Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 30 van 30 worden weergegeven.

Discussie: .

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Gerco, ik snap de logica van jouw Large ook niet helemaal eigenlijk.
    Voor stereo kan het wel, maar daar zit geen apart LFE kanaal in.
    Voor HT gebruik echt alles op small bij mij hoor.
    Met goede weergave van tonen beneden de ~90Hz bedoel ik dat de luidspreker deze aan kan en wanneer de lage tonen die uit de luidspreker komen niet luider zijn dan de subwoofer. In de andere gevallen zet de luidsprekers dan op "small"

    Luidsprekers die een woofer hebben die groter is dan 10 cm, kunnen meestal ook lage frekwenties aan zonder dat deze gaan "klapperen". Dat wil niet zeggen dat deze lage tonen dan luid genoeg zijn. Daarom kunnen deze dan ook naar de subwoofer gestuurd worden.

    Bij luidsprekers die de lage tonen dan te luid zijn, speelt meestal een ander probleem. Dit kan het verschil tussen de continu-belastbaarheid van de luidspreker en het RMS uitgangsvermogen (bij alle kanalen belast) van de eindtrap zijn en dan in vergelijking met dat van de subwoofer. Is dit te groot, dan kun je een onrustige weergave krijgen van de lage tonen. Een ander oorzaak kan de construktie van de luidspreker zijn.

    Meer info:http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=48941
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 26-05-2007 om 15:05
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #27

    Standaard

    ja het stond bij mij allemaal al op large(full band). over alle andere instellingen ben ik tevreden.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88 Bekijk bericht
    ja het stond bij mij allemaal al op large(full band). over alle andere instellingen ben ik tevreden.
    Klinkt het nu ook beter?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #29

    Standaard

    Lekker blijven proberen!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #30

    Standaard

    Als je de bass/treble op -6 zet en je laat daarna de receiver weer opnieuw inmeten dan zal hij deze instelling toch ook veranderen of blijft die zo staan?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •