Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 87 worden weergegeven.

Discussie: Full HD Plasma's

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Is dat echt? Ik meen ergens gelezen te hebben dat Sony die optie niet ging brengen voor de PS3.
    Als dat wel zo staat ie meteen weer hoger op m'n lijstje!
    De laatste firmware laat scalen toe voor BluRay en DVD. Dat betekent dat bvb een BluRay die in 1080p opgenomen is, nu ook in 720p kan weergegeven worden. Omgekeerd kan een DVD geüpscaled worden naar 720p, 1080i of 1080p.
    Wat niet kan, is scalen voor games. Maar de meeste games ondersteunen zowel 1080p/i als 720p dus dat zou sowieso geen probleem moeten zijn.

  2. #52

    Standaard

    Ik ben van plan om een plasma scherm aan te schaffen aangezien ik er één wil van 107cm.
    Ik heb de verschillende modellen al vergeleken op www.kieskeurig.nl en mijn keuze is naar Panasonic gegaan.
    Ik was dan aan het twijfelen tussen de TH 42PV70 en de TH 42PV700.
    De 700 heeft een veel beter geluid maar voor die 400€ verschil kan ik me beter een home cinema aanschaffen met HDMI aansluiting.
    Maar toen ik het nieuwe model zag(de TH 42PY700) was ik direct verkocht aangezien dit een Full HD is en de beeldkwaliteit nog een stuk mooier is.
    Hij komt normaal gezien eind juni in de winkels,heeft er hem al iemand in Belgie zien staan en voor welke prijs?
    Ik zal nog wachten tot met de nieuwjaarsperiode om hem te kopen,dan zal hij mogelijks nog iets goedkoper uitvallen.
    Heeft er iemand ervaring met het aanschaffen van een plasma scherm via internet?
    Het is alleszins veel goedkoper maar is dit ook veilig in geval van defect?
    Enjoy every day

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helle Bekijk bericht
    Ik ben van plan om een plasma scherm aan te schaffen aangezien ik er één wil van 107cm.
    Ik heb de verschillende modellen al vergeleken op www.kieskeurig.nl en mijn keuze is naar Panasonic gegaan.
    Ik was dan aan het twijfelen tussen de TH 42PV70 en de TH 42PV700.
    De 700 heeft een veel beter geluid maar voor die 400€ verschil kan ik me beter een home cinema aanschaffen met HDMI aansluiting.
    Maar toen ik het nieuwe model zag(de TH 42PY700) was ik direct verkocht aangezien dit een Full HD is en de beeldkwaliteit nog een stuk mooier is.
    Hij komt normaal gezien eind juni in de winkels,heeft er hem al iemand in Belgie zien staan en voor welke prijs?
    Ik zal nog wachten tot met de nieuwjaarsperiode om hem te kopen,dan zal hij mogelijks nog iets goedkoper uitvallen.
    Heeft er iemand ervaring met het aanschaffen van een plasma scherm via internet?
    Het is alleszins veel goedkoper maar is dit ook veilig in geval van defect?
    Ook ik ben aan het kijken voor de TH 42PY700, heb hem via de webshops wel zien staan voor iets meer dan 2000 euro. Heb ook al gekeken naar andere schermen maar tot nu toe niets toereikends kunnen vinden. Ik wil namelijk de resolutie van LCD (1080p) en de beeldkwaliteit van plasma. Zo te zien is deze pana dus de perfecte match.
    Ik denk dat het nog even afwachten is voor hij te koop is, maar ben bereid te wachten.
    It is far better to understand the universe as it really is, than to persist in delusion - no matter how satisfying or reassuring.
    - Carl Sagan

  4. #54

    Standaard

    welke nieuwe modellen zijn er eigenlijk allemaal,zowel voor hun lcd's als plasma's? want zie door het bos de bomen niet meer. Wat is het topmodel?

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    welke nieuwe modellen zijn er eigenlijk allemaal,zowel voor hun lcd's als plasma's? want zie door het bos de bomen niet meer. Wat is het topmodel?
    Alle Pana's staan toch gewoon op de website....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Alle Pana's staan toch gewoon op de website....
    natuurlijk...

    maar ze releasen zoveel toestellen e...

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Alle Pana's staan toch gewoon op de website....
    In veel winkels zie je nog gewoon de 6-reeksen staan (V60 e.d.), en die staan toch niet meer op de website blijkbaar...

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    In veel winkels zie je nog gewoon de 6-reeksen staan (V60 e.d.), en die staan toch niet meer op de website blijkbaar...
    Ik nam voor het gemak effe aan dat Jurgennoppe vooral interesse had in de nieuwe modellen.

    Verder is het toch vrij logisch 60 reeksen ouder zijn dan 70 reeksen. Zeker als de 60 modellen niet meer op de website staan.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #59

    Standaard

    TH-42PY700F is een full hd plasma,wel interessant toestel,lijkt me.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    welke nieuwe modellen zijn er eigenlijk allemaal,zowel voor hun lcd's als plasma's? want zie door het bos de bomen niet meer. Wat is het topmodel?
    Lekker simpel, kijk hier:

    http://www.kieskeurig.nl

    Klik op plasma of lcd , kies het merk en je krijgt een overzicht van de modellen.

    Lekker makkelijk, er staat nieuw bij voor de nieuwere modellen..... en het Topmodel is dat model waar je het meest voor moet betalen....
    Have fun and enjoy your collection

  11. #61

    Standaard

    de pz reeks is de top reeks,wel vreemd dat die niet te vinden is op site van panasonic belgium...

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    de pz reeks is de top reeks,wel vreemd dat die niet te vinden is op site van panasonic belgium...
    PZ is de nummering in de UK (of de USA, weet niet meer zeker). Dit is gewoon dezelfde reeks als de PY bij ons.

  13. #63

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phorze Bekijk bericht
    Ook ik ben aan het kijken voor de TH 42PY700, heb hem via de webshops wel zien staan voor iets meer dan 2000 euro. Heb ook al gekeken naar andere schermen maar tot nu toe niets toereikends kunnen vinden. Ik wil namelijk de resolutie van LCD (1080p) en de beeldkwaliteit van plasma. Zo te zien is deze pana dus de perfecte match.
    Ik denk dat het nog even afwachten is voor hij te koop is, maar ben bereid te wachten.
    Mijn keuze staat intussen vast nadat ik in Kortrijk(Wynant) een winkel heb gevonden die werkt voor Expert Belgie.
    Daar kan de TH 42 PY700 ieder moment binnen komen en dat ga ik combineren met een DVD Home cinema systeem van Panasonic (SC PT550 EG-K)
    Voor de PY700 betaal ik(inclusief voet) 2699€ en voor dat DVD home cinema systeem 400€.
    Dan neem ik er ook nog een verlengde garantie bij voor de eerste 5j waarvoor ik nog eens 150€ betaal.
    En dan ga ik mij nog 2 HDMI kabels aanschaffen,zit er daar eigenlijk een verschil in qua merk en kwaliteit?
    Enjoy every day

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helle Bekijk bericht
    Mijn keuze staat intussen vast nadat ik in Kortrijk(Wynant) een winkel heb gevonden die werkt voor Expert Belgie.
    Daar kan de TH 42 PY700 ieder moment binnen komen en dat ga ik combineren met een DVD Home cinema systeem van Panasonic (SC PT550 EG-K)
    Voor de PY700 betaal ik(inclusief voet) 2699€ en voor dat DVD home cinema systeem 400€.
    Dan neem ik er ook nog een verlengde garantie bij voor de eerste 5j waarvoor ik nog eens 150€ betaal.
    En dan ga ik mij nog 2 HDMI kabels aanschaffen,zit er daar eigenlijk een verschil in qua merk en kwaliteit?
    Naar je TV heb ik niet gekeken, maar je setje is geen goede beslissing, alles in 1 is kwetsbaar, waarschijnlijk is de sub ook niet van het actieve soort en als de DVD speler ermee nokt, dan kun je de hele set in de klieko kiepen, wel een mooie TV kopen, waarom dan niet een knappe set?

    Over HDMI Kabels is hier zat te vinden. Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar neem een redelijke kabel van rond de 30 euro, dan moet het wel goed gaan. Je kunt beter wat meer geld uitgeven aan een wat betere set, Yamaha, Onkyo en H&K hebben vaak heel leuke startersetjes, daar heb je meer aan dan een alles in 1.

    BTW, 400 euro voor die set..... die is hier wel te koop voor 320...... en je TV beloven ze hier al vanaf 2100 te verkopen..... ik zou toch nog eens even om me heen kijken, ik zou zo'n kleine 700 euro minder kwijt zijn...... ruimte zat voor een knappe losse home set
    Have fun and enjoy your collection

  16. #66
    R Tomasi
    Guest

    Standaard

    2.699 voor de 42PY700 is idd veels te veel. Persoonlijk ga ik zelf voor de PV700. De full HD tov de half HD is uitgedrukt in geld niet 600-700 meer waard. Persoonlijk zie ik helmaal geen verschil (vergeleken met 50PY weliswaar). Sterker nog, ik zie ook geen verschil tov 42PV70. Maar ik ben 1 van de weinigen die de 700 het mooist eruit vind zien. Hiernaast vind ik de cardreader ook wel handig.

    Als DVD zou ik de Oppo erop aansluiten, of een PS3 (heb je ook gelijk BluRay). En verder idd losse componenten in je set.

    Verder jou vraag over garantie. Panasonic Nederland geeft geen aan huis garantie aan producten die zij zelf niet geleverd hebben (uiteraard wel de normale garantie). Mocht je dus een "buitenlands" model hebben (en dit risico is reeel bij webshops) dan mag je zelf je toestel versturen of langsbrengen ter reperatie. Heb dit persoonlijk nagevraagd bij Panasonic, omdat hierover verschillende verhalen de ronde ging. Volgens mij wordt er dus per definitie geen aan huis garantie gegeven bij modellen als de PX en PZ, dit zijn "buitenlandse modellen.

  17. #67

    Standaard

    Bij ons in Belgie is dit zowat de prijs voor de 42 PY700(2699€).
    Inderdaad veel als je het vergelijkt met de prijs die je betaald als je hem online koopt maar ik betaal liever iets meer,dat ik dan de garantie heb dat wanneer er iets aan is,hij snel en efficient hersteld wordt.
    En ze komen hem leveren en gaan alles aansluiten en instellen.
    Wat betreft dat Home Cinema,ik wil zowiezo panasonic nemen omdat ik dan via de Viera Link met één afstandsbediening kan werken.
    De prijs daarvan is ook allemaal rond de 399€ hier in Belgie(als je het niet online koopt).
    Wat stellen jullie anders voor?
    Ik zou dus wel het liefst Panasonic nemen ivm met die gemeenschappelijke bediening.
    Is het beter om mij een dvd recorder of deftige dvd-speler aan te schaffen met gewoon een receiver?
    Kheb een goeie dvd zien staat met DCDi™ Technology by Faroudja(kost ook al 350€ in Belgie)
    Enjoy every day

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helle Bekijk bericht
    Bij ons in Belgie is dit zowat de prijs voor de 42 PY700(2699€).
    Inderdaad veel als je het vergelijkt met de prijs die je betaald als je hem online koopt maar ik betaal liever iets meer,dat ik dan de garantie heb dat wanneer er iets aan is,hij snel en efficient hersteld wordt.
    En ze komen hem leveren en gaan alles aansluiten en instellen.
    Wat betreft dat Home Cinema,ik wil zowiezo panasonic nemen omdat ik dan via de Viera Link met één afstandsbediening kan werken.
    De prijs daarvan is ook allemaal rond de 399€ hier in Belgie(als je het niet online koopt).
    Wat stellen jullie anders voor?
    Ik zou dus wel het liefst Panasonic nemen ivm met die gemeenschappelijke bediening.
    Is het beter om mij een dvd recorder of deftige dvd-speler aan te schaffen met gewoon een receiver?
    Kheb een goeie dvd zien staat met DCDi™ Technology by Faroudja(kost ook al 350€ in Belgie)
    Bij een winkel kopen is echt geen garantie dat hij snel en efficient gemaakt kan worden. Bij de goede webwinkel betaal je ook wat meer, ik heb bijvoorbeeld m'n TV gekocht bij Mokio, echt perfecte service, ze hebben een eigen bezorgdienst, wordt ook aan huis geleverd en inbedrijf gezet.... (is wel zo fijn, kunnen ze het gelijk weer meenemen als het niet werkt) , en je hebt daar ook nog eens 14 dagen omruilgarantie, deze webwinkel is dan misschien wat duurder als een ander, maar je hebt dan ook wel een goede service, dit om je een idee te geven.


    Ga echt voor los, laat je niet verleiden tot de zogenaamde gemeenschappelijke bediening, stelt vaak alleen maar een de basisfuncties voor.

    Neem Los!

    En de zogenaamde winkel waar je koopt die het ook maken kan..... nou dat is tegenwoordig gewoon in de meeste gevallen een sprookje, het is niet te maken, als er wat stuk is dient het onderdeel vervangen te worden..... en de winkel heeft dat echt niet op voorraad liggen, die moet er ook voor naar de importeur, of er moet een monteur van de importeur voor komen.
    Have fun and enjoy your collection

  19. #69

    Standaard

    Ik wist niet juist waar het te plaatsen,maar aangezien het deels te maken heeft met mijn plasma scherm ga ik het hier uit de doeken doen.
    Ik was dus van plan om mij de 42 PY700 van Panasonic aan te schaffen maar na lang beraad ga ik toch opteren voor de 42 PV700 aangezien het stroomverbruik merkelijk minder is en ik toch wel vele uren per dag tv kijk(ik woon nog thuis en ik wil mijn ouders niet nodeloos in de hoge kosten steken).
    Dus heb ik wat extra financiele ruimte om mij een goed home cinema aan te schaffen met eventueel een DVD recorder.
    Nu is mijn vraag,wat raden jullie experts mij aan?
    Ik las al uit voorgaande posts om losse componenten te nemen en niet noodzakelijk voor apparaten van Panasonic te gaan omwille van de gemeenschappelijke afstandsbediening.
    Enerzijds wil ik een goed surround home cinema maar dan liefst met een dvd recorder met harde schijf.
    Na wat opzoeking op kieskeurig.nl zag ik o.a. de Sony RDR-HX750 staan.
    Is dit een goeie keuze of is het beter om voor een dvd-speler te gaan zoals bv. de S99 van Panasonic met DCDi Faroudja Technologie voor een betere beeldkwaliteit?
    Alvast bedankt voor de tips.
    Enjoy every day

  20. #70

    Standaard

    Je keuze kan alleen maar op een aantal dingen afhangen.
    1)Budget.
    2)Beeldkwaliteit
    3)Geluidskwaliteit
    4)Estetische schoonheid
    5)Ruimte
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  21. #71

    Standaard

    Aangezien ik zou opteren voor de 42 PV700 ipv de 42 PY700(wegens het grote verschil in stroomverbruik) bespaar ik al zo'n 800€ die ik extra kan gebruiken voor een home cinema systeem in combinatie met een dvd recorder met harde schijf of een dvd speler.
    Laat mij stellen dat ik zo'n 1000 à 1100€ heb.
    Wat raden jullie mij aan?
    De estetische schoonheid is minder belangrijk aangezien het gewoon voor in mijn slaapkamer is,maar het liefst zou ik een woofer willen + 4 kleine speakers die ik in de hoeken van mijn kamer kan ophangen.
    De ruimte in mijn kamer is zo'n 4,5 op 4,5m.
    Enjoy every day

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helle Bekijk bericht
    Ik wist niet juist waar het te plaatsen,maar aangezien het deels te maken heeft met mijn plasma scherm ga ik het hier uit de doeken doen.
    Ik was dus van plan om mij de 42 PY700 van Panasonic aan te schaffen maar na lang beraad ga ik toch opteren voor de 42 PV700 aangezien het stroomverbruik merkelijk minder is en ik toch wel vele uren per dag tv kijk(ik woon nog thuis en ik wil mijn ouders niet nodeloos in de hoge kosten steken).
    Dus heb ik wat extra financiele ruimte om mij een goed home cinema aan te schaffen met eventueel een DVD recorder.
    Nu is mijn vraag,wat raden jullie experts mij aan?
    Ik las al uit voorgaande posts om losse componenten te nemen en niet noodzakelijk voor apparaten van Panasonic te gaan omwille van de gemeenschappelijke afstandsbediening.
    Enerzijds wil ik een goed surround home cinema maar dan liefst met een dvd recorder met harde schijf.
    Na wat opzoeking op kieskeurig.nl zag ik o.a. de Sony RDR-HX750 staan.
    Is dit een goeie keuze of is het beter om voor een dvd-speler te gaan zoals bv. de S99 van Panasonic met DCDi Faroudja Technologie voor een betere beeldkwaliteit?
    Alvast bedankt voor de tips.
    Als je je ouders niet op hoge stroomkosten wilt jagen dan zou ik ook geen home cinema aanschaffen. Daarmee worden de stroomkosten denk ik nog wel een paar stappen hoger dan met alleen de 42PY700 want zo'n set(je) kost ook (flink wat) stroom.....
    Wat betreft je vraag om advies; Als je iets wilt waar je niet over 2 jaar op uitgekeken/ naar uitgeluisterd bent dan zou ik even doorsparen tot je een mooi systeem kunt kopen met volwaardige speakers ipv een subwoofer en 4 kleine dingetjes die alleen wat hoog gesputter weergeven. (ik weet het, ik overdrijf wat)
    Veel meer kun je voor € 1.000 niet verwachten denk ik. Een beetje full spectrum speaker kost al € 250 per stuk en dan doe je nog helemaal niks geks. Dan is je budget op en heb je nog geen DVD recorder, sub-woofer of receiver....
    Laatst aangepast door Weekstrom : 02-07-2007 om 10:39
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom Bekijk bericht
    Als je je ouders niet op hoge stroomkosten wilt jagen dan zou ik ook geen home cinema aanschaffen. Daarmee worden de stroomkosten denk ik nog wel een paar stappen hoger dan met alleen de 42PY700 want zo'n set(je) kost ook (flink wat) stroom.....
    Wat betreft je vraag om advies; Als je iets wilt waar je niet over 2 jaar op uitgekeken/ naar uitgeluisterd bent dan zou ik even doorsparen tot je een mooi systeem kunt kopen met volwaardige speakers ipv een subwoofer en 4 kleine dingetjes die alleen wat hoog gesputter weergeven. (ik weet het, ik overdrijf wat)
    Veel meer kun je voor € 1.000 niet verwachten denk ik. Een beetje full spectrum speaker kost al € 250 per stuk en dan doe je nog helemaal niks geks. Dan is je budget op en heb je nog geen DVD recorder, sub-woofer of receiver....

    Mmmmm, tikkeltje overdreven weliswaar, en al zit er en kern van waarheid in, maar helaas is niet iedereen blij met fullrange speakers, nog daar buitengelaten wat een leuke set incl. actieve sub mag gaan kosten

    Ik kan voor 1100 heus wel wat leuks aanwijzen, ook een mooie losse set met reciever en HD recorder en speakers, maar heb daar helemaal geen zin meer in, dat heb ik al zo vaak gedaan hier, de voorbeelden daarvan zullen nog wel terug te vinden zijn.....

    Voor elke beurs is er met de nodige moeite echt wel wat te vinden dat past....

    Voor 1100 euro..... nou ik zou wel weten wat te kopen, 5 kleine speakertjes met actieve sub, 1 receiver en 1 HD recorder, het is te doen en nog goed spul ook :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  24. #74

    Standaard

    Ik ben zopas terug van Media markt en VanDenBorre.
    Van 2 dingen ben ik al redelijk zeker:
    Het Panasonic plasmascherm 42 PY700 en de hd dvd recorder van Panasonic DMR-EH57 EC-K met 1080p Up-Conversion with HDMI,
    VIERA Link en een harde schijf van 160GB.
    Voor de receiver en bijhorende boxen ben ik er nog niet uit dus zou het ook kunnen dat ik mij eerst ga behelpen met mijn plasma+dvd recorder en dan pas later eens ga uitkijken voor een extra surround systeem.
    Alvast bedankt voor de wijze raad.
    Enjoy every day

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helle Bekijk bericht
    Ik ben zopas terug van Media markt en VanDenBorre.
    Van 2 dingen ben ik al redelijk zeker:
    Het Panasonic plasmascherm 42 PY700 en de hd dvd recorder van Panasonic DMR-EH57 EC-K met 1080p Up-Conversion with HDMI,
    VIERA Link en een harde schijf van 160GB.
    Voor de receiver en bijhorende boxen ben ik er nog niet uit dus zou het ook kunnen dat ik mij eerst ga behelpen met mijn plasma+dvd recorder en dan pas later eens ga uitkijken voor een extra surround systeem.
    Alvast bedankt voor de wijze raad.
    Zo.... je weet wat je wilt, heel mooi:wink:

    En dat ga je ook uitvinden met je receiver en je speakers, voor een receiver kun je Onkyo, Yamaha, Pioneer, Denon en H&K in gedachte houden, speakers ligt wat moeilijker, maar neem wel een setje met een actieve sub, dat je daar eerst nog even me wacht is in het geheel niet onverstandig, dan kun je nog wat bijsparen en misschien net weer dat extra stapje nemen
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •