Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 101 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard beste dvd speler die...

    ...kan upscalen naar 1080p?
    Of moet ik daarvoor verplicht een blu-rayspeler of hd dvd speler kopen?
    Wat is volgens jullie de beste dvd-speler op de markt?

    Thx

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    ...kan upscalen naar 1080p?
    Of moet ik daarvoor verplicht een blu-rayspeler of hd dvd speler kopen?
    Wat is volgens jullie de beste dvd-speler op de markt?

    Thx

    Dat zijn nogal moeilijk te beantwoorden vragen die je stelt, en nogal afhankelijk van je budget.

    Denon 3930 is mooi, Marantz DV9600, Arcam DV139 en zo kun je nog wel even doorgaan.

    Voor lagere budgetten zijn de Denon 2930, Marantz DV7001 heel mooi.

    Een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding is te vinden bij Oppo met bijvoorbeeld de 981
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    ...kan upscalen naar 1080p?
    Of moet ik daarvoor verplicht een blu-rayspeler of hd dvd speler kopen?
    Wat is volgens jullie de beste dvd-speler op de markt?

    Thx
    Denon DVD-3930 is denk ik de beste keuze.

    Recensie's van dit toestel liegen er niet om.
    de beste onder de 1800 euro die er is.
    Denon AVR-4306
    Denon DVD-3930
    4x Mission M35i Front + Surround
    2x Mission M32i Surround Back
    1x Mission M3C2i Center
    1x Rel Stata 5

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dutchman01 Bekijk bericht
    Denon DVD-3930 is denk ik de beste keuze.

    Recensie's van dit toestel liegen er niet om.
    de beste onder de 1800 euro die er is.
    Heerlijk ook al die firmware updates die je nodig hebt omdat er regelmatig problemen naar voren komen....

    Los daarvan: prachtig toestel!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    wat ik nooit begrepen heb is,hoe update je firmware van tv's en dvd spelers eigenlijk??

  7. #7

    Standaard

    ok,ik heb een samsung le40m86b full hd,
    hoe weet ik welke firmware ik staan heb,en heb je een link waar ik de firmware kan vinden voor dit toestel?

  8. #8

    Standaard

    weet iemand anders meer van samsung firmware updates,alvast bedankt,rob.

  9. #9

    Standaard

    wat is een goede upscaler die wat goedkoper is en gewoon in de winkel kan gekocht worden?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    wat is een goede upscaler die wat goedkoper is en gewoon in de winkel kan gekocht worden?
    Bedoel je nou een losser scaler of een dvdspeler met scaler?

    En wellicht is het handig je budget te noemen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    wat is een goede upscaler die wat goedkoper is en gewoon in de winkel kan gekocht worden?
    Een goede losse upscaler kost een vermogen, dit is afhankelijk van de mogelijkheden die je wilt. Je hebt upscalers die je kunt instellen naar elk gewenst formaat. Die upscalers kunnen elke TV voorzien van hun eigen oorspronkelijke resolutie.

    Het ligt er dus maar aan wat je met de upscaler wilt bereiken.

    Ben nu zelf ook aan het ontdekken dat het niet alleen de speler(of de daarin gebouwde upscaler) maar ook de TV is die zijn steentje bijdraagt. Het is een combinatie van zowel de TV als speler en de instellingen van de speler en de TV. Nu kom je er dan achter dat er gigantisch veel combinaties mogelijk zijn. Had een(heb hem nog) simpele dvd speler met upscaler en nu een wat duurdere speler met upscaler.
    Deze duurdere speler zou een beter beeld moeten geven, doch in eerste instantie gaf ik voorkeur aan de oude speler, deze kwam veel scherper over.
    Met de duurdere zijn er veel meer mogelijkheden, deze ben ik nu rustig aan het inregelen door steeds wat settings aan te passen. Ben er nog niet helemaal uit, maar het plaatje van de duurdere speler is wat men neemt meer filmisch en ziet er wat minder scherp uit, maar heeft toch zijn details.
    Nog doende, en als ik deze nieuwe speler wat beter ken, dan wil ik daar wel een review over schrijven, dat wordt niet een technisch hoogstandje, maar meer een gebruikerservaring.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    gewoon een dvd speler met upscaler naar 1080p,zag er 1 van panasonic,Panasonic DMR-EH57, maar zijn er nog andere(eventueel ander merk) Het moet geen recorder zijn,dus gewoon dvd speler.

    En is deze panasonic een goede?
    Laatst aangepast door Jurgennoppe : 18-05-2007 om 11:43 Reden: te weinig info

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    gewoon een dvd speler met upscaler naar 1080p,zag er 1 van panasonic,Panasonic DMR-EH57, maar zijn er nog andere(eventueel ander merk) Het moet geen recorder zijn,dus gewoon dvd speler.

    En is deze panasonic een goede?
    Heb sinds kort de Oppo DV-981HD, ben nog volop aan het testen met deze speler.
    Hij kost in Nederland €259,-- ,lijkt een op prijsafspraak tussen importeur en de website en de paar winkels die hem verkopen want hij kost dat overal.
    De speler can upscalen naar 1080p en speelt zo'n beetje alles af wat je erin stopt.

    Voor rond de 350 euro heb je dan ook nog de Denon 1930 en er is ook een Yamaha in die prijsklasse die kan upscalen naar 1080p.

    Om je een klein beetje uit de droom te helpen, er zit niet veel verschil in beeldkwaliteit tussen 1080i en 1080p. Je TV kan het verschil bepalen, het is een combinatie van speler en TV die het uiteindelijk bepaald.

    De Oppo heeft een paar zeer goede reviews gekregen op het net, en mocht je hem willen proberen, bestel hem dan via het internet, bedenk dat hij geleverd wordt met een goede HDMI kabel, en dat je 3 jaar garantie krijgt van de importeur als je je aanmeld via de website van Oppo. En als bonus.... hij is ook nog eens simpel regiovrij te maken:wink:
    Hij luistert goed naar de AB, en doet in alle stilte zijn werk, is perfect afgewerkt en hij lijkt mij zijn geld meer dan waard. Het beeld is zeer filmisch, had ik bij mijn vorige DVD speler een schijnbaar scherper beeld, het beeld van de Oppo is rete strak, en had ik bij de vorige spelers wel dat het beeld wat schokkerig was tijdens een zijwaartse beweging, de Oppo geeft gewoon een prachtig en vloeiend beeld. Ook het audio gedeelte via de coax uit is perfect, de rest moet ik nog testen, heb de analoge uitgang nog niet geprobeerd met een SA-CD, moet nog zo'n CD op de kop tikken om te testen.8)
    Met een weekje of 2 denk ik wel een review over deze speler te kunnen schrijven.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    waarom kosten die denon's zoveel?? wat is er speciaal aan?

  15. #15

    Standaard

    en waar kun je die oppo's bestellen? Op de site vind ik het niet...

  16. #16

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    dank je wel!
    Zekers een aanrader die Oppo.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Aanrader hiervoor: SACD uitgave van Brothers in Arms (Dire Straits). 8). Deze klinkt werkelijk fenomenaal.
    Dank je voor de tip Rob, al zijn SA CD's wel slecht verkrijgbaar

    (btw, de CD klinkt ook erg goed )
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Via bol.com, highfidelitydiscs.nl en cdwow.nl kun je redelijk wat titels krijgen. Je betaalt helaas wel de hoofdprijs; zelfs wanneer de CD versie in de budgetbak staat voor 7 euro, moet de SACD versie nog steeds 22 euro kosten.
    Probleem is vaak genre, weinig pop, veel klassiek en jazz!

  20. #20

    Standaard

    upscaled de hd dvd speler van toshiba ook dvd's tot 1080p? anders komt het wel voordgeliger uit als ik ook zo een heb

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    upscaled de hd dvd speler van toshiba ook dvd's tot 1080p? anders komt het wel voordgeliger uit als ik ook zo een heb
    Volgens mij doen ze dat allebei.

    Het duurdere model heeft wel duidelijk meer mogelijkheden en is meer een aanrader dan de goedkopere.

    Op oa. areadvd.com staat testen van allebei de spelers.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Volgens mij doen ze dat allebei.

    Het duurdere model heeft wel duidelijk meer mogelijkheden en is meer een aanrader dan de goedkopere.

    Op oa. areadvd.com staat testen van allebei de spelers.
    De duurdere, ja daar heb ik ook al eens over nagedacht.... toch laten we eerlijk zijn, je gaat zo'n (nu toch nog wel erg dure speler) niet verslijten door er DVD's mee te gaan afspelen?

    Heb al eens een lichte hint gegeven dat een DVD speler die goed upscaled naar 1080i in combinatie met de TV die je hebt.... best wel eens een heel mooi plaatje kan geven, misschien zelfs wel beter dan een speler die kan upscalen naar 1080p.

    Laat je niet teveel gek maken door 1080i en 1080p met een DVD :wink: , er zijn heel veel factoren die het uiteindelijke resultaat beinvloeden, en dat is de combinatie(DVD speler en het merk TV), de software en de instellingen die gebruikt worden. Zelfs de speler fabrikanten vermelden dit in hun gebruiksaanwijzingen.

    Momenteel zeer tevreden over de Oppo, ben er nog steeds mee aan het afregelen en moet nog even een mooie SA CD bestellen, maar was op het gebied van beeldkwaliteit echt niet minder te spreken over mijn LG van maar 80 euro die gaat tot 1080i......
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    sorry,maar wat is een sa cd??
    Super Audio Cd.

    Deze hebben een frequentiebereik dat doorloopt tot 50.000hz, normale cd en dvd maar tot 20.000hz.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #25

    Standaard

    welke is eigenlijk beter?
    Oppo DV-981HD of denon 1930?

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •