De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: Home cinema met DTS

  1. #1

    Standaard Home cinema met DTS

    Hallo mensen,
    ik ben nieuw hier, ik heb redelijk wat ervaring met films en dvd's en dergelijke, maar niet met home cinema sets. Ik heb zelf een lcd tv van LG en een home cinemaset van Sony; de DAV-DZ30. Deze werkt met een scartkabel maar ik wil graag een bluerayspeler aanschaffen voor full hd beeld.
    Ik kan een bluerayspeler niet aansluiten op deze homecinema set omdat er geen optische uitgang op zit. Hoe kan ik een bluerayspeler aansluiten op mijn boxen heb ik daar dan een versterker voor nodig blijft het geluid dan nog wel DTS? Als dat zo is eentje met een zachte prijs.

    Groetjes Dylan

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum dylanvd.

    Voor een zacht prijsje zijn genoeg systemen te koop die voorbereid of geschikt zijn voor weergave van BD. Voorbereid wil zeggen dat je er een BD speler op aan kunt sluiten met ingebouwde HD-audiodecoders en (wanneer een receiver geen HDMI 1.3 ingang heeft) een meerkanaals analoge audio ingang. Geschikt wil zeggen dat ze minimaal HDMI 1.3 ingangen hebben en evt. de daarvoor benodigde decoders (Dolby TrueHD en DTS-HD MA) aan boord hebben, maar waar soms geen speler bijgeleverd is.

    Decodering van HD-geluid kan nl. (ook) door de speler gedaan worden en dan als meer-kanaals PCM via een HDMI 1.3 verbinding naar de receiver gestuurd worden.

    Pas dus goed op voor de dozenschuivers.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Dankjewel voor je tips!
    Ik had nog een vraagje, ik heb de boxen al doordat ik dat andere setje heb. Ik zie op internet recievers staan, kan ik deze ook icm met een bluerayspeler en lcd voor film en geluid? of moet ik echt apart een versterker kopen?

    Groetjes

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dylanvd Bekijk bericht
    Dankjewel voor je tips!
    Ik had nog een vraagje, ik heb de boxen al doordat ik dat andere setje heb. Ik zie op internet recievers staan, kan ik deze ook icm met een bluerayspeler en lcd voor film en geluid? of moet ik echt apart een versterker kopen?

    Groetjes
    Het verschil tussen receivers en versterkers is de ingebouwde tuner. Bij een versterker is deze niet aanwezig en bij een receiver wel. We hebben het hier in beide gevallen over een stand-alone receiver en niet één die onderdeel is van een alles-in-één systeem zoals de DAV-Z230.

    De boxjes zijn op zich wel geschikt om aan te sluiten op een receiver, maar verwacht dan niet veel van het geluid. De subwoofer moet je in ieder geval wel vervangen omdat de huidige passief is en daarom niet op een receiver aangesloten kan worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dylanvd Bekijk bericht
    Dankjewel voor je tips!
    Ik had nog een vraagje, ik heb de boxen al doordat ik dat andere setje heb. Ik zie op internet recievers staan, kan ik deze ook icm met een bluerayspeler en lcd voor film en geluid? of moet ik echt apart een versterker kopen?

    Groetjes
    Wat kun en wil je maximaal uitgeven om toch nog wat knaps te krijgen? Van die speakers van dat Sony setje hoef je niet veel te verwachten, die zijn maar 3Ohm en dat vinden echte receivers niet echt fijn. Ook die sub is een nepper, al kan die wel op een receiver aangesloten worden via high level, maar ook dat zal een receiver niet waarderen, de sub is namelijk ook maar 3Ohm.

    Tijd voor wat knaps
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Goeie opmerking.
    Dat zijn van die dingen 'that makes you go Booom!'
    Iig je huidige speakers

    Plus dat je nu juist niet op speakers moet bezuiningen..., als het effe kan..
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    hehe okee bedankt allemaal!
    ik kan ongeveer 300-350 euro uitgeven! ff zorgpremie binnenvissen hehe
    is de Sony STR-DH500 een goede reciever? en welke boxen zijn aan te raden?

    Bedankt!

  8. #8

    Standaard

    Ik heb eventueel wel mooie speakers voor je te koop: een complete MISSION 5.1 set (dus inclusief actieve subwoofer) welke zonder problemen op iedere willekeurige reciever is aan te sluiten...

    Ze zijn inclusief stands! Echt een mooie set die ik verkoop omdat ik wil "downgraden" naar een kleinere set.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Ik heb eventueel wel mooie speakers voor je te koop: een complete MISSION 5.1 set (dus inclusief actieve subwoofer) welke zonder problemen op iedere willekeurige reciever is aan te sluiten...

    Ze zijn inclusief stands! Echt een mooie set die ik verkoop omdat ik wil "downgraden" naar een kleinere set.

    Hee okee interessant! hoeveel wil je er voor hebben en wat is de staat?
    waarom wil je downgraden dan?

    Groetjes

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dylanvd Bekijk bericht
    hehe okee bedankt allemaal!
    ik kan ongeveer 300-350 euro uitgeven! ff zorgpremie binnenvissen hehe
    is de Sony STR-DH500 een goede reciever? en welke boxen zijn aan te raden?

    Bedankt!
    Van de goedkopere modellen van Sony is bekend dat ze niet echt geweldig zijn, terwijl Sony in een hogere prijsklasse echt wel van wanten weet.... alle waar naar zijn geld.

    De Sony in jouw voorbeeld heeft wel HDMI aansluitingen, maar doet verder niets meer dan een switch ook kan, het beeld en het geluid doorgeven zonder er verder ook maar iets mee te doen.

    Wil je van deze tijd zijn.... koop dan bijvoorbeeld het basis model van Onkyo, kost iets meer, maar dan ben je wel helemaal van deze tijd. Koop er dan een populair 5.1 setje bij en je hebt het helemaal voor elkaar, voorbeeld:

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...-sr507/327187/



    met deze speakertjes:

    http://www.kieskeurig.nl/satellietsy...s_2005/133652/



    Of de speakers van Marcellow, als je die kunt krijgen voor een mooi prijsje

    Het is maar een voorbeeld, en het kost ook iets meer dan je in gedachten hebt, maar houd wel in je achterhoofd dat een receiver wel een jaar of 10 mee kan gaan en ook daarna nog steeds goed zal spelen maar een beetje achterhaald zal zijn op het gebied van mogelijkheden. Je zit met bovenstaand voorbeeld bijna 100 euro boven je budget, maar dan heb je wat leuks dat je vele jaren kan dienen.

    Er zijn alternatieven, kosten minder en bieden een zeer goede prijs kwaliteitsverhouding, kun je later ook nog goed gebruiken voor je PC en eventuele game consoles. Heb het dan bijvoorbeeld over dit:

    http://www.kieskeurig.nl/pc_speaker/...z-5500/263151/



    Heeft natuurlijk geen HDMI, kan niet de nieuwste HD audio formaten decoderen, maar kan wel de core van die formaten heel aardig weergeven, klinkt al snel 10x beter dan de set die je nu hebt en heeft echt wel een goede prijs/kwaliteits verhouding, kan je hem aanraden, draait hier in onze spelletjes kamer en we zijn er best heel tevreden over. Prijs nog geen 250 euro incl. verzenden.

    Er is nog veel meer mogelijk, dit zijn slechts voorbeelden.....
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dylanvd Bekijk bericht
    Hee okee interessant! hoeveel wil je er voor hebben en wat is de staat?
    waarom wil je downgraden dan?

    Groetjes
    Ik stuur je even een PM
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •