Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 90 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Let maar eens op hoeveel schijfruimte je gaan opvreten, een mogelijkheid tot het aansluiten van een paar (s)ata disken altijd in het achterhoofd houden.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko Bekijk bericht
    Let maar eens op hoeveel schijfruimte je gaan opvreten, een mogelijkheid tot het aansluiten van een paar (s)ata disken altijd in het achterhoofd houden.
    Ok, maar uit het gebruik van veel hdd's kan je niet zondermeer concluderen dat 300Watt onvoldoende is. Ik moet eerst weten wat een hdd aan stroom verbruikt. Ik heb geen idee.

  3. #53

    Standaard

    +/- 10Watt per schijf in actieve toestand.


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenenagnes Bekijk bericht
    +/- 10Watt per schijf in actieve toestand.
    Zo weinig maar. Dat is 1/30 van de max per hdd. Ik vermoed dat de cpu en de videokaart de grootste slurpers zullen zijn. Sowieso 65Watt voor de cpu. Wat een midrange videokaart slurpt weet ik niet. Al met al denk ik dat ik wel met 300Watt uit de voeten kan. De 300Watt is sowieso het vermogen dat de voeding constant kan leveren. Het piekvermogen ligt op iets van 400Watt.

  5. #55

    Standaard

    Ja is inderdaad slechts +/- 10Watt.
    Dit kun je terugvinden door op de link van de voorkeurs-schijf (Samsung) te klikken.
    Vervolgens op specifications en bijna onderaan staat het wattage verbruik.


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  6. #56

    Standaard

    Hi Olivier,

    Ik lees je topic met veel interesse, ik ben mij namelijk ook aan het orienteren voor een HTPC. Ik heb momenteel een KISS DP-558, maar deze voldoet niet meer aan mijn wensen.

    Wat ik mij afvroeg, daar ik geen tv-kaart zie en er dus vanuit gaat dat je geen tv via de HTPC wil kijken, wat je overwegingen zijn om een HTPC te nemen ipv een XBOX360 en een Playstaton3. Deze kunnen hetzelfde als de HTPC en qua kosten kom je uit +/- uit op hetzelfde bedrag.

    Alvast bedankt en succes met je aankoop en hou ons op de hoogte,

    Groet,
    Speedie

  7. #57

    Standaard

    Ik ga inderdaad geen tv kijken met mijn htpc. Ik kijk zelden tv en wat ik kijk kijk ik net zo lief op 55cm. De series die ik volg volg ik niet op tv, maar downlod ik in 720p kwaliteit. Deze downloads wil ik via mijn htpc gaan afspelen op mijn beamer i.p.v. ze te kijken op een 17" lcd-computerscherm met een koptelefoon op. Zowel de xbox als de playstation hebben erg weinig hardeschijfruimte. Dit kan je wel uitbreiden met externe hdd's maar dat kost veel geld en is erg onhandig. Bovendien zijn de playstation en xbox360 slecht configureerbaar en heb ik vernomen dat de hddvd- en bluraydrive niet van erg goede kwaliteit zijn. Ik ben niet op zoek naar absolute highend, maar wil altijd graag uitkomen in de midrange, omdat ik een bovengemiddelde beamer, receiver en 6.1 speakersset heb staan. Daarom wil ik zelf een kwalitatief goede htpc samenstellen. Dan weet ik precies wat het ding kwalitatief allemaal kan. Ik heb het nooit zo gehad op van die kant-en-klaar-dingen. Wat dat betreft ben ik een controlfreak en wil ik zelf bepalen wat er allemaal in gaat. Voorlopig ben ik in afwachting van de release van de nieuwe videokaarten van ATi. Ben benieuwd of dat wat voor mijn htpc is.

  8. #58

    Standaard

    Helder antwoord! Ik hou dit topic in de gaten..

  9. #59

    Standaard

    Olivier,
    ik weet iet of je inmiddels al wat verder bent, maar dit apparaat is een mooie kant en klaar oplossing binnen je budget.

    Specs:
    Type: Targa High End PC
    Kast: Midi tower (SG41 design zilver / zwart)
    Voeding: 350W active power controll
    Processor: AMD Athlon 64 X2 5000+ Socket AM2, 1 MB cache, hypertransport
    Processor-koeler: Arctic Cooling Alpine 64

    Videokaart:
    • nVidia GeForce 8600 Gt Targa edition (silent pipe)
    • DirectX 10, 256 MB GDDR3
    • 2x DVI-I Dual Link
    • TV-out, HDMI
    TV-Tuner: 3 in 1 TV kaart: analoog TV, DVB-T, DVB-S en FM radio
    Wireless LAN: USB WLAN Stick
    Bluetooth: USB Bluetooth Stick
    RAM: 1.024 MB geheugen
    • 1x 1.024MB DDR2 667
    Moederbord: ASUS MB M2N-TE Socket M2 ATX
    • Full ATX PCI/ PCI-E Board met nVidia NForce4 Chipset, Hypertransport 1000
    Connectors: 1x PCIE (16x) / 3x PCIE (1x) / 3x PCI, 4x SATA, 1x PATA, 1x E-SATA, 1xFDD
    Vrije connectors: 1x PCI-E(1x) en 1x PCI; 3x SATA, 2x PATA en 1xFDD
    Geluid: ADI 1988 8 kanaals High Definition Audio
    DVD-ROM: LG 16x52xDVD-ROM 2xDVD-RAM DIE
    DVD-RW: Samsung 16x8x16xDVD+RW Light scribe Dual Layer
    • DVD+ R, 18x
    • DVD- R, 18x
    • DVD- RW, 6x
    • DVD+ RW, 8x
    • Dual layer +R, 8x
    • Dual layer –R, 8x
    • DVD-RAM, 12x
    • CD-R, 48x
    • CD-RW, 32x
    • DVD-ROM, 16x
    • DVD-RAM, 12x
    • CD- ROM , 48x
    • CD-R, 48x
    Harde schijf: Western Digital 500 GB capaciteit
    (1 x 500 GB SATA (Seriell ATA) 7200 rpm met 8 MB Cache )
    Uitbreidingsmogelijkheid voor extra harde schijf (S-ATA) inbegrepen bij levering.
    Toetsenbord: Draadloos multimedia-keyboard
    Muis: Draadloze scrollmuis met USB-laadsnoer en accu’s.
    Afstandbediening: Infrarood
    Display: Grafische display in voorkant kast (VFD Display Futaba)
    Internettelefonie: Stereo headset met microfoon
    ASUS DVB-T en DVB-S digitale tv en analoge tv-radio

    Interfaces achterkant:
    • 1 x PS/2 Keyboard connector
    • 1 x PS/2 Mouse connector
    • 4 x USB 2.0
    • 1x RJ11
    • 1 x RJ45 (Gigabit-LAN, )
    • 1 x COM port / Serial
    • 1 x LPT port/ Parallel
    • 6 x Audio Jack (High Definition Audio)
    • 1 x SPDIF-OUT (RCA)
    • 1 x SPDIF-IN (RCA)
    • 1x SPDIF-OUT (optisch)
    • 1x SPDIF-IN (optisch)
    • 1x E-SATA
    • 1 x Line In
    • 1 x MIC
    • 2 x DVI-I (mit adapter: DVI naar VGA, DVI naar HDMI)
    • 1x Composite Out (met Adapter)
    • 1x S-Video Out
    • 1x Components Out (LCD TV / Beamer / HDTV support) (met adapter)
    • 1x Firewire IEEE 1394 6Pin
    • 1x DVB-T & analoog TV antenne
    • 1x FM antenne
    • 1x DVB-S
    Uitklapbaar multipaneel:
    • 8 in 1 Card reader (uitklapbaar!)
    • Composite In
    • S-Video In
    • 1x E-SATA
    • 1x Firewire IEEE 1394 6Pin & 1x4Pin
    • 4x USB
    • 1x Audio In(A/V-In)
    • 1x Line Out
    • 1x Audio In
    Toebehoren: 1x EasyInstall DVD, 1x PC-Handboek, 1x Headset, 1x Boxtopper,1x Targa checklist, 1x Modemkabel
    Besturingssysteem: Microsoft VISTA HOME PREMIUM EDITION OEM (+ DVD 32 bit en 64 bit)

    Software:
    • Corel Wordperfect Office x3
    • Corel Paint Shop Pro X
    • Corel Photo Album 6
    • Nero 7
    • VoiP software
    Antivirus-software (Engelstalig)
    Extra software:
    • NERO OEM Suite
    • Video-knip en bewerkingssoftware
    • Internet-Telefonie software
    • OEM DivX Codec (Engelstalig)
    Spellen: MS Age of Mythology OEM (Engelstalig)
    Systeem-Recovery: OEM HD-Tronic Recovery
    HD-Copy systeemherstel met Easy Install
    Laatst aangepast door Edgar Smit : 19-07-2007 om 08:30

  10. #60

    Standaard

    Da's niet mis!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko Bekijk bericht
    Da's niet mis!
    incl garantie voor nog geen 1000 euro, dan ga je toch niet zelfbouwen?

  12. #62

    Standaard

    Mwa, zelf bouwen stelt eigenlijk ook niet zo veel voor, alleen moet je het maar leuk vinden 0_o
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko Bekijk bericht
    Mwa, zelf bouwen stelt eigenlijk ook niet zo veel voor, alleen moet je het maar leuk vinden 0_o
    Het bouwen op zich is ook niet moeilijk, zelf ook jaren gedaan. Maar om goede componenten te kopen (die matchen) ben je tegenwoordig bijna altijd meer kwijt dan zo een kant en klare PC te kopen. En als er dan iets stuk gaat moet je eerst uitzoeken wat het is, dat eruit halen vervangen/omwisselen. Bij zoiets heb je gewoon volledige garantie op alles en weet je ook zeker dat alles met elkaar werkt.

  14. #64

    Standaard

    Het samenstellen moet je inderdaad een beetje zelf doen, een beetje met de pc-configurator (alternate) en je door de echte geeks aldaar nog even laten adviseren. Dan zelf in elkaar zetten.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Speedie Bekijk bericht
    Hi Olivier,

    Ik lees je topic met veel interesse, ik ben mij namelijk ook aan het orienteren voor een HTPC. Ik heb momenteel een KISS DP-558, maar deze voldoet niet meer aan mijn wensen.

    Wat ik mij afvroeg, daar ik geen tv-kaart zie en er dus vanuit gaat dat je geen tv via de HTPC wil kijken, wat je overwegingen zijn om een HTPC te nemen ipv een XBOX360 en een Playstaton3. Deze kunnen hetzelfde als de HTPC en qua kosten kom je uit +/- uit op hetzelfde bedrag.

    Alvast bedankt en succes met je aankoop en hou ons op de hoogte,

    Groet,
    Speedie
    Ik heb een 360. En ja de 360 kan ook als HTPC functioneren, maar alleen wel zeer beperkt. Zo kan de 360 alleen VC1 en WMV-HD afspelen en misschien nog een aantal formaten. Helaas worden er via internet niet altijd VC1 en/of WMV-HD files aangeboden dus voldoet een 360 of een PS3 (heb ik niet, maar ga er vanuit dat die ook niet alle bestanden ondersteund) niet. Ook kan je geen lossless bestanden op de 360 afspelen. de 360 gaat "maar" tot 320kbps. Zou in de meeste gevallen misschien voldoende zijn maar als je over een redelijk tot goede versterker+speakers beschikt is 320kbps toch echt aan de "lage" kant.
    Om een lang verhaal kort te maken, ja de 360 kan wat dingetjes maar een 360 een volwaardige HTPC noemen gaat naar mijn mening te ver. Komt ook nog eens bij dat de 360 behoorlijk lawaaierig is.

    Zoals als ik al zei, ik heb dus een 360 maar een 360 voldoet niet naar mijn mening. Ik ben dus ook bezig om een HTPC samen te stellen. Tot ik deze thread las was ik van plan de Zalman HD160XT als kast te nemen maar de MonCaso932 ziet er ook geweldig uit. Maar wel erg duur. Iemand enig idee of deze kast ook in Europa te leveren is?

    Verder zit ik nog een beetje met het vraagstuk geluidskaart te worstelen. Het liefst zou ik willen dat geluid en beeld via HDMI zouden lopen en dan kom je als snel bij de ATI RADEON HD 2600XT maar die heeft alleen maar Dolby 5.1 ondersteuning. Dus geluid en beeld over 1 HDMI kabel gaat zeer waarschijnlijk lastig worden. Maar als ik dan een aparte geluidskaart neem dan wil ik eigenlijk wel een kaart hebben die en Dolby True HD en DTS-HD aan kan. Maar die kan ik ook niet vinden, ik word er gek van /cry.

    Ook ik ga de HTPC alleen maar gebruiken voor het afspelen van beeld en muziek. Wel in HD natuurlijk maar desondanks heb je dan niet "veel" rekenkracht nodig. Je kan dus prima een redelijke videokaart zoals de ATI 2600XT nemen in combinatie met de Core2 Duo T7200 S479. Groot voordeel van deze proc is dat hij maar 35watt gebruikt en je dus aan een passieve koeling genoeg hebt. Dan heb je eigenlijk alleen nog maar een paar goede system fans nodig om het hele zaakje te koelen en is het nagenoeg muis-stil.

    Anyway...
    Waar kan ik de MonCaso in Europa krijgen en weet iemand of er een geluidskaart is/komt die True HD/DTS-HD aan kan? Thnx

  16. #66

    Standaard

    Ik heb mijn voorkeuren voor alle hardwareonderdelen nogal bijgeschaafd.
    Zie de eerste post van dit topic.

    Het meeste voel ik voor een volledig passief systeem. Daarnaast ben ik er inmiddels achter dat de onboard geluidschip van om het even welk moederbord het digitale bronsignaal niet onbewerkt doorgeeft via de S/PDIF. De M-audio Revolution 7.1 geluidskaart kan dit wel.

    Ik ben alleen nog niet uit over het moederbord en de CPU. AMD of toch maar een Intel? Ik neig momenteel naar de nieuwste telg uit de AMD-familie, de X2 BE-2350 (4000+ rating), een dual core CPU met slechts 45Watt (t.o.v. 65 Watt van de normale versies), maar vraag me af of deze voldoende power heeft of dat het allemaal net op het randje zit bij het afspelen van HD-materiaal dat niet door de GPU wordt overgenomen.
    Laatst aangepast door Olivier vd D. : 28-08-2007 om 14:58

  17. #67

    Standaard

    Ik heb wederom de configuratie omgegooid. Zie mijn startpost. Een volledig passief gekoelde htpc leek me bij nader inzien toch geen goed idee door met name de kleine ruimte (1,5 cm) tussen de bovenkant van de HFX kast en de volgende verdieping in mijn rack. De opstijgende lucht zou hierdoor niet goed weg kunnen. Samen met het feit dat de passief gekoelde htpc ongeveer 500 euro extra kast heb ik besloten ervan af te zien. Met wat aanpassingen is de Antec Fusion Black ook vrij stil te maken.

  18. #68

    Standaard

    Olivier,

    Je huidige behuizing is 14 cm hoog (maten) . Hoogte van je processorkoeler is 11,5 cm (maten). Dat betekent dat er ongeveer 2,5 cm overblijft voor de hoogte van je processor, moederbord + (pootjes, heet dat zo?) en 2*dikte van je behuizing.
    Bij mijn huidige configuratie nemen processor, moederbord + pootjes en 1*dikte van behuizing al 3 cm.

  19. #69

    Standaard

    ik heb deze draad met veel interesse gelezen. Ik ben ook een HTPC aan het samenstellen en heb al veel reviews en articles gelezen. Dusver ziet mijn configuratie er als volgt uit:

    BEHUIZING

    Zalman Behuizing HD160XT Zwart | EUR 440,-- (URL)

    Specs:
    • Formaat: ATX
    • Afmeting (BxHxD): 460 x 435 x 160 mm
    • 3,5" units: 5
    • 5,25" units: 1
    • Kleur: Zwart
    • Bijzonderheden: USB, Firewire and Sound
    • Case Fan's: 4 (3 x 80mm, 1 x 90mm)
    PROCESSOR

    AMD CPU Athlon 64 X2 5600+ | EUR 128,-- (URL)

    Specs:
    • Socket Socket AM2
    • Systeem Bus: 1000 MHz
    • Snelheid: 2.80 GHz
    • Uitvoering: Boxed
    • L2 Cache: 2x 1MB
    • Aantal bits: 64 bits
    MAINBOARD

    GigaByte GA-MA69G-S3H | EUR 68,-- (URL)

    Specs
    • Socket Socket: AM2 (AMD)
    • Chipset: AMD 690G / ATI Radeon X1250-based graphics. Geïntegreerde HDMI interface met HDCP
    • Systeem Bus: 1000 MHz
    • Geheugen: 4 x PC6400 DDR2 SDRAM (Dual Channel)
    • PCI: 2 x PCI
    • IDE: 1 x UltraDMA 100
    • Serial ATA: 4 x Serial ATA II 300
    • RAID: RAID 0, RAID 1, RAID 0+1
    • Audio: ALC889A 8-Channel High Definition audio met 106 dB Signaal > ruis ratio, volledige ondersteuning voor Blu-ray/ HD DVD
    • LAN: Gigabit Ethernet
    • FireWire: 3 x IEEE 1394
    • USB: 10 x USB 2.0
    • Formaat: ATX
    • Overige PCI Sloten: 1 x PCI Express x16, 3 x PCI Express x1
    • OS: Vista Premium ondersteuning
    VIDEO

    Ik wil eerst kijken hoe de onboard GPU presteert. Mocht de onboard GPU tegenvallen dan ga ik voor:

    Gigabyte GV-RX26P512H | EUR 79,-- (URL)

    Specs
    • Chipset: ATi Radeon HD2600 Pro
    • Geheugen: 512 MB
    • Type geheugen: DDR2
    • Interface: PCI-e 16x
    • RAMDAC: 400 MHz
    • Output: dual DVI-I / D-sub ( adapter) / HDTV. HDMI and 5.1 surround audio(optionele adapter)
    AUDIO

    AuzenTech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect | EUR 80,-- (URL)

    Specs
    • Interface: PCI
    • Chipset: C-Media CMI8770 PCI chipset (8CH audio single chip with DTS® Connect and Dolby® Digital Live Real-Time Content Encoder)
    • Digitale Audio Out: Integrated S/PDIF input/output supports 44.1kHz/48kHz/96kHz sample rate and 16/24bits resolution
    • Uitgangen: 7.1 kanaals
    • Dolby: DTS® Interactive, DTS® Neo, DTS® Connect , Dolby® Digital Live(DDL,
    • Decoder: Full-duplex 8CH 24bit/96kHz DAC / 2CH 16bit/48kHz ADC
    Voor overige (vele) specs zie url

    GEHEUGEN

    Team Xtreem DDR2 800MHz CL 4-4-4-10 (kit van 2 x 1024) | EUR 85,-- (URL)

    Specs
    • Soort: DDR2 SDRAM
    • Snelheid: PC6400, 800 MHz
    • Cas: 4
    • Grootte: 2048 MB
    HARDE SCHRIJVEN

    HDD1: Western Digital Raptor 74Gb | EUR 130,-- (URL)

    Specs
    • Capaciteit: 74 GB
    • Rotatie snelheid: 10.000 rpm
    • Cache: 16 MB
    • Gemiddelde zoektijd: < 4,7 ms
    • Gemiddelde toegangstijd: < 2,99 ms
    • Geluidsproductie: 32 dB(A)
    • Interface: S-ATA/150
    Ik ben van plan de Raptor als OS/Systeem schrijf te gebruiken

    HDD2: Seagate Barracuda 7200.10 400 GB | EUR 100,-- (URL)

    Specs
    • Capaciteit: 400 GB
    • Rotatie snelheid: 7200 rpm
    • Cache: 16 MB
    • Gemiddelde zoektijd: 12,6 ms
    • Gemiddelde toegangstijd: 9,3 ms
    • Geluidsproductie: 25 dB(A)
    • Interface: S-ATA II/300
    VOEDING

    Enermax Liberty DXX400 ActivePFC | 73,-- (URL)

    Specs
    • Vermogen: 400 Watt ActivePFC
    • Kabelmanagement: Ja, modulair
    • Uitvoering: Zwart
    • Voedingstype: 24-pins
    • Fan: 120mm speed controlled
    OPTICAL MEDIA

    Samsung SH-S203B S-ATA | EUR 27,-- (URL)

    Specs
    • CD-ROM: 48 x
    • DVD-ROM: 16 x
    • CD-R: 48 x
    • CD-RW: 32 x
    • Interface: S-ATA
    • Media type: -R(W) & +R(W) & +R9
    • DVD-RAM: 12 x
    • DVD+R: 20 x
    • DVD-R: 20 x
    • DVD+RW: 8 x
    • DVD-RW: 6 x
    • DVD-R DL: 12 x
    • DVD+R DL: 16 x
    • Labeltechniek: Nee
    • Kleur: Zwart
    CPU KOELING
    Zalman CNPS9500 AM2 | EUR 43,-- (URL)

    Specs
    • Socket: AMD: 754, 939, 940, AM2
    • Materiaal: Koper
    • Luchtstroom: 3,698cm2
    • Min. Geluidsproductie: 18 dB(A)
    • Max. geluidsproductie: 27.5 dB(A)
    • Min. Rotatiesnelheid: 1350 rpm
    • Max. rotatiesnelheid: 2600 rpm
    • Afmetingen koelblok: 85 x 112 x 125 mm

    Totaal HTPC systeem : EUR 1250,--

    Ik ga de HTPC enkel gebruiken om DVD films en gedownloade HD films mee te kijken. Geen TV. Ik heb aardig wat tijd gestoken in de samenstelling van de configuratie. Ik ben benieuwd naar jullie mening/suggesties, etc. :smile:

  20. #70

    Standaard

    Die kast is vet man !!! Helemaal top!!
    Specs in 't algemeen zien er zwaar OK uit. Ik snap alleen 1 ding niet....je kiest goeie componenten, een MB met passieve NB-koeling, een VGA-kaart met passieve koeling, allemaal precies wat ik zelf ook zou kiezen voor een HTPC (silence isn't a luxury, it's a MUST !) , maar dan douw je er een 10.000 toeren Raptor schijf in???????
    Die zou ik ff vervangen voor een Samsung SpinPoint bijv.die staan bekend om hun stilheid (is dat een Nederlands woord???), ok hun fluisterstille werking dan , Of kies als systeemschijf een kleinere 7200.10 eventueel. Hoe minder platters hoe stiller een hard disk is, en de SpinPoints en, in iets mindere mate, de 7200.10's ( in kleinere capaciteit) staan erom bekend lekker rustig te zijn en toch nog behoorlijk te presteren.
    Dit ff niet als kritiek maar als tip.
    Wil je bijv. ook nog graag je HTPC als videorecorder gaan gebruiken, OF om bijv. veel videomateriaal op te slaan, zorg dan idd wel voor BIG dicks ehh disks, terabyte is nu nog te duur (gerekend in euro per GB), je zit met de beperking van t aantal schijven in je kast, ( ok misschien kan je nog een schijf in een 5 1/4 inch bay kwijt), dus ik zou dan denk ik voor 500 of 750 GB SpinPoints gaan.
    Verder specs van je HTPC zwaar OK, ziet er ook nog's top uit met die kast!
    Laatst aangepast door TheFixer : 20-10-2007 om 06:33

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zveki Bekijk bericht
    Olivier,

    Je huidige behuizing is 14 cm hoog (maten) . Hoogte van je processorkoeler is 11,5 cm (maten). Dat betekent dat er ongeveer 2,5 cm overblijft voor de hoogte van je processor, moederbord + (pootjes, heet dat zo?) en 2*dikte van je behuizing.
    Bij mijn huidige configuratie nemen processor, moederbord + pootjes en 1*dikte van behuizing al 3 cm.
    Ik had je post al eerder gezien, maar heb enkele weken zonder toetsenbord gezeten. Dus mijn excuses voor de late reactie.

    De koeler past er precies in. Dat heb ik niet zelf uitgevogeld, maar iemand anders. Ik heb die persoon enkel nageaapt. Het grote voordeel is dat ik deze koeler niet hoef te voorzien van een fan. Hij doet passief prima zijn werk en komt stressed niet boven de 40 graden uit. Voor foto's van de installatie kan je hier terecht. Zelf zal ik dit weekend nog wat foto's posten van mijn htpc, want ik heb inmiddels alle hardware binnen en eergisteren alles in elkaar geklust.
    Laatst aangepast door Olivier vd D. : 20-10-2007 om 12:32

  22. #72

    Standaard

    @okavango
    Ik heb een paar opmerkingen bij jouw config.

    Kast: De Zalman is erg mooi, maar hou je er wel rekening mee dat de volgende fans erin zitten?

    Rear Panel : 2 X 80mm Exhaust Fans
    Bottom Panel : 1 X 80mm Exhaust Fan
    Side Panel : 1 X 92mm Exhaust Fan

    Dat kan bij elkaar best een hoop herrie geven waar je niet op zit te wachten. De Antec Fusion (die ik heb) mag dan geen perfecte kast zijn, er zitten alleen twee 120mm fans in (in mijn geval vervangen door twee stille Noctua 800rpm fans).

    CPU: is 5600+ wel nodig? Ik denk het niet. 1080p materiaal met een flinke bitrate moet een 5000+ makkelijk aankunnen. Bovendien verbruikt een 5600+ ongeveer 89 Watt, terwijl b.v. een 4800+ of 5000+ maar 65 Watt verbruikt. Nu zal de hoeveelheid stroom die de cpu gebruikt je misschien niet zo interesseren, maar meer stroomverbruik betekent ook meer warmte. En meer warmte betekent dat betere koeling nodig is. Mijn BE-2350 van 45 Watt kan ik passief ruim onder de 40 graden houden (stressed). Ik gok dat jij een 5000+ met 65 Watt makkelijk onder de 50 graden kan houden (stressed). Dat scheelt weer herrie van een CPU-fan.

    HDD: mijn voorganger heeft het ook eigenlijk al gezegd. Da raptors zijn niet bepaald geluidsarm. Het is leuk om zo'n powerhouse in je systeem te hebben, maar een Samsung Spinpoint SATA moet meer dan genoeg zijn voor een HTPC. Kortom, je hebt die snelheid helemaal niet nodig.

    Kortom, jouw systeem kan nog stiller gemaakt worden. En dat is volgens mij erg belangrijk. Het lijkt me erg vervelend als je zometeen een snelle htpc hebt, maar dat deze teveel geluid maakt waar je je onherroepelijk aan gaat ergeren.

  23. #73

    Standaard

    Weet niet of het al geopperd is... maar de HD DVD drive van MS kan ook op HTPC.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  24. #74

    Standaard

    Olivier,

    Ik heb verschillende reviews gelezen over de Zalman HD160(XT). Het geluidsniveau is erg goed, namelijk muisstil. De fans zijn aan te sturen middels software dat te bedienen is via het 7"scherm. Met 30% vermogen koelen de fans de kast nog goed en zijn ze onhoorbaar (aldus de reviews). Enkele reviews zijn hier te vinden:

    http://www.virtual-hideout.net/reviews/Zalman_HD160XT/index.shtml
    http://www.pcper.com/article.php?aid=386
    http://www.xbitlabs.com/articles/multimedia/display/zalman-hd160.html
    http://www.hexus.net/content/item.php?item=4991

    Mijn budget bleek toereikend genoegd voor de AMD 5600. Je kan nooit te veel proc power in je PC hebben denk ik altijd maar. De fan houdt de AMD zonder problemen geruisloos koel.

    De raptor is idd een eigenaardige doch bewuste keuze. De huidige generatie raptors zijn minder rumoerig, echter nog steeds rumoeriger dan bv de Spinpoint. Moet ik voor lief nemen. Een Spinpoint is idd een betere keuze als je voor een muisstil systeem wil gaan.

    Heb het systeem inmiddels gekocht. Verwacht eea komende week in huis. Zal een korte review met wat kiekjes plaatsen als alles operationeel is.

  25. #75

    Standaard

    @okavango
    Ik ben benieuwd.
    Mijn systeem heb ik inmiddels operationeel. De belangrijkste dingen zijn geconfigureerd., echte finetuning komt later wel. De zwaarste HD-bestanden die ik heb (12GB 1080p DTS) worden op de BE-2350 vloeiend afgespeeld (CoreAVC), maar het is op het randje. Ik zie uitschieters van de cpu tot bijna 90%. Maar mijn videokaart helpt niet mee bij de decodering. Ik moet nog uitvogelen hoe ik dat kan instellen voor x264-HD-bestanden (MKV extensie). Bij H264-bestanden zal de videkaart wel meehelpen. Dit heb ik echter nog niet uitgeprobeerd. Het beeld dat in de native resolutie (1024 x 576) aan mijn beamer wordt aangeboden ziet er werkelijk oogstrelend uit. Veel scherper dan een dvd. Is echt genieten van de details. Dat moet in full HD (1080p) nog veel mooier zijn. En het geluid dat volledig digitaal en onbewerkt naar mijn receiver wordt gestuurd klinkt formidabel. Kortom, ik ben een tevreden man, de samengestelde config werkt uitstekend wat betreft de beoogde doeleinden (HD-materiaal kijken, lossless audio beluisteren).

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •