Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 116 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    De originele beeldverhouding is 4:3 Bij de wijdscreen versie mis je een stuk van het beeld.
    Ik heb zelf de nederlandse versie, voor 7 euro bij de blokker gekocht.

    Helaas wel zonder extra's


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ok, da's dan de een plek waar ik ie goedkoper is. Maar op CD-WOW en Amazon (waar ik normaliter bestel) is ie duurder.



    Da's de 4:3-versie zonder extra's, die ik trouwens ook al had. De UK-editie is widescreen en bevat een paar docu's.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    De originele beeldverhouding is 4:3 Bij de wijdscreen versie mis je een stuk van het beeld.
    Ik heb zelf de nederlandse versie, voor 7 euro bij de blokker gekocht.

    Helaas wel zonder extra's
    Volgens IMDB is het originele beeldformaat 1.78:1. Hoe kom jij aan 4x3?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #28

    Standaard

    Hoi gelezen op amazon.uk dacht ik.
    Iemand had de widescreen editie gekocht en merkte dat er in het beeld geknipt was.
    Later heeft hij daarom een andere versie aangeschaft.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Volgens IMDB is het originele beeldformaat 1.78:1. Hoe kom jij aan 4x3?
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  4. #29

    Standaard

    Ik zal het nog eens controleren, maar ik lees nu verschillende berichten dat er voor de WS-versie inderdaad is gesneden. Heel jammer is dat, en een goeie reden om m'n NL-versie nog maar even niet van de hand te doen.

    edit: op sommige sites lees ik trouwens wel dat de serie is opgenomen met widescreen in het achterhoofd. Bovendien is de 4:3 dvd-uitgave ook gecropt aan de zijkanten, dus mis je in die versie ook beeldinformatie. Dat maakt de situatie toch weer wat genuanceerder imo.
    Laatst aangepast door Richard B. : 05-05-2008 om 07:04

  5. #30

    Standaard

    Binnenkort ben ik weer in Londen en dan zal ik het eerder in deze thread genoemde Fopp eens bezoeken. Ik ben benieuwd of het wat is en uiteraard zal ik dan hier rapporteren.

    Iets anders wat ik trouwens ga bezoeken (en wat misschien voor andere filmliefhebbers die Londen bezoeken interessant kan zijn) is BFI Southbank, het filmtheater van de "British Film Institute". Ze hebben daar regelmatig bijzondere filmvoorstellingen en discussies/interviews/presentaties van/met bekende filmmakers. In de week dat ik ga wordt er een interview gehouden met Michael Dealy, de producent van o.a Blade Runner en The Deer Hunter, en dat lijkt op zich al heel interessant om eens mee te maken.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Ben net geweest en idd zijn ze behoorlijk duur. De koopjes bij Virgin en HMV zijn wel aantrekkelijk
    Als je weet waar je moet zoeken valt dat best mee. Virgin Megastore op Piccadilly Circus heeft vaak heel leuke aanbiedingen, en natuurlijk ook de HMV in Oxford Street.
    Ben er vorig jaar heel veel dingen tegen gekomen die goedkoper in store zijn dan online
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #32

    Standaard

    Ja, dat waren ook leuke aanbiedingen. Maar buiten die paar aanbiedingen om was alles vreselijk duur. Ik heb het dan natuurlijk over de dingen die ik leuk vind.

    Goed, dat was de andere DanielC die dat ooit gezegd heeft. Sorry. Ik ben het er wel mee eens, ben eerder dit jaar ook naar Engeland geweest, en vond het behoorlijk duur, op wat leuke aanbiedingen bij HMV en de nieuwe Virgin na.
    Laatst aangepast door DanielC. : 11-09-2008 om 19:22
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  8. #33

    Standaard

    Ik vond het dus echt meevallen. Hebben ook wat kleinere winkeltjes gevonden waar het niet zo duur was.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #34

    Standaard

    Tja, wat betreft de prijzen: daar ben je zelf bij natuurlijk. Zelf vind ik shoppen in de winkel trouwens toch nog altijd leuker dan online winkelen. En HMV en Virgin Megastore zijn wat dat betreft de mooiste winkels die je je als dvd-liefhebber maar kunt denken.

  10. #35

    Standaard

    Nog even een overzicht van alle "dvd-interessante" locaties in Londen aan de hand van foto's van m'n laatste trip daar naartoe.

    HMV (waarvan de grote vestiging aan Oxford street natuurlijk de meest interessante is)



    HMV kom je overal in de stad tegen. In een zijstraat van Piccadilly Circus en bij Covent Garden zijn ook grotere vestigingen te vinden. Maar die in Oxford Street is natuurlijk de grootste, dus dat is wel een aanrader.


    Zavvi (waar ik jammer genoeg geen goeie foto van heb, maar die heel prominent op Piccadilly circus te vinden is)

    De Virgin Megastore aan Piccadilly Circus heet tegenwoordig dus "Zavvi", maar de winkel lijkt verder wel gewoon hetzelfde. De winkel aan Piccadilly Circus is de bekendste maar ik lees net dat ze er een aan Oxford street hebben die groter zou moeten zijn.


    Fopp (de foto is van Fopp Covent Garden aan Earlham street)



    Fopp is overgenomen door HMV, maar ze hebben nog wel aardig wat koopjes die je daar niet tegen zult komen.


    MDC music & movies (de foto is van de vestiging vlakbij de royal festival hall op soutbank)



    Ooit begonnen als muziekwinkel hebben ze nu ook een grote selectie van art-house DVD's met ook de nodige leuke koopjes. Vooral de Artificial Eye en MoC-releases zijn er goedkoop (terwijl die in andere shops altijd vrij prijzig zijn). Ik kende deze winkel nog niet eerder en kwam hem toevallig tegen toen ik op Southbank richting BFI liep.

    Verder kwam ik in Camden Lock in Camden town nog een klein winkeltje tegen met veel nieuwe en gebruikte DVD's en CD's en heeft de winkel van BFI Southbank een grote collectie van arthouse dvd's (die wel wat prijzig zijn.)
    Laatst aangepast door Richard B. : 09-08-2023 om 21:43 Reden: Broken linkjes naar foto's hersteld

  11. #36

    Standaard

    Interessant fotoverslag, is misschien leuk om van bekende steden een topic te maken in het subforum winkels en handelaren (of ergens anders). Dan kun je voordat je naar een stad gaat kijken waar winkels zijn..
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  12. #37

    Standaard

    Donderdag gaan wij lekker een lang weekend naar Londen.
    Iemand nog nieuwe tips?

  13. #38

    Standaard

    geen nieuwe tips ofzo.. maar loop eerst naar Fopp voordat je dingen bij HMV of Zavvi afrekent. Vaak scheelt het een paar pond.

  14. #39

    Standaard

    Okey, het was een heerlijk weekendje Londen.

    Ik ben dus bij Zavvi (dit was voorheen de Virgin Megastore?!?!), HMV en bij Fopp geweest.

    Op Blu-Ray gebied was Fopp erg duur en het aanbod erg schraal, voor dvd's is Fopp inderdaad wel en aanrader.

    HMV en Zavvi hebben een veel beter voorraad Blu-Ray's met de diverse acties: 3 halen 2 betalen (Zavvi) en 2 voor 30 pond (HMV).
    De Megastores van beide winkels kun je uren rondlopen en snuffelen tussen de dvd's, het aanbod in beide winkels is echt overweldigend.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Okey, het was een heerlijk weekendje Londen.

    Ik ben dus bij Zavvi (dit was voorheen de Virgin Megastore?!?!), HMV en bij Fopp geweest.

    Op Blu-Ray gebied was Fopp erg duur en het aanbod erg schraal, voor dvd's is Fopp inderdaad wel en aanrader.

    HMV en Zavvi hebben een veel beter voorraad Blu-Ray's met de diverse acties: 3 halen 2 betalen (Zavvi) en 2 voor 30 pond (HMV).
    De Megastores van beide winkels kun je uren rondlopen en snuffelen tussen de dvd's, het aanbod in beide winkels is echt overweldigend.
    En wat heb je allemaal mee naar huis genomen???
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    En wat heb je allemaal mee naar huis genomen???
    Scores/soundtracks:
    *Indiana Jones (alle 4 de delen in 1 box)
    *Rocky (best of)
    *Disney (the best of ( heeft mijn vriendin meegenomen))

    Films:
    *The Hulk - Blu-Ray (3D sleeve)
    *Rambo quadroligy - Blu-Ray
    *Sweeney Todd - Blu-Ray (steelbook)
    *The nightmare before christmas - Blu-Ray

    Verder was er niet echt iets bij wat interresant genoeg was of waarvan de prijzen in NL gelijk liggen.

  17. #42

    Standaard

    ik ga ook bijna naar London, voor mij is het vooral een speurtocht naar The Baker met Damian Lewis. Dit is naar mij weten niet in Nederland te krijgen.

  18. #43

    Standaard

    [quote=Roy de Jong;1496138]Scores/soundtracks:
    *Indiana Jones (alle 4 de delen in 1 box)
    *Rocky (best of)
    *Disney (the best of ( heeft mijn vriendin meegenomen))

    Films:
    *The Hulk - Blu-Ray (3D sleeve)
    *Rambo quadroligy - Blu-Ray
    *Sweeney Todd - Blu-Ray (steelbook)
    *The nightmare before christmas - Blu-Ray

    Niet slecht!

    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  19. #44

    Standaard

    Slecht nieuws: Zavvi op Piccadilly Circus heeft z'n deuren gesloten. Net als trouwens een groot aantal andere vestigingen.

    Een aantal van die vestigingen zullen trouwens wel overgenomen worden door andere partijen (waaronder HMV) maar het is erg onzeker of dat ook met de vestiging aan Piccadilly gaat gebeuren. Heel jammer want het was een echte attractie voor de DVD-toerist.

  20. #45

    Standaard

    nah.. ik kom toch vaker op Oxford, dus ik ben er niet denderend rouwig om..

  21. #46

    Standaard

    Hmm, dan heb je nog de Zavvi op de hoek van Tottenham Court Road en Oxford Street. Mega groot en waarschijnlijker wel de grootste platenzaak in Londen. Jammer dat daar alleen de koopjes goedkoop zijn. Dan heb je nog 2 grote HMV zaken aan Oxford street en nog meerdere op andere plekken. Genoeg keuze.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd Bekijk bericht
    Hmm, dan heb je nog de Zavvi op de hoek van Tottenham Court Road en Oxford Street. Mega groot en waarschijnlijker wel de grootste platenzaak in Londen. Jammer dat daar alleen de koopjes goedkoop zijn. Dan heb je nog 2 grote HMV zaken aan Oxford street en nog meerdere op andere plekken. Genoeg keuze.
    Zekers. Maar toch vond ik de Virgin Megastore (later dus Zavvi) op Piccadilly wel de meest prestigieuze DVD-winkel in de stad. Het was een hele mooie locatie en een lekker grote en leuk ingedeelde winkel. De HMV aan Oxford Street was misschien groter, maar Zavvi vond ik een fijnere winkel.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Zekers. Maar toch vond ik de Virgin Megastore (later dus Zavvi) op Piccadilly wel de meest prestigieuze DVD-winkel in de stad. Het was een hele mooie locatie en een lekker grote en leuk ingedeelde winkel. De HMV aan Oxford Street was misschien groter, maar Zavvi vond ik een fijnere winkel.
    Er zijn inmiddels geen Zavvi-winkels meer in Londen (of de rest van de UK). Wel op iedere hoek een HMV. Een aanrader voor Londengangers zijn de HMV-filialen op Heathrow en Stansted airport, die zijn vaak nog goedkoper dan in de highstreet (vanwege taxes). Aanbod natuurlijk lang niet zo groot, maar heb er toch wel al regelmatig boxsets gekocht. Voordeel is dat je er ook niet lang mee hoeft te slepen, gewoon voor het boarden even langslopen (let wel even op het maximale aantal toegestane stuks handbagage als je budget vliegt). Verder geldt inderdaad dat amazon.co.uk vaak net zo goedkoop is (of goedkoper).
    Laatst aangepast door Oakey : 02-05-2010 om 19:02
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  24. #49

    Standaard

    Fijne pagina, aangezien ik volgende maand een weekje ga (lang leve Ryan-Air en hun vulkaan-kortingen)....
    **** me gently with a chainsaw.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Er zijn inmiddels geen Zavvi-winkels meer in Londen (of de rest van de UK). Wel op iedere hoek een HMV. Een aanrader voor Londengangers zijn de HMV-filialen op Heathrow en Stansted airport, die zijn vaak nog goedkoper dan in de highstreet (vanwege taxes). Aanbod natuurlijk lang niet zo groot, maar heb er toch wel al regelmatig boxsets gekocht. Voordeel is dat je er ook niet lang mee hoeft te slepen, gewoon voor het boarden even langslopen (let wel even op het maximale aantal toegestane stuks handbagage als je budget vliegt). Verder geldt inderdaad dat amazon.co.uk vaak net zo goedkoop is (of goedkoper).

    probleem met die winkels is vaak het aanbod ... ik loop vaak genoeg in London rond bij HMV, en dan denk ik.. "ik wacht even, en dan koop ik deze titel straks wel op Stansted" ... maarja, dan kom ik daar en issie uitverkocht risico loop je helaas... Tegenwoordig koop ik alleen nog maar de echte nieuwere films op het vliegveld. De kans dat die uitverkocht is is heel klein. Oudere films kun je beter uit het centrum meenemen. Helaas heeft Fopp nog niet veel bluray staan, maar dvd's hebben ze genoeg .. en vaak een paar pond goedkoper dan HMV.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •