De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe Panasonic 1080p Full HD VIERA Plasma tv’s

    Nieuwe Panasonic 1080p Full HD VIERA Plasma tv’s



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard Welke?

    Welke zal ik nemen de 42 of 50 ???
    On we go with Status Quo

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Als je geen esthetische bezwaren hebt tegen de afmetingen, en je voldoende kijkafstand hebt, de 50. Al heb je voor datzelfde geld natuurlijk ook een full HD projector als de Epson TW1000; en dan kun je zonder problemen naar een scherm van 2 a 3 meter breed .
    Daar zat ook aan te denken, het word meer een financiele kwestie.
    Moet mijn vrouw maar wat overuren gaan maken.
    On we go with Status Quo

  4. #4

    Standaard

    beste plasma van het jaar, met nog 8 maanden te gaan

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    beste plasma van het jaar, met nog 8 maanden te gaan

    Er komt nog heel veel in die 8 maanden.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    Hier nog wat meer specificaties (50")

    VIERA Link
    Maakt complete bediening mogelijk van Panasonic DVD-recorders, Home Cinema systemen en overige randaparatuur.
    • Via VIERA afstandsbediening
    • Indien HDMI aangesloten
    • Apparatuur moet VIERA Link ondersteunen
    Panasonic TH-50PY700 overige belangrijke eigenschappen
    • 3x HDMI aansluiting
    • PC aansluiting
    • SD Memory Card slot/SDHC geschikt voor weergave
    • HD-JPEG/MPEG2/AVCHD
    • Smart Sound Speaker System
    • SRS TruSurround XT
    • Schermdiagonaal 127 cm.
    • De 50PY700 wordt geleverd inclusief plaatsingsvoet.
    • Wandmontage mogelijk.
    Panasonic TH-50PY700 specificaties
    • Tuner systeem PLL/100 posities/automatisch zoeken
    • CATV uitwisselbaarheid Hyperband
    • Stereo ontvangst NICAM/A2 Stereo
    • Teletekst Level 2.5 (2000 pag. geheugen)
    • Ontvangstsysteem PAL-B/G/H/I/D/K, SECAM-B/G/D/K/L/L’, AV-NTSC: PAL-525/60, NTSC, M-NTSC
    • Panel G10 Progressive Full HD
    • Progressive ondersteuning
    • Aantal pixels 2.073.600 (1.920 x 1.080)
    • Kleursysteem NTSC/PAL/SECAM/PAL 60 Hz/M-NTSC
    • PC signalen SXGA
    • V-Real Pro2 ja
    • 1080p Digital processing chip-set
    • 1080p Digital re-master processor
    • Scanformaat 525 (480)/60i, 525 (480)/60p, 625 (576)/50i, 625 (576)/50p, 750 (720)/50p, 750 (720)/60p, 1125 (1080)/50i, 1125 (1080)/60i, 1250/50i, 1125 (1080)/50p (HDMI), 1125 (1080)/60p (HDMI)
    • Aantal kleuren Max. 68 miljard
    • Contrastverhouding 5.000:1
    • Gradatiestappen 4.096
    • 3D Colour Management
    • Sub Pixel Control
    • Contrast Automatic Tracking System (C.A.T.S.)
    • Video Noise Reduction
    • 3D Comb Filter
    • Picture Mode Dynamisch/normaal/cinema/auto
    • Speakersysteem Smart Sound Speaker System
    • Speakers Woofer (80 mm) x2 L en R/tweeter (23 x 100 mm) x2 L en R
    • Uitgangsvermogen 31 Watt (2x 13 Watt) + 2.5 Watt/10% thv
    • Sound mode Muziek/spraak/ambiance
    • SRS TruSurround XT
    • Dolby Digital
    • Screen saver: Wobbling
    • VIERA Link
    • Multi Window functie PIP/PAT/PAP
    • Q-Link
    • Aspect modes: Wide/auto/16:9/14:9/4:3/juist/zoom 1, 2 en 3
    • Nederlandstalige menustructuur
    • Off timer
    • Kinderslot
    • SD Memory Card slot
    • HDMI aansluitingen: (2x achter/1x front)
    • Component Video aansluiting Progressive (Y, Pb, Pr/3x cinch)
    • 21-pin scart in/uit AV1: AV in, TV uit, RGB in/AV2: AV in-uit, S-Video in, Q-Link/AV3: AV in-uit, S-Video/RGB in, Q-Link
    • S-video in AV4 (4-pin, front)
    • Composiet video in AV4 (cinch, front)
    • Audio in (video) AV4 (L en R cinch, front)
    • Audio in (HDMI/Component/PC) L en R (cinch, achter)
    • Monitor uit Cinch, achter
    • Audio uit L en R (cinch, achter)/hoofdtelefoon (front)
    • Digital Audio uit
    • PC aansluiting Mini D-sub (15-pin, achter)
    • SDHC geschikt ja
    • Weergave: AVCHD/MPEG2/HD-JPEG
    • Voeding AC 220 - 240 V, 50 Hz
    • Afmetingen (b x h x d) 1.266 x 802 x 138 mm
    • Afmetingen met voet (b x h x d) 1.266 x 850 x 369 mm
    • Gebruikstemperatuur 0 - 35 graden Celsius
    • Leverbaar vanaf mei 2007
    • Adviesprijs € 3.999

    Bron hdtvnieuws.nl

  7. #7

    Standaard

    Media Totaal staat ook niet zo bekend om zijn objectieve mening...
    *** Star-trader / SafeTrader

  8. #8

    Standaard

    Het is jammer dat de nieuwe Pana Full HD schermen niet het native HDDVD /Blu Ray signaal van 1080p / 24 Hz als ingangsignaal accepteren. Dat betekent dat er dus altijd een rekenstap tussen zit om het naar 50 of 60 Hz te brengen.

  9. #9

    Standaard

    ik keek al uit naar de 42PY700 van panasonic, maar blijbaar verbruikt dit plasma ca 450 watt, bijna het dubbele van de HDready 42PV700. Mijn verantwoordelijkheidszin naar mijn elektriciteitsrekening en het milieu begint te knagen. Ik denk dat op een afstand van 3 meter nauwelijks verschil zal te zien zijn op een 42 inch scherm. akkoord?
    To infinity ... and beyond!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dva Bekijk bericht
    ik keek al uit naar de 42PY700 van panasonic, maar blijbaar verbruikt dit plasma ca 450 watt, bijna het dubbele van de HDready 42PV700. Mijn verantwoordelijkheidszin naar mijn elektriciteitsrekening en het milieu begint te knagen. Ik denk dat op een afstand van 3 meter nauwelijks verschil zal te zien zijn op een 42 inch scherm. akkoord?
    Akkoord.

    En je zou een lcd kunnen overwegen.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Akkoord.

    En je zou een lcd kunnen overwegen.....
    Een LCD? Geen denken aan, ik wil geen monitorbeeld maar een TV beeld. LCD trekt op niks, als ik een serie platte schermen in de winkel zie staan haal ik er onmiddelijk de plasma's uit op basis van beeldkwaliteit. Het verschil tussen LCD en Plasma is nog opvallender wanneer ze op een SD beeld staan. En per slot zie je zo met meeste nog de komende jaren.
    To infinity ... and beyond!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dva Bekijk bericht
    Een LCD? Geen denken aan, ik wil geen monitorbeeld maar een TV beeld. LCD trekt op niks, als ik een serie platte schermen in de winkel zie staan haal ik er onmiddelijk de plasma's uit op basis van beeldkwaliteit. Het verschil tussen LCD en Plasma is nog opvallender wanneer ze op een SD beeld staan. En per slot zie je zo met meeste nog de komende jaren.
    Dan moet je je vooral niets aantrekken van je knagende geweten. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Het is jammer dat de nieuwe Pana Full HD schermen niet het native HDDVD /Blu Ray signaal van 1080p / 24 Hz als ingangsignaal accepteren. Dat betekent dat er dus altijd een rekenstap tussen zit om het naar 50 of 60 Hz te brengen.
    Misschien een "domme" vraag maar wat betekent dit nu concreet?
    Geeft dit dan een groot nadeel?

    Graag uw uitleg en indien er een beter alternatief zou ik dat graag vernemen.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Corax Bekijk bericht
    Misschien een "domme" vraag maar wat betekent dit nu concreet?
    Geeft dit dan een groot nadeel?

    Graag uw uitleg en indien er een beter alternatief zou ik dat graag vernemen.
    Het grootste verschil is dat je van het upspeeden naar 25fps af bent. Een film in belgen- en nederland duurt nu 4% minder lang omdat men 24frames afspeelt op 25 frames per seconde, omwille van onze netfrequentie van 50 Hz. 2x 25 = 50, dat past beter. Maar bij HDMI aansluitingen werkt dat niet meer via de synchronisatie op de netfrequentie, dus kan men de film weergeven zoals hij bedoeld was (bioscoop = 24fps). 24 => 25 brengen vergt rekencapaciteit, daar is men dan vanaf. De nieuwe HD norm is hieraan trouwens aangepast: naast HDReady komt nu HDReady 1080p. De Full HD die je op sommige toestellen ziet is nietszeggend. Aan de criteria voor HDReady 1080p is het criterium 24fps toegevoegd. Zonder 24fps voldoet het toestel niet aan de norm.
    To infinity ... and beyond!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dva Bekijk bericht
    Het grootste verschil is dat je van het upspeeden naar 25fps af bent. Een film in belgen- en nederland duurt nu 4% minder lang omdat men 24frames afspeelt op 25 frames per seconde, omwille van onze netfrequentie van 50 Hz. 2x 25 = 50, dat past beter. Maar bij HDMI aansluitingen werkt dat niet meer via de synchronisatie op de netfrequentie, dus kan men de film weergeven zoals hij bedoeld was (bioscoop = 24fps). 24 => 25 brengen vergt rekencapaciteit, daar is men dan vanaf. De nieuwe HD norm is hieraan trouwens aangepast: naast HDReady komt nu HDReady 1080p. De Full HD die je op sommige toestellen ziet is nietszeggend. Aan de criteria voor HDReady 1080p is het criterium 24fps toegevoegd. Zonder 24fps voldoet het toestel niet aan de norm.
    Dit is niet correct (zoals wel vaker in het 24fps verhaal).
    Er is helemaal niet veel rekenkracht nodig. Eerst en vooral moet je immers beseffen dat de 4% speedup gebeurt bij het masteren van de DVD. Op de DVD staat dus effectief een film in 50Hz (25fps interlaced).
    Met BluRay en HD-DVD staat de content inderdaad in 24fps op het schijfje, en TVs die 24p supporteren kunnen dat dus (normaliter) zonder meer weergeven. Bij TVs die dat niet supporteren gebeurt er echter helemaal geen zware berekeningen, om de simpele reden dat er niet naar 50Hz omgezet wordt maar naar 60Hz. Dat kan heel simpel: afwisselend elk beeld 2 of 3 keer herhalen. Dan krijg je dus 12*2 + 12*3 = 60 beelden per seconde.
    Het voornaamste gevolg van geen 24fps is dus helemaal niet dat je speedup krijgt, maar dat de beelden niet meer soepel zijn ("judder").
    BTW, in theorie moet het echter ongetwijfeld mogelijk zijn om 24p content real-time te versnellen naar 25fps/50Hz. Een PS3 moet hiertoe bvb ongetwijfeld voldoende rekenkracht hebben. Bij mijn weten is er echter geen enkele HD-speler die dit doet (en ik betwijfel het ook of de PS3 het ooit zal kunnen).

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •