De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard CD's met afspeelproblemen op DVD-spelers

    CD's met afspeelproblemen op DVD-spelers



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Heeft Philips niet iemand voor de rechter gedaagd in verband met copy-protection? Philips heeft namelijk als patenthouder én instantie die licenties uitdeelt bepaald dat als een CD het CD-Audio logo wil dragen, het afspeelbaar moet zijn op ALLE spelers die getooid zijn met het CD-Audio logo. Dus als er op een CD een protectie staat die voorkomt dat het op een CD-ROM speler afspeelbaar is, voldoet ie niet aan het criterium en mag ie niet als CD-Audio verkocht worden. Het logo moet er dus af en men mag nergens zeggen dat het een Compact Disc is.
    Uiteraard snap ik dat men een beetje ziek wordt van het kopiëren, maar hiermee bereikt men natuurlijk helemaal niets. Veel mensen spelen CD's af via de computer en natuurlijk ook via DVD spelers. Ik hoop dat Philips die lui goed van katoen geeft en dat ze iets creatievers verzinnen om het kopieerprobleem op te lossen.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  3. #3

    Standaard

    Ik hoop echt dat ze daar wat aan gaan doen; ik gebruik mijn dvd-speler dus als cd-speler. Als die niet goed cd's meer afspeelt kan ik alsnog een gewone losse cd-speler kopen!

  4. #4

    Standaard

    Ja het is inderdaad wel minder als het niet werkt maar van de andere kant geef ik de maatschappijen wel weer gelijk het is toch hun geld waar het om gaat...

    Ik gebruik zelf m'n DVD speler alleen maar voor DVD's af te spelen heb een goede cd-speler staan voor de CD's...
    StarTrader

  5. #5

    Standaard

    Ik snap deze beveiliging trouwens niet... Het blijft namelijk gewoon mogelijk om CD´s digitaal te rippen met de juiste software. Dus het illegaal kopiëren zal mijns inziens niet tegengegaan worden.
    Maar deze CD´s geven wel problemen in DVD-spelers, autoradio´s en oude CD spelers, dus volgens mij is alleen de eerlijke consument hier de dupe van...

  6. #6

    Standaard

    Ze rommelen maar wat aan, mijns inziens is het altijd mogelijk om cd's te kopieren, het is simpelweg niet tegen te gaan.
    Ben wel blij dat ik mijn oude vertrouwde laserdiscspeler nog heb, speelt gewoon alles af!

  7. #7

    Standaard

    Het geintje van Sony Music schoot de consumentenbond in het verkeerde keelgat. De CD beveiliging zou PC 'beschadigen'. Eigenlijk bedoeld de consumentenbond gewoon vastlopen.

    Eigenlijk zijn de CD's van o.a. Jennifer Lopez - J To Tha L-O! en Destiny's Child - This Is the Remix niet conform The Red Book (zie/lees Mike Philippens). En Sony komt er zeker mee weg. Niet dus, volgens 'verhalen' schijnen deze zogenaamde beveiligde CD's wel te kunnen worden gekopieerd, afspelen is nog maar de vraag
    Not just any turd, mind you, but the kind that breaks off,
    leaving a piece stuck up your butt, and you walk around all day with a bad itch.

  8. #8

    Standaard

    Ik las volgens mij afgelopen weekend in de krant dat deze CD's inderdaad beveiligd zijn en dus niet conform de standaard. Op de hoesjes van deze CD's staat het CD-logo dan ook niet, dus wat dat betreft kan Philips Sony niet aanklagen.
    Mijns insziens kun je deze CD's met de juiste software inderdaad nog steeds kopieren. Alleen een paar nummers van zo'n CD halen wordt dan wat lastiger. Maar is nl. wel mogelijk door een CD-speler aan te sluiten op een Line-in van bv. een PC. Misschien wel wat kwaliteitverlies, maar je hebt de CD wel.
    En volgens mij kun je zelfs al tracks van o.a. de CD van C. Dion downloaden (maar dat weet ik niet zeker)

    Oftewel: De huis-tuin-en keuken kopieerder zal er wel wat meer moeite mee hebben om te kopieren, maar mensen met wat meer kennis en/of de "echte" CD-piraten die in grote hoeveelheden doen zullen hier niet veel problemen mee hebben lijkt mij.

    Dat denk/vind ik erover.

    Jeroen

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakel
    Op de hoesjes van deze CD's staat het CD-logo dan ook niet, dus wat dat betreft kan Philips Sony niet aanklagen
    Ik denk dat het ontbreken van het logo een gevolg is van de actie van Philips. Ik weet ook niet zeker of ze echt in de rechtszaal hebben gestaan of dat Philips ze alleen gesommeerd heeft de CD logo's eraf te halen. Op zich maakt het niets uit, want de consument ziet dat soort dingen toch niet meteen (als het überhaubt ooit op zal vallen). Philips kan natuurlijk niet voorkomen dat ze gewoon tussen de CD's in de rekken liggen.

    Je hebt idd groot gelijk als je zegt dat de huis-tuin en keuken kopieerder hier alleen last van heeft. Ze zijn bij Sony en andere platenmaatschappijen (voeg filmmaatschappijen daaraan toe) echt ongelooflijk dom en kortzichtig. Ze doen hiermee alleen maar aan symptoombestrijding. De reden waarom mensen illegale kopieën maken en/of kopen is nog altijd de idiote prijzen en natuurlijk het gemak van het kopieëren. Blijft natuurlijk altijd nog een categorie over die altijd zullen blijven kopieëren, ongeacht de prijs. Ik zal zelf altijd bepaalde cd's blijven kopen. Een aantal zal ik kopietjes van maken omdat ik het niet de moeite waard vind om er zoveel voor uit te geven (als ik maar 1-3 nummers leuk vind).
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  10. #10

    Standaard

    Deze beveiliging maakt ook gebruik van meerdere sessies (audio en data) en een illegal TOC. Met de juiste tools (en hardware) is het vrij eenvoudig om van zo'n cd een backup te maken. Rippen kan ook zodat je van de cd ook mp3-tjes kan maken voor in je mp3-autoradio

    Voor een complete uitleg over hoe deze beveiliging werkt (met screenshots) kijk maar ff bij cdrinfo.com

  11. #11

    Standaard

    Steeds weer denkt de industrie te kunnen "beveiligen". Da's ouwe koek. Stom dat ze niet weten dat het maar tijdelijk is en beperkt.
    Een beveiligde CD kun je niet op je PC afspelen, maar nog heel gewoon met NERO of WINONCD kopieeren, zo las ik gisteren open en bloot in de Metro-krant. Dus heel Nederland heeft de weg al gevonden.
    Een jaar of 15 geleden waren wij hier op kantoor, als volstrekte leken, al in staat om beveiligingen op te sporen, uit te schakelen of te ontlopen. Wat zijn ze na al die jaren toch nog steeds naief.

  12. #12

    Standaard

    Op de cd van J.Lo staat aangegeven dat deze NIET afspeelbaar is op de pc.

    Dus ook niet op de dvd speler.

  13. #13

    Standaard

    Het genoemde probleem heb ik ervaren met de CD van Shakira. Deze deed niets in mijn DENON DVD 2800. Gelukkig wel in mijn CD speler in de auto. Overigens achteraf toch een wat tegenvallende CD.

  14. #14

    Standaard

    Zullen wij als koper niet gewoon de gekochte cd - die niet aan onze eisen c.q verwachtingen voldoet, nl. het afspelen op het door ons gewenste audioapparaat - maar gewoon naar de platenboer terugbrengen met het verzoek een goed werkend exemplaar te leveren of gewoon de centen terug te geven?!?!
    Als consument heb je tenslotte rechten! Iets wat de grote platenmaatschappijen gemakshalve wel eens vergeten!

  15. #15

    Standaard

    Klopt Danny. Het hoort ook te werken. En als iets kapot is (fabrieksfout??) dan mag je het terugbrengen. Ik kan deze CD niet afspelen in mijn auroradio bla bla, wat heb je er dan aan ..................niks.
    Not just any turd, mind you, but the kind that breaks off,
    leaving a piece stuck up your butt, and you walk around all day with a bad itch.

  16. #16

    Standaard

    Ik vond 'vroeger' (en trouwens de consumentenbond ook) dat de prijzen van 'nieuwe' cd's al hoog was (39 piek), maar toen had ik nog wel eens een keertje zo iets van ach laten we het wagen, NU dus niet meer, nu kopieer ik vrolijk een cd als ik em leuk zou vinden (terwijl ik toch liever het orgineel had gekocht), (Trouwens ook die nieuwe cd's, want ik speel cd's alleen maar af op mijn cd-rom speler op mijn werk, dus MOET ik ze wel kopieren/hacken)

    Sony en de hele muziek industrie die draait gewoon zijn eigen nek om, de prijzen voor nieuwe cd's zou zo maximaal rond de 15 euro moeten liggen, dan zouden veel meer mensen het orgineel kopen.
    Hoe duurder de cd's hoe meer mensen de cd's gaan kopieren, hoe goedkoper, hoe meer mensen de cd's gaan kopen. (En die artiesten moeten gewoon maar wat minder vragen, als ik soms zie wat die gasten verdienen tegenwoordig voor wat ze eigenlijk doen, moeten ze dat geld maar investeren en niet opsnuiven/drinken/whatever...)....

    Ik hoop dat ze in iedergeval de prijs naar 15 euro of lager gaan brengen (en zonder die kopieer beveiliging), dan kan koop ik tenminste weer de orginele cd's, want ik heb een hekel aan die kopieen.. maarja als het niet anders kan.......

  17. #17

    Standaard

    Ik heb vandaag de soundtrack van Star Wars - Episode II: Attack of the Clones gekocht. Ook hier staat op de hoes en de CD aangegeven dat deze niet afgespeeld kan worden op PC/MAC. En inderdaad, op mijn DVD-rom speler doet ie het niet. Jammer!

  18. #18

    Standaard

    Ik heb de Star Wars-CD net ook op mijn DVD-speler af proberen te spelen en dat lukte wel! Ik heb een Panasonic RV-20.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Ik heb vandaag de soundtrack van Star Wars - Episode II: Attack of the Clones gekocht. Ook hier staat op de hoes en de CD aangegeven dat deze niet afgespeeld kan worden op PC/MAC. En inderdaad, op mijn DVD-rom speler doet ie het niet. Jammer!
    Zag gisteren de soundtrack liggen met Yoda op de cover. Blijkt dus dat AOTC soundtrack is uitgegeven door Sony Music Classic, tevens staat (net zoals bovenstaande quote) will not play on PC/MAC op een lekkere plaats waar je overheen kijkt goed gedaan $ony Muisc. Stelletje hypocrieten

    Ik ga voortaan GEEN $ony Music CD's meer kopen. Kopieeren van $ony Music CD's wil ik al te graag doen. En daarvoor gebruik ik het prachtige en goedkopere medium $ony CD-R(W). Das mijn protest tegen $ony Music.
    Not just any turd, mind you, but the kind that breaks off,
    leaving a piece stuck up your butt, and you walk around all day with a bad itch.

  20. #20

    Standaard

    gebruik mijn DVD speler dus ook als cd speler en dit geintje van onze vrienden van SONY dwingt mij dus om een illegale kopie van het internet te downen. Tsja ligt het nou aan mij of hebben ze nou echt niet in de gaten dat al dat research naar beveiliging weggegooid geld is. Ze kunnen beter is wat doen aan die F**ING prijzen van de cd's in de winkel......

  21. #21

    Standaard

    [i]Originally posted by blob Ze kunnen beter is wat doen aan die F**ING prijzen van de cd's in de winkel......
    Meneer Sony heeft er geen enkel belang bij daar iets aan te doen.
    Wie wel, denk je???
    Alles wat te duur is, leg ik gewoon terug. Aanbiedingen zat in binnen- en buitenland.

  22. #22
    fmokveld
    Guest

    Standaard

    Het beschreven probleem is breder dan alleen DVD spelers. Ik ben recent tegen de kopieerbeveiliging aangelopen na de aanschaf van een nieuwe auto met CD speler. In de autoradio van de Renault Laguna werken Hitzone 19 en Marco Borsato niet meer! Universal Music reageert op mijn klacht door te stellen dat ik de Marco Borsato CD maar terug moet brengen. EMI reageert nog helemaal niet.Overigens is Hitzone 19 gewoon te kopieren op een 4-speed CD-writer zonder foutmeldingen en speelt deze CD wel af in de autoradio en in de Marantz 4200 DVD speler waar deze ook niet in werkt.

    Floris Mokveld

  23. #23

    Standaard Weer een omstreden CD-beveiliging gekraakt.

    Op Tweakers.net staat een artikel dat het kopieër systeem van $ony is gekraakt....door een viltstift. FF je CD 'inkleuren' en beveiligde $ony CD's (die van Celine Dion is iig getest) kunnen worden afgespeeld op de PC (en Mac neem ik aan).
    Not just any turd, mind you, but the kind that breaks off,
    leaving a piece stuck up your butt, and you walk around all day with a bad itch.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •