Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 64 van 64 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Maar we zouden ook kunnen proberen een oplossing te vinden voor het probleem van het trillen van de sub. Het feit is wel dat je als student minder makkelijk je geld kunt uitgeven dan iemand die werkt en een goed betaalde baan heeft, en om dan met het argument aan te komen over hangen in de kroeg vind ik een beetje flauw.

    Over het feit dat je moet proberen zo min mogelijk overlast te veroorzaken met je hobby ben ik het met je eens.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Is maar net hoe hard je wil werken voor je hobby (het feit dat je student bent praat dit soort dingen natuurlijk niet goed), en anders gezegd, voor die 500 euro had je ook 'n mid-end receiver en twee staanders kunnen aanschaffen ipv. bijv.; elke week in de kroeg hangen of hetzelfde excuus gebruiken om illegale films te mogen kijken?

    Maar om even terug te komen op deze thread, TerreurBV doet z'n naam eer aan door z'n buurman schijnbaar tot last te zijn, en het is simpelweg 'n feit dat de subwoofers van PC setjes veel rest geluid produceren, of je dit nou leuk vindt of niet dit is ervaren door je buurman. Optie, je kamer geluids dichter maken. Dan kan je wel gaan aanhalen dat je weinig geld zou hebben oid. of dat je misschien niet de meest verstandige aanschaf hebt gedaan, maar ga niet lopen flamen daarover in dit topic
    Ik zit totaal niet elke weekend in de kroeg .En ik heb een apartament .Dus NIET alles in een (gas licht water ) .Die +/-500 die ik van de ib-groep krijg .Kom ik niet rond van !.Ik studeer .Ict Economie niveau 4 .Dus zo veel tijd heb ik niet om 't werken .(En school is ook niet gratis )En dat ik excuus gebruik om ilegale films te kijken ? Ik koop film's. En ga nog wel eens naar de bioscoop .(En ben ongeduldig Kan soms niet wachten tot een film legaal uit komt )Is geen Goeie reden maar ieder z'n keus

    .En ik ben helemaal niet m'n .Buurman tot last.

    Ik heb al Lang de optie bekeken .Om alles geluids dichter 't maken ,Maar dat is niet mogelijke .Ik heb al :2.cm ondervloerliggen .Met dik tapijt erover ..Dus ik zou ook Graag normaal me deuren willen openen ...

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TerreurBV Bekijk bericht
    En ik ben helemaal niet m'n .Buurman tot last.

    Ik heb al Lang de optie bekeken .Om alles geluids dichter 't maken ,Maar dat is niet mogelijke .Ik heb al :2.cm ondervloerliggen .Met dik tapijt erover ..Dus ik zou ook Graag normaal me deuren willen openen ...
    Als jij vindt dat jij je buurman niet tot last bent, dan ben je volgens mij verkeerd bezig. Je kunt alleen (weinig) last hebben van iemand anders en er voor zorgen dat iemand anders (weinig) last van jou heeft.

    Dempers en spikes helpen dus niet. Je zal dus de subwoofer op een zwaar voorwerp moeten plaatsen als je wilt dat jouw onderbuurman minder last heeft van contaktgeluid.

    Ik geloof dat ik de oorzaak gevonden heb:
    De sub staat naast een kachel. De trillingen van de kachel en de gasleiding veroorzaken waarschijnlijk de overlast. Plaats de sub bij wijze van expreriment, een keer verder bij de kachel vandaan om te bepalen of dit zo is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #54

    Standaard

    IK heb het broertje ven dit setje de z5500 505wrms ik heb mijn sub op 8cm schuim (oud matras stuken gesneeden ) staan en dit helpt al enorm veder heb ik mn setje soms maar op de helft van zijn volume staan en dan staat ie volgens mijn moeder al te hard terwijl hij helemaal niet hard klinkt in mij kamer mn vloer is voledig van beton dus kan je naa gaan voor dat je het weet staat hij te hard, de sub is voledig van houd en mankeerd niks aan

  5. #55

    Thumbs up Logitech

    Ik moet zeggen, nu ik bezig ben met de bouw van mijn home-cinema, ga ik serieus kijken voor losse componenten. Ik heb altijd de Logitech Z680 gehad, en nu nog, en ben daar uiterst tevreden over. Maak je maar niet druk iig!
    voor mensen die echt geen idee hebben over deze set's:
    Ik woon in een rijtjes huis, en de laatste x dat ik het set open zette, heeft mijn buurman zijn gehuurde DVD's terug gebracht omdat hij zijn films niet meer kon volgen. Zonder te vervormen en loepzuiver klinken ze... Alleen ja.. je mist wat in de mid-tones, maar voor film en gamen zijn ze super!

    Dat ik nu niet kies voor een nieuwe logitech op mijn Home Cinema, is omdat ik nu klaar ben voor het stapje verder. Mijn schoonvader die flink audiofiel is, gaat me meenemen naar Stassen om te gaan luisteren.

    iig het moraal van dit verhaal: Ben blij met je setje, en als jij er tevreden over bent, wat wil je dan nog meer!

    Suc6!

  6. #56

    Standaard

    Hi TerreurBV.

    Is het probleem met je onderbuurman inmiddels opgelost?
    Heb je al de tip geprobeerd om de sub wat verder van de kachel te zetten?
    laatste tip:
    leg een stoeptegel op de grond, zet daarop de wasmachinedempers en daarop de sub. Leg vervolgens bovenop je sub nog 1 of desnoods 2 stoeptegels. dit zou zeker moeten helpen, helemaal als dat geheel ook nog eens verder van de kachel plaatst.

    Wat ook een goede tip is, zet de subwoofer op de plaats waar jij normaal zit en doe je set aan. kruip vervolgens op je knieen rond en op de plek waar je de meeste/mooiste bas hoort, dat is de ideale plek voor je sub. Wellicht dat met het herplaatsen van je sub het probleem ook opgelost kan worden omdat hij dan minder hard hoeft om toch een goede bas te hebben.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Hi TerreurBV.

    Is het probleem met je onderbuurman inmiddels opgelost?
    Heb je al de tip geprobeerd om de sub wat verder van de kachel te zetten?
    laatste tip:
    leg een stoeptegel op de grond, zet daarop de wasmachinedempers en daarop de sub. Leg vervolgens bovenop je sub nog 1 of desnoods 2 stoeptegels. dit zou zeker moeten helpen, helemaal als dat geheel ook nog eens verder van de kachel plaatst.

    Wat ook een goede tip is, zet de subwoofer op de plaats waar jij normaal zit en doe je set aan. kruip vervolgens op je knieen rond en op de plek waar je de meeste/mooiste bas hoort, dat is de ideale plek voor je sub. Wellicht dat met het herplaatsen van je sub het probleem ook opgelost kan worden omdat hij dan minder hard hoeft om toch een goede bas te hebben.
    Ja ga ik ff met stenen sjouwen en door mijn huis kruipen..

    Mijn eigen huis en tuin oplossing was (en is), zelfgebouwde demper van hard hout (vervolgens mooi aan te passen aan je interieur wensen) dikke/korte spijkers met platte kop waar de sub op leunt, doortrilling is vrijwel in z'n geheel weg.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Hi TerreurBV.

    Is het probleem met je onderbuurman inmiddels opgelost?
    Heb je al de tip geprobeerd om de sub wat verder van de kachel te zetten?
    laatste tip:
    leg een stoeptegel op de grond, zet daarop de wasmachinedempers en daarop de sub. Leg vervolgens bovenop je sub nog 1 of desnoods 2 stoeptegels. dit zou zeker moeten helpen, helemaal als dat geheel ook nog eens verder van de kachel plaatst.

    Wat ook een goede tip is, zet de subwoofer op de plaats waar jij normaal zit en doe je set aan. kruip vervolgens op je knieen rond en op de plek waar je de meeste/mooiste bas hoort, dat is de ideale plek voor je sub. Wellicht dat met het herplaatsen van je sub het probleem ook opgelost kan worden omdat hij dan minder hard hoeft om toch een goede bas te hebben.
    Ongeveer, ik heb de subwoofer iets verder gezet en op lange schroeven gezet (4 duimers) gaat al heel wat beter.

    Maar ik zal binnen kort nieuwe foto's poste ik heb al weer een hoop veranderd.

  9. #59

    Standaard

    Ik heb ook een buur, en de isolatie is niet optimaal. Daarom heb ik ook maar voor 2.1 all in one set gekozen van Denon. Een 5.1 of 7.1 set kopen die je niet kan gebruiken is nogal belachelijk. Ik ben niet van plan om hier m'n hele leven te blijven wonen, het is dus enkele jaartjes op de tanden bijten. Ondertussen zet ik ook wat geld op kant om later een volledige set te kopen.

    Ik heb ook de indruk dat de X-Fi geluidskaarten de bassen erg versterken. Als ik de laptop gebruik voor muziekdoeleinden en ga een verdieping lager luisteren dan hoor je inderdaad een serieus gedreun (met roland edirol speakers). Pop, rock gaat nog. Maar zodra je in de richting van elektronische muziek of (bombastische) klassieke muziekstukken gaat is het gewoon ondraaglijk voor buren.

    Gelukkig heeft men buur zo z'n vaste gewoontes qua reizen, boodschappen doen. Zo kan ik me af en toe toch uitleven zonder me zorgen te moeten maken over klachten. Op zaterdag en zondag is hij gelukkig nog al vaak weg. Ik probeer me hiernaar te schikken, en alle huishoudelijke taken en winkelen tijdens de week te doen. Tijdens z'n afwezigheid 's weekend heb ik net genoeg de tijd om een paar filmpjes mee te pikken of rustig naar m'n nieuwe cd aanwinsten te luisteren.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 20-03-2008 om 21:55 Reden: completer

  10. #60

    Standaard

    In middels heb ik totaal geen problemen meer met de onderbuurman.

    Ik heb m'n subwoofer op 10 cm schroeven gezet (help echt)
    en zo veel ben ik niet meer thuis in ivm met studie,maar ben nog wel steeds druk bezig met mn bioscoop.

    En heb al weer een hoop films gekeken

  11. #61

    Standaard

    Ik weet niet of het toe is gestaan om zo dingen 'te updaten zo niet dan hoor ik het wel

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TerreurBV Bekijk bericht
    Ik zit totaal niet elke weekend in de kroeg .En ik heb een apartament .Dus NIET alles in een (gas licht water ) .Die +/-500 die ik van de ib-groep krijg .Kom ik niet rond van !.Ik studeer .Ict Economie niveau 4 .Dus zo veel tijd heb ik niet om 't werken .(En school is ook niet gratis )En dat ik excuus gebruik om ilegale films te kijken ? Ik koop film's. En ga nog wel eens naar de bioscoop .(En ben ongeduldig Kan soms niet wachten tot een film legaal uit komt )Is geen Goeie reden maar ieder z'n keus

    .En ik ben helemaal niet m'n .Buurman tot last.

    Ik heb al Lang de optie bekeken .Om alles geluids dichter 't maken ,Maar dat is niet mogelijke .Ik heb al :2.cm ondervloerliggen .Met dik tapijt erover ..Dus ik zou ook Graag normaal me deuren willen openen ...
    Je meot gewoon blij wezen met wat je hebt en dat ben je dus is prima, ik ben ook zo begonnen.

    Even over geld, mensen die geen student zijn maar 60uur per week werken zoals ik bijvoorbeeld hebben meestal al wel een eigen huis bijvoorbeeld en geloof me ook dan hou je zelf ook maar 500euro over dus vind dat geen goed argument (die je ook niet hoeft te hebben trouwens), net als dat ik zie dat je behoorlijk dikke pc hebt staan bijvoorbeeld. Het maakt verder niet uit want je bent tevreden met wat je hebt en daar gaat het om. Maar wel even om aan te geven dat als je een full time baan hebt het niet altijd beter is dan nu, het gaat misschien wat makkelijker maar ook die mensen moeten er geld voor opij zetten. En als jij geld opzei zet voor iets wat je wil heb je het in no time, en goede tip voor jou, kijk ook op MP dan had je onderhand en mooi setje kunnen hebben voor dat geld van die Logitech.....

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Je meot gewoon blij wezen met wat je hebt en dat ben je dus is prima, ik ben ook zo begonnen.

    Even over geld, mensen die geen student zijn maar 60uur per week werken zoals ik bijvoorbeeld hebben meestal al wel een eigen huis bijvoorbeeld en geloof me ook dan hou je zelf ook maar 500euro over dus vind dat geen goed argument (die je ook niet hoeft te hebben trouwens), net als dat ik zie dat je behoorlijk dikke pc hebt staan bijvoorbeeld. Het maakt verder niet uit want je bent tevreden met wat je hebt en daar gaat het om. Maar wel even om aan te geven dat als je een full time baan hebt het niet altijd beter is dan nu, het gaat misschien wat makkelijker maar ook die mensen moeten er geld voor opij zetten. En als jij geld opzei zet voor iets wat je wil heb je het in no time, en goede tip voor jou, kijk ook op MP dan had je onderhand en mooi setje kunnen hebben voor dat geld van die Logitech.....
    Inderdaad, en ik ben ook zeer tevreden met wat ik heb, ik ben met echt niks begonnen en als ik kijk wat ik nu heb ben ik best tevreden.

    En met m'n geluids systeem ben ik ook dik tevreden over, Het is een setje van logitech maar hij voldoet zeer goed. ik ben niet zo van de voorversterkers en equalizer, ik ben nog aan het kijken voor een betere geluids kaart, en andere bioscoop stoelen meer staat nog niet op m'n lijstje.

  14. #64

    Standaard

    Paar nieuwe foto's trillen van de subwoofer is overigens zo goed als op gelost ik zat altijd op DTS ivp DSS.



    Dit is zo beetje de commando center



    Kabels zijn serieus allemaal uitgezocht en hebben een functie (behalve de stekkerdoos)


    Van boven af gekeken in een schuine hoek (nee ik stook niet met gas flessen geloof het of niet dat is bedoeld als asbak)



    De computer met 2Terabyte aan films serieus en muziek





    Foto van een plek waar ik veel tijd door breng




    Foto's zijn weer een week oud en alles staat al weer anders.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •