Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 109 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    LOL Denk je echt dat ze de meerderheid(blu-ray) willen missen?! Die komen allemaal netjes uit op blu-ray, wacht maar af!

    By the way, the matrix trilogie komt op de tv (veronica meimaand, filmmaand).....ik zie alleen de eerste matrix film als de echte matrix film. De beide vervolgen heb ik niet eens op dvd!!! batman heb ik ook niet op dvd....Zover bestaat er voor mij dus geen verplichting om hd-dvd aan te schaffen.
    Iemand die zo tekeer gaat over bluray, maar wel 'n tv uitzending voor lief neemt.. ... LOL!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Iemand die zo tekeer gaat over bluray, maar wel 'n tv uitzending voor lief neemt.. ... LOL!
    Wat is daar mis mee? kijk jij geen tv naast hd-dvd?! Je maakt je alleen maar belachelijk met het moeten bewijzen van hd-dvd. Ik blijf zeker nog gewoon tv kijken naast HD content. Er zijn gewoon films die wel leuk zijn om op tv te zien maar waar ik geen geld aan wil spenderen op wat voor HD content dan ook!
    Laatst aangepast door hstadman : 18-05-2007 om 12:35

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    LOL Denk je echt dat ze de meerderheid(blu-ray) willen missen?! Die komen allemaal netjes uit op blu-ray, wacht maar af!

    By the way, the matrix trilogie komt op de tv (veronica meimaand, filmmaand).....ik zie alleen de eerste matrix film als de echte matrix film. De beide vervolgen heb ik niet eens op dvd!!! batman heb ik ook niet op dvd....Zover bestaat er voor mij dus geen verplichting om hd-dvd aan te schaffen.
    Zo zijn de verhoudingen nu inderdaad: Blu ray - Afwachten en beloven terwijl Hd dvd gewoon alles werkend heeft.

    Wat betreft geluid:

    http://www.avblog.nl/dolby-truehd-vs...-wat-is-beter/

    Veel leesplezier
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 18-05-2007 om 12:41
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Wat is daar mis mee? kijk jij geen tv naast hd-dvd?! Je maakt je alleen maar belachelijk met het moeten bewijzen van hd-dvd. Ik blijf zeker nog gewoon tv kijken naast HD content. Er zijn gewoon films die wel leuk zijn om op tv te zien maar waar ik geen geld aan wil spenderen op wat voor HD content dan ook!
    Ben het totaal niet met je eens. Film hoort op een groot doek zonder reclameblokken....

    Tv is leuk voor info, series en entertainment. Al zijn series op een groot scherm ook veel leuker...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ben het totaal niet met je eens. Film hoort op een groot doek zonder reclameblokken....

    Tv is leuk voor info, series en entertainment. Al zijn series op een groot scherm ook veel leuker...
    Amen.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ben het totaal niet met je eens. Film hoort op een groot doek zonder reclameblokken....

    Tv is leuk voor info, series en entertainment. Al zijn series op een groot scherm ook veel leuker...

    In het geval van een zeer goede beamer kan het inderdaad wel mooi zijn, bij een grote tv, die onscherp is niet. Laatst zo'n grote sony gezien vanaf zo'n 4 meter bekeken......erg underwhelmed. Ik ben dan eigenlijk ook niet echt een fan van tft/lcd. Kom nu eens met lasertv of sed!

    Ik kan niet zeggen dat een film meer indruk op mij maakt als ik het zie in een bios of een goede crt tv. De film blijft hetzelfde... hetzij goed of slecht!

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik kan niet zeggen dat een film meer indruk op mij maakt als ik het zie in een bios of een goede crt tv.
    Inderdaad, Lords of the Rings (to name a small flick) ziet er op een 32" crt net zo imponerend uit dan op een meters groot scherm.....GAAP....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Inderdaad, Lords of the Rings (to name a small flick) ziet er op een 32" crt net zo imponerend uit dan op een meters groot scherm.....GAAP....

    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  9. #34

    Standaard

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd op wat voor een aparatuur de BluRays getest worden.
    TV
    Speler
    Kabels


  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    goh, dit verbaasd mij niets. GAAP!

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Inderdaad, Lords of the Rings (to name a small flick) ziet er op een 32" crt net zo imponerend uit dan op een meters groot scherm.....GAAP....

    Albert, je weet net zo goed als ik dat de grootte van de projectie niets zegt of een film goed is of niet!8) Indruk kan ook slaan op de kwaliteit van de film....... GAAP.
    Daarnaast, de grootte van bioscoop doeken varieert ook sterk, zo heb je kleine zalen en grote zalen.....GAAP. En is de film minder omdat je het in een kleine zaal ziet of in de grote zaal.......GAAP.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank J. Bekijk bericht
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd op wat voor een aparatuur de BluRays getest worden.
    TV
    Speler
    Kabels

    Waarschijnlijk op de nieuwe hdmi 1.3 tv's die meer kleuren kunnen weergeven. spelers, blu-ray dus en kabels, geen idee. Hopelijk niet op de kabels die je er meestal bijkrijgt.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Inderdaad, Lords of the Rings (to name a small flick) ziet er op een 32" crt net zo imponerend uit dan op een meters groot scherm.....GAAP....
    Er zijn mensen zat die LOTR niets aan vinden, hoe groot het ook was geprojecteerd! GAAP.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    goh, dit verbaasd mij niets. GAAP!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Albert, je weet net zo goed als ik dat de grootte van de projectie niets zegt of een film goed is of niet!8) Indruk kan ook slaan op de kwaliteit van de film....... GAAP.
    Daarnaast, de grootte van bioscoop doeken varieert ook sterk, zo heb je kleine zalen en grote zalen.....GAAP. En is de film minder omdat je het in een kleine zaal ziet of in de grote zaal.......GAAP.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Er zijn mensen zat die LOTR niets aan vinden, hoe groot het ook was geprojecteerd! GAAP.
    Als je moe bent moet je slapen en geen onzin gaan posten.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Waarschijnlijk op de nieuwe hdmi 1.3 tv's die meer kleuren kunnen weergeven. spelers, blu-ray dus en kabels, geen idee. Hopelijk niet op de kabels die je er meestal bijkrijgt.
    Ps. wat moet BluRay nou als HDMI 1.4 er is?!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Als je moe bent moet je slapen en geen onzin gaan posten.
    Inderdaad, jij zult voor andere mensen even bepalen wat zij belangrijk of leuk vinden. Daar moet ik nu echt even van

    Ga maar weer lekker spelen met je elektronica toys, de film doet er toch niet toe. Kijken omwille van de grootte!
    Dit is hetzelfde als mensen die geen zwart/wit films willen kijken omdat kleur volgens hen beter is...................................


    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel
    Ps. wat moet BluRay nou als HDMI 1.4 er is?!
    Hetzelfde als wat hd-dvd moet. Nieuwe versie blu-ray en hd-dvd spelers uitbrengen die hdmi 1.4 compatible zijn.8)

    TJ Weissel=gaap. triviaal gezever.
    Laatst aangepast door hstadman : 20-05-2007 om 11:20

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Er zijn mensen zat die LOTR niets aan vinden, hoe groot het ook was geprojecteerd! GAAP.
    Wakker worden!,

    Ik heb het over de beleving van een film, die is veel beter op een groot doek. Of iemand de film wel of niet mooi vind doet helemaal niet ter zake...:wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #42

    Wink

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Wakker worden!,

    Ik heb het over de beleving van een film, die is veel beter op een groot doek. Of iemand de film wel of niet mooi vind doet helemaal niet ter zake...:wink:
    Als de film niets aan is, hoe groot geprojecteerd ook is de beleving sowieso niet optimaal, , wakker worden. Groot, groter, grootst is niet een maatstaf om van een film te kunnen genieten. Beetje triviaal, eerlijk gezegd. Beleving is het volledig aspect van acteer prestaties, verhaal, ingezogen worden in de film en evbentueel effects, waarvan een groot doek er 1 is maar niet bepalend.

    Denk je nu echt dat iemand die kijkt op een 66 cm tv een film beter vind als ie het op een 80 cm tv ziet?! Met uitzondering van jou dan.

    voorbeeld is lotr; ik ken mensen zat die de film hebben gezien op groot doek in de bios, helaas zijn die niet 2 keer gaan kijken omdat het formaat zo indrukwekkend was!

    Voor mij en vele anderen is het formaat onderhevig aan de kwaliteit van de film, als de film niets aan is, kijk je toch niet aandachtig, mis je de helft en heb je geen oog voor het grote doek. 8) "Ik vond de film niets aan maar de projectie was GEWELDIG!!!"

    Als ik jou en tjweisel goed begrijp, gaan jullie een film alleen bekijken als hij in de grote zaal van een bios draait.

    Voor uw informatie, ik kan net zoveel genieten van een film thuis op mijn home cinema setje dan in een bioscoop.

    Het is mooi weer, mischien maar even wat zonnestralen vangen.
    Laatst aangepast door hstadman : 20-05-2007 om 11:35

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Denk je nu echt dat iemand die kijkt op een 66 cm tv een film beter vind als ie het op een 80 cm tv ziet?! Met uitzondering van jou dan.

    voorbeeld is lotr; ik ken mensen zat die de film hebben gezien op groot doek in de bios, helaas zijn die niet 2 keer gaan kijken omdat het formaat zo indrukwekkend was!

    Als ik jou en tjweisel goed begrijp, gaan jullie een film alleen bekijken als hij in de grote zaal van een bios draait.
    Volgens mij heb je al een zonnesteek te pakken want je brabbelt weer totale onzin uit....

    Doordat een groter scherm je een film intenser laat beleven kun je inderdaad een film totaal anders inschatten dan wanneer je die op een heel klein scherm ziet. Als een vliegtuig voor je gevoel 2 meter over je hoofd scheert heeft toch wat meer impact dan dat het lijkt alsof hij 200 meter over je heen gaat.... Of dat King Kong voor je gevoel 10 meter hoog is ipv dat het een aapje van 30 cm hoog is. Enz enz. Vrij logisch lijkt mij...

    Tja er zijn altijd mensen die films niet kunnen waarderen. Dat heeft inderdaad niets met grote van het scherm te maken. Maar ze hebben het wel beter beleeft. Zeker weten....

    Ik weet het niet van Tjweisel maar ik zie nog wel eens sporadisch een film op tv. Ik doe dit echter niet vaak. Dit komt niet doordat ik een klein scherm minderwaardig vind, maar omdat er zoveel irritante reclame doorheen zit en de originele ratio om zeep geholpen wordt....Logo's in beeld enz. Buiten dat ga ik nooit naar de bioscoop...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ik weet het niet van Tjweisel maar ik zie nog wel eens sporadisch een film op tv. Ik doe dit echter niet vaak. Dit komt niet doordat ik een klein scherm minderwaardig vind, maar omdat er zoveel irritante reclame doorheen zit en de originele ratio om zeep geholpen wordt....Logo's in beeld enz. Buiten dat ga ik nooit naar de bioscoop...
    De films die ik op tv wil zien, heb ik veelal al op dvd of wacht er simpelweg op, omdat behalve beeldkwaliteit ook het geluid wel ´n must is.. verder rekening gehouden met eigen programmatie, evt pauzes en natuurlijk geen ondertiteling,

    TV is luttel ´n middel voor infotainment...

    De Bioscoop wordt door mij heel sporadisch bezocht, vroeger 6x per maand, vandaag de dag nog maar 2x per jaar.

    Me sluit zich volkomen aan bij A Kostwinder
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Waarschijnlijk op de nieuwe hdmi 1.3 tv's die meer kleuren kunnen weergeven. spelers, blu-ray dus en kabels, geen idee. Hopelijk niet op de kabels die je er meestal bijkrijgt.
    Word jij nou zelf nooit moe van je hdmi 1.3 gezeur? :neutral:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Word jij nou zelf nooit moe van je hdmi 1.3 gezeur? :neutral:
    neen, alleen dat van jou.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Volgens mij heb je al een zonnesteek te pakken want je brabbelt weer totale onzin uit....

    Doordat een groter scherm je een film intenser laat beleven kun je inderdaad een film totaal anders inschatten dan wanneer je die op een heel klein scherm ziet. Als een vliegtuig voor je gevoel 2 meter over je hoofd scheert heeft toch wat meer impact dan dat het lijkt alsof hij 200 meter over je heen gaat.... Of dat King Kong voor je gevoel 10 meter hoog is ipv dat het een aapje van 30 cm hoog is. Enz enz. Vrij logisch lijkt mij...

    Tja er zijn altijd mensen die films niet kunnen waarderen. Dat heeft inderdaad niets met grote van het scherm te maken. Maar ze hebben het wel beter beleeft. Zeker weten....

    Ik weet het niet van Tjweisel maar ik zie nog wel eens sporadisch een film op tv. Ik doe dit echter niet vaak. Dit komt niet doordat ik een klein scherm minderwaardig vind, maar omdat er zoveel irritante reclame doorheen zit en de originele ratio om zeep geholpen wordt....Logo's in beeld enz. Buiten dat ga ik nooit naar de bioscoop...
    BS,

    waarom denk je dat 95% gewoon een simpel cinema setje heeft?! Omdat ze het ooo zo belangrijk vinden om het GROOT te moeten zien.
    Dat jij dingen afmeet aan de grootte wil niet zeggen dat iedereen dat doet.

    nee, de totale filmbeleving is voor mij niet anders dan op een scherm van 2 meter, 4 meter of om mijn part 100 meter.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Buiten dat ga ik nooit naar de bioscoop...
    Je spreekt jezelf dus iedere keer tegen, net zit je aan de hele wereld te verkondigen dat alleen grote schermen voldoende impact hebben maar je kijkt wel op een kleine beamer thuis! nogal paradoxaal en complete BS. Een groot bioscoop scherm, is beter, heeft meer impact!

    Ik heb niet in de zon gezeten, ik kijk wel uit met de ozon tegenwoordig.

    Verder goede vrienden, albert, dat weet je wel.
    Laatst aangepast door hstadman : 20-05-2007 om 17:49

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    neen, alleen dat van jou.
    Gelukkig maar. 8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #49

    Standaard

    Damn wat een kleutergezanik hier zeg.
    Ging dit topic niet over High Def besprekingen in plaats van gezanik over HDMI 1.3 of over welke televisie groter en beter is? Lekker boeiend. Misbruik het forum daar even voor op de juiste plek. Dus NIET hier. Hoopte namelijk 47 interessante reacties te lezen in plaats van jullie gezever.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Damn wat een kleutergezanik hier zeg.
    Ging dit topic niet over High Def besprekingen in plaats van gezanik over HDMI 1.3 of over welke televisie groter en beter is? Lekker boeiend. Misbruik het forum daar even voor op de juiste plek. Dus NIET hier. Hoopte namelijk 47 interessante reacties te lezen in plaats van jullie gezever.
    Bij deze mijn welgemeende excuses, dit is idd niet de meest beeldschone aftrap voor 'n introductie op dvd.nl

    zal mij dan ook inhouden in het vervolg.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •