Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 134 worden weergegeven.

Discussie: Beste HDMI kabel??

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Laat je niet gek maken voor hele dure kabels, je beeld wordt echt niet beter, beter beeld krijg je alleen maar als je overstapt op een Full HD van het juiste formaat met een goede bron erop.
    Auw, mijn tenen knapten van het krullen...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zo, heb de DVD opgezet en afgespeeld op 1080i (geeft heel mooi beeld, de Oppo heeft het op 1080p niet kunnen evenaren) en rond de 26 minuten komen ze binnen, als hij in de kast zit komt er naast de deurpost een zweem, niet jouw kabel fout, dan zou hij over hele beeld verkeerd beeld geven. Je moet je kleuren wel aardig hoog hebben ingesteld om in die scene nog veel kleur te krijgen, het is en wat donkere scene, en dat zie je vaak mis gaan bij de wat slechtere transfers in de iets donkerder scenes. Kijk maar maar eens op 28 minuten en 35 seconden.., die dikke kop met snor komt binnen, let maar eens op aan de rechterkant van zijn gezicht, er ontstaan van die waaierige beelden, niet egale kleuren, met een soort van ruis erin, is gewoon een slechte transfer, bij deze film is het nog lichtjes, ik heb het nog wel veel erger gezien.

    Laat je niet gek maken voor hele dure kabels, je beeld wordt echt niet beter, beter beeld krijg je alleen maar als je overstapt op een Full HD van het juiste formaat met een goede bron erop.
    Hartelijk bedankt,maar op dat moment dat die dikke gast binnen komt zie ik het ook, maar de ergste scene is wanneer zij 2 binnen komen en dan loopt bruce meteen door naar die andere kamer,wel dan is het goed te zien hij laat een soort zweem achter,zie je dat ook,vanaf 26:07 tot 26:12? en als mos def dan zijn arm in zijn zij heeft en die dan beweegt zie je dat ook,waar hij net zijn arm bewoog...
    Laatst aangepast door Jurgennoppe : 21-06-2007 om 19:02

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Laat je niet gek maken voor hele dure kabels, je beeld wordt echt niet beter, beter beeld krijg je alleen maar als je overstapt op een Full HD van het juiste formaat met een goede bron erop.
    Sinds wanneer is de kwaliteit afhankelijk van het formaat?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Sinds wanneer is de kwaliteit afhankelijk van het formaat?
    Oei, oei, oei, wat weer een boute stelling...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #30

    Standaard

    weet er iemand waar deze kabel te krijgen is,zo'n qed SR 1.3 kabel, het is voor een andere installatie wel in nederland duitsland of belgie,want heb geen visa,etc...
    DVDprofilersfilmgek, check je nog even wat ik zei,aub,als het niet teveel gevraagd is...
    http://www.hifix.co.uk/sku2.lasso?it...738ea2b40c1cd1

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    weet er iemand waar deze kabel te krijgen is,zo'n qed SR 1.3 kabel, het is voor een andere installatie wel in nederland duitsland of belgie,want heb geen visa,etc...
    DVDprofilersfilmgek, check je nog even wat ik zei,aub,als het niet teveel gevraagd is...
    http://www.hifix.co.uk/sku2.lasso?it...738ea2b40c1cd1

    Latham.nl is de importeur. Daar staat een dealerlijst.

    http://www.latham.nl/audio/qed_dealers.htm
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Latham.nl is de importeur. Daar staat een dealerlijst.

    http://www.latham.nl/audio/qed_dealers.htm

    maar op geen enkel kun je rechtstreeks aanmelden en bestellen...

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    maar op geen enkel kun je rechtstreeks aanmelden en bestellen...
    Dan BEL je ze, vraag je of het bedrag met verzendkosten kunt overmaken en of ze het dan willen opsturen... Beetje creabea denken aub.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    Hartelijk bedankt,maar op dat moment dat die dikke gast binnen komt zie ik het ook, maar de ergste scene is wanneer zij 2 binnen komen en dan loopt bruce meteen door naar die andere kamer,wel dan is het goed te zien hij laat een soort zweem achter,zie je dat ook,vanaf 26:07 tot 26:12? en als mos def dan zijn arm in zijn zij heeft en die dan beweegt zie je dat ook,waar hij net zijn arm bewoog...
    Ik heb het op jouw verzoek een aantal malen bekeken, doch zag niets speciaals. In de tijdfase die je noemt zie ik echt geen storende zaken, ik heb het ook met de PS3 afgespeeld, maar zie daar ook geen rare afwijkende zaken, ik kan het niet de ergste scene noemen.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik heb het op jouw verzoek een aantal malen bekeken, doch zag niets speciaals. In de tijdfase die je noemt zie ik echt geen storende zaken, ik heb het ook met de PS3 afgespeeld, maar zie daar ook geen rare afwijkende zaken, ik kan het niet de ergste scene noemen.
    ok,bedankt,dus is het wel raar dat ik ze zie he...

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    ok,bedankt,dus is het wel raar dat ik ze zie he...
    Ik krijg het vermoeden dat je misschien je kleur of contrast instellingen niet zo goed hebt staan. Heb je daar toevallig een of ander softwarematige verbeteraar aan staan op je scherm? zet eens alle digitasle beeldverbetringen uit en kijk dan nog eens, grote kans dat het dan in ieder geval veel minder is.

  12. #37

    Standaard

    geen beeldverbeteraars aan,mijn scherm is zelfs gecalibreerd geweest...

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Je moet ook geen sd afspelen grapjas...

    Misschien dat het bij 16blocks zo hoort? Star Wars bv is retestraks voor een sd schijf, het hoeft dus niet...
    over welke star wars heb je het? dan haal ik die even...

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    over welke star wars heb je het? dan haal ik die even...
    Ze zijn allemaal van een erg hoog niveau qua beeld en geluid. Persoonlijk vind ik The Empire Strikes back en A new Hope schitterend. Zo oud en toch wonderschoon.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Ik krijg het vermoeden dat je misschien je kleur of contrast instellingen niet zo goed hebt staan. Heb je daar toevallig een of ander softwarematige verbeteraar aan staan op je scherm? zet eens alle digitasle beeldverbetringen uit en kijk dan nog eens, grote kans dat het dan in ieder geval veel minder is.
    kan dit zijn door een te hoog kleur of contrast?? Hoe stel ik contrast dan eventueel juister in? ik heb de dve dvd maar vindt het moeilijk instellen met die 4 witte blokken...

  16. #41

    Standaard

    heb even die gast gemaild die mijn tv calibreerde... dit is zijn antwoord;

    Dag Jürgen,

    Vooreerst de opmerkingen omtrent de metingen: debultjes en dalen in Rood vallen erg mee hoor. Als je kijkt naar de kleurtemperatuur dan zie je dat die nergens boven de 6800 en onder de 6400 duikt: dit is een uitstekend resultaat. Dit kan je veneens zien aan de dE waarde (heeft een idnicatie van de afwijking. Een dE van 2 is nauwelijks nog zichtbaar terwijl een dE van 4 als zeer goed wordt aanvaard. In jouw geval zit je dus zeer goed tot uitstekend over de ganse lijn.

    De afwijking in Groen hebben we samen bekeken en er zijn maar twee opties: ofwel dit Groen gebuiken wat zal resulteren in overgesatureerd groentinten, vooral zichtbaar in natuuropnames (bomen, gras, . . . ). Het andere alternatief was ondergesatureerd Groen wat dan leidde tot sterk afgewassen kleuren wat in jouw geval vooral zichtbaar was in het geel.

    Het rode vegen is een typisch LCD fenomeen dat in de industrie bekend staat als Red Lagging: dit is afhankelijk van het type LCD paneel en daar is bij mijn weten niets aan te doen. Overigens hebben de meeste Plasma panelen een gelijkaardig probleem maar daar is het in het Groen (Green Lagging). Ik ben er bijna 100% zeker van dat het niets met de calibratie te maken heeft maar uiteraard kan je altijd even checken met andere settings of het fenomeen zich nog steeds voordoet: sowieso zal dit fenomeen beter zichtbaar zijn bij hogere contrastinstellingen.

    Beste Groeten,
    Tom


    P.S. Volgende week zit ik in de UK voor een beurs en zal moeilijk te bereiken zijn.






    Heeft iemand al van red lagging gehoord???

  17. #42

    Standaard

    Antwoord op zich is duidelijk, je zou dus de contrastwaarden wat naar beneden kunnen zetten om het effect minder zichtbaar te houden, maar je zult het blijven houden.

  18. #43

    Standaard

    Bij mij Loewe 117cm. LCD-scherm werd gisteren als HDMI-kabel 2m. Monster 300 meegeleverd.
    Zit er nog beeldkwaliteit verschil in met bijv. de iets duurdere Monster 400?

    Heb .n.l. een wat groenige waas over 't beeld (DVDspeler is een Denon DVD2910).

    Voorheen had ik een 66cm Loewe Xelos tube-tv, en die vond ik met een zeeer dure 1 m. RGB-Scart kabel (ik meen Oelbach) in elk geval mooiere, warmere kleuren geven, ondanks de wat mindere detail met HDMI nu.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Bij mij Loewe 117cm. LCD-scherm werd gisteren als HDMI-kabel 2m. Monster 300 meegeleverd.
    Zit er nog beeldkwaliteit verschil in met bijv. de iets duurdere Monster 400?

    Heb .n.l. een wat groenige waas over 't beeld (DVDspeler is een Denon DVD2910).

    Voorheen had ik een 66cm Loewe Xelos tube-tv, en die vond ik met een zeeer dure 1 m. RGB-Scart kabel (ik meen Oelbach) in elk geval mooiere, warmere kleuren geven, ondanks de wat mindere detail met HDMI nu.

    De groenige waas ligt niet aan de HDMI kabel, en al sluit je een kabel van 20.000 euro aan, je zult ook niet meer details uit je kabel krijgen dan dat je er instopt. Mooiere, warmere kleuren zijn iets persoonlijks, je hebt je TV pas een dag??? Als het een beetje knappe TV is, dan moet het toch mogelijk zijn de kleuren helemaal naar je wensen in te stellen. Zelf ben ik daar ook een behoorlijke tijd mee bezig geweest, en het werd alleen lastiger toen ik ook nog eens de instelmogelijkheden van de Oppo ging gebruiken. Met een knappe TV valt het pas op hoeveel rotzooi er op de markt wordt gezet en wordt uitgezonden door de TV zenders. Veel mensen denken dan dat het aan hun TV ligt, maar vaak is het gewoon het aangeboden signaal dat van slechte kwaliteit is.

    Door er een andere speler met HDMI op aan te sluiten kun je bepalen of het aan je speler of aan je Loewe ligt.

    Kom, je hebt het pas een dag, neem gerust een paar weken de tijd om je TV naar je wensen in te stellen, verander/pas de instellingen met kleine passen aan en vergeet niet dat je programma's en DVD's in heel verschillende kwaliteiten hebt. Je zult in weze nooit perfect beeld hebben, want dan zou je bij elk programma je instellingen moeten aanpassen aan het aangeboden signaal.

    Een waas voor je beeld..... ik heb het wel eens in de winkel gezien bij gewone TV uitzendingen, men zegt hier wel eens op het forum dat sommige HD Ready en Full HD schermen met een SD signaal maar een heel matig beeld geven, ik hoop niet dat dat bij jou het geval is.....
    Have fun and enjoy your collection

  20. #45

    Standaard

    Bedankt voor snelle reaktie. TV/signalen zijn in principe OK; groene waas zit alleen via HDMI-kabel (RGB-geschakeld, 720P), ook in zwart-wit films...

    Op beide HDMI/ingangen kan ik niet veel instellen, alleen 16:9 of 4:3. Scherpte/detaillering is verder prima.

    Ga vanmiddag wel verder experimenteren.

  21. #46

    Standaard

    Hele weekend getest. Groene dominantie blijft via HDM; 720P of 1080i maakt niet uit. Ander merk kabel ook niet. Zeer hinderlkijk bij zwart/wit films.

    Component-in levert iets minder scherpte op, maar wel prima zwart/wit beeld. Geen groene waas te bekennen.
    Misschien inderdaad afregelprobleem.

    Twee echte nadelen van de Loewe Compose zijn by-the-way:
    - stand "panorama"niet werkt in HDMI en dat is wel prettig bij letterboxed films
    (4:3 dan maar via component-in),
    - detecteert niet automatisch filmformaat (16:9, 4:3)

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Hele weekend getest. Groene dominantie blijft via HDM; 720P of 1080i maakt niet uit. Ander merk kabel ook niet. Zeer hinderlkijk bij zwart/wit films.

    Component-in levert iets minder scherpte op, maar wel prima zwart/wit beeld. Geen groene waas te bekennen.
    Misschien inderdaad afregelprobleem.

    Twee echte nadelen van de Loewe Compose zijn by-the-way:
    - stand "panorama"niet werkt in HDMI en dat is wel prettig bij letterboxed films
    (4:3 dan maar via component-in),
    - detecteert niet automatisch filmformaat (16:9, 4:3)
    Raar, dat deed m'n oude Loewe crt zelfs al....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Raar, dat deed m'n oude Loewe crt zelfs al....
    De Loewe tv detecteert wel juist bij de eigen DVD-spelers, zoals bij 2001 model Loewe Xemix-5106.
    Laatst aangepast door kit carson : 08-10-2007 om 12:38

  24. #49

    Standaard

    Ik heb hier Belkin PureAV HDMI kabels liggen, ben hier best over te spreken! (na diverse kabels getest te hebben)
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    De Loewe tv detecteert wel juist bij de eigen DVD-spelers, zoals bij 2001 model Loewe Xemix-5106.
    Ik had een Onkyo.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •