Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 47 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Speakerkabels, budgetoplossing

    Ik ben in het bezit van een Pioneer VSX516 receiver en een JBL SCS 178 speakerset. De boxen worden met de receiver en subwoofer verbonden via de meegeleverde kabels (rood en zwart).

    Ik weet niet wat de technische term ervoor is, maar ze zien er zo uit:


    Helaas is de verbinding niet altijd goed en breken de uiteinden nogal eens af.

    Mijn vraag:

    Ik ben op zoek naar betere speakerkabels die passen bij mijn home cinema set. Dat wil zeggen: Het potentieel van de receiver en de speakers moet niet belemmerd worden door de kabels.

    Ik heb er totaal geen verstand van, vandaar mijn vraag. De kabels voor de achterste boxen moeten behoorlijk lang zijn, ongeveer 10 meter denk ik voor rechtsachter. Voor de voorste boxen volstaat 5 meter.

    Budget: maximaal 50 euro (alleen wanneer dit totaal niet realistisch is, wil ik het heroverwegen).

    Voor de duidelijkheid: Ik hoef niet het beste van het beste, maar als het kan wel wat beter dan de standaard meegeleverde kabels.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #2

    Standaard

    Uitstekende kabel voor het geld en ruim binnen het budget:

    http://www.hifisupply.nl/web/Canare_..._art_1314.html
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Technische term is dropveter, anderen willen het nog wel eens draad of snoer noemen.

    Aardige luidsprekerkabel is te koop bij www.allekabels.nl
    Betere kabels idd. bij hifisupply.nl
    goede? Je kunt het zo gek maken als je wilt!
    Laatst aangepast door Marcellow : 23-05-2008 om 12:29
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de reacties, ik ga denk ik voor Hifi supply (bij allekabels heb ik ooit eens 2 maanden moeten wachten op een bestelling).

    Ik heb nog 1 vraag:

    De kabel wordt daar op een rol verkocht, wat is de juiste manier om deze af te knippen. Met een schaar of met een mes? Hoe voorkom ik dat beschadigd wordt?

    En nog 1 vraag: Deze kabels zijn van betere kwaliteit dan de standaard meegeleverde bij de JBL speakerset?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #5

    Standaard

    Doorknippen? Niet met een schaar, ook niet met een mes.
    Dit doe je met gereedschap.

    Een kniptang en een striptang, die heb je nodig om dat klusje te klaren!

    Over je vraag of de kabels beter zijn dan bij een JBL set.. 99% zeker van wel, al heb ik geen idee welke kabels jij wilt gaan kopen.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Doorknippen? Niet met een schaar, ook niet met een mes.
    Dit doe je met gereedschap.

    Een kniptang en een striptang, die heb je nodig om dat klusje te klaren!

    Over je vraag of de kabels beter zijn dan bij een JBL set.. 99% zeker van wel, al heb ik geen idee welke kabels jij wilt gaan kopen.
    De kabels uit het linkje van Alexander D.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #7

    Standaard

    Op die fiets...

    Ik vraag mij alleen af of je aan deze http://www.hifisupply.nl/web/N_frame..._art_6699.html
    niet meer hebt.

    Raadpleeg anders Peter (eigenaar HIFIsupply) even, die is behulpzaam genoeg!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Op die fiets...

    Ik vraag mij alleen af of je aan deze http://www.hifisupply.nl/web/N_frame..._art_6699.html
    niet meer hebt.

    Raadpleeg anders Peter (eigenaar HIFIsupply) even, die is behulpzaam genoeg!
    Kan ik een dergelijke kabel gewoon achterin mijn receiver stoppen? De aansluitingen zijn van die draaiknoppen waaronder ik dan het koperkleurige gedeelte van de speakerkabel klem moet draaien (hoop dat je begrijp wat ik bedoel, anders maak ik een foto voor je)

    Daarom is de verbinding soms ook niet optimaal, soms zit zo draadje er dan niet helemaal goed in.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #9

    Standaard

    Volgens mij kan dat wel. Geef anders een typenummer, dan kan ik het voor je bekijken! (foto is ook prima!)
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Volgens mij kan dat wel. Geef anders een typenummer, dan kan ik het voor je bekijken! (foto is ook prima!)
    Pioneer VSX 516-S.

    Je bent erg behulpzaam tot nu toe! Het zou mooi zijn als die tulp stekkertje ook kunnen, dat is er tenminste geen gedoe meer met draadje die losschieten e.d.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  11. #11

    Standaard

    Tulpstekkers gaat niet lukken ben ik bang. Je zou evt banaanpluggen kunnen proberen, maar ik weet niet 100% zeker of dit gaat lukken.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Op die fiets...

    Ik vraag mij alleen af of je aan deze http://www.hifisupply.nl/web/N_frame..._art_6699.html
    niet meer hebt.

    Raadpleeg anders Peter (eigenaar HIFIsupply) even, die is behulpzaam genoeg!
    Waarom vraag je je dat af vraag ik me dan af......
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #13

    Standaard

    Banaanstekkers moet ook lukken als ik naar foto's kijk. Gewoon die zwarte dopjes eruit wippen met een schroevendraaier.

    Dit maakt het echter wel een stuk duurder!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Waarom vraag je je dat af vraag ik me dan af......
    Heb je een andere idee erover?

    En wat is het verschil tussen een tulpstekker en een banaanstekker?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  15. #15

    Standaard

    Google is je vriend....
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Heb je een andere idee erover?
    Yep. QED is leuk maar je betaald ook een stuk voor de naam en de marketing die daar aanhangt. Canare komt niet in een leuke verpakking, maakt geen reclame enz. Verder vind ik de Canare veel neutraler dan de wat harder/scherper klinkende QED kabels en dat lijkt me met je receiver een minder geslaagde combo.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    En wat is het verschil tussen een tulpstekker en een banaanstekker?
    Laten we even beginnen met het volgende:

    Stekker zijn absoluut geen must. Als jij gewoon je kabels goed vast draait laten ze echt niet los. En daarbij is een stekker een extra overgang en in principe dus nadelig voor het geluid. (of dit in de praktijk ook merkbaar is laat ik even in het midden).

    Een tulpstekker heb je niet nodig. Dat is een andere naam voor een rca stekker oftewel zo'n stekker die bijvoorbeeld aan een interlink zit:



    Banaanstekkers zijn er in in verschillende uitvoeringen en dat zijn dus de stekker voor aan speakerkabels. Kijk hier maar eens:

    http://www.hifisupply.nl/web/Speaker...p_13_13-1.html
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #17

    Standaard

    Ok, bedankt voor de info.

    Ik denk dat ik dan toch maar voor deze ga, aangezien die stekkertjes nogal prijzig zijn:
    http://www.hifisupply.nl/web/N_frame..._art_1314.html

    Hiermee haal ik dus een behoorlijke verbetering in huis t.o.v. de meegeleverde kabels? En bij deze moet ik gewoon het totale aantal meters bestellen waarna ik zelf door moet knippen?
    Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 26-05-2008 om 08:56
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  18. #18

    Standaard

    Patrick, ik heb het eigenlijk t druk, maar lees anders eerst even het verhaaltje over kabels, staat bij de achtergrond artikelen, daar kun je een hoop informatie uithalen en worden sommige zaken een stuk duidelijker

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Patrick, ik heb het eigenlijk t druk, maar lees anders eerst even het verhaaltje over kabels, staat bij de achtergrond artikelen, daar kun je een hoop informatie uithalen en worden sommige zaken een stuk duidelijker
    Ok, ik heb het gelezen (het deel over luidsprekerkabels), erg nuttig.

    Maar wat ik nu nog steeds niet weet is of deze kabel geschikt is:
    http://www.hifisupply.nl/web/N_frame..._art_1314.html

    Ik vertrouw blind op jullie advies, heb er de ballen verstand van. Ik moet bovenstaande kabel wel via een klemaansluiting (rood/zwart) aan kunnen sluiten.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  20. #20

    Standaard

    Juist omdat LSklemmen vaak vrij nauw zijn, en 2 aders van deze kabel samen meer dan 2,5mm2 zijn zou dat best eens heel moeilijk kunnen gaan.
    Je zou in dat geval beter voor flexible pins kunnen gaan, daarin kun je heel makkelijk die canare kwijt en heb je ook maar1 kabetje wat in je klemaansluiting hoeft te steken, deze bedoel ik:

    Dit zijn natuurlijk wel zeer goede, je kunt ook bij je lokale electronicaboer informeren, dat kan soms flink schelen. Anders even op HTforum kijken of er niet toevallig een hfifisupplypowerbuy is of aan zit te komen, dat kan ook flink schelen.

  21. #21

    Standaard

    Ik waardeer je advies Edgar, maar ik ben bang dat dit nogal een duur grapje gaat worden op deze manier
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Ok, ik heb het gelezen (het deel over luidsprekerkabels), erg nuttig.

    Maar wat ik nu nog steeds niet weet is of deze kabel geschikt is:
    http://www.hifisupply.nl/web/N_frame..._art_1314.html

    Ik vertrouw blind op jullie advies, heb er de ballen verstand van. Ik moet bovenstaande kabel wel via een klemaansluiting (rood/zwart) aan kunnen sluiten.
    Ja, dat kan zonder problemen. Je moet even met een striptang de mantel afstrippen en de aders lang genoeg maken zodat je ze mooi om de schroef kunt draaien en flink aandraaien. Dan zit het ook muurvast. Je moet 2 x 2 aders gebruiken, dus voor de plus 2 aders en voor de - 2 aders! Let er wel op dat je dezelde 2 x 2 aders gebruikt om aan te sluiten op versterker en speakers.... :wink:

    Succes!

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ja, dat kan zonder problemen. Je moet even met een striptang de mantel afstrippen en de aders lang genoeg maken zodat je ze mooi om de schroef kunt draaien en flink aandraaien. Dan zit het ook muurvast. Je moet 2 x 2 aders gebruiken, dus voor de plus 2 aders en voor de - 2 aders! Let er wel op dat je dezelde 2 x 2 aders gebruikt om aan te sluiten op versterker en speakers.... :wink:

    Succes!
    Kijk, dan zijn handige tips voor een leek als ik, ga ik onthouden

    Eerste nog maar even over nadenken of ik het het geld waard vind. Alles bij elkaar heb ik toch wel 15-20 meter nodig.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Kijk, dan zijn handige tips voor een leek als ik, ga ik onthouden

    Eerste nog maar even over nadenken of ik het het geld waard vind. Alles bij elkaar heb ik toch wel 15-20 meter nodig.
    Daar ik alles al eens uit den treure uitgeprobeerd heb, van powerkabels tot audiofiele zekeringen in de versterker, kan ik je zonder twijfel zeggen dat een goede kabel een hele verbetering kan opleveren. Hoe groot deze verbeteringen zijn ligt aan de kabel en is soms ook prijsafhankelijk. lees, hoe duurder hoe beter, maar dat is soms ook merkafhankelijk etc.
    Sommige merken kunnen meer doen met goedkopere kabels dan andere...dus, sommige goedkopere kabels van bepaalde merken klinken soms beter dan duurdere van andere merken. De ene kabel past ook beter bij je speakers dan andere...dit heeft met capaciteit, weerstand e.d. te maken. Dit houdt in dat de ene kabel beter kan klinken dan de andere op je speakers...

    De grootste verschillen in kabels kun je vinden in analoge kabels, dus powerkabels, signaalkabels (interlinks) en speakerkabels.

    Of ze het geld waard zijn? Ik vind van wel. In het algemeen zijn elke fatsoenlijke kabels (je hoeft niet meteen high end kabels te nemen ) beter dan de bekende dropveters en halen meer uit je speakers...

    Denk dan aan:
    betere soundstage( meer diepte, hoger en breder), alles komt "losser" van je speakers, stemgeluid is beter, meer lucht om de stem/instrumenten, klankkleur van stem en instrumenten e.d.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Denk dan aan:
    betere soundstage( meer diepte, hoger en breder), alles komt "losser" van je speakers, stemgeluid is beter, meer lucht om de stem/instrumenten, klankkleur van stem en instrumenten e.d.
    Daar heb je me overtuigd .

    Ik heb net het een en ander op zitten meten, maar ik kom er niet helemaal uit. Mijn speakers linksachter staat ongeveer 3 meter van de TV, rechtsachter ongeveer 4 meter, rechtsvoor ongeveer 2 en linksvoor en subwoofer 1 meter.

    Hoe ruim moet ik dit inschatten? Ik zat zelf te denken aan ongeveer 20 meter?

    Misschien heeft iemand zijn speakers op een soortgelijke afstand staan en kan diegene mij vertellen hoeveel ik ongeveer nodig heb?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •