Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 116 van 116 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik ga - na 2 jaar niet - weer traditioneel op boxing day maandag. Ik heb maar even niks bij Amazon UK besteld de afgelopen tijd en ga wel bij de Fopp en idd Westfield shoppen. Is die HMV echt de moeite waard?
    Fopp en HMV zijn een beetje gelijkaardig, maar de winkel is zeker groot genoeg om een bezoekje te verantwoorden.

    Geen douane- of stakingsdrukte gehad? Ik vlieg standaard op London City, lekker dichtbij. Moest je overigens lang van te voren aanwezig zijn en wachten bij de terugreis?
    Dan ga je pech hebben vrees ik want de 24e beginnen ze terug te staken. We zaten net tussen twee golven in.

    Ik ben met de Eurostar gereisd en dat is toch 2u op voorhand aanwezig zijn voor douane e.d.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #102

    Standaard

    Ik ga volgende week donderdag, maar dan wel met de trein. Het is maar 4 uurtjes en je mag zoveel koffers meenemen als je wil. Heerlijk!

    Ik ben ook benieuwd, is er naast die HMV en Fopp nog meer de moeite waard om te bezoeken film gerelateerd? Ik las dat er een Back to the Future tentoonstelling is en ik ga voor de 3e keer naar de Harry Potter studio's.

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Ik ga volgende week donderdag, maar dan wel met de trein. Het is maar 4 uurtjes en je mag zoveel koffers meenemen als je wil. Heerlijk!
    Dát is toch niet waar hoor. Er geldt een beperking op de hoeveelheid goederen die je mag invoeren. Iets van het equivalent van 370 pond per persoon of zo.

    Ik ben ook benieuwd, is er naast die HMV en Fopp nog meer de moeite waard om te bezoeken film gerelateerd? Ik las dat er een Back to the Future tentoonstelling is en ik ga voor de 3e keer naar de Harry Potter studio's.
    Voor de meer cinefiel ingestelde medemens is er een behoorlijke selectie aan arthouse-dvd's in boekhandel Foyles op Charing Cross Road.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #104
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Op vliegvelden wordt er niet naar gekeken en ook hier op Schiphol zitten ze allemaal op hun telefoon te turen bij de douane. Overigens verliep het vliegen naar London supersimpel. In Nederland binnen 20 minuten door alles heen en vervolgens enkele uren wachten. Ik was er 3 uur van te voren. Op London City Airport hoef je helemaal niet extra vroeg te zijn en binnen een half uurtje in hartje centrum. Op een ander vliegveld vlieg ik niet. Uiteraard wel overal online ingechecked. En dan loop je zo door.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #105

    Standaard

    Ik kom net terug. Ik had een budget van rond de 100 pond. Aantal mooie dingen bij FOPP voor 80 pond gekocht. Ik vond het niet meer de moeite om toen nog naar HMV te gaan. Volgens mij hebben ze toch voornamelijk dezelfde artikelen. Ik kan iedereen ook aanraden om een aantal CEX winkels te bezoeken. Ik ben naar degene in Camden Town en bij het British Museum(daar zitten er namelijk 2 in dezelfde wijk, maar 5 min lopen). Hier verkopen ze 2e hands blu-rays en 4k's. Zo heb ik elcanto op 4K voor 5 pond meegenomen en nog een aantal Eureka's en Arrow's voor 6 pond. Mooie deals

  6. #106
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is in principe ook hetzelfde concern, aldus mijn rekeningafschrift. Ik heb uiteindelijk ook niks meer bij de HMV gekocht, maar het was evengoed indrukwekkend om zo'n grote winkel met verdiepingen helemaal vol met films te zien. Zal vast ook daar geen lang leven beschoren zijn. Ben ik er in ieder geval geweest. Maar idd. de Fopp heeft ook heel veel.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    (...) maar het was evengoed indrukwekkend om zo'n grote winkel met verdiepingen helemaal vol met films te zien. Zal vast ook daar geen lang leven beschoren zijn. Ben ik er in ieder geval geweest. Maar idd. de Fopp heeft ook heel veel.
    Bijzonder om te horen dat je daar dus nog winkels hebt waar je DVD's, Blu-rays en UHD's kunt kopen. Kennelijk zijn streamingsdiensten in het Verenigd Koninkrijk nog niet zo overheersend als bijvoorbeeld in ons land. Je hoort dat wel vaker over landen met matige internetverbindingen, zoals de VS, Duitsland en kennelijk nu ook het VK.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Bijzonder om te horen dat je daar dus nog winkels hebt waar je DVD's, Blu-rays en UHD's kunt kopen. Kennelijk zijn streamingsdiensten in het Verenigd Koninkrijk nog niet zo overheersend als bijvoorbeeld in ons land. Je hoort dat wel vaker over landen met matige internetverbindingen, zoals de VS, Duitsland en kennelijk nu ook het VK.
    In de VK wonen ruim 67 miljoen mensen en in ruim 331 miljoen mensen. Dat kan je niet vergelijken met ons 17 miljoen. Daarnaast zijn er veel strengere wetten rondom downloaden, idem in bijv Duitsland voor zover ik weet.

  9. #109

    Standaard

    Ik was er een ruime maand geleden weer eens, voor het eerst in 6 jaar. Het aanbod is (met uitzondering van het sluiten van HMV) weinig veranderd: je hebt Fopp, boekenwinkels als Foyles, BFI Southbank en bijv. vestigingen van CeX met 2e hands titels. In 2017 was het al karig en dat is het nu nog steeds. Het aantal koopjes bij Fopp is ook wat minder dan wat het was. Voor fysieke media hoef je niet meer naar Londen te gaan.

  10. #110

    Standaard

    Zeker wel dat er nog heel veel fysieke media bij hmv te koop is, maar wel net buiten het centrum(Wel naar de juiste Westfield gaan, NIET die bij het Olympisch Stadion/West Ham stadion). Ouderwets volle winkel daar

    hmv Westfield London

    SU2054A / SU3054A, Westfield
    London
    W12 7GF
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Zeker wel dat er nog heel veel fysieke media bij hmv te koop is, maar wel net buiten het centrum(Wel naar de juiste Westfield gaan, NIET die bij het Olympisch Stadion/West Ham stadion). Ouderwets volle winkel daar

    hmv Westfield London

    SU2054A / SU3054A, Westfield
    London
    W12 7GF
    Ik las daar helaas pas na mijn bezoek iets over. Waarschijnlijk maak ik later dit jaar nog een korte trip en dan zal ik die ook zeker bezoeken.

    Ik heb trouwens zojuist nog even de gebroken linkjes naar de foto's in mijn eerdere postings in dit topic gerepareerd. O.a. de oude HMV-winkel aan Oxford-street en de Virgin Megastore aan Piccadilly Circus zijn weer zichtbaar.

  12. #112

    Standaard

    Ik was afgelopen week in Londen en de eerder dit jaar aangekondigde heropening van HMV aan Oxford Street lijkt aanstaande te zijn. Ze zijn aardig op weg met het opnieuw optuigen van de winkel:



    Ik ben ook in de HMV in Westfield geweest en die is inderdaad erg de moeite waard. Voor degenen die hem zelf willen opzoeken: Shepherd's Bush (van de Central line) is het meest nabij gelegen metrostation.

  13. #113
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hopelijk met de kerst klaar, dan ben ik er weer... ??
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik was er een ruime maand geleden weer eens, voor het eerst in 6 jaar. Het aanbod is (met uitzondering van het sluiten van HMV) weinig veranderd: je hebt Fopp, boekenwinkels als Foyles, BFI Southbank en bijv. vestigingen van CeX met 2e hands titels. In 2017 was het al karig en dat is het nu nog steeds. Het aantal koopjes bij Fopp is ook wat minder dan wat het was. Voor fysieke media hoef je niet meer naar Londen te gaan.
    Ik was er ook een aantal weken geleden. Ook even de Fopp in gegaan en de HMV in Westfield, maar wat je zegt: duur en niet (meer) bijzonder. Vinyl ook echt absurde prijzen in ponden.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik was er ook een aantal weken geleden. Ook even de Fopp in gegaan en de HMV in Westfield, maar wat je zegt: duur en niet (meer) bijzonder. Vinyl ook echt absurde prijzen in ponden.
    Platen verzamel ik ook en daarvoor hoef je inderdaad al helemaal niet naar Londen te gaan. Het aanbod van nieuw spul is identiek aan dat van Nederland maar de prijzen zijn een stuk hoger. En wat je in Soho en zaken als Flashback tegenkomt aan tweedehandsspul is niet zo heel bijzonder: die winkels zijn compleet afgegraasd of anders veel te duur.

    Wat aan HMV m.b.t. blu-ray trouwens wel weer leuk is zijn de exclusieve releases die hier in Nederland helaas niet via hun shop online te bestellen zijn. Veel releases van hun Premium Collection kun je voor 2 voor 15 pond kopen en de hele luxe Cine Editions zijn echt heel gaaf. Die van Almost Famous (inmiddels OOP) heb ik destijds voor teveel geld via Ebay gekocht maar die van Boogie Nights kon ik nu voor 25 pond gewoon in de winkel kopen. Dat laatste is misschien niet heel goedkoop maar het zijn hele fijne releases en via het grijze circuit betaal je er online nog veel meer voor.
    Laatst aangepast door Richard B. : 15-11-2023 om 15:34

  16. #116

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •