Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 116 worden weergegeven.
  1. #51
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ook onlangs geweest, het is nu vooral HMV wat de klok slaat.
    Maar wel stukken beter als de winkels in NL
    Top stad.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #52

    Standaard

    Een week geleden ben ik er weer eens geweest. Deze keer wat minder DVD's gekocht dan voorgaande keren, maar HMV aan Oxford street blijft een leuke winkel om te bezoeken. Ik kocht er een stuk of 6 BD's en een box van Werner Herzog. Bij voorgaande bezoeken was dat toch wel wat meer en had ik vaak moeite om mijn koffer dicht te krijgen.

    Het slechte nieuws is trouwens dat de Borders mega-bookstore aan Oxford street gesloten is. Erg jammer: niet zozeer vanwege de DVD's maar wel vanwege de 4 verdiepingen aan boeken die er te vinden waren. Ik heb daar tijdens vorige bezoeken de nodige uurtjes kunnen besteden. Jammer genoeg is er in Londen niet echt een vervanger voor te vinden. De vestigingen van Waterstones zijn goed, maar hebben lang niet zo'n brede selectie als wat die Borders-store had. Erg spijtig.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het slechte nieuws is trouwens dat de Borders mega-bookstore aan Oxford street gesloten is. Erg jammer: niet zozeer vanwege de DVD's maar wel vanwege de 4 verdiepingen aan boeken die er te vinden waren. Ik heb daar tijdens vorige bezoeken de nodige uurtjes kunnen besteden. Jammer genoeg is er in Londen niet echt een vervanger voor te vinden. De vestigingen van Waterstones zijn goed, maar hebben lang niet zo'n brede selectie als wat die Borders-store had. Erg spijtig.
    Jawel: Foyles is volgens mij een meer dan waardig alternatief.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Jawel: Foyles is volgens mij een meer dan waardig alternatief.
    Bedankt voor de tip. Hmm.. ik ben er minstens een paar keer vlak in de buurt geweest, maar die is me kennelijk niet opgevallen. Iets voor de volgende keer dan maar.

  5. #55

    Standaard

    Ik heb er gisteren rondgekuierd, ga zelf voornamelijk naar de HMV aan Piccadilly Circus. Is die aan Oxford Street groter dan?

    Vroeger had je ook een aan Covent Garden maar die is nu al een jaar of twee weg. Wel een leuke aanrader in de buurt is de Cinema Store in Upper St. Martin's Lane.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Ik heb er gisteren rondgekuierd, ga zelf voornamelijk naar de HMV aan Piccadilly Circus. Is die aan Oxford Street groter dan?
    Jazeker! Het is volgens mij de grootste in de stad. 2 vrij forse verdiepingen en een kelder. Op de begane grond hebben ze aanbiedingen en cd's, en de eerste verdieping is voor de DVD's en BD's. Games en klassiek zit in de kelder.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Vroeger had je ook een aan Covent Garden maar die is nu al een jaar of twee weg. Wel een leuke aanrader in de buurt is de Cinema Store in Upper St. Martin's Lane.
    De HMV aan Covent Garden ken ik ook nog ja. Het viel me dit jaar al op dat die weg was. Jammer want hij lag lekker centraal.

    Cinema Store ken ik niet, maar die ga ik volgend jaar zeker nog wel eens opzoeken.

  7. #57

    Standaard

    Vergat er even bij te vermelden dat die zaak (Sinema Store) voornamelijk vintage films verkoopt, naast een breed aanbod in posters en filmgadgets. Maar het blijft een bezoekje waard.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Vergat er even bij te vermelden dat die zaak (Sinema Store) voornamelijk vintage films verkoopt, naast een breed aanbod in posters en filmgadgets. Maar het blijft een bezoekje waard.
    Cinema Store

    en voor een grote boekwinkel kun je natuurlijk ook naar Waterstones op Picadilly...

  9. #59

    Standaard

    ...en niemand die het heeft over de beste winkel van de hele stad: Forbidden Planet.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    ...en niemand die het heeft over de beste winkel van de hele stad: Forbidden Planet.
    Is ook niet mer wat het geweest is. in de hoogtijden van dvd was de kelder erg interessant, ook wat betreft boeken. Nu kun je er voor comics nog goed terecht... De merchandiseafdeling is helemaal triest tegenwoordig...

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Is ook niet mer wat het geweest is. in de hoogtijden van dvd was de kelder erg interessant, ook wat betreft boeken. Nu kun je er voor comics nog goed terecht... De merchandiseafdeling is helemaal triest tegenwoordig...
    Ben er eind december nog geweest. vind die zaak beter dan de merchandisewinkels in Nederland.....al moet ik zeggen dat ik geen beelden en pupkes verzamel.
    Qua boeken en graphic novels ken ik in Europa geen betere zaak; alleen de amerikaanse zaken kunnen hiermee concurreren.

  12. #62

    Standaard

    D'r is waarschijnlijk ook geen betere in UK of NL...maar de laatste 2x dat ik er was (oktober en januari vorig jaar) waren de aanbiedingen lang niet in grote getallen aanwezig als voorheen, en er lag een hoop oude meuk, voor veel te hoge prijzen. Ik ga er nog steeds heen als ik in London ben, maar koop er nauwelijks meer wat, vaneege de prijzen. Het is algemeen bekend dat via jntrrnet kopen goedkoper is, en bijna alle comics zijn goedkoper te krijgen via amazon.. scheelt ook nog ruimte in de koffer maar voor de liefhebber blijf het een leuke kelder! (merchandise afdeling is echt slecht geworden, maar dat hele wereldje is sowieso ook niet meer wat het geweest is...)

  13. #63

    Standaard

    Recent weer eens in Londen geweest. Doordat Amazon.co.uk weer verzendkosten rekent wordt het weer leuk om op zo'n trip weer op jacht te gaan naar goedkope titels. En bij mijn laatste trip zat de koffer goed vol: ik heb uiteindelijk 20 BD's meegenomen.

    Ik heb nieuwe foto's gemaakt van de 2 winkels waar je zeker moet zijn voor DVD's en Blu-ray's:

    Fopp bestaat nog steeds en daar lijkt het ook best wel goed mee te gaan. Hele leuke koopjes vandaag gehaald: vooral met de Eureka's en BFI-uitgaven zijn ze echt heel goedkoop. De selectie lijkt groter dan de laatste keer dat ik er was (jaren geleden toen ze nog onderdeel waren van HMV).



    HMV zit nu op de oude locatie (Oxford street 363) en niet meer in het grote pand verderop aan Oxford street. Het is stukken kleiner en de keuze is dat ook. Ik had moeten om een setje "3 voor 20 pond" compleet te krijgen.



    Als extraatje nog deze foto van de oude Virgin Megastore aan Piccadilly circus die ik in mijn collectie tegenkwam. Ik nam hem in 2005. Heerlijke winkel was dat: veel gekocht destijds.

    Laatst aangepast door Richard B. : 09-08-2023 om 21:20 Reden: Broken linkjes naar foto's gerepareerd

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ingmar B. Bekijk bericht
    Hoi,

    Wist even niet goed waar ik het het beste kon vragen, dus excuses als het topic hier niet hoort.

    In de week van kerst ga ik samen met mijn vriend naar Londen om daar de kerstsfeer te proeven en de stad te verkennen. Ook de Harry Potter studio tour. Nu wil ik echter ook wel wat rondkijken voor leuke dvd's in de stad. Liefst een winkel die series verkoopt en waar er veel keuze is. Ik zou zo echt niet weten waar ik daarvoor moet zijn.

    bedankt alvast voor de tips!
    Zoals Richard B. hierboven zei: HMV in Oxford Street en Fopp zit een tiental minuutjes daarvandaan op Shaftesbury Avenue. HMV heeft nog steeds de grootste keuze maar is veelal duurder dan Fopp. Bij mijn weten zijn dit nog de enige DVD-zaken in en rond Westminster. Leuk detail: als je Fopp links voorbij gaat zit even verder aan de overkant ook Forbidden Planet, ook wel te omschrijven als "geek heaven".

    En als het je eerste keer in de Harry Potter Studio Tour is kan ik je dit meedelen: zorg dat je genoeg tijd hebt want er is véél te zien.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  15. #65

    Standaard

    Fopp vind ik persoonlijk niks, HMV loop ik altijd wel in maar tegenwoordig ook weer met lege handen uit. Forbidden Planet is wel erg leuk, hoewel ik niet verzamel.

  16. #66

    Standaard

    Nog een paar weken dan ga ik voor een mini-trip naar Londen. Ik moest een vlucht maken voor behoud van de punten dus dacht ik meteen aan Londen.
    Gewoon even een middag Londen en de andere dag weer naar huis. Zijn er nog updates of zijn de genoemde zaken nog steeds degene waar je kan kijken?
    En weet iemand of Harrods iets heeft? Ik wil zo en zo daar natuurlijk even rondkijken.

  17. #67

    Standaard

    Volgens mij heeft Harrods geen dvd's of blurays, dat is toch gericht op een wat ander marktsegment, een Cartierhorloge kun je er wel kopen . En je kunt er lekker kaviaar eten.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Volgens mij heeft Harrods geen dvd's of blurays, dat is toch gericht op een wat ander marktsegment, een Cartierhorloge kun je er wel kopen . En je kunt er lekker kaviaar eten.
    Een paar jaar geleden nochtans zeker wel. Maar erg goedkoop waren ze niet.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Een paar jaar geleden nochtans zeker wel. Maar erg goedkoop waren ze niet.
    Er staat niets op de site iig qua dvd/BR.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Volgens mij heeft Harrods geen dvd's of blurays, dat is toch gericht op een wat ander marktsegment, een Cartierhorloge kun je er wel kopen . En je kunt er lekker kaviaar eten.
    Klopt, maar aangezien je niet in Londen bent geweest als je Harrods niet hebt gezien. Zodoende wil ik er toch even rondlopen. Een kleine assortiment aan dvd's zou dan een pure bonus zijn als ze het zouden hebben. Ik verwacht zelf ook dat de kans zeer zeer klein is eigenlijk hoogst onwaarschijnlijk.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Klopt, maar aangezien je niet in Londen bent geweest als je Harrods niet hebt gezien. Zodoende wil ik er toch even rondlopen. Een kleine assortiment aan dvd's zou dan een pure bonus zijn als ze het zouden hebben. Ik verwacht zelf ook dat de kans zeer zeer klein is eigenlijk hoogst onwaarschijnlijk.
    Warenhuis Liberty vind ik zelf leuker en bijzonderder, zit bij Carnegie Street. Maar Harrods moet je natuurlijk ook een keer gezien hebben

  22. #72

    Standaard

    In het verleden had Harrods volgens mij een vestiging van HMV in zich. Maar geen idee of dat nu nog zo is: dit jaar ben ik er niet geweest.

    Forbidden Planet is ook wel een aanrader inderdaad. Niet voor de DVD's/Blu-rays maar wel voor de merchandise.

  23. #73

    Standaard

    Ik ben gisteravond thuisgekomen. Ivm vertraging door de geannuleerde vlucht (ik kwam pas 2 uur later aan) en dat ik slaagde bij HMV (een behoorlijke collectie aan tv-series) heb ik Fopp overgeslagen. Dat wil ik later alsnog bekijken.
    In ieder geval heeft Harrods nog wel dvd's. Ze hebben wel alleen films en het staat naast de boeken en bladen. Uit mijn hoofd een rek of 2. Een beetje als V&D Utrecht aan de zijkant van de afdeling bij de muur. Het is niet klein maar ook niet groot.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ik ben gisteravond thuisgekomen. Ivm vertraging door de geannuleerde vlucht (ik kwam pas 2 uur later aan) en dat ik slaagde bij HMV (een behoorlijke collectie aan tv-series) heb ik Fopp overgeslagen. Dat wil ik later alsnog bekijken.
    In ieder geval heeft Harrods nog wel dvd's. Ze hebben wel alleen films en het staat naast de boeken en bladen. Uit mijn hoofd een rek of 2. Een beetje als V&D Utrecht aan de zijkant van de afdeling bij de muur. Het is niet klein maar ook niet groot.
    Wij gaan de 21e weg. Ben vooral geinteresseerd in series, dus zal zeker bij HMV kijken.

  25. #75

    Standaard

    Vraagje : we zijn nu in Londen. Gister bij HMV geweest en 6 aankopen gedaan. We hebben alleen handbagage mee, dus dvd's gaan in handbagage mee naar NL. Gaat de douane moeilijk doen als je veel dvd's meeneemt?

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •