halen uit een VHS tape met betere kabels, weergevers en ingewikkelde en met scherpe kreten aangeboden vhs band. Op een geven moment houdt het een beetje op qua verbetering als de basis niet meer kan bieden. Je blijft tegen bepaalde beperkingen oplopen. En verschillen zullen altijd marginaal zijn ten opzichte van een nieuwe kwaliteitsinvestering. Maar dat is uiteraard niet zomaar voor iedereen weggelegd.

    Aan de andere kant is er natuurlijk niks mis om het maximale uit je set te willen halen. Dat kan nooit nonsens zijn. Immers er is maar één visie belangrijk en dat is je eigen visie. Wat de rest daarvan vind is leuk en aardig, maar verder niet. Toch kan het net dat beetje gevoels meerwaarde geven waardoor je tijdens het bekijken/beluisteren een kippevel moment kan krijgen. Je beloond wordt voor je moeite. Ook al is het tegen beter weten in. De één vind dat nonsens de andere kan niet rusten eer hij dat maximale punt heeft bereikt. Ik zie het nut van beide kanten.

    Laat ik het zo zeggen. Ook in de VHS/DVD tijd had ik dat fanatisme en in latere stadia ook nog we eningszinsl. Maar op een geven moment werd ik daar te nuchter voor en ging ik mijn eigen fanatisme relatieveren. Problemen waar ik me enorm druk om kon maken losde vanzelf op toen ik onvermijdelijk weer mee ging met de nieuwere trends. Waar had ik me druk om gemaakt? Maar goed gelukkig is ieder mens uniek en heeft daar zijn eigen visie in. terecht of onterecht is niet van belang. Er is geen goed of fout alleen je eigen waarheid. Dat is ook waar het om gaat in het leven.

    Maar hé, kom ik weer... Als we toch praten over het maximaal haalbare is mijn ogen de beste investering een bezoek aan de oog en oor arts om onze eigen beperkingen zoveel mogelijk op te heffen. Een goedkope set zal voor een jong iemand net zo goed kunnen klinken als een duurdere voor een ouder iemand. Ons gehoor en zicht laat ons namelijk na verloop van jaren letterlijk een beetje in de steek. Mijn goedkoopste en beste investering was het bijstellen van mijn bril. Nee niet de 3D bril. Mijn gewone. Wauw wat een slimme relatief goedkope investering was dat.

    Nou daar komt ie hoor. Mijn favo kreet....
    Alles is relatief.
    Leuk stuk Claudio

    Je hebt wel gelijk, inderdaad is het wel leuk als een "prutser" lekker bezig is en er dan naar zijn beleving op vooruit gaat......

    De enige angst die ik zelf daarbij heb is dat de goedgelovigen het soms ook geloven en denken dat als zij hetzelfde doen er ook enorm op vooruit zullen gaan, de prutser had dat immers meegedeeld De prutser gebruikt vaak sterke termen voor bijna onzichtbare verbeteringen, als die er al zouden zijn......

    Zal daar altijd voor waarschuwen, wil niet dat onschuldige schaapjes het slachtoffer worden van boze wolven
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 5 van 9 EersteEerste 123456789 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •