Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 33 van 33 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Deze recorder heb ik ook en ik gebruik nog steeds de SCART uitgang.

    Ik vraag mij af hoe de HDMI uitgang überhaupt van meerwaarde kan zijn. Je neemt toch van analoge kanalen op? (volgens mij ook als je van een digitale zender opneemt door AV2 als kanaal te kiezen)

  2. #27
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het gaat in meeste gevallen om de dubbele vertaalslag
    Digitaal naar analoog scart, terug naar digitaal op je scherm.
    Dit geeft natuurlijk veel meer kwaliteitsverlies, dan een volledig digitaal domein.

    Ook dvdrecorders nemen op in Mpeg2, ondanks dat de bron digitaal is. Hdmi zal altijd het maximaal haalbare geven
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mortyr Bekijk bericht
    Welke DVD spelers geven betere beeld de HDMI of Scart aansluitingen?
    De bron blijft in dit geval maximaal 576p.

    Hdmi is in dit geval dan eerder praktisch dan dat het beter beeld geeft. Een goede scart verbinding kan net zo goed zijn dan als hdmi in dit geval.
    Een dvdspeler met hdmi heeft echter ook vaak een upscale mogelijkheid naar 1080i of bij de betere 1080p, waardoor het beeld licht verbeterd kan worden. In dit geval moet je hdmi nemen omdat scart dan beperkt is tot native 576i. Echt veel beter wordt het echter nooit en het resulaat varieert nogal, afhankelijk van alle schakels.
    Als je echt beter beeld wilt, gewoon een bluray speler nemen. Ongenaakbaar tot dusver en wat nog beter is: inmiddels betaalbaar.....
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 12-06-2010 om 11:38
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #29
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Scart is zelfs beperkt tot 576i. Alleen component kan analoog progressief beeld geven. En dan nog het verhaal van de VideoDAC.
    Scart is alleen maar geschikt, als er geen component, dvi of hdmi aanwezig is. Of als gebruiksgemak belangrijker is dan beeldkwaliteit.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Scart is zelfs beperkt tot 576i. Alleen component kan analoog progressief beeld geven. En dan nog het verhaal van de VideoDAC.
    Scart is alleen maar geschikt, als er geen component, dvi of hdmi aanwezig is. Of als gebruiksgemak belangrijker is dan beeldkwaliteit.
    Dat gebruiksgemak weet ik niet meer zo hoor. Was laatst aan het opruimen en had weer even een zwaar vergulde scartkabel in handen.. Pffff, dan wordt je met hdmi maar een mietje hoor...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #31
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ga hier ook helemaal niet toegeven hoeveel geld ik wel niet uitgegeven heb aan oversized foute vergulde scartkabels. En dan heb ik het niet over één kabel. Ik heb nog ongeveer twee verhuisdozen vol liggen. Scart, s-vhs, optisch, tulp, in vele soorten en maten. Zet ze wel in mijn testament.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo Bekijk bericht
    Deze recorder heb ik ook en ik gebruik nog steeds de SCART uitgang.

    Ik vraag mij af hoe de HDMI uitgang überhaupt van meerwaarde kan zijn. Je neemt toch van analoge kanalen op? (volgens mij ook als je van een digitale zender opneemt door AV2 als kanaal te kiezen)
    Hoi Hugo,

    Dat vraag ik me inmiddels ook al af, na een week de recorder in huis te hebben. Op de tuner v.d. rec. via HDMI duidelijk sneeuw in het beeld zichtbaar, terwijl bij scart het beeld strak is.

    Jij hebt waarschijnlijk de EH49 al langer.
    Ik heb even een vraagje over het branden van een opname op dvd.
    Nu met de WK wil ik de wedstrijden van Oranje in XPmode opnemen, d.w.z. ik neem de eerste en de tweede helft gescheiden op, zodat iedere helft in XPkwaliteit (1 uur video) op een dvd+r past.
    Het valt me op, dat je voor het kopiëren van de hdd>>>>dvd de brandsnelheid niet kunt instellen, alleen maar maximum of normaal, of zie ik iets over het hoofd.

    Hoe doe jij dat Hugo?

    Met vriendelijke groet,

    Tvfreak

  8. #33

    Standaard

    @Tvfreak: dat weet ik jammer genoeg niet... ik neem tot nu toe alleen op via de HDD.

    Ik laat de SCART kabel dus maar lekker zitten. Dat geeft ook goed beeld. Ook opgenomen HD zenders geven goed beeld.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •