Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 134 worden weergegeven.

Discussie: Beste HDMI kabel??

  1. #1

    Standaard Beste HDMI kabel??

    Hallo,

    welk merk heeft de beste kwaliteit hdmi kabels en waar te koop? prijs is eender...

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    Hallo,

    welk merk heeft de beste kwaliteit hdmi kabels en waar te koop? prijs is eender...
    Ik heb de Monster 300 HDMI kabel. Bij stassen besteld! Prima kabel

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    Hallo,

    welk merk heeft de beste kwaliteit hdmi kabels en waar te koop? prijs is eender...

    Er zijn heus kwaliteitsverschillen tussen de diverse merken..... maar niet veel verschillen in wat zij moeten presteren, namelijk een digitaal signaaltje doorgeven. Hierover zijn al oneindig veel discussies gevoerd, je zwengelt de discussie gewoon weer opnieuw aan:wink:

    Houd in je achterhoofd, dat de beste voor iedereen anders is. De 1 wil gewoon een hele dure met allure, een ander weer een merk met status, weer een ander de beste kwaliteit prijsverhouding, weer een ander wil juist helemaal geen merk.

    Het is maar wat je wilt, kijk ook hier maar even:

    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=677634

    Van mij zul je geen merk horen noemen in deze.....ik ga voor prijs/kwaliteit en dat mag zonder merk
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    ik heb nu een profigold hdmi kabel en merk op dat in gelijk gekleurde vlakken ik spots heb in mijn scherm,of verkleuringen... Ik denk wel degelijk dat het aan deze kabel ligt.
    Nu wel ik enkel weten wat jullie zelf gebruiken en de beste kabel vinden...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    Hallo,

    welk merk heeft de beste kwaliteit hdmi kabels en waar te koop? prijs is eender...

    Dit is echt een onmogelijke vraag om te beantwoorden. Een objectief antwoord is namelijk niet te geven.

    Ga gewoon zelf wat proberen (lenen van winkels of kijken bij winkels).
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    Natuurlijk zijn er genoeg low cost oplossingen die werken maar die niet het maximale uit je dure apparatuur halen. Als je het bv. zoekt bij Profigold, Oehlbach (eenvoudiger, doch redelijk niveau) of Qed, Monster, Vd Hul of Bettercable (hogere kwaliteit) met 1080p of 1.3 certificatie weet je dat je een kabel hebt die jaren plezier gaat geven en dan valt die extra prijs echt wel mee...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurriaan Bekijk bericht
    Ik heb de Monster 300 HDMI kabel besteld op aanraden van de hifi winkel.
    Ik heb maar een 80cm scherm in bestelling, zou ik naar een veel groter scherm gaan dan kon ik mischien een duurdere kabel nemen om geen details re missen!
    Om geen details te missen moet je op 1 meter afstand gaan zitten met die schermmaat. Een duurdere kabel zal je echt niet helpen.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    waar vind je die qed 1.3 1080p kabels??zijn er webshops die ze hebben,google vindt niets...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    waar vind je die qed 1.3 1080p kabels??zijn er webshops die ze hebben,google vindt niets...
    www.hificables.co.uk www.rikstoetaudio.nl www.qed.co.uk, zoek op dealers?

  10. #10

    Standaard

    Bettercables 1.3 vind je bv bij www.livingcinema.nl
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Bettercables 1.3 vind je bv bij www.livingcinema.nl
    deze heb ik reeds,maar geeft moeite met 1080p op mijn xe1,last van noise,bvb 16 blocks dvd op 1O80p upscaled...

  12. #12

    Standaard

    stoet verkoopt toch geen hdmi kabels???
    Laatst aangepast door Jurgennoppe : 21-06-2007 om 12:01

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    deze heb ik reeds,maar geeft moeite met 1080p op mijn xe1,last van noise,bvb 16 blocks dvd op 1O80p upscaled...
    Noise met een 1.3 bettercable? lijkt me sterk, heb de 1080p met een xe1. Zeldzaam strak plaatje al in hd en sd kan afhankelijk van film ook knallen. Voor die tijd wel oehlbach en molux gehad, dat was pas matig. Volgens mij ligt het aan de dvd of zie je het zowel in hd als met sd want dan kan er iets anders aan de hand zijn...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    stoet verkoopt toch geen hdmi kabels???
    hij verkoopt QED, ik ging er eigenlijk van uit dat hij ook wel HDMI zou verkopen, heb niet zelf gekeken op de site.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Noise met een 1.3 bettercable? lijkt me sterk, heb de 1080p met een xe1. Zeldzaam strak plaatje al in hd en sd kan afhankelijk van film ook knallen. Voor die tijd wel oehlbach en molux gehad, dat was pas matig. Volgens mij ligt het aan de dvd of zie je het zowel in hd als met sd want dan kan er iets anders aan de hand zijn...
    ik denk ook dat het aan de dvd ligt. Heb je ook de 1.3 van bettercables? Mijn setup is net hetzelfde als de jouwe dan,want ik speelde em ook op 1080p op mijn xe1. Heb je de dvd van 16 blocks?Ik zie het enkel in SD...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    ik denk ook dat het aan de dvd ligt. Heb je ook de 1.3 van bettercables? Mijn setup is net hetzelfde als de jouwe dan,want ik speelde em ook op 1080p op mijn xe1. Heb je de dvd van 16 blocks?Ik zie het enkel in SD...
    Je moet ook geen sd afspelen grapjas...

    Misschien dat het bij 16blocks zo hoort? Star Wars bv is retestraks voor een sd schijf, het hoeft dus niet...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #17

    Standaard

    Mischien is er gewoon iets niet helemaal goed met de kabel....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Je moet ook geen sd afspelen grapjas...

    Misschien dat het bij 16blocks zo hoort? Star Wars bv is retestraks voor een sd schijf, het hoeft dus niet...
    moest hd dvd en blu-ray niet zo duur zijn,dan zou ik dat idd niet hoeven doen.

    Misschien ligt het aan de kabel...maar ja,hoe check je dat he...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    moest hd dvd en blu-ray niet zo duur zijn,dan zou ik dat idd niet hoeven doen.

    Misschien ligt het aan de kabel...maar ja,hoe check je dat he...
    Misschien omruilen als dit mogelijk is? De kabel van een ander ff gebruiken om te checken....:wink:

    Misschien is de kabel te goed en zie je nu teveel.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    deze heb ik reeds,maar geeft moeite met 1080p op mijn xe1,last van noise,bvb 16 blocks dvd op 1O80p upscaled...
    Noise

    Wat bedoel je daarmee?

    Ik heb 16 Blocks ook, waar (in minuten op de schijf) kan ik die noise vinden en waar moet ik op letten?

    Persoonlijk weet ik 100% zeker dat ik goede kabels heb, dus als er "noise" is, dan zal het zeer waarschijnlijk op de DVD staan. ( houd in je achterhoofd dat in 99,9 % van de gevallen , slecht beeld of storingen daarin, liggen aan de bron, de DVD of de TV uitzending)
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Noise

    Wat bedoel je daarmee?

    Ik heb 16 Blocks ook, waar (in minuten op de schijf) kan ik die noise vinden en waar moet ik op letten?

    Persoonlijk weet ik 100% zeker dat ik goede kabels heb, dus als er "noise" is, dan zal het zeer waarschijnlijk op de DVD staan. ( houd in je achterhoofd dat in 99,9 % van de gevallen , slecht beeld of storingen daarin, liggen aan de bron, de DVD of de TV uitzending)
    Dit is goed nieuws,ok,
    het is rond de 26ste minuut,de scene waar mos def en bruce in zijn huis binnenkomen en bruce wat zoekt in een kamer apart,terwijl de zwarte(mos def) wacht in de ingang ,kijk daar eens naar die scenes langs de rechterkant,heb ik zo wat rode noise,bij de deurpost enzo,ook wanneer hij zijn arm beweegt en wanneer bruce net binnenkomt en naar de andere kamer gaat,kijk eens naar het spoor dat hij achterlaat. Het is in het minder scherpe gedeelte in de achtergrond.Hopelijk leg ik het duidelijk uit....
    Laatst aangepast door Jurgennoppe : 21-06-2007 om 17:39

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Misschien omruilen als dit mogelijk is? De kabel van een ander ff gebruiken om te checken....:wink:

    Misschien is de kabel te goed en zie je nu teveel.....
    Jij lacht daarmee,maar kan dat? dat de kabel te goed is en ik dus zoiets zie...

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    Jij lacht daarmee,maar kan dat? dat de kabel te goed is en ik dus zoiets zie...
    Zonder dollen, het is moeilijk checken op basis van je uitleg. Zoals DVDProfilersFilmgek ook al zegt zit er in elke film wel in bepaalde scenes ruis. Met een dergelijke kwaliteits kabel die jij en ik hebben zul je in ieder geval geen ruis zien normaliter die er niet hoort te zijn en kun je het aan het bron materiaal toedichten. Als je zekerheid wilt hebben moet je een andere kabel er tussen leggen, het liefst identiek ook nog.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Zonder dollen, het is moeilijk checken op basis van je uitleg. Zoals DVDProfilersFilmgek ook al zegt zit er in elke film wel in bepaalde scenes ruis. Met een dergelijke kwaliteits kabel die jij en ik hebben zul je in ieder geval geen ruis zien normaliter die er niet hoort te zijn en kun je het aan het bron materiaal toedichten. Als je zekerheid wilt hebben moet je een andere kabel er tussen leggen, het liefst identiek ook nog.....
    ik heb dezelfde scene bekeken in 1080p op de ps3, met een andere kabel en was identiek hetzelfde,dus ben ik al wat meer gerust gesteld...voor DVDProfilersFilmgek,het is deze scene bvb, sorry voor slechte foto, begin meer en meer te denken dat het aan de dvd ligt,want de flits van mijn camera geeft hetzelfde effect,dus denk ik gewoon dat het aan de belichting ligt waarmee het is opgenomen....http://img249.imageshack.us/my.php?i...aamloosym7.png

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    Dit is goed nieuws,ok,
    het is rond de 26ste minuut,de scene waar mos def en bruce in zijn huis binnenkomen en bruce wat zoekt in een kamer apart,terwijl de zwarte(mos def) wacht in de ingang ,kijk daar eens naar die scenes langs de rechterkant,heb ik zo wat rode noise,bij de deurpost enzo,ook wanneer hij zijn arm beweegt en wanneer bruce net binnenkomt en naar de andere kamer gaat,kijk eens naar het spoor dat hij achterlaat. Het is in het minder scherpe gedeelte in de achtergrond.Hopelijk leg ik het duidelijk uit....
    Zo, heb de DVD opgezet en afgespeeld op 1080i (geeft heel mooi beeld, de Oppo heeft het op 1080p niet kunnen evenaren) en rond de 26 minuten komen ze binnen, als hij in de kast zit komt er naast de deurpost een zweem, niet jouw kabel fout, dan zou hij over hele beeld verkeerd beeld geven. Je moet je kleuren wel aardig hoog hebben ingesteld om in die scene nog veel kleur te krijgen, het is en wat donkere scene, en dat zie je vaak mis gaan bij de wat slechtere transfers in de iets donkerder scenes. Kijk maar maar eens op 28 minuten en 35 seconden.., die dikke kop met snor komt binnen, let maar eens op aan de rechterkant van zijn gezicht, er ontstaan van die waaierige beelden, niet egale kleuren, met een soort van ruis erin, is gewoon een slechte transfer, bij deze film is het nog lichtjes, ik heb het nog wel veel erger gezien.

    Laat je niet gek maken voor hele dure kabels, je beeld wordt echt niet beter, beter beeld krijg je alleen maar als je overstapt op een Full HD van het juiste formaat met een goede bron erop.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •