Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 134 worden weergegeven.

Discussie: Beste HDMI kabel??

  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller Bekijk bericht
    Interessant filmpje over kwaliteit: http://www.monstercable.com/HDMI/advanced_for_hdmi.asp

    Beste kabels op dit moment (heb zelf de M1000DAV).

    M1000 HDTV HDMI Cable & M1000DAV HDMI® to HDMI® Reference Digital AV Interface

    http://www.monstercable.com/productDisplay.asp?pin=2402




    http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3847

    Effe voor de beeldvorming.

    Zeg je hier nou dat Monster de beste kabels maakt omdat dat blijkt uit een test die Monster zelf gedaan heeft?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Effe voor de beeldvorming.

    Zeg je hier nou dat Monster de beste kabels maakt omdat dat blijkt uit een test die Monster zelf gedaan heeft?
    Beste durf ik niet te zeggen, maar voor €50,- heb ik wel superscherp beeld op mijn 1080p scherm.. beter dan mijn oude 15 euro HDMI kabel.

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller Bekijk bericht
    Beste durf ik niet te zeggen, maar voor €50,- heb ik wel superscherp beeld op mijn 1080p scherm.. beter dan mijn oude 15 euro HDMI kabel.
    Maar volgens mij is de 1000 uitvoering van Monster toch wel iets duurder?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller Bekijk bericht
    Beste durf ik niet te zeggen, maar voor €50,- heb ik wel superscherp beeld op mijn 1080p scherm.. beter dan mijn oude 15 euro HDMI kabel.
    Je hebt wel superscherp beeld, (zal je met je andere kabel ook hebben gehad) en inderdaad kan de duurdere kabel beter van kwaliteit zijn en de eigenschappen hebben die jij belangrijk vind.(soepeler-betere pluggen-mooier uiterlijk-betere kwaliteit)

    Doch ze geven allemaal enen en nullen door, niet mooiere of minder mooie enen en nullen. Degene die hier gaat verkondigen dat hij mooiere kleuren krijgt, beter geluid, scherper beeld zal niet snel geloofd worden.

    Dat er verschillen in kwaliteit zijn is duidelijk, soms kun je dat alleen al zien aan de afwerking van het geheel en "voelen" als je de kabel beetpakt. Sommigen hebben hun kabels in het zicht zitten en zijn er trots op en hebben voor hun kabels hoge bedragen over. Het is niet altijd zo dat een hele dure kabel beter scoort dan goede budget kabel op het technische vlak, maar wel weer op het bling bling gehalte.

    Testen van de fabrikant zelf, kun je zien als informatie, reclame voor het eigen produkt, maar niet als feiten. Je zou bijna denken dat je hier reclame aan het maken bent voor Monster Heb ik geen moeite mee, je kunt hier gelukkig op het forum met een gerust hart vertellen wat je zelf mooi vind en gebruikt8)

    Zelf ben ik niet in het bezit van bling bling kabels(gebruik ook de kabels die de fabrikant van het apparaat met HDMI aansluiting erbij leverde), maar van goede budget kwaliteits kabels waarvan niet bij het minste of geringste de plug van de kabel afvalt, dat is ook wat ik de doorsnee gebruiker aanraad. De echte kabelliefhebbers weten elkaar wel te vinden en kennen het bling bling gehalte van hun kabels met de daarbij behorende prijzen wel
    Have fun and enjoy your collection

  5. #105

    Standaard

    Hi All,

    Ik lees met veel interesse alle topics en discussies die betrekking hebben op HDMI kabels, ik heb zelf op het moment een Monster 400 HDMI kabel tussen mn playstation 3 en mn Pioneer LX5080D plasma scherm maar heb nog een HDMI kabel nodig voor tussen mn Pioneer LX60 DVR en het plasma scherm.
    Na veel wikken en wegen, heb ik zojuist via ebay de M1000 kabel bestelt.
    (http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3847)

    Bedoeling is dat de M1000 aan de Playstation gekoppeld gaat worden, en de Monster 400 aan de Pioneer LX60.

    Item op ebay:
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...%3D4%26ps%3D42

    Het zal wellicht even duren voordat hij binnen is, maar zodra hij binnen is zal ik verslag doen over de echtheid en kwaliteit van de kabel.

    Tot dan!
    Laatst aangepast door Raymonds81 : 04-04-2008 om 00:29

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymonds81 Bekijk bericht
    Hi All,

    Ik lees met veel interesse alle topics en discussies die betrekking hebben op HDMI kabels, ik heb zelf op het moment een Monster 400 HDMI kabel tussen mn playstation 3 en mn Pioneer LX5080D plasma scherm maar heb nog een HDMI kabel nodig voor tussen mn Pioneer LX60 DVR en het plasma scherm.
    Na veel wikken en wegen, heb ik zojuist via ebay de M1000 kabel bestelt.
    (http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3847)

    Bedoeling is dat de M1000 aan de Playstation gekoppeld gaat worden, en de Monster 400 aan de Pioneer LX60.

    Item op ebay:
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350043097521&ssPageNam e=MERCOSI_VI_ROSI_PR4_PCN_BIX&refitem=350044050408 &itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&refwidg ettype=osi_widget&_trksid=p284.m185&_trkparms=algo %3DSI%26its%3DI%252BIA%26itu%3DIA%252BUCI%26otn%3D 4%26ps%3D42]Link[/url]
    Het zal wellicht even duren voordat hij binnen is, maar zodra hij binnen is zal ik verslag doen over de echtheid en kwaliteit van de kabel.Tot dan!
    Ik heb ook op dat model kabel geboden. Ik heb nu 2m. Monster M1000DAV, maar die is alweer uit 2005/2006 en ik wil deze es uittesten. En meteen ook wat korter.
    DVDspeler is een regiovrije Denon DVD3930 (1080P hdmi) en tv is een LOEWE Individual Compose 46". Die M1000DAV was al wel stukken beter dan de Monster M300.
    Heb alleen lip-synch problemen met die Monster kabels als audio via stereo-installatie loopt. Gelukkig kun je dat op de Denon speler tot 200msec. tunen.

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Ik heb ook op dat model kabel geboden. Ik heb nu 2m. Monster M1000DAV, maar die is alweer uit 2005/2006 en ik wil deze es uittesten. En meteen ook wat korter.
    Heb zelf de 4 meter M1000DAV en deze is qua kwaliteit hetzelfde als de 2007 versie (zie antwoord van Monster).

    Hello Steve,
    Yes, the M1000DAV is HDMI V1.3 compliant is rated at 14.9 Gbps. The only difference from the M1000HD cable is that the M1000HD cable has a slimmer connector, other than that the performance and internal construction are the same.

    Monsterously,
    Eric Vitug
    Technical Support
    Monster Cable
    [/font]

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    The question was as follows:
    Subject: Product Information
    Product Name: M1000DAV HDMI® to HDMI® Reference Digital AV Interface

    Hi,

    I have bought this item M1000DAV HDMI http://www.monstercable.com/productDisplay.asp?pin=2402
    I am just wondering if this is an 1.3 HDMI cable with at least 10.2GB bandwith?
    And what is the difference between the M1000HD http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3847

    Thanks for your reply.
    Laatst aangepast door Steve Muller : 04-04-2008 om 13:55

  8. #108

    Standaard

    The only difference from the M1000HD cable is that the M1000HD cable has a slimmer connector, other than that the performance and internal construction are the same.
    Goed punt Steve.
    Wat ik begrijp uit andere forums schijnt de M1000DAV kabel niet te passen op de Playstation 3 vanwege de afmeting van zijn connector.
    Kom maar op met die M1000HD kabel

    Monsterously,
    LOL

  9. #109

    Standaard

    De kabel is binnen! Het betreft wel degelijk de orginele Monster M1000HD kabel
    Eenmaal aangesloten is het resultaat verbluffend te noemen!
    Na de vele discussies over veschillende HDMI kabels, ben ik er in iedergeval klaar mee.. ik ben tevreden nu
    Overigens past de connector van de kabel perfect in de Playstation 3 en de kabel is flexibel genoeg om hem netjes weg te werken.
    Totale kosten incl. verzendkosten: 83,45 euro
    4 april besteld, 10 april in huis

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymonds81 Bekijk bericht
    De kabel is binnen! Het betreft wel degelijk de orginele Monster M1000HD kabel
    Eenmaal aangesloten is het resultaat verbluffend te noemen!
    Na de vele discussies over veschillende HDMI kabels, ben ik er in iedergeval klaar mee.. ik ben tevreden nu
    Overigens past de connector van de kabel perfect in de Playstation 3 en de kabel is flexibel genoeg om hem netjes weg te werken.
    Totale kosten incl. verzendkosten: 83,45 euro
    4 april besteld, 10 april in huis
    Ik heb de kabel sedert afgelopen zaterdag in huis. Volgens mij van dezelfde leverancier. (Ik was rond de € 77 kwijt, maar had geboden en niet meteen gekocht.)

    Nog geen verschillen gemerkt met mijn Monster M1000DAV.
    Wel is dimameter van de 1,2m. Monster M1000HD 0,8cm. en van de 2,0m. M1000DAV 1,2 cm.

    Op beide verpakkingen staat by-the-way Made in China, 2006.

    (Eén kabel is straks voor de DVDspeler en de andere tzt voor Blu-ray speler.)

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Nog geen verschillen gemerkt met mijn Monster M1000DAV.
    Dat is niet zo gek gezien het kwalitatief dezelfde kabels zijn (zie mijn vorige post).

    Heb zelf de 6 meter M1000DAV en was hier ook rond de €70,- kwijt.

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller Bekijk bericht
    Dat is niet zo gek gezien het kwalitatief dezelfde kabels zijn (zie mijn vorige post).

    Heb zelf de 6 meter M1000DAV en was hier ook rond de €70,- kwijt.
    Met de eerste vergelijk lijkt mij van de M1000HD 't contrast wat vetter en de kleuren iets fletser.
    Wil voor vergelijk binnenkort wat meer tijd in steken. Mijn Loewe Individual heeft 2 HDMI-ingangen, dus kan zo omsteken.

    Voor mijn Denon DVD3930 DVD speler is de M1000HD iets prettiger; deze speler is al vrij diep en steekt nu wat minder uit de kast, omdat de M1000HD door de 0,4 cm. dikte verschil tov de M1000HD toch wat buigzamer is en ik achter de speler een iets scherpere bocht in die kabel kan maken..
    Laatst aangepast door kit carson : 15-04-2008 om 05:41

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Met de eerste vergelijk lijkt mij van de M1000HD 't contrast wat vetter en de kleuren iets fletser.
    Wil voor vergelijk binnenkort wat meer tijd in steken. Mijn Loewe Individual heeft 2 HDMI-ingangen, dus kan zo omsteken.
    Ben benieuwd.

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller Bekijk bericht
    Ben benieuwd.
    "Made in China" op de verpakking: duidt niet op reproducties? De witte Monster Cable op de zwarte geribbelde kabel is wel zeer slecht leesbaar.

    (Zie op m'n Denon DVD speler doos trouwens ook Made in China staan.)

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Met de eerste vergelijk lijkt mij van de M1000HD 't contrast wat vetter en de kleuren iets fletser.
    Wil voor vergelijk binnenkort wat meer tijd in steken. Mijn Loewe Individual heeft 2 HDMI-ingangen, dus kan zo omsteken.
    Wat een kabel al niet kan doen met 1en en 0en

    Neem tijdens het vergelijk een paar lekkere pinten en je zult merken dat het allemaal nog mooier wordt
    Have fun and enjoy your collection

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Wat een kabel al niet kan doen met 1en en 0en

    Neem tijdens het vergelijk een paar lekkere pinten en je zult merken dat het allemaal nog mooier wordt
    Zullen we de kabel discussie en het nut van kabels maar achter wegen laten.

    Maar on-topic op http://www.avreview.co.uk staan een paar testen van HDMI kabels.

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Wat een kabel al niet kan doen met 1en en 0en

    Neem tijdens het vergelijk een paar lekkere pinten en je zult merken dat het allemaal nog mooier wordt
    Het aardige is dat dit een wijd verbreid misverstand is. Er gaan juist geen 0-en en 1-en door de kabel. Ook bij een digitaal signaal gaat een elektrisch stroompje door de kabel.
    Feit is wel dat de invloed van de kabel op het signaal bij digitaal minder groot is dan bij analoog. Maar invloed heeft het nog steeds.

    Keuze van kabels en het bedrag dat je eraan wilt spenderen is zeer persoonlijk. Niet iedereen heeft grote bedragen over voor de bekabeling. En je moet de kwaliteit van de bekabeling ook in overeenstemming / goede verhouding brengen en houden met de rest van je setup.
    Als je zelf geen verschil bemerkt tussen de verschillende kabels, kies dan lekker de goedkoopste. Het gaat erom dat jij tevreden bent met je eigen keuzes. Niet wat je van de keuzen van anderen vindt.

    Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van de kabels van AudioQuest, zij bieden zeer goede kwaliteit al vanaf een schappelijk prijsniveau.

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Het aardige is dat dit een wijd verbreid misverstand is. Er gaan juist geen 0-en en 1-en door de kabel. Ook bij een digitaal signaal gaat een elektrisch stroompje door de kabel.
    Feit is wel dat de invloed van de kabel op het signaal bij digitaal minder groot is dan bij analoog. Maar invloed heeft het nog steeds.

    Keuze van kabels en het bedrag dat je eraan wilt spenderen is zeer persoonlijk. Niet iedereen heeft grote bedragen over voor de bekabeling. En je moet de kwaliteit van de bekabeling ook in overeenstemming / goede verhouding brengen en houden met de rest van je setup.
    Als je zelf geen verschil bemerkt tussen de verschillende kabels, kies dan lekker de goedkoopste. Het gaat erom dat jij tevreden bent met je eigen keuzes. Niet wat je van de keuzen van anderen vindt.

    Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van de kabels van AudioQuest, zij bieden zeer goede kwaliteit al vanaf een schappelijk prijsniveau.
    Mmmm.... ja een electrisch signaal in het geval van een HDMI kabel. Maar het is wel een digitaal signaal.

    Het kan ook nog eens een optisch signaal zijn, maar ook als radiogolven door de lucht verstuurd worden etc etc etc.(denk hierbij bijvoorbeeld aan streepjescodes) Het gaat om de data die in het signaal zit en de decoders die het signaal verwerken.

    Natuurlijk is het van belang dat het signaal de eindbestemming zo goed mogelijk bereikt. In geval van een analoog signaal kunnen er bij verstoringen ruis optreden in zowel beeld als geluid. Als een digitaal signaal niet goed aankomt treed er bijvoorbeeld blokvorming op in het beeld(daar is geen signaal voor dat plekje en daar veranderd dan het beeld niet meer), bij het geluid treden er ernstige haperingen op en zal het snel wegvallen. Bij een digitaal signaal gaat het goed, of het gaat helemaal niet er is niet veel ruimte voor een tussenweg. Bij een analoog signaal heb je goed beeld en geluid en als het signaal verstoord raakt krijg je sneeuw en ruis, deze vermeerderd met de achteruitgang van het signaal, maar het signaal blijft langer herkenbaar voor onze ogen en oren er is grote tussenweg tussen goed signaal en helemaal geen signaal meer.


    >>>>>>>>>>>>>>
    Als je zelf geen verschil bemerkt tussen de verschillende kabels, kies dan lekker de goedkoopste. Het gaat erom dat jij tevreden bent met je eigen keuzes. Niet wat je van de keuzen van anderen vindt.

    Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van de kabels van AudioQuest, zij bieden zeer goede kwaliteit al vanaf een schappelijk prijsniveau
    <<<<<<<<<<<<<<<

    Ik vind het best wel leuk om te weten wat anderen voor een merk kabels gebruikt, hoelang ze zijn, welk merk het is, de prijs die er voor betaald is, welke kleur ze hebben, of de kabel soepel of stug is etc etc of om welke reden dan ook speciaal die kabel gekocht is. Een post of wat hierboven werd gelinkt naar een testje, als je het testje zo doorleest dan doen alle kabels precies het zelfde, namelijk het signaal goed doorgeven, niet meer en niet minder, waar zij in verschillen is de afwerking, het uiterlijk en de prijs.

    Je vind zelf AudioQuest een fijn merk, het geeft je wat je ervan verwacht en die ervaring deel je hier, dat is een goede zaak. Van de ervaringen van anderen kunnen we leren. Had ik zelf van het begin af een voorliefde voor een bepaald merk kabels gehad, dan had ik waarschijnlijk ook alles van 1 merk gekocht, doch deze liefde voor een kabel is mij nooit aan komen waaien. Ik gebruik heus wel goede kabels en let goed op de prijs kwaliteits verhouding, maar het laatste wat mij interesseerd is het merkje dat erop staat.

    Toch heb ik wel begrip voor mensen die merkbewust zijn, ben ik dat zelf niet op het gebied van kabels, op anderen gebieden heb ik dat weer wel. Ik kan het heel mooi vinden dat iemand schitterende kabels en pluggen gebruikt in zijn opstelling en daar een heel kapitaal aan besteed. Op het gebied van analoge signalen kan de kabel verschil uitmaken, ook al is dat soms maar minimaal, de liefhebber kan er zeer uitgebreid over berichten, terwijl ik er zelf niet om wakker zal liggen.

    Ik ben wel op mijn hoede als mensen bepaalde kabels wonderen toedichten die er in de praktijk niet uit kunnen komen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het wondermagneetje die de kalk uit het water haalt in de waterleiding, het wondermagneetje om je benzineleiding die je verbruik met wel 10% verlaagt etc etc..... als ik zulke dingen lees, dan wil ik wel een opmerking plaatsen, maar vanzelfsprekend staat het iedereen vrij om deze waren alsnog te kopen
    Have fun and enjoy your collection

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Het punt is echter dat het transport niet digitaal is. Digitaal is alleen een kwestie van interpretatie.
    De data is digitaal, die blijft digitaal en die veranderd niet naar analoog.

    Hier kon ik ook wel lachen:

    http://gathering.tweakers.net/forum/...ages/1197971/0
    Have fun and enjoy your collection

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Je hebt m'n punt werkelijk volledig gemist. De data is digitaal omdat zender en ontvanger dat als zodanig produceren en consumeren. Over de draad zelf bestaat 'digitaal' helemaal niet, en gaat het gewoon om electrisch signaal dat onderhevig is aan dezelfde invloeden als elk ander electrisch signaal.
    Ik heb werkelijk niets gemist.

    Het gaat inderdaad om electrisch, maar wel een electrisch signaal dat zodanig wordt verstuurd dat het als een digitaal signaal wordt beschouwd en als zodanig een digitaal signaal wordt genoemd. Het mooie van digitale signalen is dat zij minder ontvankelijk zijn voor invloeden van buitenaf in vergelijking met een analoog signaal.

    Wiki;

    http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_(signal)

    Het enige wat een HDMI kabel moet doen is het signaal doorsturen, en daar het een digitaal signaal betreft kan en mag de kabel daar geen invloed op uitoefenen of het nu een kabel van 10 euro of van 1000 euro is, ze moeten beiden hetzelfde signaal doorgeven, er zal geen verschil in klank, kleur, scherpte of enig andere verandering zijn bij de ontvanger doordat het signaal door een duur of goedkoop kabeltje gaat.

    Maar wat ik ook heb mogen missen, ik zal niemand tegenhouden als hij een kabel van 1000 euro koopt omdat dat tussen de oortjes beter wordt verwerkt dan een kabel van 10 euro die uiteindelijk precies hetzelfde doet als die kabel van 1000 euro.

    Je koopt kabels tenslotte ook wel op het oog, hoe de afwerking is, of hij soepel is of stug, de kleur or whatever , je bepaald uiteindelijk zelf hoeveel je bereid bent te betalen. Doch als er mensen hier denken te kunnen gaan vertellen dat ze betere en diepere kleuren hebben met merk ..... en dat merk ..... scherper beeld geeft, ja dan zakt mijn broek af, dit is geen forum om sprookjes te gaan vertellen8)
    Have fun and enjoy your collection

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht


    Je kunt inderdaad je vraagtekens zetten bij exotisch geprijsde kabels, maar het is wel verstandig om een kabel te gebruiken die kwalitatief goed opgebouwd en getermineerd is.

    Het laat zich raden uiteraard dat na het toevoegen van een afsluitweerstand aan weerszijden van de bus ineens toch alle problemen waren verholpen.
    Het toevoegen van afsluitweerstanden in je uitleg maakt het er niet duidelijker op, een aardig technisch verhaal waar ik niet al te diep op in wil gaan, en electrisch-optical of als radiogolf verzonden, het blijft een digitaal signaal. Digitale signalen zullen toch op één of andere wijze van zender naar ontvanger moeten komen, en electrisch is 1 van de manieren, al komt er uiteindelijk in 99,99% van de gevallen electriciteit bij van pas, we zijn de tijd van de rooksignalen toch wel weer even gepasseerd.

    Nu heb ik zelf geen HDMI kabels van 10 euro, wel een paar "gratis" kabels, geleverd bij de apparatuur en kabels van rond de 25 euro. Simpel maar wel degelijk afgewerkt, en opensnijden om de kwaliteit van het koper te beoordelen doe ik ze niet. Gelukkig doen ze allen waar ze voor gemaakt zijn, het digitale signaal doorgeven, en heb ik niet het idee dat ik bitjes mis in beeld en geluid.

    Het is vaker niet onze kabels en apparatuur die ons in de steek laten, maar helaas de bedroefende kwaliteit van de software die fabriekanten zoals bijvoorbeeld DFW op een schijfje weten te persen. Hoe mooi je kabel ook is en hoe hoog de kwaliteit van je overige apparaten ook is, je krijgt toch geen betere kwaliteit dan dat die boeren op hun schijfjes hebben gekwakt. (Ben net bezig met een BBC serie van Just, om te huilen zo slecht, ligt echt niet aan mijn spullen, dat weet ik wel 100% zeker)

    Ik ben het met je eens dat het het beste is om een kwalitatief goed gebouwde kabel te gebruiken die netjes is afgewerkt, daar hoeft voor mij geen dure merknaam op te staan, maar voor de liefhebbers is dat vaak gewoon een must, die hebben zoiets van liever naakt dan namaak
    Have fun and enjoy your collection

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Dat was ook een kanttekening; aangezien interconnects end-to-end zijn (en geen busnetwerk zoals bij ISDN), zit de afsluitweerstand als het goed is in het apparaat zelf. Maar ook een slechte connector of zelfs slecht soldeerwerk kan reflecties veroorzaken.

    Wat rooksignalen er mee te maken hebben weet ik niet, maar laat ik de kern van mijn betoog nog een laatste maal itereren: DIGITAAL bestaat alleen IN de apparatuur, NIET in het transport van het signaal. Een 'digitale' radiogolf is gewoon een radiogolf, een 'digitale' stroompuls is gewoon een stroompuls en een 'digitale' lichtpuls is gewoon een lichtpuls. In alle gevallen moeten zender en ontvanger een overeengekomen protocol gebruiken waarmee dat signaal als digitale informatie geproduceerd danwel geconsumeerd kan worden.

    Prima toch? Dan is die kabel dus van voldoende kwaliteit.

    Volstrekt irrelevant. Da's net als redeneren dat een auto niet harder hoeft te kunnen dan 70 omdat je in NL toch meestal in de file staat.

    De kern van je betoog is maar een heel klein pitje, je kan herhalen wat je wil, er bestaan analoge signalen en er bestaan digitale signalen. De wijze waarop een signaal wordt verzonden maakt het analoog of digitaal, dit is zo afgesproken, daar verander jij met jouw geschreeuw helemaal niets aan.

    Denk om je hart.
    Have fun and enjoy your collection

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Dat is het niet, maar het is iets wat jij weigert te begrijpen.

    Lees dit maar eens door:
    http://www.extron.com/company/articl...tifyingcables1
    Gaat niet over HDMI kabels en het daardoor gevoerde digitale signaal.

    Stukje uit de Wiki:

    Quote:

    In computer architecture and other digital systems, a waveform that switches between two voltage levels representing the two states of a Boolean value (0 and 1) is referred to as a digital signal, even though it is an analog voltage waveform, since it is interpreted in terms of only two levels.

    End Quote


    Al ga je je binnenste buiten keren, over HDMI gaat een digitaal signaal of je dat nu wel of niet begrijpen wilt.
    Have fun and enjoy your collection

  24. #124

    Standaard

    Mooi gevecht zeg, erg interessant om te lezen Beide hebben goede argumenten.
    Lijkt wel een discussie over religie, je komt er nooit uit

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Nee, maar het gaat wel over transport van digitaal signaal over kabel; de grondprincipes zijn voor een coaxiale verbinding niet fundamenteel anders dan voor hdmi.




    JUIST! Dus de interpretatie is digitaal (de afspraak tussen de digitale systemen over het interpreteren van de spanningsniveau's als 0'en en 1'en), maar over de kabel is het een analoge golf (analog voltage waveform)! Blij dat we toch eindelijk overeenstemming hebben bereikt .
    Haha zeker mooi gevecht maar inderdaad in de quote zelf staat dus, 'het word digitaal genoemd ook al is het analoog'

    En tog hebben beide sterke argumenten, zeer leuke discussie waar van beide kanten met feiten word gegooid.

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •