Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 109 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD.nl start met High Definition DVD besprekingen.

    DVD.nl start met High Definition DVD besprekingen.



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Goed dat jullie ook HD-DVD en Blu Ray gaan reviewen . Hopelijk komen die screenshots er. Ben dan vooral benieuwd of er ook een vergelijkingsshot met de dvd versie komt. Wil het verschil echt wel eens zien tussen dag en nacht :wink:.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker Bekijk bericht
    Goed dat jullie ook HD-DVD en Blu Ray gaan reviewen . Hopelijk komen die screenshots er. Ben dan vooral benieuwd of er ook een vergelijkingsshot met de dvd versie komt. Wil het verschil echt wel eens zien tussen dag en nacht :wink:.

    ik ook,

  4. #4

    Standaard

    Mooi dat dit hier nu ook aan bod gaat komen. Wel jammer inderdaad dat screenshots (nog) niet mogelijk zijn.

  5. #5

    Standaard

    het is fijn om te horen dat ze dat gaan doen ik zal er vaak komen kijken


    groetjes bert

  6. #6

    Standaard Blu-ray recensies

    Zeer mooi initiatief!

    Op deze Nederlandse site zijn ze sinds een tijdje ook gestart met Blu-ray besprekingen.
    http://www.zeenz.nl/at_the_movies/be...ay-layer-cake/

    Ik gebruikte Zeenz.nl voordien vooral om op de hoogte te blijven van bioscoopfilms en videogames.

  7. #7

    Standaard

    Ook top dat jullie voorlopig voor beide formaten kiezen!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #8

    Standaard

    Op www.dvd-home.nl hebben ze al een aantal HD-DVD's van Warner en Universal besproken.

  9. #9

    Standaard

    Prima, alleen ik durf de gok nog niet te maken wat betreft apparatuur (blueray of hddvd, een combo zoals die er nu zijn wil ik niet).

    Hoe gaat het dan straks als blueray en hddvd de volledige markt in handen hebben en dvd nauwelijks meer gebruikt wordt? Hoe gaat de site heten?
    Wel iets om over na te denken denk ik.
    Misschien is het ook een idee om aparte links te maken naar HDDVD, Blueray en DVD ipv alles op één hoop zoals het nu is.

  10. #10

    Standaard

    Das wel fijn, komt www.hddvd.nl ook wat meer tot z'n recht, mocht hier animo voor nodig zijn...

    Momenteel haal ik veel informatie van High-Def Digest af ben ik zelf al redelijk over te spreken!
    Laatst aangepast door TJ Weissel : 16-05-2007 om 10:33
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  11. #11

    Standaard

    Tegenwoordig zijn de blu-ray en hd-dvd versies gelijk, daar ze van dezelfde master worden gemaakt. Dus, de latere releases van blu-ray en hd-dvd zullen geen verschillen laten zien! Goed dat dvd.nl met de tijd meegaat!

  12. #12

    Standaard

    Hoe wordt bij deze recensies eigenlijk het aantal bolletjes voor bijvoorbeeld beeld bepaald? Wordt het beeld vergeleken met andere HD of BR uitgaves of met vroegere dvd uitgaves?
    Als het beeld van een BR of HD bijvoorbeeld net zo goed is als het beeld van een dvd, krijgt hij dan minder bolletjes omdat er in vergelijking met andere BR's of HD's minder vooruitgaan van beeldkwaliteit is?

  13. #13

    Standaard

    Koop je gewoon een PlayStation 3. Voor slechts 600 euro een van de beste Blu-ray spelers op de markt én nog eens prachtige gameconsole.
    Speelt trouwens ook Super Audio CD af, alsook MP3, WAV, AAC, MP4, AVC, etc. etc.

    Blu-ray zal trouwens winnen. Durf ik op wedden.
    Disney, Warner Bros, Sony. Die drie alleen al.
    I vote Blu-ray.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Goldrusher Bekijk bericht
    Blu-ray zal trouwens winnen. Durf ik op wedden.
    Disney, Warner Bros, Sony. Die drie alleen al.

    Warner Bros, is multikamp... en blu-ray ontbreekt het oa aan Universal en The Matrix & Lord of The Rings.... ik weet het nog niet zo zeker wie er gaat winnen
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Warner Bros, is multikamp... en blu-ray ontbreekt het oa aan Universal en The Matrix & Lord of The Rings.... ik weet het nog niet zo zeker wie er gaat winnen
    Heeft Philips, Samsung, LG, technics etc. Meer hardware fabrikanten EN meer studio's achter zich. Als al die andere grote hardware fabrikanten beslissen om geen hybride spelers uit te brengen kan het nog wel eens snel gebeurd zijn met hd-dvd, dat is technisch gezien alleen Toshiba! Sony heeft MGM opgekocht dus alle bond films e.d.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Warner Bros, is multikamp... en blu-ray ontbreekt het oa aan Universal en The Matrix & Lord of The Rings.... ik weet het nog niet zo zeker wie er gaat winnen
    Lord of the Rings exclusief op HD-DVD ?.
    Ben wel benieuwd naar de bron, of is dit nog altijd afkomstig van de reruchten die een half jaar geleden op het net rondwaande ?.

  17. #17

    Standaard

    Zucht, niemand wint. Er wordt gewoon een marktleider en de ander is daarnaast ook zeer interessant om er naast te kopen.....en al zou Universal, Toshiba en Microsoft alleen Hddvd zijn, kijk eens in de lijst met komende titels en ga je mond spoelen...
    Binnen nu en een paar jaar is alles goedkoper geworden waardoor iedereen beide technieken kan kopen, het zij als stand alone, het zij als combi speler. Ik heb er totaal geen moeite mee dat er twee kampen zijn. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #18

    Standaard

    ik vind het ook goed dat er besprekingen gaan komen hier, toch altijd handig voor je een titel aanschaft dat je de beeldkwaliteit en geludiskwaliteit besproken ziet

    wat betreft de 2 kampen. het maakt me nix uit. Blu ray kijk ik op me ps3 en HD DVD op me Toshiba

    voorlopig eerst maar is the matrix trilogy aanschaffen maar dus ook POTC
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  19. #19

    Standaard

    Nadeel is dat dvd.nl meer concurrentie krijgt uit het buitenland, immers, door het gebruik van dezelfde transfer voor blu-ray en hd-dvd vervallen verschillen. Verschillen zoals wij die kenden bij dvd zijnerdan niet meer en zullen Amerikaanse sites primeurs hebben, daar de high definition dvd's daar eerder uitkomen dan hier.

    Albert, in the end, there's only 1 winner. Kijk naar mp3 vs cd(kan niet begrijpen dat mensen mp3 geweldig vinden, of ze zijn allemaal doof) etc. Als er beduidend meer van 1 soort wordt verkocht zal dat toch sterk die ander op de achtergrond gaan dringen. MP3 zal meer online worden aangeboden etc. Voor mensen die perse 7.1 willen zul je naar blu-ray moeten; hd-dvd kan alleen 5.1 aansturen!

    Ik blijf erbij dat voor de doorsnee consument het toch erg verwarrend blijft. Geen probleem voor film fanaten zoals jij en ik maar het zal je maar gebeuren dat je een film wil hebben die hd-dvd is en je thuis een blu-ray speler hebt staan. Het zal echt gebeuren dat mensen met verkeerde discs thuis komen en zich verwonderen dat het niet afspeeld!
    Laatst aangepast door hstadman : 18-05-2007 om 10:56

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Albert, in the end, there's only 1 winner. Kijk naar mp3 vs cd(kan niet begrijpen dat mensen mp3 geweldig vinden, of ze zijn allemaal doof) etc. Als er beduidend meer van 1 soort wordt verkocht zal dat toch sterk die ander op de achtergrond gaan dringen. MP3 zal meer online worden aangeboden etc. Voor mensen die perse 7.1 willen zul je naar blu-ray moeten; hd-dvd kan alleen 5.1 aansturen!

    Pardon ik koop regelmatig cd's (zelfs koop ik nog vinyl), en mp3's koop ik nooit dus wie is er de winnaar?!, verder HDDVD kan uiteraard meer dan 5.1 aan... loop je bronnen na.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Pardon ik koop regelmatig cd's (zelfs koop ik nog vinyl), en mp3's koop ik nooit dus wie is er de winnaar?!, verder HDDVD kan uiteraard meer dan 5.1 aan... loop je bronnen na.
    Heb ik gedaan en bij de specs van de toshiba staat duidelijk alleen 5.1 weergave. Bij blu-ray staat duidelijk 8 kanaals hd-audio! Mocht je mazzel hebben dat je dvd speler digitaal kan aansturen kan het zijn dat je receiver/versterker meerdere kanalen zou kunnen aansturen, helaas blijft het dan wel een gesampelde mix, die nooit zo goed zal zijn als 8 discrete kanalen! veel dvd spelers kunnen nu eenmaal niet compressieloos digitaal doorgeven! Zoals gezegd, de specs van de toshiba zijn 5.1 hd audio!

    Ik ook koop nog regelmatig cd's maar wij zijn een uitstervend ras!

    Link toshiba hd-dvd specs:
    http://www.tacp.toshiba.com/hddvd/

    specs audio blu-ray:
    What audio codecs will Blu-ray support?



    Linear PCM (LPCM) - up to 8 channels of uncompressed audio. (mandatory)
    Dolby Digital (DD) - format used for DVDs, 5.1-channel surround sound. (mandatory)
    Dolby Digital Plus (DD+) - extension of Dolby Digital, 7.1-channel surround sound. (optional)
    Dolby TrueHD - lossless encoding of up to 8 channels of audio. (optional)
    DTS Digital Surround - format used for DVDs, 5.1-channel surround sound. (mandatory)
    DTS-HD High Resolution Audio - extension of DTS, 7.1-channel surround sound. (optional)
    DTS-HD Master Audio - lossless encoding of up to 8 channels of audio. (optional)

    Laatst aangepast door hstadman : 18-05-2007 om 11:16

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Heb ik gedaan en bij de specs van de toshiba staat duidelijk alleen 5.1 weergave. Bij blu-ray staat duidelijk 8 kanaals hd-audio! Mocht je mazzel hebben dat je dvd speler digitaal kan aansturen kan het zijn dat je receiver/versterker meerdere kanalen zou kunnen aansturen, helaas blijft het dan wel een gesampelde mix, die nooit zo goed zal zijn als 8 discrete kanalen! veel dvd spelers kunnen nu eenmaal niet compressieloos digitaal doorgeven! Zoals gezegd, de specs van de toshiba zijn 5.1 hd audio!

    Ik ook koop nog regelmatig cd's maar wij zijn een uitstervend ras!
    wederom, lees je bronnen na; http://www.thelookandsoundofperfect.com/ tech specs... en back to topic.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    wederom, lees je bronnen na; http://www.thelookandsoundofperfect.com/ tech specs... en back to topic.

    cheater,

    de toshiba's ondersteunen niet alle specs......

    specs audio blu-ray:
    What audio codecs will Blu-ray support?



    Linear PCM (LPCM) - up to 8 channels of uncompressed audio. (mandatory)
    Dolby Digital (DD) - format used for DVDs, 5.1-channel surround sound. (mandatory)
    Dolby Digital Plus (DD+) - extension of Dolby Digital, 7.1-channel surround sound. (optional)
    Dolby TrueHD - lossless encoding of up to 8 channels of audio. (optional)
    DTS Digital Surround - format used for DVDs, 5.1-channel surround sound. (mandatory)
    DTS-HD High Resolution Audio - extension of DTS, 7.1-channel surround sound. (optional)
    DTS-HD Master Audio - lossless encoding of up to 8 channels of audio. (optional)

    Ik lees op de toshiba site:
    audio:
    Dolby Digital plus 5.1 ch.
    Dolby True HD 5.1 ch.
    DTS 5.1 channel.
    DTS HD (core only)

    Waar zie jij 7.1 of 8 channels staan bij hd-dvd audio bij de echte HD audio formaten?!

    Bij blu-ray staat er duidelijk bij dat digital plus tot 7.1 kan en True HD ook. Alleen linear pcm geeft 8 kanalen bij hd-dvd. Maar dat is voor beide verplicht!!! Nog maar te zwijgen over het ontbreken van DTS-HD specs. Core only wil zeggen alleen de basis voor toshiba, waar blu-ray alle DTS_HD formaten aankan.

    Met ander woorden: blu-ray kan meer audio formaten aan, zoals ik al eerder heb gezegd.. Nog maar te zwijgen van de capaciteitsverschillen: 50gb vs 300gb.

    Hd-dvd en blu-ray ZIJN niet hetzelfde.
    Laatst aangepast door hstadman : 18-05-2007 om 11:39

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Hd-dvd en blu-ray ZIJN niet hetzelfde.
    Gelukkig niet, want anders had ik nu geen The Matrix, Batman begins enz.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Gelukkig niet, want anders had ik nu geen The Matrix, Batman begins enz.
    LOL Denk je echt dat ze de meerderheid(blu-ray) willen missen?! Die komen allemaal netjes uit op blu-ray, wacht maar af!

    By the way, the matrix trilogie komt op de tv (veronica meimaand, filmmaand).....ik zie alleen de eerste matrix film als de echte matrix film. De beide vervolgen heb ik niet eens op dvd!!! batman heb ik ook niet op dvd....Zover bestaat er voor mij dus geen verplichting om hd-dvd aan te schaffen.
    Laatst aangepast door hstadman : 18-05-2007 om 12:17

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •