De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Kruistocht in Spijkerbroek [DVD]

    Kruistocht in Spijkerbroek [DVD]

    Jongen komt terecht in de middeleeuwen; naar gelijknamig jeugdboek van Thea Beckman.

    Lees dit artikel

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    De beeldkwaliteit van deze release is bijzonder goed.
    Waarom dan toch maar 4 bolletjes?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Vond hem toch een beetje tegenvallen.
    De film duurt erg (te) lang, en is op sommige momenten te traag.
    De special effects zijn niet echt bijzonder.
    CUL8R

  5. #5

    Standaard

    Heerlijke film voor jong en oud. Niet alleen toegespitst op de jeugd. Zit eigenlijk alles in wat een goede (familie)film moet hebben. Helaas laat de montage af en toe iets te wensen over. Voor de rest weinig te klagen. DVD is ook goed, al is het jammer dat er zoveel discruimte onbenut blijft en dat er wat de extra's betreft niet het onderste uit de kan is gehaald.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Waarom dan toch maar 4 bolletjes?
    inderdaad, er staat helemaal niets negatiefs in de recensie, dus zou het wel meer moeten zijn dan 4 bolletjes.
    Dit geld trouwens ook voor het geluid....
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  7. #7

    Standaard

    Film viel mij erg tegen. Vreselijke lange dialogen en er zat geen vaart in het verhaal.

    Mijn kinderen zijn er in ieder geval wel gek op
    UltraStartrader
    Aantal plussen : 411!!!!

  8. #8

    Standaard

    Tja, misschien ben ik wel verwend dat ik de film met 1080P in de bioscoop heb gedraaid maar ik vond het beeld een beetje tegenvallen maar dat kan ook liggen dus aan het feit dat ik hem op mijn werk zo vaak in zulke top kwaliteit heb gezien.
    Wel een leuke film verder, vond de Nederlandse versie ook erg vermakelijk en ga ook zeker de extra´s bekijken.

  9. #9

    Standaard

    Prachtige film in een hele mooie uitvoering. Eindelijk eens twee NL films (Zwartboek en Kruistocht) in een mooie dvd uitvoering.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije Bekijk bericht
    Prachtige film in een hele mooie uitvoering. Eindelijk eens twee NL films (Zwartboek en Kruistocht) in een mooie dvd uitvoering.
    Zeker waar. Maar we moeten ook weer niet te snel tevreden zijn, want bij beide zat er (qua extra's) veel meer in. Al is dit een goede stap vooruit, dat zeker! :smile: Nu de (wat) oudere films nog.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  11. #11

    Standaard

    Wellicht moet ik hem nog eens zien, maar ... ik moet eerlijk bekennen, ik had hem gekocht, had wellicht verwachtingen ... maar was erg telerugesteld. Ik kijk wel vaker 'kinder'films, maar ... dit was net iets te kinderachtig. Ik weet het, het is een kinderboek, dus ... ik kan het de makers niet kwalijk nemen. Ik kwam gewoon niet in het verhaal, het kon me geen seconde echt boeien.
    I find your lack of faith disturbing

  12. #12

    Standaard

    Vond het boek erg goed vroeger en ben erg benieuwd naar de film. Verpakking is zeer fraai, dus deze schaf ik wel een keer aan.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mjlfadriaans Bekijk bericht
    Wellicht moet ik hem nog eens zien, maar ... ik moet eerlijk bekennen, ik had hem gekocht, had wellicht verwachtingen ... maar was erg telerugesteld. Ik kijk wel vaker 'kinder'films, maar ... dit was net iets te kinderachtig. Ik weet het, het is een kinderboek, dus ... ik kan het de makers niet kwalijk nemen. Ik kwam gewoon niet in het verhaal, het kon me geen seconde echt boeien.
    Ik vond de film voor een jeugdfilm juist bijzonder gedurfd. Bloed, schrikeffecten, noem maar op en het zit erin. Erg vermakelijk en vooral op technisch vlak (camera, editing, visual effects) een topper voor Nederland.
    Welcome to... "The Family"

  14. #14

    Standaard

    Mooie film wel, maar ik vond hem toch een tikje tegenvallen. Naar mijn idee zijn er iets teveel zaken uit het boek veranderd, en niet ten goede. Dat Dolf nu een voetballer is met een gedragsprobleem is niet erg, en ook de andere moderniseringen (zoals een iPod) zijn prima. Dat Dolfs compaan in de Middeleeuwen nu een vrouw is, is ook nog te slikken. Maar waar is al dat gedoe rond die pillen die Dolf moet slikken om in het verleden te overleven goed voor? In het boek lag het accent puur op de cultuurclash en niet op de wetenschappelijke elementen. De tijdmachine speelde maar een ondergeschikte rol, het was slechts het middel om Dolf in de Middeleeuwen te krijgen. Al dat science-fiction gedoe in de film en alle scenes met die wetenschappers die hem terug proberen te krijgen halen alleen maar de vaart uit de film. En waarom gaat de jonge koning Carolus niet dood in de film? Dat was in het boek een uiterst belangrijke omschakeling in het verhaal en de ontwikkeling van Dolf. In de film wordt hij alleen maar om onduidelijke reden doodziek, maar hij overleeft het toch, waardoor dit gedeelte lang niet zoveel impact heeft.

    Nu ben ik normaal de laatste om kritiek te leveren op het feit dat een boek aangepast wordt voor de film (een boekverfilming moet toch in de eerste plaats een goede film zijn, en dan pas een goede adaptatie), maar hier worden naar mijn idee toch een paar ongelukkige keuzes gemaakt. Ook de karakters komen nergens goed tot leven, waardoor het uiteindelijk IMO een aardig historisch plaatjesboek is geworden, maar niet echt de meeslepende avonturenfilm die het had kunnen zijn.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  15. #15

    Standaard

    Wat een compliment verdient is dat ie niet als kale schijf in een kaal doosje wordt aangeboden.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    De beeldkwaliteit van deze release is bijzonder goed.
    Waarom dan toch maar 4 bolletjes?
    en waarom krijg je dan geen reactie op een toch heel normale vraag?


    Zolang jullie de dvd's blijven beoordelen mag je daar toch vragen over stellen? Iedere keer weer blijkt dat heel gevoelig te liggen. Of er komt geen reactie of er komt een geirriteerde reactie.

    Ik snap best dat het moeilijk is om consequent te blijven maar als er een discrepantie lijkt te zijn mag dat toch gewoon besproken worden?
    Laatst aangepast door Alexander D : 14-05-2007 om 09:18
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld Bekijk bericht
    Wat een compliment verdient is dat ie niet als kale schijf in een kaal doosje wordt aangeboden.
    Totaal mee eens. Mijn vriendin heeft deze gekocht en ik was jaloers dat deze film een 3 disc edition krijgt met een mooi verpakking voor maar 15 euro. Er zijn veel betere films (voor mij) die of geen mooie case hebben of veel te duur dan zijn.

  18. #18

    Wink

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    en waarom krijg je dan geen reactie op een toch heel normale vraag?


    Zolang jullie de dvd's blijven beoordelen mag je daar toch vragen over stellen? Iedere keer weer blijkt dat heel gevoelig te liggen. Of er komt geen reactie of er komt een geirriteerde reactie.

    Ik snap best dat het moeilijk is om consequent te blijven maar als er een discrepantie lijkt te zijn mag dat toch gewoon besproken worden?
    Wil je ONMIDDELLIJK terug gaan naar de oh-thread!!!!
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  19. #19

    Standaard

    Sinds wanneer ben jij beschermheer van de crew?

    Als ik hier drie scheldwoorden plaats zijn ze mondig en snel genoeg om me binnen twee minuten te corrigeren. Dan moet een reactie op een gewone vraag toch ook wat sneller kunnen?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •