Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 77 worden weergegeven.

Discussie: Tik Versterker

  1. #1

    Standaard Tik Versterker

    Hallo,

    Ik heb sinds kort een nieuwe cinema set. Deze bestaat uit o.a de Denon AVR 2105 en de DVD 1910. Bij deze versterker is een tik hoorbaar wanneer hij aan of uitstaat. Ik heb gedacht dat het iets met het relais aan de hand was, maar dit bleek niet zo te zijn omdat ik het getest heb door een burolamp op de AC aansluiting aan te sluiten. Nu ben ik eens goed gaan luisteren en nu denk ik dat het een probleem is wat de koeling veroorzaakt, want hij tikt alleen in koude toestand. Als de versterker op "bedrijfs temperatuur" is, is er geen tik hoorbaar. Ook blijft het getik langer weg als ik er een ventilator voor zet. Nu denk ik dat het passieve koel blok krimpt en uitzet, maar het kan ook de dvd speler zijn. Nu de vraag aan jullie: hoe kan ik zorgen dat mijn versterker meer lucht krijgt? De DVD speler staat momenteel op de versterker en aan weerskanten van de versterker is er 3cm ruimte en het tv meubel is dicht aan de achterkant. Inmiddels staat de dvd speler niet meer op de versterker, iets hoger. Ik heb ook al zitten denken aan een kleine ventilator achter de versterker, maar daar is aan de achterkant bijna geen ruimte meer voor. Iemand die het weet? Of andere manieren waardoor ik het getik kan verhelpen?

  2. #2

    Standaard

    Heb je nog garantie?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Ja, maar dat is echt mijn laatste red middel. Want ik denk dat het de koeling is. Zoals ik al aangaf in mijn Topic start, heb ik aan weerszijden maar 3 cm ruimte. Plus het feit dat de receiver het verders gewoon prima doet.
    Laatst aangepast door the limp man : 30-05-2007 om 10:33

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Ja, maar dat is echt mijn laatste red middel.
    Als je garantie hebt ga je toch gewoon terug naar de winkel. Daar is de garantie toch voor.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Zoals ik al aangaf werkt de receiver verder gewoon goed. Als hij op temperatuur is, is er ook niets te horen. Dus ik ben bang dat ze daar ook niets vinden en dat ik de receiver dan voor niets terug stuur.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Zoals ik al aangaf werkt de receiver verder gewoon goed. Als hij op temperatuur is, is er ook niets te horen. Dus ik ben bang dat ze daar ook niets vinden en dat ik de receiver dan voor niets terug stuur.
    Hij doet het als ie koud is. Dan doet ie het toch overal in koude toestand.

    Dat zou je overigens ook zelf eerst kunnen testen door hem uit de kast te halen en dan aan te zetten. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    Ja alleen in koude toestand ja. Maar hoezo overal in koude toestand? Dat is het eerste half uur en als hij afkoelt. Vandaar dat ik denk dat het de behuizing is, of het koelblok.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Ja alleen in koude toestand ja. Maar hoezo overal in koude toestand? Dat is het eerste half uur en als hij afkoelt. Vandaar dat ik denk dat het de behuizing is, of het koelblok.
    Jij zegt dat je denkt dat je versterker geen problemen zal geven bij de importeur als je hem opstuurt.

    Als hij een tik geeft in koude toestand zal hij dat overal doen, bij jou thuis en bij de importeur.

    Je zou dat thuis kunnen testen door hem uit de kast te halen (zodat hij zeker genoeg lucht krijgt) en dan te kijken of hij het nog doet. Is dat het geval: gevalletje garantie en met een goede omschrijving terug gaan naar de dealer.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Ja alleen in koude toestand ja. Maar hoezo overal in koude toestand? Dat is het eerste half uur en als hij afkoelt. Vandaar dat ik denk dat het de behuizing is, of het koelblok.
    dat je dat denkt is logisch, maar als je een nieuwe auto koopt die eerst met horten en stoten optrekt en slecht remt totdat hij warm is, ga je toch ook niet rondtrijden met een fohn onder je motorkap zodat hij sneller warm wordt maar breng je hem meteen terug naar de dealer, toch?
    OK het is wat overdreven gesteld maar jouw receiver doet iets wat hij nit hoort te doen als hij koud is. Dus moet hij gewoon terug naar de dealer. Je kunt, wat Alexander ook al zei, nog even testen of hij het ook doet als je hem uit de kast haalt en aanzet maar als dat het geval is zal hij dat overal doen, op straat, bij de dealer, bij de importeur. Bovendien, als het inderdaad je koeling is en je brengt hem nu niet weg, is de kans reeel dat je straks nog grotere problemen ermee krijgt en het lijkt me niet dat je daarop gaat willen wachten.

  10. #10

    Standaard

    Wat bedoel je nu precies? in koude toestand (dus een flinke tijd na gebruik) of in de afkoelende toestand (tot ca. een uur na gebruik).

    Als je vermoed dat het probleem in de koeling zit zou ik ook als eerste de receiver uit de kast halen om de kijken of hij dan ook nog tikt i.p.v. prutsen met vetilatoren. Dat lijkt me een kleine moeite, en je weet meteen de kleine ruimte het probleem geeft.

    Waarom gebruik je de garantie als laatste redmiddel? Stel dat er een fabrieksfout in de receiver zit waardoor je problemen hebt met de koeling. Leuk dat je het met een ventilator kunt oplossen, maar minder leuk als je daarmee het kapot gaan alleen maar uitstelt tot na de garantie-periode.....

    Overigens zou ik zowiezo een groot deel van de achterwand van jouw tv-meubel verwijderen, dat komt de luchtcirculatie te goede.

  11. #11

    Standaard

    Sorry, ik bedoelde in afkoelende toestand. Vanavond ga ik de achterkant van het tv meubel eraf halen. Als dat niet werkt dan breng ik m terug.
    Laatst aangepast door the limp man : 30-05-2007 om 12:01

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Vanavond ga ik de achterkant van het tv meubel eraf halen.
    Dat kan, maar waarom probeer je het niet eens met de receiver buiten de kast?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot Bekijk bericht
    Dat kan, maar waarom probeer je het niet eens met de receiver buiten de kast?
    Ja, laat die receiver eens uit de kast komen (en terwijl ik dit type denk ik, zou dat uberhaupt kunnen, een homosexuele receiver?)

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Ja, laat die receiver eens uit de kast komen (en terwijl ik dit type denk ik, zou dat uberhaupt kunnen, een homosexuele receiver?)
    Als bijvoorbeeld George Michael beter klinkt dan andere zangers dan weet je hoe laat het is.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Als bijvoorbeeld George Michael beter klinkt dan andere zangers dan weet je hoe laat het is.....
    wellicht dat dan die tik er ook wat mee te maken heeft, een SM receiver?

  16. #16

    Standaard

    Kan het ook zijn dat er gewoon met relais wordt geschakeld in je versterker? Dat kan heel simpel je klik verklaren.

  17. #17

    Standaard

    Ik heb de versterker uitgezet en de dvd speler aan en raad eens: het tikken komt uir de dvd speler. Nu vallen er een hoop problemen af. Dus, wat nu?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Ik heb de versterker uitgezet en de dvd speler aan en raad eens: het tikken komt uir de dvd speler. Nu vallen er een hoop problemen af. Dus, wat nu?
    Beginnen we weer vooraan:

    Wanneer doet ie dat?

    Zit er nog garantie op?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #19

    Standaard

    ja,lekker he? ja er zit nog garantie op. Maar ik vind het zo vreemd dat het ding tikt, want hij wordt bijna niet warm. Overigens heb ik nog een DVD speler staan, misschien die een uit het stof halen om zeker te weten dat het niet de DVD speler is. Wat mij ook opvalt is dat de voeding van de DVD speler nogal los zit, hoort dit zo? Lijkt me niet, maar goed.
    Laatst aangepast door the limp man : 30-05-2007 om 19:53

  20. #20

    Standaard

    Goed, ik heb alles apart getest en ze tikken allebei. Hoewel de versterker wel minder tikt als de dvd. Nu is het gewoon de temperatuur en het uitzetten van het materiaal. De vraag is; Ben ik hier tevreden mee? Moet ik hier een kompleet nieuw set neer gaan zetten? Als ik m ter garantie opstuur ben ik m 3 weken kwijt.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Goed, ik heb alles apart getest en ze tikken allebei. Hoewel de versterker wel minder tikt als de dvd. Nu is het gewoon de temperatuur en het uitzetten van het materiaal. De vraag is; Ben ik hier tevreden mee? Moet ik hier een kompleet nieuw set neer gaan zetten? Als ik m ter garantie opstuur ben ik m 3 weken kwijt.
    Als je de set nog maar heel kort hebt zou ik gewoon een nieuwe vragen.

    Mocht dat niet lukken vraag je om tijdelijk spul van je dealer. Een beetje fatsoenlijke dealer wil daar wel in meedenken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Als je de set nog maar heel kort hebt zou ik gewoon een nieuwe vragen.

    Mocht dat niet lukken vraag je om tijdelijk spul van je dealer. Een beetje fatsoenlijke dealer wil daar wel in meedenken.
    Ik kan de set volgende week pas wegbrengen. De verkoper denkt ook dat het hitte de oorzaak is. Kan het op de een of andere manier toch aan de kabels liggen? Of iets anders? Misschien dat ik het probleem toch nog zo kan oplossen.
    Laatst aangepast door the limp man : 01-06-2007 om 07:29

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Ik kan de set volgende week pas wegbrengen. De verkoper denkt ook dat het hitte de oorzaak is. Kan het op de een of andere manier toch aan de kabels liggen? Of iets anders? Misschien dat ik het probleem toch nog zo kan oplossen.
    De apparaten tikken, dus er zit iets niet goed in de apparaten, dat kun je niet van buitenaf oplossen. Je zult dus of schiet moeten hebben aan de garantie en zelf gaan openschroeven en meten, of echt terug naar de winkel en vraag om tijdelijk vervangende apparatuur. Kabels gaan niets uitmaken in dit geval.

  24. #24

    Standaard

    Oke, de dvd speler tikt het meeste, dat klopt niet. De tikken zijn veel harder als die van de versterker.De versterker tikt alleen maar bij opwarmen en afkoelen.
    Laatst aangepast door the limp man : 01-06-2007 om 17:49

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door the limp man Bekijk bericht
    Oke, de dvd speler tikt het meeste, dat klopt niet. De tikken zijn veel harder als die van de versterker.De versterker tikt alleen maar bij opwarmen en afkoelen.
    Veel, met name in het loopwerk en ik denk dan ook dat het tikken voornamelijk in die richting gezocht moet worden.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •