Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 87 worden weergegeven.

Discussie: Full HD Plasma's

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Kan de PV70 wel overweg met een 1080P signaal? Ik dacht ook van wel maar ben niet helemaal zeker.

    De PS3 kan namelijk niet op 720P versturen, enkel standaard of 1080P. Dat is wel iets om rekening mee te houden.
    Volgens de site van panasonic kan de pv70 1080p verwerken;
    V-Real Pro2 technologie
    • HD Ready
    • 1080p beeldverwerking
    • 3.072 gradatiestappen
    • Contrast 10.000:1
    Ik neem maar even aan dat dit dan klopt.
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom Bekijk bericht
    Volgens de site van panasonic kan de pv70 1080p verwerken;
    V-Real Pro2 technologie
    • HD Ready
    • 1080p beeldverwerking
    • 3.072 gradatiestappen
    • Contrast 10.000:1
    Ik neem maar even aan dat dit dan klopt.
    Ik ben er niet zeker van maar ik denk dat de PS3 wel 720P kan uitsturen via component (met adaptor)

    1080i kan hij zeker.
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom Bekijk bericht
    Volgens de site van panasonic kan de pv70 1080p verwerken;
    V-Real Pro2 technologie
    • HD Ready
    • 1080p beeldverwerking
    • 3.072 gradatiestappen
    • Contrast 10.000:1
    Ik neem maar even aan dat dit dan klopt.
    Ik zag het ook staan ja. Het zal waarschijnlijk wel kunnen maar zulke dingen zou ik altijd eerst testen ipv er blind op te vertrouwen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door olifantmaxim Bekijk bericht
    Ik ben er niet zeker van maar ik denk dat de PS3 wel 720P kan uitsturen via component (met adaptor)
    Het probleem is de scaling. De PS3 kan 1080p materiaal alleen in 1080p, 1080i of PAL weergeven. 720p content kan hij ook alleen in 720p, 720i of PAL weergeven.
    Gezien de meeste BluRay films in 1080p staan, moet je dus zeker zijn dat je TV ofwel 1080p ofwel 1080i aankan, anders kun je slechts in gewone SD resolutie kijken. Bij games is er meestal minder een probleem omdat je daar vaak in het game zelf kunt instellen of het in 720p of 1080p moet gerendered worden.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom Bekijk bericht
    Op internet zijn de pioneers sinds de introductie van de nieuwe pana's 10-20% gedaald. Is nu ongeveer 2/3 van de adviesprijs. Nog te duur in vergelijking met panasonic, maar het daalt wel.
    Wat ook zal helpen bij de daling is het feit dat in juni de nieuwe 42, 50 en 60 inch schermen komen in XGA resolutie. In september volgt dan de full HD versie. In Engeland althans; http://www.hdtvorg.co.uk/news/articles/2007050901.htm
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Ik zag het ook staan ja. Het zal waarschijnlijk wel kunnen maar zulke dingen zou ik altijd eerst testen ipv er blind op te vertrouwen.
    M'n pa heeft de PV70, en ook een PS3. Die loopt gewoon goed in 1080p over HDMI. Geen probleem dus. Overigens is het inderdaad een erg mooi scherm. Zit er zelf ook over te denken om 'm aan te schaffen.
    Marantz SR7500 | Marantz DV6600 | Marantz CD5001 OSE | Elac FS207.2 | Elac CC201.2 | Elac CL82 | REL Stampede

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Romius Bekijk bericht
    M'n pa heeft de PV70, en ook een PS3. Die loopt gewoon goed in 1080p over HDMI. Geen probleem dus. Overigens is het inderdaad een erg mooi scherm. Zit er zelf ook over te denken om 'm aan te schaffen.
    Ik heb deze hier ook staan pv70 nog geene spijt van gehad.

    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Willy B. Bekijk bericht
    Ik heb deze hier ook staan pv70 nog geene spijt van gehad.

    Profitiat, je hebt inderdaad een zeer mooi scherm.
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

  9. #34

    Standaard

    hij is toegevoegd op de website en komt in juni uit
    http://www.panasonic.nl/Products_Inf...03|602|601|4|1

  10. #35

    Standaard

    De 50"-er is een geduchte pio concurrent dan.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  11. #36

    Standaard

    De 50" inch versie is te zien bij MM Alkmaar! Echt een prachtig apparaat. Eind juni zal de 42" versie verkrijgbaar zijn, ik ga denk ik voor dit model. Ik wil graag iedereen bedanken voor de hulp.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jarno Bekijk bericht
    hij is toegevoegd op de website en komt in juni uit
    http://www.panasonic.nl/Products_Inf...03|602|601|4|1
    Jammer genoeg geen 24p support ?! Je zou toch verwachten dat nieuwe FullHD TVs allemaal 1080p/24 supporteren...

  13. #38

    Standaard

    Hmm is weer nieuw voor me. 24p...

    Op GOT lees ik hetvolgendo over 24p...
    >vraag is er al een Full HD weergever die 24p input support
    >>Volgens mij geen enkele. 24p is voor (film) opnamen en wordt middels de gebruikelijke 3:2 pulldown naar 60i geconverteerd en dat is het signaal wat je krijgt. Wat interessant is, is een scaler welke precies het tegenovergestelde doet zodat je een goede 1920x1080 progressive weergave hebt op je scherm en je geen gedonder hebt met interlacing. En dan een weergave in veelvoud van die 24 frames (bijv. ieder vol frame 3x, kom je op 72hz, op 60hz zit je weer met de ene keer het frame 2x en het volgende frame 3x etc).

    Ook mooi zou zijn als er een 1920x1080 formaat goed compatible zou zijn met de originele opnamen en de uiteindelijke weergave. Maar dat is er niet en zal er vermoedelijk ook niet komen. Enige manier is zelf gaan spelen met bijv. een htpc, goede software en een projector.

    Wellicht dat er consumer producten zijn welke iets kunnen met een 24p input, maar dan nog is de vraag wat de hele signaalweg en verwerking zal zijn.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  14. #39

    Standaard

    Ik vind het eigenlijk vooral ergerlijk dat, nu we compleet nieuwe technologie krijgen (HD, BluRay, LCD,...) we toch nog met problemen uit het verleden geconfronteerd worden. Die 3:2 pulldown is daar een mooi voorbeeld van. Er is m.i. geen enkele technische reden waarom LCD schermen persé een 60Hz signaal zouden moeten hebben. Dat lijkt me gewoon een erfenis van NTSC. Gevolg: alle filmmateriaal (24p) moet via 3:2 pulldown geconverteerd worden naar 60 fps met de gekende NTSC judder tot gevolg.
    Idem met de panelen van LCD tvs. Waarom niet simpelweg panelen die ofwel 720x1280 zijn ofwel 1080x1920 ?! Ik heb nu zelfs gezien dat de W en X series van Sony panelen hebben van 1440x1920 en dus óók weer moeten gaan scalen.

    /me droomt van een TV die gewoon zonder enige beeldprocessing films van BluRay kan weergeven zoals ze op het schijfje staan, nl. in 1080p/24.

    PS: de PS3 kan met zijn recente update BluRay gewoon in 24p afspelen.

  15. #40

    Standaard

    De schermen van Pioneer, zowel HD Ready als Full HD, kunnen allemaal met 1080/24p signalen overweg, ook de oudere modellen. Pioneer komt ook met een BD speler die 24p uitstuurt.

  16. #41

    Standaard

    Aanvulling op Arnold zijn verhaal:
    http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=38715

    de nieuwe pioneer full hd schermen.

    Arnold, naar mijn weten zullen alle blu-ray spelers met 24P overweg kunnen; er is immers geen verschil meer met ntsc en alle films op blu-ray zijn 24P!

    Ben je ook meteen van die geluidspitch af en de schokkende beelden op ntsc! Ander voordeel is dat dan alle schijfjes hetzelfde zijn, dus de verschillen zoals bij dvd zijn dan ook weg. 1 master, allemaal dezelfde films op schijf, ook hd-dvd maakt gebruik van dezelfde master als blu-ray.
    Laatst aangepast door hstadman : 01-06-2007 om 14:58

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Arnold, naar mijn weten zullen alle blu-ray spelers met 24P overweg kunnen; er is immers geen verschil meer met ntsc en alle films op blu-ray zijn 24P!
    Het gaat helemaal niet over de spelers, maar over de TVs. Veel TVs ondersteunen slechts 50 en 60Hz, dus bvb 1080i/60. De BluRay speler mag dan wel 1080p/24 materiaal op het schijfje zien staan, wat hij in dat geval zal doen is zogenaamde 3:2 pulldown naar 1080i/60 zodat de TV het aankan. Dat wil zeggen dat 2 opeenvolgende beelden van het 24p materiaal getoond worden als 3+2 interlaced beelden aan 60Hz :
    1. oneven lijnen frame 1
    2. even lijnen frame 1
    3. oneven lijnen frame 1
    4. oneven lijnen frame 2
    5. even lijnen frame 2
    Het gevolg is dat dus sommige frames 3/60" in beslag nemen en andere slechts 2/60" met de gekende judder tot gevolg. Op dat vlak ben je dan met BluRay slechter af dan met PAL (waar het bronmateriaal versneld werd tot 25fps om in 50Hz interlaced te kunnen afspelen).

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Het gaat helemaal niet over de spelers, maar over de TVs. Veel TVs ondersteunen slechts 50 en 60Hz, dus bvb 1080i/60. De BluRay speler mag dan wel 1080p/24 materiaal op het schijfje zien staan, wat hij in dat geval zal doen is zogenaamde 3:2 pulldown naar 1080i/60 zodat de TV het aankan. Dat wil zeggen dat 2 opeenvolgende beelden van het 24p materiaal getoond worden als 3+2 interlaced beelden aan 60Hz :
    1. oneven lijnen frame 1
    2. even lijnen frame 1
    3. oneven lijnen frame 1
    4. oneven lijnen frame 2
    5. even lijnen frame 2
    Het gevolg is dat dus sommige frames 3/60" in beslag nemen en andere slechts 2/60" met de gekende judder tot gevolg. Op dat vlak ben je dan met BluRay slechter af dan met PAL (waar het bronmateriaal versneld werd tot 25fps om in 50Hz interlaced te kunnen afspelen).
    de nieuwe tv's, van sony, pioneer e.d zullen overweg kunnen met 24p. Die worden in juni, naast alle nieuwe blu-ray spelers gelanceerd.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    de nieuwe tv's, van sony, pioneer e.d zullen overweg kunnen met 24p. Die worden in juni, naast alle nieuwe blu-ray spelers gelanceerd.
    Zal dan nog maar een beetje wachten extra met een nieuwe TV te kopen. Loop al een half jaar met plannen rond, maar kan maar niet beslissen . Ik ben er zelfs nog niet of ik nu LCD, plasma of projectie wil . Voorkeur gaat uit naar plasma (vind ik altijd veel mooier beeld), maar omwille van het feit dat er ook serieus wat gegamed wordt en ik schrik heb van reflecties in de plasma-glasplaten zal het wellicht LCD/projectie worden.

  20. #45

    Standaard

    mijn samsung le40m86 kan nu ook met de nieuwe fw,1013,overweg met 24fps...
    maar die firmware heb ik niet,heb samsung gemaild, maar nog geen reactie, ze zullen weer niet weten waarover ik het heb,denk ik...
    Kan ik die update zelf doen?

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    mijn samsung le40m86 kan nu ook met de nieuwe fw,1013,overweg met 24fps...
    maar die firmware heb ik niet,heb samsung gemaild, maar nog geen reactie, ze zullen weer niet weten waarover ik het heb,denk ik...
    Kan ik die update zelf doen?
    Nee, kun je volgens mij niet zelf doen. Daarvoor komt dan een service monteur van Samsung langs.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    mijn samsung le40m86 kan nu ook met de nieuwe fw,1013,overweg met 24fps...
    maar die firmware heb ik niet,heb samsung gemaild, maar nog geen reactie, ze zullen weer niet weten waarover ik het heb,denk ik...
    Kan ik die update zelf doen?
    Samsung heeft nochtans (in Belgie althans) zeer goede support. Ik had een probleempje met mijn nieuwe Samsung destijds. Denk dat ik gewoon gebeld heb, waarna ik contact moest opnemen met een service dienst uit het Antwerpse. Direct een afspraak en enkele weken later kwamen ze langs met nieuw paneel en al. Dan heeft hij ook een firmware update gedaan...
    Zal het binnenkort nog eens doen, nu mijn TV bijna uit garantie is...

  23. #48

    Standaard

    weet iemand of de onieuwe panasonics wel overweg kunnen met 1080p/24?

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Kan de PV70 wel overweg met een 1080P signaal? Ik dacht ook van wel maar ben niet helemaal zeker.

    De PS3 kan namelijk niet op 720P versturen, enkel standaard of 1080P. Dat is wel iets om rekening mee te houden.

    dat probleem is inmiddels achterhaald en opgelost met de laatste firmware update (1.8 )
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    dat probleem is inmiddels achterhaald en opgelost met de laatste firmware update (1.8 )
    Is dat echt? Ik meen ergens gelezen te hebben dat Sony die optie niet ging brengen voor de PS3.

    Als dat wel zo staat ie meteen weer hoger op m'n lijstje!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •