Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 23456789 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 223 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Blijft een leuke dicussie, SMALL of LARGE en het bijbehorende bass-management

    Bedankt weer voor de complimenten DVDPF Het is inderdaad niet zo dat alle lage tonen alleen uit mijn sub komen. Is maar goed ook want dan zou ik voor niets vloerstaanders (35-30000 Hz -3dB) rondom hebben

    Maar wanneer spreken we over lage tonen? Theoretisch alles onder 350Hz, want dat is meestal de x-over frequentie van het filter in de speakers tussen lage en middentonen, tenminste in mijn speaker. Subs gaan meestal niet hoger dan 150-200Hz, dus theoretisch kan een subwoofer nooit alle lage tonen weergeven. Bovendien wil je ook niet dat alle lage tonen alleen door de sub worden weergegeven (lees een hoge x-over frequentie), omdat lage tonen wel degelijk richtingsgevoelig zijn en daardoor de sub lokaliseerbaar wordt.

    En wat is dan sublaag? Dat zijn alle frequencies onder de 100 Hz (ongeveer). Deze zijn niet lokaliseerbaar en goed geïntegreerd in het geluidsbeeld (correcte plaatsing, fase, timing en level) is de sub dus niet aan te wijzen. LFE staat hier overigens los en laat ik even buiten beschouwing, want dat maakt het nóg ingewikkelder.

    Dit is overigens wel een leuk artikel... http://en.wikipedia.org/wiki/Subwoofer. Speciaal het stukje over subs die alles onder 120 Hz moeten weergeven
    Leuke aanvulling op de discussie, complimenten geven is voor jouw setup helemaal niet moeilijk, daar mankeert in mijn belevenis helemaal niets aan

    Subwoofers, het lijkt zo'n simpel onderdeel van je setup, maar dat is het niet, heb wel eens eerder vertelt dat ik het ook het lastigste onderdeel vond om knap in te passen in de setup, bij mijn eerste setup was ik bijna 3 maanden aan het stoeien geweest om hem knap in te passen.

    Dan het artikel..... nou.... eh..... tjee, beetje te technisch voor mij allemaal, maar het laat wel zien dat het allemaal niet zo simpel is als wij soms denken
    Have fun and enjoy your collection

  2. #127

    Standaard

    Je kunt uitstekende luidsprekers als matige weergever gebruiken, maar ook andersom. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft.

    De enige manier om er achter te komen of je een luidspreker als uitstekende weergever gebruikt is door te experimenteren en daarmee kunnen sommigen idd heel ver gaan. Door te experimenteren ben ik er achter gekomen dat 'bi-amping' in mijn geval veel voordelen biedt. Zo zorgt het er voor dat het geluidsbeeld beter blijft staan en dat de 'surrounds' de 'fronts' minder overstemmen. Het is in mijn geval dus meer dan alleen een paar draden extra aansluiten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Je kunt uitstekende luidsprekers als matige weergever gebruiken, maar ook andersom. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft.

    De enige manier om er achter te komen of je een luidspreker als uitstekende weergever gebruikt is door te experimenteren en daarmee kunnen sommigen idd heel ver gaan. Door te experimenteren ben ik er achter gekomen dat 'bi-amping' in mijn geval veel voordelen biedt. Zo zorgt het er voor dat het geluidsbeeld beter blijft staan en dat de 'surrounds' de 'fronts' minder overstemmen. Het is in mijn geval dus meer dan alleen een paar draden extra aansluiten.
    Ik houd me in dit geval dan maar even vast aan de bijdrage van Claudio
    Have fun and enjoy your collection

  4. #129

    Standaard

    Bedoel je deze?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Alles is relatief.
    Dat is misschien wel de meest zinvolle van het hele forum.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Je kunt uitstekende luidsprekers als matige weergever gebruiken, maar ook andersom. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft.
    Deze snap ik even niet Gerco Bedoel je hiermee te zeggen dat je goede luidsprekers slecht kunt laten presteren, maar ook slechte luidsprekers heel goed? Voor wat betreft het eerste gedeelte kan ik met je meegaan: als je goede luidsprekers verkeerd aansluit, of naar de achtermuur toedraait, kom je een heel eind inderdaad!

    Maar door slechte luidsprekers heel goed laten presteren, worden ze echt niet beter. Het blijft gewoon slecht!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Door te experimenteren ben ik er achter gekomen dat 'bi-amping' in mijn geval veel voordelen biedt.
    Prima, je moet ook doen wat voor jou werkt. Doe ik zelf ook!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Zo zorgt het er voor dat het geluidsbeeld beter blijft staan en dat de 'surrounds' de 'fronts' minder overstemmen.
    Dan moet je in de Channel Level Setup van je receiver de Surround Left en Surround Right speakers wat zachter zetten t.o.v. de frontspeakers
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Deze snap ik even niet Gerco Bedoel je hiermee te zeggen dat je goede luidsprekers slecht kunt laten presteren, maar ook slechte luidsprekers heel goed?
    Als je tussen de regels door kunt lezen en goed kunt relativeren is dat idd wat ik bedoel.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Dan moet je in de Channel Level Setup van je receiver de Surround Left en Surround Right speakers wat zachter zetten t.o.v. de frontspeakers
    Als ik dat ga doen, blijf ik aan de gang en kan ik niet meer genieten van mijn collectie.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 30-10-2012 om 14:56
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #132

    Standaard

    Bedoel je deze?

    Citaat:
    Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli
    Alles is relatief.

    Dat is misschien wel de meest zinvolle van het hele forum.
    Zo moeilijk was dat toch niet , al heb ik het er met jouw uitspraken wel eens heel moeilijk mee
    Have fun and enjoy your collection

  8. #133

    Standaard

    Sommige mensen weten niet hoe ze kunnen genieten van een set die ze zelf samengesteld hebben. Om die te helpen post ik wel eens berichten die voor sommigen moeilijk te begrijpen zijn.

    Oeps. Dat was er weer één.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #134

    Standaard

    Soms heb ik wel eens het idee dat ik beter een koe kan leren schaatsen.... in vergelijking met sommigen zijn dat toch nog heel slimme beestjes, daarbij wil ik het dan maar laten voor vandaag
    Have fun and enjoy your collection

  10. #135
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Leuke aanvulling op de discussie, complimenten geven is voor jouw setup helemaal niet moeilijk, daar mankeert in mijn belevenis helemaal niets aan

    Subwoofers, het lijkt zo'n simpel onderdeel van je setup, maar dat is het niet, heb wel eens eerder vertelt dat ik het ook het lastigste onderdeel vond om knap in te passen in de setup, bij mijn eerste setup was ik bijna 3 maanden aan het stoeien geweest om hem knap in te passen.

    Dan het artikel..... nou.... eh..... tjee, beetje te technisch voor mij allemaal, maar het laat wel zien dat het allemaal niet zo simpel is als wij soms denken


    Wat het artikel betreft heb je helemaal gelijk. Het wordt overigens nog leuker als je ook de akoestische eigenschappen van de ruimte erin gaat betrekken

    In het artikel staat een leuke passage die ik in deze zeer amusante discussie jullie niet wil onthouden

    Further, poorly designed systems often leave everything below about 120 Hz (or even higher) to the subwoofer, meaning that the subwoofer handles frequencies which the ear can use for sound source localization, thus introducing an undesirable subwoofer "localization effect". This is usually due to poor crossover designs or choices (too high crossover point or insufficient crossover slope) used in many computer and home theater systems; localization also comes from port noise and from typically large amounts of harmonic distortion in the subwoofer design. Home subwoofers sold individually usually include crossover circuitry to assist integration into an existing system.
    Min of meer wat ik zei, maar met nog iets krachtiger termen
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  11. #136
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Deze snap ik even niet Gerco Bedoel je hiermee te zeggen dat je goede luidsprekers slecht kunt laten presteren, maar ook slechte luidsprekers heel goed? Voor wat betreft het eerste gedeelte kan ik met je meegaan: als je goede luidsprekers verkeerd aansluit, of naar de achtermuur toedraait, kom je een heel eind inderdaad!

    Maar door slechte luidsprekers heel goed laten presteren, worden ze echt niet beter. Het blijft gewoon slecht!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  12. #137
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik speel de bas(gitaar) en het is mijn taak om de speakers goed te laten presteren. Ligt in dit geval niet aan de apparatuur maar aan het lijdend voorwerp... Me!

    Thuis heb ik een kleine bascombo, maar als het luider moet gebruik ik diverse cabinets met een kantelfrequentie om een goed balans tussen het hoog en ultralaag van de bastonen te waarborgen. Weliswaar heel anders dan de gemiddelde HT waar alles door dezelfde speaker gaat, maar toch. heel belangrijk Maar dan gaat de drummer spelen. Kan ik weer opnieuw beginnen, want elk instrument heeft invloed op de andere. Al is het maar in de perceptie van het menselijk gehoor en in dit geval mijn beperking.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #138

    Standaard

    jullie moeten met zijn allen een soap gaan maken.
    word zeker een kijkcijfer kanon.
    volwassen mannen die zich druk maken om domme dingen.
    sorry hoor maar ik vermaak me kostelijk.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    jullie moeten met zijn allen een soap gaan maken.
    word zeker een kijkcijfer kanon.
    volwassen mannen die zich druk maken om domme dingen.
    sorry hoor maar ik vermaak me kostelijk.
    Mooi zo! Een forum hoeft niet louter informatief te zijn. Een zekere amusementswaarde wordt zeker op prijs gesteld, getuige jouw reactie.

    Maar het kan altijd erger: check de kabelDIScussies maar eens op HTforum.nl, de ene na de andere ban
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  15. #140

    Standaard

    Nieuwsflits:
    De subwoofer (Dali AW8) is vervangen door de Omega 25A van Magnat. Hierdoor zit de subwoofer nu wel op hetzelfde niveau als de luidsprekers.

    Het is een model met een 25cm woofer die naar beneden afstraalt en automatische triggering.
    IMAG0022b.jpg
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 30-06-2013 om 12:09
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #141

    Standaard

    Plaatjes...... anders is het niet gebeurt
    Have fun and enjoy your collection

  17. #142

    Standaard

    Plaatje heb ik er bij gezet.

    Of wil je er nog meer?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Plaatje heb ik er bij gezet.

    Of wil je er nog meer?
    Nee 1 plaatje is genoeg, mag best wat groter hoor



    Veel plezier met inregelen en inspelen, ben benieuwd naar de prestaties, zal binnenkort per PM wat datums opgeven.
    Have fun and enjoy your collection

  19. #144

    Standaard Bezoek aan Gerco

    Afgelopen zaterdag was het dan zover, een Meet&Greet bij Gerco. Het was op de heenreis vrij druk met vakantie verkeer en dan valt het op hoeveel mensen er rondrijden die alleen maar op zondag of tijdens de vakantie rijden, maar na een kleine anderhalf uur was ik dan toch op de plek van bestemming. Gerco had mij al zien aankomen, hoefde dan ook niet aan te bellen.

    Zijn setup stond al reeds te spelen, met wat ik begreep een radiozender die van het internet kwam, ook via zijn Mede8er was dat mogelijk, Gerco heeft me dat wel laten zien, maar is iets dat wel leuk is, maar iets is dat ik zelf niet zal gebruiken, maar toch leuk was om ook weer te ervaren.

    We zijn begonnen met de .flac bestanden die ik meegenomen had op dat onbetrouwbare 64GB USB sticky, dat mij gelukkig deze keer niet in de steek liet, er stond ook het flac bestand op dat af kwam van de SA-CD van Destiny's Child, hierbij viel op dat Gerco zijn sub stevig liet meespelen waarbij hij toch wel iets teveel opviel, maar die SA-CD staat erom bekent heel veel laag te hebben. Bij de andere nummers, de nummers die we als huiswerk hadden meegekregen van HTip bleef het allemaal wel in de pas en klonk het gewoon goed. Daarna hebben we nog nummers gedraaid van SA-CD's en ook nog van gewone CD's. Ook hebben we nog muziek concerten gespeeld vanaf Blu ray, waarbij ik zelf het Dolby geluid vaak beter van vind klinken dan zijn DTS broertje, overigens was dat bij Gerco ook het geval, al vind hij zelf DTS beter klinken, maar zoals al vaker gezegd..... over smaak en de ervaring van het geluid valt niet echt te twisten.

    Na de muziek werd het tijd om te gaan eten, Gerco woont dicht bij wat eetgelegenheden, zodoende zijn wij hier lopend naar toe gegaan en omdat het mooi weer was hebben we buiten op het terras van de maaltijd genoten, op de terugweg hebben wij het toetje in de vorm van een grote beker ijs, naar binnen gelepeld, hierna was het bij thuiskomst weer tijd voor koffie en de film.

    Na overleg werd het de film G.I. Joe Retaliation, een film die ik zelf kort er voor nog in 3D had gekeken, maar wel leuk vond om nog een keer te zien/horen in 2D. Toen het tijd werd om weer naar huis te gaan heeft Gerco ook nog zijn instellingen van zijn set laten zien, al heb ik wel opgemerkt dat dat niet nodig is, immers iedereen heeft andere omstandigheden en dat het gaat om het eindresultaat. Zo heeft Gerco zachte stoffen vloerbedekking en zijn zijn wanden niet glad, als je bij mij in je handen klapt dan hoor je al een echte forse galm, iets waar Gerco veel minder tot geen last van heeft.

    Gerco heeft mij gevraagd om zijn totale setup te beschrijven, zowel op geluid als beeld, dat wil ik best doen, al heb ik hem eerlijk gezegd dat zijn beeld mij in het geheel niet kan bekoren, immers een wat oudere 32inch HD Ready LCD TV is in mijn ogen niet een formaat TV die bij een echte filmliefhebber past.... heb dan ook gezegd dat ik over het beeld dan ook geen woord wil vuilmaken, is dan ook Gerco's eerste punt dat hij zelf ook wil aanpakken, geen beamer, maar een TV van iets meer formaat.

    En...... hoe klonk het dan bij Gerco...... gewoon uitstekent, helemaal niets mis mee, wel niet het allerlaagste laag en het allerhoogste hoog en geen details tot in de puntjes, maar dan zou je ook een paar duizend euro meer moeten uitgeven, met andere woorden, Gerco heeft een combinatie staan die niet te verbeteren valt met enig andere set in dezelfde prijsklasse en dat was iets dat ik niet verwacht had. Het klonk echt veel beter dan ik had verwacht, Gerco heeft een set die menig middenklasse set eruit speelt en waarom je nooit zo'n alles in 1x (duur)weggooibarrel moet aanschaffen mag duidelijk zijn als je Gerco's set gehoord hebt, zijn set is dan wel duurder dan een prijzige alles in 1, maar klinkt wel 10x beter en is zeker de moeite waard om nog even door te sparen of alles in stappen aan te schaffen, dan heb je echt wat moois staan. Tijdens de film waren de stemmen zeer duidelijk te volgen, zijn center is op dat gebied zeer goed, ook de rears doen goed mee, stonden bij de muziek eerst iets te hard, maar dat was na inspelen door Gerco zo weer gecorrigeerd, al met al geen straf om naar Gerco zijn set te luisteren. Goede uitgebalanceerde set, die menig duurdere set het schaamrood op de kaken zal brengen, niets mis mee

    Als het nieuwe scherm er komt, dan zal er wel een nieuwe meeting komen, dan wil ik wel het beeld beschrijven.

    De reis terug verliep voorspoedig, met af en toe een paar spettertjes, daarbij kwam ik er wel achter dat de wissers smerig waren, trokken strepen en was het zicht na een paar keer wissen echt heel slecht, gelukkig maar weinig regen gehad, anders had ik zeker moeten stoppen om de wissers te reinigen(heb ik bij thuiskomst dan ook direct gedaan). Duurde de heenreis bijna anderhalf uur, de terugreis was in 1 uurtje gepiept, een bezoekje brengen is dan ook geen wereldreis zoals volgende week zaterdag naar HTip.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #145

    Standaard

    Flink verslag weer Herman, dat is toch echt iets voor jou om te doen en leuk om te lezen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #146

    Standaard

    Bedankt voor jouw verslag Herman.

    Ondanks dat we niet veel tijd hadden om uitgebreid te gaan luisteren, kijken en te vergelijken, waren het weer een bijzondere middag en avond. In ieder geval ben ik blij dat je er van genoten hebt, want ik vond het best lastig om er voor te zorgen dat je er een goede indruk van kon krijgen. Hierdoor kwam het concert van Phil Collins (Finally the first farewell tour) en G.I. Joe niet zo mooi uit de verf als dat ik gehoopt had. Wat dat betreft zal het idd beter zijn als ik mijn huidige TV zal vervangen door één met een meer cm2's. In ieder geval is het kwa kijk-afstand(1:4) groot genoeg om TV mee te kijken, al merk ik wel dat er nu steeds meer zenders het beeld optimaliseren voor grotere schermen door bvb nieuwslezers te laten staan of lopen. Dit is een reden dat het beeld en geluid met behulp van DVE ingesteld heb en hoogwaardige geluidsbronnen gebruik om de set toch goed te laten presteren.

    Aan de andere kant vind ik dat het bij beeld minder om het formaat van het scherm moet gaan en dat beeld en geluid elkaar goed aan kunnen vullen. Dat zal waarschijnlijk ook de belangrijkste reden zijn dat veel mensen een te grote TV kopen en deze combineren met bult plastic kopen of het beeld (en geluid) zo instellen dat het niet emmervullend kan zijn.

    Voor die mensen is er de volumeregelaar en anders...... de rol met de duizend velletjes.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 24-08-2013 om 15:09
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #147

    Standaard

    Mooi verslag dvdpf
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  23. #148
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Leuk om te lezen DVDPF en een mooi compliment voor de set van Gerco. Zo te lezen heeft de akoestiek daar een groot aandeel in. Leuk ook dat mijn "huiswerk" ook voorbij is gekomen.

    Tot volgende week!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  24. #149

    Post Alecto draadloos speakers DSS-35 aansluiten op zone 2 van versterker receiver

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Inmiddels is zone 2 nu ook in gebruik door een setje draadloos aan te sturen luidsprekers, de DSS 35 van Alecto. Deze zijn in een andere ruimte geplaatst zodat ik daar dezelfde muziek als achtergrond kan hebben.

    Wel heb ik daarvoor een paar analoge verbindingen moeten maken, omdat het gedeelte van zone 2 geen DAC's heeft.
    Hallo Gerco,

    Goed bezig geweest, is al weer een tijdje terug zie ik.

    Hoe heb je de set precies aangesloten en wat voor kabels heb je gemaakt?
    Ik wil ook dezelfde Alecto set aansluiten op Zone 2 op mijn Onkyo receiver/versterker.

    Bij mij:
    De tulp (rca) van zone2 geven geen signaal als ik de set aansluit (volgens de Onkyo handleiding kan hier ook alleen een versterker op worden aangesloten via rca). Het alternatief is via de 2 (gevoede) speakerdraadaansluitingen van zone2 de verzender aan te sluiten, maar dat past niet zonder meer.

    Graag je hulp, bvd.

    Groet, Durk

  25. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dazell Bekijk bericht
    Goed bezig geweest, is al weer een tijdje terug zie ik.
    Welkom op dit forum Durk,

    Het is idd al weer een tijdje rustig in deze topic en dat komt door het feit dat ik de laatste tijd niets aan de samenstelling van mijn set heb veranderd. Ik ben wel bezig geweest met zoeken naar 'upgrades' en manieren om de weergave te verbeteren. Een 'upgrade' die ik inmiddels gedaan heb is de MED800X3D die de MED500X heeft vervangen. De belangrijkste verbeteringen in de weergave die ik heb gedaan, zijn het tunen van de poorten. Bij de sub zit deze dicht bij de woofer en dat zorgt er voor dat de lage tonen niet even luid zijn. Dit heb ik deels opgelost door stukken noppen-schuim in de poorten te plaatsen. Hierdoor hebben de woofers nog steeds dezelfde bewegings-vrijheid, maar kunnen er minder geluiden uit de poort komen die de geluiden van de woofer versterken/verzwakken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dazell Bekijk bericht
    Ik wil ook dezelfde Alecto set aansluiten op Zone 2 op mijn Onkyo receiver/versterker.

    De tulp (rca) van zone2 geven geen signaal als ik de set aansluit (volgens de Onkyo handleiding kan hier ook alleen een versterker op worden aangesloten via rca). Het alternatief is via de 2 (gevoede) speakerdraadaansluitingen van zone2 de verzender aan te sluiten, maar dat past niet zonder meer.
    De DSS35 van Alecto is een stel luidsprekers die je als een versterker aan moet sluiten, dus niet op de uitgangen voor de luidsprekers. De zender kun je daarom het beste aansluiten op de 'pre-out' voor 'zone 2'. Een groot voordeel hiervan is dat deze onafhankelijk van hoofd-zone (zone 1) werkt en dat je daarom in zone 2 naar iets anders kunt luisteren als in zone 1. Dit betekent dat je deze apart moet bedienen, want anders zullen ze geen geluid laten horen.

    Om zone 2 te kunnen gebruiken moet je deze vaak inschakelen in het menu van de receiver en waarschijnlijk de bronnen ook analoog (rode+witte tulp) aansluiten. Het gedeelte van zone 2 is vaak analoog om bvb te voorkomen dat het geluid als DD 5.1 of DTS naar de luidsprekers gestuurd wordt. Hoe je zone 2 inschakelt, kun je vinden in de gebruiksaanwijzing van de Onkyo.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-02-2015 om 22:12
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 23456789 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •