Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 87 worden weergegeven.

Discussie: Full HD Plasma's

  1. #1

    Standaard Full HD Plasma's

    Ik ben nu al een tijd van plan een nieuwe TV te kopen en ik wil dit gelijk goed doen. Ik wil een Full HD plasma kopen van maximaal 42 inch (106cm). Ik was benieuwd of jullie me een aantal typenummers kunnen geven. Over het budget maak ik me later wel zorgen ik wil eerst graag weten wat er op de markt verkrijgbaar is.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jarno Bekijk bericht
    Ik ben nu al een tijd van plan een nieuwe TV te kopen en ik wil dit gelijk goed doen. Ik wil een Full HD plasma kopen van maximaal 42 inch (106cm). Ik was benieuwd of jullie me een aantal typenummers kunnen geven. Over het budget maak ik me later wel zorgen ik wil eerst graag weten wat er op de markt verkrijgbaar is.
    De vraag is wellicht meer of er full hd plasma's zijn in dat formaat. Panasonic maakt ze maar die komen niet naar Nederland. Wellicht kun je voor LCD kijken.

    Gelukkig kun je al veel zelf doen, de zoekfunctie op dit forum kun je gebruiken maar je kunt ook zelf bij producenten kijken wie er uberhaubt zo'n ding maken
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard G-Hanz

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jarno Bekijk bericht
    Ik ben nu al een tijd van plan een nieuwe TV te kopen en ik wil dit gelijk goed doen. Ik wil een Full HD plasma kopen van maximaal 42 inch (106cm). Ik was benieuwd of jullie me een aantal typenummers kunnen geven. Over het budget maak ik me later wel zorgen ik wil eerst graag weten wat er op de markt verkrijgbaar is.

    Zelf heb ik onlangs een G-Hanz HD plasma gekocht. Prachtig toestel, niet alleen kwalitatief, maar zeker ook wat betreft de specificaties. 1080i, 3 x HDMI , design toestel. En het werd ook nog thuis geleverd, aan de muur gehangen, ingesteld, ik kreeg een gebruiksinstructie en ze geven standaard 3 jaar garantie. Ik ben er echt heel erg blij mee. Ik heb eerder al een 42" Samsung plasma gehad, en mijn vriend heeft een gloednieuwe Panasonic, maar die heeft nu toch stiekum een beetje spijt dat hij mijn plasma nog niet gezien had. Als je ff G-Hanz "googled" zul je er wel aan komen

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerard99 Bekijk bericht
    Zelf heb ik onlangs een G-Hanz HD plasma gekocht. Prachtig toestel, niet alleen kwalitatief, maar zeker ook wat betreft de specificaties. 1080i, 3 x HDMI , design toestel. En het werd ook nog thuis geleverd, aan de muur gehangen, ingesteld, ik kreeg een gebruiksinstructie en ze geven standaard 3 jaar garantie. Ik ben er echt heel erg blij mee. Ik heb eerder al een 42" Samsung plasma gehad, en mijn vriend heeft een gloednieuwe Panasonic, maar die heeft nu toch stiekum een beetje spijt dat hij mijn plasma nog niet gezien had. Als je ff G-Hanz "googled" zul je er wel aan komen
    Dat is geen full hd toestel.

    Ziet er trouwens wel aardig uit.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerard99 Bekijk bericht
    1080i
    Dan is het per definitie al geen FullHD TV want die moeten 1080p ondersteunen.
    PS: zie overigens dat het ook geen FullHD panel is, want is slechts 1024x768 resolutie.
    Laatst aangepast door Avalan : 18-04-2007 om 16:13

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Dan is het per definitie al geen FullHD TV want die moeten 1080p ondersteunen.
    PS: zie overigens dat het ook geen FullHD panel is, want is slechts 1024x768 resolutie.
    "
    Klopt, hij heeft een nativeresolutie van 1024x768 en pc-resolutie van 1280 x 1024. Dus HD-ready. Maar tijdens al mijn zoeken op internet , en het vergelijken in diverse winkels, kwam ik er achter dat het verschil in beeldkwaliteit tussen 1080i en 1080p niet meer zo heel groot is. Bovendien zou de maximale kwaliteit die kan worden uitgezonden worden, via kabel en overige distributie, nooit meer zal zijn dan 1080i. Want 1080p uitzendingen zouden veel meer bandbreedte nodig hebben dan er beschikbaar is. Dus voor mij voldoet 1080i dus ruimschoots. En de beeldkwaliteit is gewoon schitterend, ook in vergelijking met andere plasma's van de grote bekende merken met dezelfde specificaties, dit en het uiterlijk van deze plasma en het servicepakket dat erbij komt zijn uiteindelijk doorslaggevend geweest voor mijn keuze.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerard99 Bekijk bericht
    Klopt, hij heeft een nativeresolutie van 1024x768 en pc-resolutie van 1280 x 1024.
    PC-resolutie van 1280x1024 ? *kuch* Als je eens een PC aan je TV hangt moet je de PC eens op 1024x768 zetten en eens op 1280x1024. Kom dan eens terug om te zeggen welke je verkiest .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerard99 Bekijk bericht
    Maar tijdens al mijn zoeken op internet , en het vergelijken in diverse winkels, kwam ik er achter dat het verschil in beeldkwaliteit tussen 1080i en 1080p niet meer zo heel groot is.
    Het verschil tussen 1080p op een FullHD TV en 1080i op jouw HD-Ready zal echter wel behoorlijk groot zijn hoor .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerard99 Bekijk bericht
    Bovendien zou de maximale kwaliteit die kan worden uitgezonden worden, via kabel en overige distributie, nooit meer zal zijn dan 1080i. Want 1080p uitzendingen zouden veel meer bandbreedte nodig hebben dan er beschikbaar is. Dus voor mij voldoet 1080i dus ruimschoots.
    Vergeet niet dat je hier op www.dvd.nl zit en we hier dus qua HD ook vooral geïnteresseerd zijn in HD-DVD en BluRay en die zijn wél 1080p .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerard99 Bekijk bericht
    En de beeldkwaliteit is gewoon schitterend, ook in vergelijking met andere plasma's van de grote bekende merken met dezelfde specificaties, dit en het uiterlijk van deze plasma en het servicepakket dat erbij komt zijn uiteindelijk doorslaggevend geweest voor mijn keuze.
    Ik beweer ook niet dat je een slechte TV hebt . Maar sommige van je argumenten (1080i, pc-resolutie van 1280x1024,...) tonen gewoon aan dat je eigenlijk weinig of geen ervaring hebt met dit soort TVs want nagenoeg alle 42" TVs op de markt hebben diezelfde specs .

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    De vraag is wellicht meer of er full hd plasma's zijn in dat formaat. Panasonic maakt ze maar die komen niet naar Nederland. Wellicht kun je voor LCD kijken.

    Gelukkig kun je al veel zelf doen, de zoekfunctie op dit forum kun je gebruiken maar je kunt ook zelf bij producenten kijken wie er uberhaubt zo'n ding maken
    Ik weet niet of Panasonic ze al in andere landen levert. Wellicht in Azië. Er komt wel een 42" scherm aan eind juni. De TH-42PY700. Broertje van de TH-50PY700 die een maand eerder leverbaar wordt en is uitgeroepen tot plasma tv van het jaar. De 42" staat al ruim een maand op de Belgische site van Panasonic. De 50" ook op de Nederlandse. Ik weet dus niet waar je op baseert dat hij niet naar Nederland komt. Ik neem aan dat hij gewoon hier leverbaar zal worden zo rond de zomer. 50"kost ong € 3.500, de 42" zal wel tussen de € 2.500 en de € 3.000 uitkomen.
    http://www.panasonic.be/servlet/PB/m..._l6/index.html
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Het verschil tussen 1080p op een FullHD TV en 1080i op jouw HD-Ready zal echter wel behoorlijk groot zijn hoor .
    De vraag is alleen wel of je dat op 3 à 4 meter afstand ziet als je op de bank een film zit te kijken. Als je er een meter vandaan zit absoluut wel, maar in de praktijk? Tenzij je de 103" van Panasonic hebt hangen natuurlijk voor diezelfde bank op 3 meter afstand...
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom Bekijk bericht
    Ik weet niet of Panasonic ze al in andere landen levert. Wellicht in Azië. Er komt wel een 42" scherm aan eind juni. De TH-42PY700. Broertje van de TH-50PY700 die een maand eerder leverbaar wordt en is uitgeroepen tot plasma tv van het jaar. De 42" staat al ruim een maand op de Belgische site van Panasonic. De 50" ook op de Nederlandse. Ik weet dus niet waar je op baseert dat hij niet naar Nederland komt. Ik neem aan dat hij gewoon hier leverbaar zal worden zo rond de zomer. 50"kost ong € 3.500, de 42" zal wel tussen de € 2.500 en de € 3.000 uitkomen.
    http://www.panasonic.be/servlet/PB/m..._l6/index.html
    Maar België is nog steeds geen Nederland.....

    Hij staat niet op de Nederlandse site en voor wat ik heb begrepen gaat hij in Nederland officieel niet gevoerd worden. Slimme internethandelaren zullen heus wel uit Duitsland gaan importeren maar dat is een ander verhaal.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom Bekijk bericht
    De vraag is alleen wel of je dat op 3 à 4 meter afstand ziet als je op de bank een film zit te kijken.
    Het antwoord is, zoals je zelf al besefte, dat je gewoon moet zien dat je TV groot genoeg is voor je kijkafstand. In de MediaMarkt zag ik op 2.5m afstand echt wel het verschil tussen FullHD en HD-Ready bij 2 46" TVs. Op 4m afstand zal dat idd wellicht al niet meer het geval zijn...
    Iedereen moet voor zijn eigen kijksituatie uitmaken of hij het geld heeft voor een voldoend grote FullHD. Indien niet, kan hij idd beter nog wat extra besparen door dan slechts een HD-Ready te kopen aangezien hij geen verschil zal zien.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Maar België is nog steeds geen Nederland.....

    Hij staat niet op de Nederlandse site en voor wat ik heb begrepen gaat hij in Nederland officieel niet gevoerd worden. Slimme internethandelaren zullen heus wel uit Duitsland gaan importeren maar dat is een ander verhaal.
    Het heeft ook even geduurd voor de 50" op de Nederlandse site stond. Ik hou dus hoop. Duitsland is momenteel een verhaal apart. Voorheen liepen ze altijd voor en hadden meer keuze. Nu hebben ze alleen TH-xxPV71 varianten op de site staan. Het is niet onmogelijk uiteraard, maar de kans dat de 42" niet in NL geleverd wordt, zeker met de tv van het jaar verkiezing van de 50"er, lijkt me toch klein. Al zal ik hem niet kopen. Op mijn kijkafstand van 3,5 meter zie ik toch geen verschil in detail bij 42" dus aan de pv70 heb ik genoeg als ik ga shoppen.
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Het antwoord is, zoals je zelf al besefte, dat je gewoon moet zien dat je TV groot genoeg is voor je kijkafstand. In de MediaMarkt zag ik op 2.5m afstand echt wel het verschil tussen FullHD en HD-Ready bij 2 46" TVs. Op 4m afstand zal dat idd wellicht al niet meer het geval zijn...
    Iedereen moet voor zijn eigen kijksituatie uitmaken of hij het geld heeft voor een voldoend grote FullHD. Indien niet, kan hij idd beter nog wat extra besparen door dan slechts een HD-Ready te kopen aangezien hij geen verschil zal zien.
    Los van het lastig vergelijken bij MM of andere dozenschuiver zal er dan idd wel verschil waarneembaar denk ik.
    Zelf vond en vind ik dit plaatje altijd heel verhelderend. Al zullen verkopers het niet graag gebuiken.
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  14. #14

    Standaard

    Dus voor een PS3 voor spelletjes en normaal tv en dvd gebruik zie ik het verschil niet op de bank? Kan ik het geld bewaren ( 500e) voor een goede HDMI receiver en de PV70 zelf laten rekenen met de 1080P upscaler...

    Gijs

  15. #15

    Standaard

    je bedoelt neem ik aan die 500euro bijleggen bij een goede hdmi receiver? want voor 500euro heb je lijkt me geen goede hdmi receiver hehehe hooguit een instapmodel als die er al zijn voor die prijs
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  16. #16

    Standaard

    Ik sprak een collega over de TH-42PY700 en die had het erover dat hij misschien een najaar relase gaat krijgen maar er is nog geen concrete info vanuit panasonic over dit model in nederland.

  17. #17

    Standaard 42" Full HD Panasonic

    De Panasonic 42" Full HD komt volgens mij in juni ... prijs heb ik helaas nog niet kunnen vinden.
    zie ook deze link: http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=38651
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  18. #18

    Standaard

    Inderdaad hij is leverbaar in Belgie (Panasonic Full HD 42") vanaf Juni voor een prijs van om en beide 2200€
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

  19. #19
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door olifantmaxim Bekijk bericht
    Inderdaad hij is leverbaar in Belgie (Panasonic Full HD 42") vanaf Juni voor een prijs van om en beide 2200€
    Dat valt mij reuze mee voor een FullHD plasma.

  20. #20

    Standaard

    De 50" full HD is dan nog net te doen, voor dezelfde prijs als een pio pdp507 hd ready misschien.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk Bekijk bericht
    Dat valt mij reuze mee voor een FullHD plasma.
    Pioneer gaat moeten oppassen.
    De Panasonics zijn echt zeer goed voor een goedkopere prijs
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door msnracer Bekijk bericht
    Dus voor een PS3 voor spelletjes en normaal tv en dvd gebruik zie ik het verschil niet op de bank? Kan ik het geld bewaren ( 500e) voor een goede HDMI receiver en de PV70 zelf laten rekenen met de 1080P upscaler...

    Gijs
    Afgezien van het feit dat de PV70 zal moeten downscalen bij een 1080p signaal en eerdere opmerkingen over de receiver voor € 500; ja.
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door olifantmaxim Bekijk bericht
    Pioneer gaat moeten oppassen.
    De Panasonics zijn echt zeer goed voor een goedkopere prijs
    Op internet zijn de pioneers sinds de introductie van de nieuwe pana's 10-20% gedaald. Is nu ongeveer 2/3 van de adviesprijs. Nog te duur in vergelijking met panasonic, maar het daalt wel.
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  24. #24

    Standaard

    Gaat helemaal de goede kant op!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door msnracer Bekijk bericht
    Dus voor een PS3 voor spelletjes en normaal tv en dvd gebruik zie ik het verschil niet op de bank? Kan ik het geld bewaren ( 500e) voor een goede HDMI receiver en de PV70 zelf laten rekenen met de 1080P upscaler...

    Gijs
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom Bekijk bericht
    Afgezien van het feit dat de PV70 zal moeten downscalen bij een 1080p signaal en eerdere opmerkingen over de receiver voor € 500; ja.
    Kan de PV70 wel overweg met een 1080P signaal? Ik dacht ook van wel maar ben niet helemaal zeker.

    De PS3 kan namelijk niet op 720P versturen, enkel standaard of 1080P. Dat is wel iets om rekening mee te houden.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •