Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 32 worden weergegeven.

Discussie: Stardust [DVD]

  1. #1

    Standaard Stardust [DVD]

    Stardust

    Avontuurlijk fantasieverhaal met spanning, actie, humor en romantiek.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Geinige film voor een keer met het gezin maar zeker geen hoogvlieger vond ik.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Geinige film voor een keer met het gezin maar zeker geen hoogvlieger vond ik.
    Deze film wordt overal toch redelijk goed ontvangen. Mischien toch een van de schaarse redelijke fantasy films in jaren. Ga zeker een poging wagen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Deze film wordt overal toch redelijk goed ontvangen. Mischien toch een van de schaarse redelijke fantasy films in jaren. Ga zeker een poging wagen.
    Redelijk inderdaad. Ik zeg ook niet dat hij slecht is, hij is gewoon geen hoogvlieger. Als je in de stemming bent is hij zeker de moeite waard hoor. Maar voor mij geen film die per se in de kast moet staan...Maar ach, that's me...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Redelijk inderdaad. Ik zeg ook niet dat hij slecht is, hij is gewoon geen hoogvlieger. Als je in de stemming bent is hij zeker de moeite waard hoor. Maar voor mij geen film die per se in de kast moet staan...Maar ach, that's me...
    Als ik alles hier en daar zo lees, krijg ik toch de indruk dat deze film beter is dan de meeste andere fantasyfilms van de laatste jaren. Er is wel een erg groot gat ontstaan na lord of the rings...dat mijns inziens maar mondjesmaat is opgevult.

    Net zoals ieder zijn mening telt die van jouw ook, albert, en wordt in het achterhoofd gehouden. Maar zoals gewoonlijk kan de een een film mischien meer waarderen dan een ander.:wink: fantasy moet je wel liggen, films als lord of the rings, willow, Narnia e.d. liggen mij wel, dus zal mij deze waarschijnlijk ook wel goed bevallen.:wink:

  6. #6

    Standaard

    Ik vond em erg leuk, goede mix tussen humor, actie en wat romantiek en dan niet zo op kinderen gericht als een Narnia. Goede rollen van Pfeiffer, De Niro en Danes vooral. Is natuurlijk leuk dat Gandalf zelf de intro in het verhaal doet

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Als ik alles hier en daar zo lees, krijg ik toch de indruk dat deze film beter is dan de meeste andere fantasyfilms van de laatste jaren. Er is wel een erg groot gat ontstaan na lord of the rings...dat mijns inziens maar mondjesmaat is opgevult.

    Net zoals ieder zijn mening telt die van jouw ook, albert, en wordt in het achterhoofd gehouden. Maar zoals gewoonlijk kan de een een film mischien meer waarderen dan een ander.:wink: fantasy moet je wel liggen, films als lord of the rings, willow, Narnia e.d. liggen mij wel, dus zal mij deze waarschijnlijk ook wel goed bevallen.:wink:
    Je moet natuurlijk altijd zelf gaan kijken en oordelen. Wie ben ik om voor jou te gaan bepalen of de film goed is of slecht. Ben benieuwd wat jij er van vind..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Je moet natuurlijk altijd zelf gaan kijken en oordelen. Wie ben ik om voor jou te gaan bepalen of de film goed is of slecht. Ben benieuwd wat jij er van vind..

    Ohh, je mag best tegen mij zeggen dat je niet onder de indruk bent van deze film, of dat je hem zelfs slecht vindt. dat recht heb je! Het blijft echter een mening en erover gediscusieerd worden mag ook:wink: (Helaas zien velen op dit forum een gezonde vorm van meningsoverdracht als iemand je wil proberen op te leggen. Je mag discusieren, dat is het doel van dit forum, zelfs essentieel, vertellen wat JIJ ervan vindt, daarbij hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn). Ik ben wel fan van het fantasy genre, dus ik denk niet dat ik het snel slecht zal vinden en michelle aan het werk zien is nooit een straf natuurlijk.:wink:

    Ik krijg helaas de indruk dat al een paar jaar op dit forum de kunst van discussieren verloren is gegaan en het al snel uitmondt in ordinaire scheldpartijen en welles en nietes discussies die soms gewoon nergens over gaan. Vaak wordt je ook door horden zogenaamde kenners overvallen als je het niet eens bent met acteerprestaties van hun favoriete acteurs! Dit is een van de redenen waarschijnlijk waarom veel oudgedienden (forummers van het eerste uur) zelden of nooit meer op dit forum te vinden zijn.

    Let wel, Albert, dit is in het algemeen en niet specifiek op jou gericht!:wink:
    Laatst aangepast door hstadman : 22-03-2008 om 12:20

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ohh, je mag best tegen mij zeggen dat je niet onder de indruk bent van deze film, of dat je hem zelfs slecht vindt. dat recht heb je! Het blijft echter een mening en erover gediscusieerd worden mag ook:wink: (Helaas zien velen op dit forum een gezonde vorm van meningsoverdracht als iemand je wil proberen op te leggen. Je mag discusieren, dat is het doel van dit forum, zelfs essentieel, vertellen wat JIJ ervan vindt, daarbij hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn). Ik ben wel fan van het fantasy genre, dus ik denk niet dat ik het snel slecht zal vinden en michelle aan het werk zien is nooit een straf natuurlijk.:wink:

    Ik krijg helaas de indruk dat al een paar jaar op dit forum de kunst van discussieren verloren is gegaan en het al snel uitmondt in ordinaire scheldpartijen en welles en nietes discussies die soms gewoon nergens over gaan. Vaak wordt je ook door horden zogenaamde kenners overvallen als je het niet eens bent met acteerprestaties van hun favoriete acteurs! Dit is een van de redenen waarschijnlijk waarom veel oudgedienden (forummers van het eerste uur) zelden of nooit meer op dit forum te vinden zijn.

    Let wel, Albert, dit is in het algemeen en niet specifiek op jou gericht!:wink:
    JIJ GROTE %$^&&!!!!!......... ....haha

    Nee, je hebt wel gelijk hoor. Discussie moet op een volwassen manier kunnen zonder schelden!!!

    On topic:

    Ik ben zelf ook een echte fantasy film gek en heb ze dan ook wel bijna allemaal staan (althans de grote titels). Deze vond ik wel leuk en zonder te verklappen zitten er best wel gave scene's in, maar echt vernieuwend was hij niet. Althans zo kwam hij bij mij over. Het deed mij meer aan als een allegaartje van ideeen en scene's uit vele andere fantasy films. ..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    JIJ GROTE %$^&&!!!!!......... ....haha

    Nee, je hebt wel gelijk hoor. Discussie moet op een volwassen manier kunnen zonder schelden!!!

    On topic:

    Ik ben zelf ook een echte fantasy film gek en heb ze dan ook wel bijna allemaal staan (althans de grote titels). Deze vond ik wel leuk en zonder te verklappen zitten er best wel gave scene's in, maar echt vernieuwend was hij niet. Althans zo kwam hij bij mij over. Het deed mij meer aan als een allegaartje van ideeen en scene's uit vele andere fantasy films. ..
    ohh, maar dat kan ook goede films opleveren. Zie tarantino, die doet niet anders dan oude ideeen nieuw leven inblazen en dat levert vaak leuke films op, al zijn niet alle even geslaagd.

    Willow, lord of the rings, narnia, labyrinth, the dark crystal e.d. zijn goede fantasy films, met waarschijnlijk lord of the rings als grote drager van dit genre.

    Een andere fantasy film die ik nog moet zien of wil hebben in de collectie is sunshine.
    Laatst aangepast door hstadman : 22-03-2008 om 12:37

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Een andere fantasy film die ik nog moet zien of wil hebben in de collectie is sunshine.
    Die komt er ook nog wel in inderdaad.

    Nu we toch off topic zijn:

    Voor echt demo materiaal; Beowulf directors cut op blu ray (bij amazon.co.uk voor ca 30.--). Highdefdigist kon helaas geen 6 sterren geven voor het geluid, anders had hij het gedaan!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Die komt er ook nog wel in inderdaad.

    Nu we toch off topic zijn:

    Voor echt demo materiaal; Beowulf directors cut op blu ray (bij amazon.co.uk voor ca 30.--). Highdefdigist kon helaas geen 6 sterren geven voor het geluid, anders had hij het gedaan!
    Kan niet missen toch, als ik het wel heb is beowulf toch volledig digitaal geanimeerd? Net zoals rattatouille zijn animatietransfers direct to disc en kennen geen verlies van kwaliteit! Rattatouille is inderdaad ook een van de uitschieters op hd met prachtig beeld en geluid.

    Jammer overigens dat stardust op hd-dvd is/komt en niet op blu-ray voorlopig. Met name deze fantasy films met veel cgi zijn uitermate geschikt voor een mooie HD transfer!:wink:
    Laatst aangepast door hstadman : 22-03-2008 om 13:26

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Jammer overigens dat stardust op hd-dvd is/komt en niet op blu-ray voorlopig. met name deze fantasy films met veel cgi zijn uitermate geschikt voor een mooie HD transfer!:wink:
    Heb die hd dvd wel gehad. Hoewel het beeld en geluid zeker niet slecht zijn is het geen demo materiaal... Gewoon goed.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Heb die hd dvd wel gehad. Hoewel het beeld en geluid zeker niet slecht zijn is het geen demo materiaal... Gewoon goed.
    Ach, we kennen de truukjes van de maatschappijen inmiddels wel; er zal later vast wel een special edition of zoiets uitkomen op blu-ray met weer een iets beter beeld en geluid.:wink:

  15. #15

    Standaard

    Ik heb deze blind aangeschaft op hd-dvd omdat deze film goede kritiek heeft gehad.
    Nog niet gezien zal er wel van komen de volgende weken.
    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  16. #16

    Standaard

    Citaat:
    Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Heb die hd dvd wel gehad. Hoewel het beeld en geluid zeker niet slecht zijn is het geen demo materiaal... Gewoon goed. :wink:

    hstadman:
    Ach, we kennen de truukjes van de maatschappijen inmiddels wel; er zal later vast wel een special edition of zoiets uitkomen op blu-ray met weer een iets beter beeld en geluid
    Ik zal de hd-dvd dit weekend ook bekijken. Wat ik uit aantal recensies begrijp is dat een enkele de kwaliteit geen demo-materiaal vind. Anderen zijn weer lovend. De verklaring lijkt hem er in te zitten dat men bij hd direct een super scherp beeld verwacht, en als er voor gekozen is omdat niet te doen (in dit geval mogelijk om het sprookjeskarakter) zijn sommigen daarover teleurgesteld.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Citaat:
    Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Heb die hd dvd wel gehad. Hoewel het beeld en geluid zeker niet slecht zijn is het geen demo materiaal... Gewoon goed. :wink:

    hstadman:


    Ik zal de hd-dvd dit weekend ook bekijken. Wat ik uit aantal recensies begrijp is dat een enkele de kwaliteit geen demo-materiaal vind. Anderen zijn weer lovend. De verklaring lijkt hem er in te zitten dat men bij hd direct een super scherp beeld verwacht, en als er voor gekozen is omdat niet te doen (in dit geval mogelijk om het sprookjeskarakter) zijn sommigen daarover teleurgesteld.
    Zelfde verhaal als 300; men zit te emmeren over de grain in de film, die puur functioneel is.:wink:

  18. #18

    Standaard

    Ik heb inmiddels de hd-dvd gezien en ook nog eens wat online recensies er op gekeken.
    Persoonlijk gezien heeft de hd-dvd een heel goede beeldkwaliteit. Van de 10 punten krijgt de hd-dvd van mij 7,5 punten op vlak beeld.
    Geluid zit ook goed. Verrassend is dat als je de recensies er op na leest dat de oordelen uiteenlopen van nauwelijke surround effecten tot veel surroundeffecten. Dit zou wel eens te maken kunnen hebben met verschillende kwaliteiten in apparatuur.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Ik heb inmiddels de hd-dvd gezien en ook nog eens wat online recensies er op gekeken.
    Persoonlijk gezien heeft de hd-dvd een heel goede beeldkwaliteit. Van de 10 punten krijgt de hd-dvd van mij 7,5 punten op vlak beeld.
    Geluid zit ook goed. Verrassend is dat als je de recensies er op na leest dat de oordelen uiteenlopen van nauwelijke surround effecten tot veel surroundeffecten. Dit zou wel eens te maken kunnen hebben met verschillende kwaliteiten in apparatuur.
    Dat (technische verschillen van de afspeelapparatuur) en het verschillend aansluiten van de apparatuur (analoog of digitaal via hdmi) zal veel verschil uit kunnen maken. Wat is overigens veel effecten. Ik heb ook films waarbij nauwelijks de achterkanalen gebruikt worden.:wink: Sterker nog, ik heb zelfs films met alleen stereo geluid. Veel effecten waarvan je hoofdpijn krijgt is niet een basis voor de kwaliteit van een film. De meeste moderne films hebben meestal voldoende effecten, kan mij dan ook niet voorstellen dat ze bij stardust niet voldoende zouden zijn.
    Laatst aangepast door hstadman : 23-03-2008 om 15:06

  20. #20

    Standaard

    Hoe dan ook: een aardige film met enkele erg sterke (humoristische) momenten.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #21

    Standaard

    erg vermakelijke film, helaas vond ik de performance van meneer Deniro ver beneden maat, hij was zooooo gemaakt nep grappig.. Maar verder erg leuke film en zeker een aanrader voor fans van fantasy (of terry pratchet) films

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hij had van mij wel iets dieper en zwaarder gemogen.
    Zeker met deze cast!

    Geen slechte film, maar iets te luchtig.
    Meer voor mijn kids!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Hij had van mij wel iets dieper en zwaarder gemogen.
    Zeker met deze cast!

    Geen slechte film, maar iets te luchtig.
    Meer voor mijn kids!
    Fantasy is meestal wat luchtiger dan serieuze films. Fantasy films die zichzelf te serieus nemen gaan daar vaak aan ten onder. Alleen lord of the rings heeft diepgang, omdat het boek ook vele lagen kent. Spiderman 3 bijv. wil ook teveel, zo zijn er nog een paar.:wink:

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Geen slechte film, maar iets te luchtig.
    Meer voor mijn kids!
    Die doelgroep bedienen ze inderdaad prima (dezelfde waar Harry Potter voor bedoeld is, 12+). Goede afwisseling van humor en spanning. Het verhaal vond ik wat minder sterk, maar de uitwerking zag er prima uit.

  25. #25

    Standaard

    Dit terwijl het verhaal bedoeld is voor volwassenen. Mij beviel de film heel goed, vooral na de tweede keer kijken.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •