Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 90 van 90 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Hier alvast wat foto's van mijn HTPC.



    Alle hardware zoals vermeld in de startpost heb ik ook daadwerkelijk aangeschaft, op twee wijzigingen na. Het interne geheugen is van Team Extreme maar wel zo goed als dezelfde specificaties als het OCZ geheugen. Daarnaast was de Asus Wifi PCI-kaart niet meer leverbaar en ben ik op een Linksys uitgekomen. Het systeem werkt prima en het geluidsniveau is erg laag, wel hoorbaar maar alleen als je intensief luistert.



    Zoe ziet de Antec Fusion Black eruit. Het is een goed afgewerkte kast met een slim ontwerp.



    Dit toetsenbord is werkelijk een lust voor het oog en het voelt heel degelijk aan. Via het station wordt de ingebouwde accu opgeladen. Deze accu gaat bij gewoon gebruik volgens Logitech ongeveer een maand of langer mee alvorens de accu weer opgeladen moet worden. Het opladen duurt slechts 1,5 uur. Ideaal dus en geen gekloot met batterijen.



    Zoals je hier ziet is het toetsenbord flinterdun en daardoor ook erg licht.



    Op dit bovenaanzicht zie je goed de indeling van de kast. Het was een secuur werkje om alles er netjes in te krijgen en de kabels enigszins te bundelen zodat de airflow niet wordt gesaboteerd.



    Dit is niet zo'n duidelijke foto (op de foto met het bovenaanzicht is het eigenlijk beter zichtbaar), maar wat ik wilde laten zien is hoe de PCI(e)-kaarten op dit moederbord precies naast elkaar kunnen worden geplaatst. Van links naar rechts: M-audio Revolution 7.1 geluidskaart, Linksys wifi-kaart, leeg slot (PCIe 1x?), Club 3D 2600 pro videokaart.



    Het grote koelblok doet volledig passief zijn werk en houdt de energiezuinige AMD BE-2350 processor stressed onder de 40 graden. De passieve koeling komt het geluidsniveau ten goede. De koeler past precies in de kast. Ik denk dat er enkele millimeters zitten tussen de bovenkant van de koeler en de dekplaat van de kast. Ik deze constructie iedereen aanraden.

    En dan de prestaties, want daar gaat het uiteindelijk natuurlijk om. Ik kan er kort over zijn, de performance voldoet precies aan mijn verwachtingen. De videokaart spuugt een beeld in de native resolutie van mijn beamer uit (1024 x 576, dus gedtailleerder dan dvd). Met hd-materiaal gedownload van internet levert dat een heel mooi plaatje op. Ik heb versteld gestaan van alle details. De zwaarste bestanden die ik heb uitgeprobeerd zijn 12GB 1080p 1536kbps DTS x264 videobestanden (MKV) en die spelen vloeiend af met de CoreAVC driver in Media Player Classic. Ook het geluid is formidabel. De M-audio kaart doet als het goed is niets met het brongeluid en stuurt het enkel door naar mijn receiver.

    Ik ben een zeer tevreden man. Het is de 1000 euro investering zeker waard.
    Laatst aangepast door Olivier vd D. : 25-10-2007 om 13:29

  2. #77

    Standaard

    Olivier, ik moet zeggen, dat ziet er goed uit .
    Ben je er inmiddels al uti hoe je je videokaart mee kan laten werken met het decoderen van de MKV bestanden?

  3. #78

    Standaard

    Een erg mooi resultaat Olivier!
    Is de systeemkast net zo breed als een "normaal" audio-component?


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Olivier, ik moet zeggen, dat ziet er goed uit .
    Ben je er inmiddels al uti hoe je je videokaart mee kan laten werken met het decoderen van de MKV bestanden?
    Nee, daar is veel onduidelijkheid over. Met een Nvidia kaart schijnt het wel mogelijk te zijn, maar voor een Ati kaart heb ik nog geen oplossing gevonden. Gelukkig draaien de zwaarste MKV-bestanden met CoreAVC prima, zelfs met een softwarematige dubbele framerate. Ik zal nog wel wat fora afstruinen op zoek naar de methode om mijn videokaart aan het werk te zetten voor x264 MKV bestanden. Ondertussen ga ik uiteraard lekker genieten van alle mogelijkheden die een HTPC biedt.

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroenenagnes Bekijk bericht
    Een erg mooi resultaat Olivier!
    Is de systeemkast net zo breed als een "normaal" audio-component?
    Jahoor, daar is uiteraard rekening mee gehouden bij het ontwerp van de kast. Uit mijn hoofd is de breedte 43 cm, gelijk aan die van mijn receiver.

  6. #81

    Standaard

    Dat ziet er uit Oliver!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #82

    Standaard

    Ik zal vanavond nog wat foto's maken van de HTPC in actie.

    Overigens heb ik het LCD display nog niet werkend gekregen. Maar goed, ook amper aandacht aan besteed. Erg vrolijk word ik er ook neit van. Het was me al bekend dat het contrast van het display niet geweldig was (felblauw tegen een lichtblauwe achtergrond) en dat het tot op heden nog niemand gelukt is dat te wijzigen (blauw tegen zwarte achtergrond). Vanaf 1,5 tot 2 meter wordt alles op het display al een beetje wazig en dus niet af te lezen. Ik heb er dan ook geen hoge verwachtingen van.

    De afstandsbediening en infrarood ontvanger heb ik nog niet geinstalleerd. Eigenlijk mis ik het helemaal niet, omdat het toetsenbord zo gaaf is. Maar ik ga er toch nog wel ff mee experimenteren.

  8. #83

    Standaard

    Die AB met ontvanger is voor XPME toch? mis je niet zo heel veel aan, het is puur de Media Interface die je er mee aan kunt sturen en erg handig vind ik die niet, ik heb XPME met zo'n AB en IR ontvanger ook maar gebruik het nooit. Nu is mijn PC ook geen HTPC dus misschien dat het voor jou anders ligt, ben benieuwd.

  9. #84

    Standaard

    Ziet er goed uit, werd ook onderdehand eens tijd ook zeg.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  10. #85

    Standaard

    Ik vind het een erg mooi apparaat geworden!

    Ook erg leuk om te zien dat je toch van je eerste keus bent afgestapt wat videokaart betreft. Dankzij mijn tip? ATi is wat HD content goed bezig en naar mijn mening beter voor HD films dan Nvidia.

    Ik zal denk ik ook maar eens voor een dedicated HTPC gaan kijken...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #86

    Standaard

    Jammer dat ik MKV-bestanden niet hardwarematig kan laten versnellen door de ATi-kaart. Hopelijk komt die ondersteuning er wel binnenkort. De proc kan het allemaal maar net aan met 12GB 1080p MKV-bestanden, en soms komtie al een tikkie te kort, maar dat is bij zeg 1-2% van hetgeen ik download.

  12. #87

    Smile

    wat vinden jullie van dit nieuwe moederbord ?



    http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=vhi75jnBeZVzizh0

    Ik lees dat niemand prefereert om een onboard geluidskaart te nemen en videokaart, maar als ik dit moederbord zie dan lijkt me dit een goede om mee te beginnen.

    Ikzelf wil ook een HTPC gaan bouwen , daar mijn pc niet meer aan de eisen voldoet van heden ten dagen.

    Groeten,

    Marcel.

  13. #88

    Standaard

    Even zo snel bekeken zien de specs van dat moederbord er goed uit. Met name de audiomogelijkheden lijken beter (meer highend) dan de doorsnee HTPC-moederborden.

  14. #89

    Standaard

    Inmiddels besteld :

    Asus M4A785G HTPC/RC (AMD 785G) GDIA04

    Phenom II X4 965 (4x 3400 MHz) HD2A43

    4 GB DDR2-1066 Dominator EPP Kit (4096 MB) ICIE5K

    Fusion Remote Black (1 x) TEXA04

    Big Shuriken SCBSK-1000

    en nu maar wachten totdat het door de gleuf van de voordeur gepropt wordt !!!

  15. #90

    Standaard

    Phenom II X4 955 Black Edition (4x 3200 MHz)

    deze past wel op het bord , de andere is geen bios update van.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •