Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 34 van 34 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Zit je nog wel met de bijzonder slechte deinterlacing van het apparaat. Als ik via component kijk op 576i heb ik geen horizontale strepen in het beeld (bij bewegende beelden) en bij HDMI wel. Beetje merkwaardig want ook als ik hem op 1080i instel heeft het beeld die horizontale strepen. Vooral bij DVD en opgenomen programma's zie ik het heel duidelijk.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    ik heb ook al eens beeldvullend opgenomen via L1 en dat lukte toen ook(nu niet meer)
    maar via line 1 neem je op wat je ziet en kunt geen ander kanaal bekijken.
    Hoezo... kunt geen ander kanaal bekijken? Wat heeft dat te maken met het gebruik van AV2/L1? Als ik opneem via AV2/L1 kan ik gewoon op TV naar een ander kanaal kijken (wel analoog natuurlijk). Gebruik je misschien 'Pause Live TV'?

    Als het beeldvullend opnemen ooit heeft gewerkt dan heb je of iets anders ingesteld op de recorder, of iets aan je aansluitingen/kabels verandertd Probeer anders eens je recorder terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Let op, je moet dan wel alles opnieuw instellen en Guide Plus+ opnieuw configureren?

    Ik zelf heb sinds enkele weken een Pioneer DVR-LX60 recorder welke ik via HDMI heb aangesloten op een Sony HD Ready scherm (gebruik 720p upscaling). Ik neem op via AV2/L1 waarop een Samsung HD decoder is aangesloten via een scartkabel. Alle opnames zijn gewoon beeldvullend. Alleen 4:3 materiaal wordt weergegeven met links en rechts zwarte balken, maar hier heb ik bewust voor gekozen (valt niets weg van het beeld en er wordt niet gerommeld met de beeldverhoudingen).

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daimler Freak Bekijk bericht
    Zit je nog wel met de bijzonder slechte deinterlacing van het apparaat. Als ik via component kijk op 576i heb ik geen horizontale strepen in het beeld (bij bewegende beelden) en bij HDMI wel. Beetje merkwaardig want ook als ik hem op 1080i instel heeft het beeld die horizontale strepen. Vooral bij DVD en opgenomen programma's zie ik het heel duidelijk.
    576i and 1080i is toch gewoon interlaced... dus strepen bij snel bewegende beelden? Waarom stel je HDMI niet in op 720p?

  4. #29

    Standaard

    patrickKomt waarschijnlijk omdat ik niet zoveel belang hen bij opnemen.
    Ik heb hem via de hdmi kabel naar de versterker aangesloten, net zoals de blu ray speler.
    Heb geen last van strepen alleen het beeldformaat klopt niet, zal morgen eens terugstellen naar fabrieksformaat.
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  5. #30

    Standaard

    Over dat interlacing was misschien een kromme uitleg maar ik zal het opnieuw proberen uit te leggen. Als ik via HDMI aansluit heb ik op welke resolutie dan ook horizontale strepen bij bewegende beelden. Dit breng ik in verband met de interlacing wat het apparaat doet. Sluit ik hem aan via component en dan 576i dan heb ik nergens last van, stel ik hem op 576p in dan weer wel. Vreemde is dus dat bij HDMI ook op de i beeldvarianten ik die strepen kan waarnemen.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daimler Freak Bekijk bericht
    Over dat interlacing was misschien een kromme uitleg maar ik zal het opnieuw proberen uit te leggen. Als ik via HDMI aansluit heb ik op welke resolutie dan ook horizontale strepen bij bewegende beelden. Dit breng ik in verband met de interlacing wat het apparaat doet. Sluit ik hem aan via component en dan 576i dan heb ik nergens last van, stel ik hem op 576p in dan weer wel. Vreemde is dus dat bij HDMI ook op de i beeldvarianten ik die strepen kan waarnemen.
    Vreemd... mijn broer heeft deze recorder welke is aangesloten op een Samsung HD Ready scherm. HDMI uitgang is ingesteld op 720p en ik heb nooit strepen kunnen waarnemen.Verder zouden strepen juist moeten optreden bij i (interlaced) beelden op een LCD scherm en jij zegt deze problemen te hebben bij p (progressive) beelden. Het lijkt bijna dat er een probleem is met de de-interlacer van je recorder.

  7. #32

    Standaard

    Ik heb hem gereset,vervolgens is het beeld goed t/m de taal instellen in easy set-up dan moet je op tv isntellingen klikken keuze 16-9 of 4x3
    Kies 16-9 dan heb ik een balk onder en boven(ipv eerst een 4x3 beeld)
    lol
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  8. #33

    Question Sony RDR HX 750 DVD Recorder

    Hallo forumgenoten,zou iemand mij kunnen vertellen of je met de Sony RDR HX750 ook dual layers(8,4 GB)af kan spelen?

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door liawi Bekijk bericht
    Hallo forumgenoten,zou iemand mij kunnen vertellen of je met de Sony RDR HX750 ook dual layers(8,4 GB)af kan spelen?
    Mmm, nieuw hier

    Zelfde vraag 2x stellen is niet nodig en wordt soms niet zo gewaardeerd op het forum......

    Ook hier is het antwoord:

    Ja, dat kan hij, zowel + als - schijfjes
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •