Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 90 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Configuratie van HTPC - foto's vanaf blz 4

    Inmiddels is de nodige hardware aangeschaft en is de HTPC operationeel. Foto's daarvan zijn te vinden op blz 4 en verder.

    Ik ben diverse topics over HTPCs tegengekomen, maar wil die niet vervuilen met mijn eigen config. Lijkt me erg onoverzichtelijk worden op die manier. Vandaar dit nieuwe topic.

    Zoals zovelen tegenwoordig wil ik een HTPC gaan bouwen, en wel eentje die moeiteloos bluray- en hddvd-discs in 1080p kan afspelen. Aanvankelijke ga ik de HTPC alleen gebruiken voor het afspelen van DVD's, CD's en (HD-)materiaal van internet. Ik ga er dus niet op gamen o.i.d. Zodra interne HDDVD-spelers en bluray-spelers betaalbaar worden wil ik de HTPC daarmee upgraden. Voor alle onderdelen geldt dat ik op zoek ben naar een goede prijs/kwaliteit-verhouding. Kortom, geen maximum prijs en kwaliteit staat voorop. De uiteindelijke prijs moet gerechtvaardigd zijn. Ik heb al aardig wat onderzoek gedaan. Graag wil ik jullie (onderbouwde) advies over de volgende onderdelen.

    Behuizing

    Eisen
    #1 voor htpc bestemd desktop model
    #2 inclusief afstandsbediening
    #3 ruimte voor minimaal 3 harde schijven
    #4 maximaal 15 cm hoog

    Huidige voorkeur: Antec Fusion Black



    Deze kast kan eigenlijk maar 2 harde schijven herbergen, maar voor het geld is er geen betere kast te krijgen bij mijn weten. Ik heb besloten in eerste instantie maar 1 harde schijf te kopen en later daar nog een schijf met 1 TB opslagcapaciteit aan toe te voegen (de nieuwe Samsung 1TB uit de Spinpoint serie). Om de kast wat stiller te maken heb ik ervoor gekozen er twee Noctua 120mm fans bij te kopen en de standaard Tricool van Antec te vervangen. Ik heb geen ervaring met Noctua fans maar ze schijnen erg stil te zijn. Merken als Nexus en Papst worden ook genoemd her en der overigens. Het is mij niet precies duidelijk wat nu werkelijk de allerstilste 120mm fans zijn. Ik heb gegokt op de Noctua NF-S12-1200.



    Voeding (PSU)[/b]

    Eisen
    #1 krachtig genoeg
    #2 stil

    Huidige voorkeur: Antec 430Watt (meegeleverd met kast)

    Indien deze voeding niet stil genoeg is naar mij smaal bouw ik er later nog een stillere voeding in.

    Moederbord[/b]

    Eisen
    #1 stabiel
    #2 geen actief gekoelde elementen
    #3 voldoende ruimte naast het PCI-Express slot voor passieve koeling videokaart

    Huidige voorkeur: Abit AN-M2



    De ruimte tussen het PCI-Express slot is nodig voor het grote passieve koelelement van de beoogde videokaart. Op dit bord is deze ruimte er door het niet gebruikte slot tussen het PCI-Express slot en de twee PCI-sloten.

    Processor (CPU)

    Eisen
    #1 ruim voldoende om 1080p HDDVD's en bluraydiscs af te spelen
    #2 relatief zuinig

    Huidige voorkeur: AMD Athlon64 X2 BE-2350 45 Watt (Socket AM2)

    Deze processor heeft een rating van 4000+ welke net boven de minimale 3800+ voor het afspelen van 1080p materiaal zit. Ik vraag me af of deze processor niet net ff een maatje te licht is voor HD-materiaal dat niet door de videokaart wordt afgehandeld.

    Processorkoeler

    Eisen
    #1 passief
    #2 in lijn met de airflow

    Huidige voorkeur: Scythe Processorkoeler Ninja Mini (Aluminium/Koper)



    Deze relatief grote koeler past precies in de kast (met dank aan rvsmark) en koelt zeer goed.

    Videokaart

    Eisen
    #1 DVI-output
    #2 HDCP ondersteuning
    #3 hardwareacceleratie voor HD-weergave
    #4 passief gekoeld

    Huidige voorkeur: Club3D Radeon HD 2600 Pro Passive 512 MB, PCI-e 16x



    De 2400 Pro schijnt grafisch minder te zijn, vandaar de 2600 Pro. Deze kaarten hebben hardwarematige HD-versnelling aan boord voor de VC1- en H.264-codec waarmee de CPU ontlast kan worden. Daarnaast is het beeld naar verluid erg goed en is de kaart gericht op gebruik in een HTPC vanwege allerlei features.

    Geluidskaart

    Eisen
    #1 onbewerkte doorzending van het digitale bronsignaal
    #2 coaxiale digitale uitgang (S/PDIF)

    Huidige voorkeur: M-Audio Revolution 7.1



    De M-Audio kaart schijnt als een van de weinige geluidskaarten niet te knoeien met het digitale bronsignaal wanneer deze wordt doorgegeven via de digitale uitgang. Veel kaarten upsamplen geluiden die niet 48kHz zijn alsnog naar 48kHz. Voor CD-signalen betekent dit een upsampling van 44.1kHz naar 48kHz. Mijn doel is dat het pure bronsignaal bij mijn receiver beland, dus geen enkele bewerking. Deze kaart schijnt het digitale bronsignaal onbewerkt (dus ook in de juiste samplingfrequentie) door te zenden.

    Harde schijven

    Eisen
    #1 niet te warm
    #2 SATA
    #3 stil

    Huidige voorkeur: Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

    Dit is een stille harde schijf die niet te warm wordt.

    Optische drives

    Eisen
    #1 duurzame degelijke dvd-speler
    #2 zwart (passend bij de kast)
    #3 stil

    Huidige voorkeur: Samsung SH-S203B S-ATA, Bulk, Zwart

    Deze drive schijnt in tegenstelling tot b.v. een NEC drive erg stil te zijn.

    Intern geheugen

    Eisen
    #1 ruim voldoende om 1080p HDDVD's en bluraydiscs af te spelen
    #2 ruim voldoende om Windows MCE of XP soepel te laten draaien

    Huidige voorkeur: OCZ Memory EL Platinum 2 Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Non-ECC, Kit Of 2



    Bediening

    Eisen
    #1 gebruiksvriendelijke bediening van de pc
    #2 te bedienen vanuit de luie stoel (draadloos)
    #3 muisbesturing inbegrepen

    Huidige voorkeur: Logitech DiNovo Edge toetsenbord


    Dit toetsenbord communiceert via bluetooth met de pc. Het design ziet er gelikt uit en de constructie en bediening (met name de geintegreerde muisbesturing) zijn naar verluid degelijk.

    Wifi-verbinding

    Eisen

    #1 Goede verbinding door betonnen vloer heen

    Huidige voorkeur: Asus WiFi WL-138gE



    Huidige voorkeur komt op totaal ongeveer 1000 euro uit. Niet goedkoop, maar dan heb ik ook wel een systeem dat een tijd mee kan.

    Wat is gezien de eisen verstandig en wat niet? Wie heeft er tips/aanbevelingen? Bij voorbaat dank voor reacties. Mits onderbouwd worden ze zeer op prijs gesteld.
    Laatst aangepast door Olivier vd D. : 26-10-2007 om 10:15

  2. #2

    Standaard

    Olivier, ik heb ondertussen al heel wat negatieve dingen over vista gehoord, met name de HD trashing waar Rob ook aan refereerd maar ook de enorme belasting van je systeem waardoor soms vertragingen ontstaan. Waarom niet XP Media Edition, vooralsnog draait die net iets soepeler en blijft je totale systeem wat minder belast met alle positieve gevolgen. Ook heb je daar zo'n leuke AB voor waarmee je het hele Mediacentre kunt bedienen.

    Ik zou als ik jouw was ook op videokaart gebied eens iets verder kijken, er is meer te krijgen. ook zou ik ipv een geintegreerde geluidskaart eens kijken naar een losse geluidskaart, mijn ervaring is dat on-board nogal eens conflicten kan geven. Ook is een losse kaart met het oog op jouw doel makkelijker te vervangen mochten er nieuwe formaten komen.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb ook geen beste verhalen over Vista gehoord, maar ik weet er te weinig van om erover te oordelen. Ergens heb ik opgevangen dat Nvidia's PureVideo heel goede kwaliteit HD-beelden kan produceren, maar alleen werkt onder Vista. Als MCE geen beperking oplevert qua beeld- en geluidskwaliteit zie ik geen enkele reden om over te gaan op Vista. Ik zet sowieso wat zwaarder in qua specs dan strikt noodzakelijk is, juist om wat ruimte te hebben. Het schijnt nu sowieso allemaal wat brak te zijn met HD-ondersteuning (crashes). Dat zal vast wel beter worden. Wellicht stel ik de HTPC nog een half jaartje uit.

    @Edgar
    Heb jij suggesties voor een videokaart? Ik dacht juist een hele goede te hebben uitgekozen. De 8xxx-serie is gloednieuw, goed geprijsd en heeft hardwareacceleratie voor HD-materiaal zodat de CPU ontlast wordt. De MSI-kaart is bovendien passief gekoeld, hetgeen de geluidsproductie weer ten goede komt.

    En wat betreft onboard geluid. Welke conflicten bedoel je? Ik maak zelf al jaren gebruik van onboard geluid en nooit problemen gehad. Recentelijk heb ik wel een highend analoge stereokaart erbij geprikt voor het afspelen van lossless audio op mijn stereoset. En als een aparte geluidskaart beter is, aan welke kaart moet ik dan denken? Het enige dat ik wil is dat de ingelezen audiosporen (ook 7.1) zonder bewerking digitaal worden doorgegeven aan mijn receiver. De DAC's van een geluidskaart heb ik dus niet nodig, terwijl deze juist voor een groot deel de geluidskwaliteit bepalen. Daarom dacht ik dat de onboard geluidschip wel ok zou zijn. Mocht dat bij nader inzien toch onvoldoende blijken, dan kan ik altijd nog een geluidskaart bijprikken.

  4. #4

    Standaard

    Qua video zou je model hoger kunnen nemen, zodat je voorlopig niet hoeft te upgraden (de 8800GTS bijv alhoewel die geen HDMI en alleen 2xDVI ondersteund geloof ik).
    Juist omdat je er nu flink wat tegenaan wilt gooien zou ik voor het meest uitgebreidde model gaan. Maar de kaart die je nu hebt uitgekozen is absoluut niet verkeerd hoor.

  5. #5

    Standaard

    Oops, conflicten met onboard soundcards vroeg je nog.
    Terwijl ik daar eens over nadenk, realiseer ik me dat dat voornamelijk voorkwam met wat oudere games. Maar sowieso ben ik geen voorstanders van on-board, een moederbord moet eigenlijk zo min mogelijk on-board hebben voor mij, zodat je zelf alles naar wens erin kunt prikken, maar da's puur persoonlijk.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Qua video zou je model hoger kunnen nemen, zodat je voorlopig niet hoeft te upgraden (de 8800GTS bijv alhoewel die geen HDMI en alleen 2xDVI ondersteund geloof ik).
    Juist omdat je er nu flink wat tegenaan wilt gooien zou ik voor het meest uitgebreidde model gaan. Maar de kaart die je nu hebt uitgekozen is absoluut niet verkeerd hoor.
    De 8800-serie heeft gek genoeg geen support voor HD-acceleratie, vandaar mijn keuze voor de 8600GTS. Daarnaast is er volgens mij ook geen 8800 met passieve koeling. Gamen zal ik toch niet of nauwelijks doen. In dat opzicht zou ik zelfs met de 8500 toe kunnen (die heeft ook HD-acceleratie). Een HDMI-aansluiting is niet noodzakelijk. Ik heb nu een DVI/DVI-kabel tussen dvd-speler en projector. Een toekomstige projector zal waarschijnlijk via HDMI aangesloten moeten worden. Dan ben ik aangewezen op een DVI/HDMI-converter of een nieuwe kabel. Aan de bron-kant kan ik gewoon DVI houden.

  7. #7

    Standaard

    Inderdaad ik zou je ook geen Vista niet aanraden. Waarom niet XP mediacenter?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Oops, conflicten met onboard soundcards vroeg je nog.
    Terwijl ik daar eens over nadenk, realiseer ik me dat dat voornamelijk voorkwam met wat oudere games. Maar sowieso ben ik geen voorstanders van on-board, een moederbord moet eigenlijk zo min mogelijk on-board hebben voor mij, zodat je zelf alles naar wens erin kunt prikken, maar da's puur persoonlijk.
    Dat ben ik geheel met je eens wanneer de onboard-variant een beperkter resultaat oplevert. In mijn geval moet het geluid (minimaal 6.1 ondersteuning) in digitale vorm via de SPDIF-uitgang naar de receiver worden geleid via een optische kabel. Indien dat kan zonder bewerking dan lijkt me dat een onboard geluidschip dat evengoed kan als een aparte geluidskaart. Ik weet niet hoe dit technisch allemaal zit, ik probeer enkel logisch te redeneren. Zodra er omzetting plaatsvindt (in een DAC) is het een heel ander verhaal natuurlijk. Dan is een aparte geluidskaart echt een must vanwege de kwalitatief veel betere DAC's. Dat heb ik ook gemerkt na aanschaf van de ESA @Julia geluidskaart. Het geluid dat dat ding produceert klinkt meer dan geweldig t.o.v. de onboard chip.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko Bekijk bericht
    Inderdaad ik zou je ook geen Vista niet aanraden. Waarom niet XP mediacenter?
    Als Vista geen goede optie is dan is een logische keuze natuurlijk XP MCE. Ik moet er alleen nog even achterkomen in hoeverre PureVideo van Nvidia van belang is en of MCE daarmee overweg kan. Het plaatje dat wordt neergezet is natuurlijk het belangrijkste. De huidige bugs zullen de komende maanden wel verdwijnen, dus daar maak ik me toch wat minder druk over.

  10. #10

    Standaard

    Klinkt erg goed wat je wilt Olivier, maar is € 1200,-- wel genoeg?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko Bekijk bericht
    Inderdaad ik zou je ook geen Vista niet aanraden. Waarom niet XP mediacenter?
    dat zei ik idd ook al

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier van der Drift Bekijk bericht
    Als Vista geen goede optie is dan is een logische keuze natuurlijk XP MCE. Ik moet er alleen nog even achterkomen in hoeverre PureVideo van Nvidia van belang is en of MCE daarmee overweg kan. Het plaatje dat wordt neergezet is natuurlijk het belangrijkste. De huidige bugs zullen de komende maanden wel verdwijnen, dus daar maak ik me toch wat minder druk over.
    Bugs zijn er om gefixed te worden, ik weinig PC producten die geen patches/fixes of updates nodig hebben, dus daar moet je je idd niet druk om maken.

  13. #13

    Standaard

    Kinderziektes zijn inherent aan een nieuw OS, dat was bij XP en zijn voorgangers niet anders. Zou ik me niet al te druk om maken. Microsoft heeft Vista gepositioneerd als hét OS om HD materiaal mee te kunnen bekijken.

    Als dat nu nog problemen oplevert, zullen ze binnenkort wel een patch uitbrengen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  14. #14

    Standaard

    Het te kiezen OS is geen issue voor mij, dat zie ik later wel. Waar vooral mijn twijfel ligt is de oplossing voor het geluid: onboardchip voldoende of aparte geluidskaart en zoja welke? Dit puur omdat ik niet weet hoe dit technisch allemaal werkt.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier van der Drift Bekijk bericht
    Het te kiezen OS is geen issue voor mij, dat zie ik later wel. Waar vooral mijn twijfel ligt is de oplossing voor het geluid: onboardchip voldoende of aparte geluidskaart en zoja welke? Dit puur omdat ik niet weet hoe dit technisch allemaal werkt.
    Qua geluidskaart heb je aan deze wel een hele goede denk ik zo :


    alle specs hier

    de belangrijkste even uitgelicht:
    1 x digitaal uit optisch
    2 x digitaal uit coax
    1 x digitaal in optisch
    2 x digitaal in coax
    64mb geheugen

    Een kaart waarmee je dus behoorlijk uit de voeten kan lijkt mij.

  16. #16

    Standaard

    Ik denk dat de onboard geluidchip (Realtek ALC883) op dat MSI moederbord ruim voldoende is. Zeker omdat je het decoderen toch door je reciever laat uitvoeren. Mocht je later toch een andere geluidskaart willen, prik je die er gewoon in en schakel je de onboard kaart uit via het BIOS.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  17. #17

    Standaard

    Ik zou niet voor een Nvidia GeForce gaan omdat je voor HD films PureVideo nodig hebt wil je echt alles uit je kaart halen. Ik raad je eerder een ATI aan omdat de nieuwere modellen native gezien al HD ondersteunen met de AVIVO eigenschappen. Dus zoek het puur voor video niet bij Nvidia. Tenzij je wilt gamen natuurlijk, maar ik begreep dat je dat niet wilde.

    Ik heb even voor je gezocht en dit is wat ik vond:
    http://www.sapphiretech.com/ne/produ...w.php?gpid=145

    Een leuke kaart voor niet veel geld, met HDMI en HDCP. En natuurlijk hardware decoding van HD content.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Ik denk dat de onboard geluidchip (Realtek ALC883) op dat MSI moederbord ruim voldoende is. Zeker omdat je het decoderen toch door je reciever laat uitvoeren. Mocht je later toch een andere geluidskaart willen, prik je die er gewoon in en schakel je de onboard kaart uit via het BIOS.
    Voor deze benadering voel ik het meeste eigenlijk. Als onboard sound niet voldoet, kan ik altijd nog op zoek naar wat beters.

    @Edgar
    Mooie geluidskaart ongetwijfeld, maar iets te fancy voor mij. Er zitten veel te veel opties op die ik nooit zal gebruiken terwijl ik er wel voor zou betalen. Ik wil alleen maar dat het didtale audiospoor onbewerkte wordt doorgegeven aan de receiver, meer wensen heb ik niet op audiogebied. Het enige dat me wel in positieve zin opviel was de digitale coaxiale uitgang. Op de meeste kaarten en zeker bij de onboard geluidschips zit een optische uitgang (SPDIF) en algemeen wordt de coaxiale uitgang als superieur beschouwd.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martello Bekijk bericht
    Ik zou niet voor een Nvidia GeForce gaan omdat je voor HD films PureVideo nodig hebt wil je echt alles uit je kaart halen.
    Maar als ik PureVideo gebruik bij een Nvidia-kaart haal ik er toch alles uit? Ik snap niet goed waarom je het afraadt. Te afhankelijk van PureVideo? Zijn er redenen waarom PureVideo niet (goed) zal werken?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martello Bekijk bericht
    Ik raad je eerder een ATI aan omdat de nieuwere modellen native gezien al HD ondersteunen met de AVIVO eigenschappen. Dus zoek het puur voor video niet bij Nvidia. Tenzij je wilt gamen natuurlijk, maar ik begreep dat je dat niet wilde.

    Ik heb even voor je gezocht en dit is wat ik vond:
    http://www.sapphiretech.com/ne/produ...w.php?gpid=145

    Een leuke kaart voor niet veel geld, met HDMI en HDCP. En natuurlijk hardware decoding van HD content.
    Ik dacht dat Nvidia de eerste was met hardwarematige decoding van HD content en Ati nog op de proppen moet komen met dergelijke functionaliteit. Ik wil gamen niet helemaal afschrijven, want wellicht dat een mooie krachtige htpc wel hele goede mogelijkheden biedt om op game-gebied iets leuks te doen. De game-faciliteiten hebben geen prioriteit. Ik wil er heus wel iets extra's voor neerleggen, maar geen honderden euro's. Dat is het me simpelweg niet waard.

    De kaart die je voorstelt voldoet echter niet aan twee eisen die ik heb gesteld, nl. een DVI-aansluiting en passief gekoeld. Maar ik zal me eens wat meer verdiepen in de Ati kaarten.
    Laatst aangepast door Olivier vd D. : 03-05-2007 om 00:02

  19. #19

    Standaard

    Olivier,
    ik snap je bedoeling vwb geluid, maar zoals ik al zei, ik hou zelf niet van onboard oplossingen .

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Olivier,
    ik snap je bedoeling vwb geluid, maar zoals ik al zei, ik hou zelf niet van onboard oplossingen .
    Ik ben er ook geen fan van, maar ik vind wel dat ik een reden moet hebben om niet voor de onboard oplossing te gaan.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier van der Drift Bekijk bericht


    Maar als ik PureVideo gebruik bij een Nvidia-kaart haal ik er toch alles uit? Ik snap niet goed waarom je het afraadt. Te afhankelijk van PureVideo? Zijn er redenen waarom PureVideo niet (goed) zal werken?


    Ik dacht dat Nvidia de eerste was met hardwarematige decoding van HD content en Ati nog op de proppen moet komen met dergelijke functionaliteit. Ik wil gamen niet helemaal afschrijven, want wellicht dat een mooie krachtige htpc wel hele goede mogelijkheden biedt om op game-gebied iets leuks te doen. De game-faciliteiten hebben geen prioriteit. Ik wil er heus wel iets extra's voor neerleggen, maar geen honderden euro's. Dat is het me simpelweg niet waard.

    De kaart die je voorstelt voldoet echter niet aan twee eisen die ik heb gesteld, nl. een DVI-aansluiting en passief gekoeld. Maar ik zal me eens wat meer verdiepen in de Ati kaarten.
    Met PureVideo haal je er zeker wle alles uit. En het is handig om zo je processor minder hard te laten werken. PureVideo is alleen niet gratis. Dat is een erg groot nadeel. Wil je de meest uitgebreide versie dan ben je 50 euro kwijt. Bij ATI zit dat gewoon in de driver zelf. Dit heet dus AVIVO. ATI heeft ook een erg goede ondersteuning voor HD content.

    Wil je echter wel gamen dan is de 8600 GTS een erg goede keuze. Krachtig genoeg voor de nieuwste games en ook krachtig genoeg voor HD decoding. Maar wel even PureVideo aanschaffen dan. Op dit moment zit er wel een grote maar aan. PureVideo is op dit moment nog niet beschikbaar voor XP voor de 8600 serie. PureVideo voor de 8600 serie is er op dit moment alleen nog maar voor Windows Vista. Maar dat is een kwestie van tijd.

    Wat ook een oplossing is is WinDVD 8. Die heeft namelijk PureVideo HD geintegreerd in de drivers. Dit in combinatie met een 8600 GTS op dvi is natuurlijk een goede combi.

    btw, ik heb zelf sinds vandaag de 8600 GT op een 4800+, 2GB geheugen, 250GB hdd en onboard geluid en dat werkt perfecto!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  22. #22

    Standaard

    @Martello
    Ok, maar begrijp ik nu goed dat als ik windvd8 gebruik in win xp (mce) de purevideo functionaliteit wel werkt? Of moet ik dan toch Vista hebben? Hoe heb jij een en ander ingericht op jouw pc?

    Ik maak uit dit verhaal op dat PureVideo gratis is en er ondersteuning is voor MCE.
    Laatst aangepast door Olivier vd D. : 03-05-2007 om 23:44

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier van der Drift Bekijk bericht
    @Martello
    Ok, maar begrijp ik nu goed dat als ik windvd8 gebruik in win xp (mce) de purevideo functionaliteit wel werkt? Of moet ik dan toch Vista hebben? Hoe heb jij een en ander ingericht op jouw pc?

    Ik maak uit dit verhaal op dat PureVideo gratis is en er ondersteuning is voor MCE.

    Ik heb geen idee of WinDVD met PureVideo werkt op MCE, want ik heb Vista 64 bit. En PureVideo is niet gratis. Kijk maar op de site van Nvidia. Je moet er gewoon voor dokken. Tenzij je de weg weet op internet natuurlijk

    Ik heb dus gewoon Windows Vista Home Premium 64-bit. Ook heb ik daarbij WinDVD 8 geinstalleerd en ik ben wat WMV HD aan het kijken geweest en het ziet er echt gelikt uit. Ik heb overigens de laatste beta forceware driver geinstalleerd waar ze het op tweakers ook over hebben. De PureVideo functionaliteit zit al in de driver, maar de daadwerkelijke PureVideo Mpeg Decoder kost gewoon geld.

    edit: http://store.nvidia.com/DRHM/servlet...goryID=5621900
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 04-05-2007 om 20:49 Reden: wat toevoegen
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  24. #24

    Standaard

    Ik heb wat wijzigingen aangebracht in de huidige voorkeursconfiguratie en daarnaast ook plaatjes toegevoegd. Dan gaat het wat meer leven allemaal.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier van der Drift Bekijk bericht
    Ik heb wat wijzigingen aangebracht in de huidige voorkeursconfiguratie en daarnaast ook plaatjes toegevoegd. Dan gaat het wat meer leven allemaal.

    Config ziet er goed uit! 1 puntje van kritiek nog. Ik zou voor de Pioneer 112DBK gaan. Is mooi zwart en schijnt de beste te zijn met het branden van dual-layer dvd's. Ook is ie erg stil, want ik heb em ook. Alleen nog niet getest met DL. En de prijs is 30 euro. Dus dat valt ook wel mee.

    Ik weet niet waar je em besteld, maar ik heb alles hier vandaan: http://www.zercom.nl
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •