De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: Filmpjes embedden

  1. #1

    Standaard Filmpjes embedden

    Suggestie voor de beheerders van het forum:

    Wellicht een leuke optie om filmpjes te kunnen embedden in een topic in plaats van door te linken?

    Zodoende kun je gelijk bijvoorbeeld een trailer bekijken i.p.v. deze via een link in een nieuw tabblad te openen.


    Het kan al met foto's dus waarom niet met fimpjes?

  2. #2

    Standaard

    Het kan idd kijk maar eens hier en op de bekendere websites zoals hyves en zo

    Dit zal de technische crew ff moeten uitpluizen

  3. #3

    Standaard

    Het is technisch heel makkelijk realiseerbaar, maar of het ook wensbaar is is een tweede.
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau Bekijk bericht
    Het is technisch heel makkelijk realiseerbaar, maar of het ook wensbaar is is een tweede.
    Waarom zou het niet wensbaar zijn? Zoals ik al zei gebeurd het ook met foto's. Daarbij posten sommigen hier enorme aantallen grote foto's dat duurt soms erg lang om te downloaden. Bij filmpjes is hier geen sprake van.

    Het lijkt me een zeer handige en leuke optie die uitstekend past binnen een filmsite en forum.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb het in de crew gegooid en hoop spoedig een antwoord te hebben


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem Bekijk bericht
    Waarom zou het niet wensbaar zijn? Zoals ik al zei gebeurd het ook met foto's. Daarbij posten sommigen hier enorme aantallen grote foto's dat duurt soms erg lang om te downloaden. Bij filmpjes is hier geen sprake van.

    Het lijkt me een zeer handige en leuke optie die uitstekend past binnen een filmsite en forum.
    Omdat elk filmpje dan gepost kan worden, en youtube filmpjes beginnen volgens mij zwart; dus dan weet je nooit wat voor filmpje het is.
    Totdat je het filmpje gaat kijken in verkeerd gezelschap bijvoorbeeld.
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  7. #7

    Standaard

    Buiten het punt van slindenau wat een goed punt is (al geld het niet voor youtube, want daar krijg je standaard het middelste frame uit een filmpje te zien), geldt dat we dit helaas alleen kunnen invoeren door HTML code in berichten toe te staan en dat gaan we om veiligheidsredenen niet doen.

    Buiten dat zitten we ook nog met een copyright issue: Iedereen kan met het invoegen van video's allerhande materiaal op de site plaatsen waarvoor geen toestemming gegeven is, zelfs bij filmtrailers weten wij uit ervaring dat hiermee meer niét dan wel mag.
    Eric van Ballegoie

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie Bekijk bericht
    Buiten het punt van slindenau wat een goed punt is (al geld het niet voor youtube, want daar krijg je standaard het middelste frame uit een filmpje te zien), geldt dat we dit helaas alleen kunnen invoeren door HTML code in berichten toe te staan en dat gaan we om veiligheidsredenen niet doen.
    Jammer dat er geen manier is om dat te omzeilen zoals bijvoorbeeld in hyves. Moderators moeten topics toch in de gaten houden of daar niets onoorbaars wordt gezegd of getoond. Je kunt als je wilt natuurlijk ook gemakkelijk foto's in de topic linken van - natuurfilms - zal ik maar zeggen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie Bekijk bericht
    Buiten dat zitten we ook nog met een copyright issue: Iedereen kan met het invoegen van video's allerhande materiaal op de site plaatsen waarvoor geen toestemming gegeven is, zelfs bij filmtrailers weten wij uit ervaring dat hiermee meer niét dan wel mag.
    Je upload niks op deze site je linkt alleen door, dat is een wezenlijk verschil.
    Jouw stelling zou dan toch ook gelden voor foto's die worden getoond in topics. Ook daarop zitten rechten en copyright. Volgens mij geldt het copyright issue alleen voor degene die foto's/filmpjes geupload heeft. Het embedden van een filmpje is in feite hetzelfde als doorlinken alleen zie je in plaats van een hyperlink gelijk het filmpje. Maar goed, jullie zullen het wel uitgezocht hebben.

    Wel jammer want het zou een bijzonder leuke functionaliteit zijn en een echte toegevoegde waarde.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem Bekijk bericht
    Jammer dat er geen manier is om dat te omzeilen zoals bijvoorbeeld in hyves. Moderators moeten topics toch in de gaten houden of daar niets onoorbaars wordt gezegd of getoond. Je kunt als je wilt natuurlijk ook gemakkelijk foto's in de topic linken van - natuurfilms - zal ik maar zeggen.



    Je upload niks op deze site je linkt alleen door, dat is een wezenlijk verschil.
    Jouw stelling zou dan toch ook gelden voor foto's die worden getoond in topics. Ook daarop zitten rechten en copyright. Volgens mij geldt het copyright issue alleen voor degene die foto's/filmpjes geupload heeft. Het embedden van een filmpje is in feite hetzelfde als doorlinken alleen zie je in plaats van een hyperlink gelijk het filmpje. Maar goed, jullie zullen het wel uitgezocht hebben.

    Wel jammer want het zou een bijzonder leuke functionaliteit zijn en een echte toegevoegde waarde.
    Vandaar ook dat veel mensen een copyright teken of een link naar de site die de eigenaar is bij de foto plaatsen!

  10. #10

    Standaard

    Meeste fotografen plaatsen toch wel iets van een verwijzing in hun foto naar zichzelf, en belangrijker: hun copyright. Doe het zelf in principe ook. Dat is met filmpjes toch weer lastiger.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Meeste fotografen plaatsen toch wel iets van een verwijzing in hun foto naar zichzelf, en belangrijker: hun copyright. Doe het zelf in principe ook. Dat is met filmpjes toch weer lastiger.
    Filmtrailers zijn altijd voorzien van copyright en trademark en dit wordt altijd duidelijk aangegeven.

  12. #12

    Standaard

    Het copyright verhaal ligt met trailers wat ingewikkelder als je zou denken. Wellicht dat sommigen van jullie het je nog kunnen herinnneren: In de begindagen van DVD.nl plaatsen we trailers bij DVD's. We zijn daarmee gestopt omdat de diverse filmmaatschappijen daarbij allemaal totaal onmogelijke randvoorwaarden stelden.

    Maar het copyright verhaal is de minste reden waarom we het niet doen: We willen geen HTML in posts toestaan omdat kwaadwillenden daar allerhande ellende mee uit kunnen halen waar niemand vrolijk van wordt.
    Eric van Ballegoie

  13. #13

    Standaard

    Ok das duidelijk Eric. Dan houdt het gewoon op.

  14. #14

    Standaard

    HTML in posts hoeft nog niet eens, je kan gewoon een TAG maken die linkt naar youtube [youtube=video ID hier], en dan door de parser om laten zetten naar HTML.

    Maar dan doe je inderdaad nog niks aan de copyright of ongewenste content.
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau Bekijk bericht
    HTML in posts hoeft nog niet eens, je kan gewoon een TAG maken die linkt naar youtube [youtube=video ID hier], en dan door de parser om laten zetten naar HTML.

    Maar dan doe je inderdaad nog niks aan de copyright of ongewenste content.
    Eric, als Slindenau gelijk heeft met het maken van een tag kan het misschien wel overwogen worden. Ik kan me niet voorstellen dat er ernstige copyright bezwaren zijn. Verder zie ik geen enkel probleem met ongewenste content aangezien dit ook voor foto's geld zoals ik al eerder zei.

    De sociale controle is hoog hier op dit forum, ik kom regelmatig de forum politie tegen dus dat zit volgens mij wel goed. Rest alleen nog het copyright vraagstuk lijkt me.

  16. #16

  17. #17

    Standaard

    Is hier al wat meer duidelijkheid over?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  18. #18

    Standaard

    Ik weet niet of dit hier ook onder valt maar die trailer die automatisch start op de frontpage is uitermate irritant. Je schrikt jezelf kapot als het geluid iets te hard staat. Net zo vervelend als die Adecco reclame die je nu op elke site tegen blijkt te komen. Starten allemaal uit zichzelf, alsof je erom gevraagd hebt...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fonzie Bekijk bericht
    Ik weet niet of dit hier ook onder valt maar die trailer die automatisch start op de frontpage is uitermate irritant. Je schrikt jezelf kapot als het geluid iets te hard staat. Net zo vervelend als die Adecco reclame die je nu op elke site tegen blijkt te komen. Starten allemaal uit zichzelf, alsof je erom gevraagd hebt...
    Daar heb ik reeds 'n ander topic voor gemaakt ...
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  20. #20

    Standaard Filmpjes embedden

    Crew,

    Waarom is het uitgerekend op een audio-visueel minded forum als dvd.nl niet mogelijk om Youtubfilmpjes direct te linken zodat je niet de indirecte route naar Youtube hoeft te volgen? Zou het wel handig vinden.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •