De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Talking DVD's met THX en of DTS

    Goedeavond ik ben nieuw op het forum maar ik zal mijzelf even voorstellen,

    Ik ben maarten en ben 25 jaar,

    Ik heb een 7.1 THX gecertificeerd surround sound opstelling met een THX select 2 gecertificeerd Pioneer 7.1 versterker staan en ben er heeeeel blij het merk speaker dat ik heb is JAMO klinkt bruut lekker!!!

    Maar goed nu mijn vraag,

    Waar of op welke site's kan ik DVD's kopen die THX en of DTS bevatten en natuurlijk in regio 2 of in iedergeval met nl ondertitelt en engelse sprekende taal!

    wie o wie

    ik w8t met smart op jullie antwoord,

    gr maarten

  2. #2

    Standaard

    Ik zou eerst maar eens naar DVD's gaan kijken die gemaakt zijn voor zulke mooie geluidsapparaten:

    Lord of the rings trilogie, Gladiator, Star wars, enz. enz.

    maar films met DTS kan je gewoon in iedere (web)winkel kopen... zowieso hebben zeker de helft van alle DVD's wel DTS denk ik.
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  3. #3

    Standaard

    THX op een DVD is niet zaligmakend. Net zoals DTS.

    Neem Star Wars: weliswaar THX maar geen DTS. Klinkt geweldig.
    Neem Pulp Fiction op regio 2: DTS maar klinkt minder dan Harry Potter (geen DTS)

    ...en dan is er ook nog het vermeende probleem met de DTS track van LotR: FotR

  4. #4

    Standaard

    Dat is geen vermeend probleem, dat is een écht probleem...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Gladiator
    LOTR
    Kill Bill (Met name deel 1 voor de geluidseffecten)
    Saving Private Ryan
    The Matrix
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  6. #6

    Standaard

    Overal en nergens, gewoon op de hoes van de DVD kijken...

    Wat een onzinnig topic...

    En "THX gecertificeerd" is bullshit, want dat hangt van de plaatsing van de speakers af en de akoestiek in de ruimte of het daadwerkelijk THX is. En dat komen ze echt niet even in jouw kamertje controleren :')
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mick Schouten Bekijk bericht
    Ik zou eerst maar eens naar DVD's gaan kijken die gemaakt zijn voor zulke mooie geluidsapparaten:

    Lord of the rings trilogie, Gladiator, Star wars, enz. enz.

    maar films met DTS kan je gewoon in iedere (web)winkel kopen... zowieso hebben zeker de helft van alle DVD's wel DTS denk ik.
    THX zie je regelmatig terug op dvd's als je in een (normale) winkel shopt. Algemeen verkrijgbaar, maar is wel afhankelijk van de film. Voornamelijk inbegrepen bij de nieuwere actie- & spectakelfilms.

    Bij mijn weten heb ben ik nog nooit een film tegen gekomen op dvd die speciaal voor 7.1 installaties is gemasterd. Maar dat geeft niet aangezien je versterker voor een groot deel zelf het geluid aanpast aan de configuratie.

    Succes met dvd's shoppen
    Leave it on the doorstep and get the hell outta here...

  8. #8

    Standaard

    Ik heb nog nooit een dvd met een 7.1 geluidsspoor... En ik heb de indruk dat DTS geluid in Nederland ook vaak wordt overgeslagen.

  9. #9
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Hier is nog een hele lijst met DTS sporen:

    http://www.dvd.nl/reviews.php?search..._dts=Y&jaar=-1

  10. #10

    Standaard

    Overal en nergens, gewoon op de hoes van de DVD kijken...

    Wat een onzinnig topic...

    En "THX gecertificeerd" is bullshit, want dat hangt van de plaatsing van de speakers af en de akoestiek in de ruimte of het daadwerkelijk THX is. En dat komen ze echt niet even in jouw kamertje controleren :')

    wat een ongelooflijk zinnig antwoord op de vraag in mijn topic SLINDENAU!!!

    hier kan ik echt heel veel mee jij moet meer antwoorden geven in topic's SUPER!!

    voor alle andere bedankt voor de antwoorden deze hebben mij op weg geholpen dankje wel!

    gr maarten

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Btvmaarten Bekijk bericht
    Overal en nergens, gewoon op de hoes van de DVD kijken...

    Wat een onzinnig topic...

    En "THX gecertificeerd" is bullshit, want dat hangt van de plaatsing van de speakers af en de akoestiek in de ruimte of het daadwerkelijk THX is. En dat komen ze echt niet even in jouw kamertje controleren :')

    wat een ongelooflijk zinnig antwoord op de vraag in mijn topic SLINDENAU!!!

    hier kan ik echt heel veel mee jij moet meer antwoorden geven in topic's SUPER!!

    voor alle andere bedankt voor de antwoorden deze hebben mij op weg geholpen dankje wel!

    gr maarten
    Hij heeft wel gelijk net zoals TheThinWhiteDuke

    DTS is niet zaligmakend hoor het ligt er ook aan hoe het gemixt is e.d.

  12. #12

    Standaard

    Quoten moet ie ook nog even leren zo te zien .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  13. #13

    Standaard

    Tjonge jonge... THX is geen recording-formaat zoals DTS of Dolby Digital, had nou niemand deze enthousiaste nieuweling op kunnen wijzen?

    Wikipedia: The THX system is not a recording technology, and it does not specify a sound recording format; all sound formats, whether digital (Dolby Digital, SDDS) or analog (Dolby SR, Ultra-Stereo), can be "shown in THX." THX is mainly a quality assurance system.

    Oh en een erg fijne DVD met DTS-sound om je systeem te testen en je buren te jennen is "U-571": erg veel bas op het LFE-kanaal. Dus ik hoop dat je ook een goede subwoofer hebt (de film zelf is wat voorspelbaar en bovendien een complete verdraaiing van historische feiten).
    In the school of home cinema receivers, Denon is one of the star pupils. - Alex Stevens, What Video & TV, January 2002

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hbokh Bekijk bericht
    Tjonge jonge... THX is geen recording-formaat zoals DTS of Dolby Digital, had nou niemand deze enthousiaste nieuweling op kunnen wijzen?
    Tjonge jonge... je avatar mag niet (moet een foto van jezelf zijn), had nou niemand jou daar als enthousiaste nieuweling op kunnen wijzen?

    :razz::wink:

  15. #15

    Standaard

    THX is meen ik door George Lucas in het leven geroepen. THX gecertificeerde films of apparatuur voldoen hierbij dus aan een bepaalde kwaliteit. Of het nu echt zoveel uitmaakt mag de audiofiel beslissen

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Tjonge jonge... je avatar mag niet (moet een foto van jezelf zijn), had nou niemand jou daar als enthousiaste nieuweling op kunnen wijzen?

    :razz::wink:
    Off-topic: avatar verwijderd... en als ik in dit tempo doorga haal ik dit jaar ook nog wel de +5000 posts alhier, maar ik acht die kans ERG klein.
    In the school of home cinema receivers, Denon is one of the star pupils. - Alex Stevens, What Video & TV, January 2002

  17. #17

    Standaard

    DVD's met THX hebben een vlakkere frekwentieverloop. Het verschil in de niveaus tussen de frekwenties is daardoor kleiner waardoor het "schoner" en rustiger klinkt.

    Bij een DVD zonder THX hoor je de natuurlijke vervorming of zgn. dynamiek beter. Wanneer je veel naar DTS-tracks luistert zul je dit verschil merken. Dit komt door de lagere compressie die gebruikt wordt. Het verschil lijkt dan hetzelfde als tussen een DD 384 en een DD 448 track. Bij DTS hoor je het dynamiek dan wel beter als bij DD 384.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Dat is geen vermeend probleem, dat is een écht probleem...
    Wat was hier ook alweer mee?
    Turn around and feel the vibe.....

  19. #19

    Standaard

    Ik lees soms ook wel iets over het slechte DTS geluid op de EE´s van de LotR trilogie. Op deze site echter krijgt het geluid van deze set de volle waardering in de reviews. Ikzelf heb een beetje het ´papegaai´ gevoel bij die mensen die klagen over het geluid. Ik heb ook nog nergens een goede uitleg gezien over dit probleem.
    Is er iemand hier die er wat meer over kan vertellen? Ikzelf heb (nog) geen surroundsysteem, dus zelf kan ik niet oordelen...

  20. #20

    Standaard

    LOTR: FOTR probleem is volgens mij alleen dat het center-rearchannel vlaggetje niet aan staat in het audiosignaal. Deze moet je dus handmatig aanzetten op je versterker. Kan het verkeerd hebben hoor. Heb zelf geen versterker/speakerset opstelling die meer aan kan dan 5.1

    THX: Thomas Homlinson eXperiment: De audio engineer die tijdens het maken van StarWars gevraagd werd iets leuks te doen met het geluid van deze film. Als eindproduct is hieruit het hele THX verhaal totaan THX certificering gekomen. Voor een echte THX experience verwijs ik je naar de bioscoopzalen in Antwerpen of Brussel alwaar je de dichtstbijzijnde THX Certified zalen kan vinden. Ik geloof ondertussen ook een enkel zaaltje in Nederland maar België blinkt toch wel uit hierin. (kinepolis enzo)

    THX op THUIS is practisch gezien inderdaad grotendeels een FARCE! Het is gewoon een betaald logootje op je apparaat en soms wat extra soundfield programmering op de DSP chip. Het enige dat je mag hopen dat THX er daadwerkelijk op toeziet dat THX certified homeTheatre apparatuur ook daadwerkelijk een minimaal kwaliteitsniveau heeft (in tegenstelling tot bioscopen waar dit ZEKER wel voor geldt).

    THX certificering/logo op DVD garandeerd je in ieder geval dat de geluidstechnicus THX gecertificeerd is en dat de geluidsopname op THX gecertificeerde apparatuur is gemaakt. Afgespeeld op een juist ingestelde HT opstelling moet dit voor de meest optimale experience voor DIE film zorgen. Practisch gezien zou dit betekenen dat THX certified HT apparatuur eigenlijk ook afgesteld en geplaatst moet worden in een speciaal hiervoor ontworpen ruimte met behulp van een daarvoor gecertificeerd persoon. Reken maar dat de kosten daarvan ruimschoots boven die van je overigens prachtige set uitkomen (hoop wel dat je inderdaad de subwoofer erbij hebt!). Aangezien je je spulletjes zeer waarschijnlijk gewoon in de huiskamer hebt staan heb je dus gewoon een lekker bruute HT set maar dan ook niet meer dan dat!! (is niet bedoeld om af te kraken!)

    THX gecertificeerde DVD's hebben inderdaad niets met het al dan niet aan wezig zijn van een DTS spoor te maken. Spul voor de liefhebbers is o.a.: StarWars, Indiana Jones, THX-1138 (maar dan echt _alleen_ voor liefhebbers ) en nog vele anderen.

    Leuke DTS trackjes kun je zoal vinden op: LOTR, Haunted House (weet alleen niet of die ook in R2 is te vinden maar de R1 DTS versie is magistraal! Net als de oude R1 Apollo13 DTS disc maar die is redelijk schaars ondertussen), Saving Private Ryan, U571, Jean MIchel Jarre en Chine (waanzinnig audiofield voor muziek! je moet er wel van houden hoor... en anders neem je de Eagles :razz: )

    Verders zijn voor leuke audio (Dolby) ook nog wel aan te raden: Harry Potter, Ik hoop binnenkort "300" want die was in de bios helemaal super, recente Pink Floyd DVD heeft 640Kbit DD audiotrack (hoogst haalbare binnen DVD).

    Zo kan iedereen wel een top 5/3 bedenken hoor, dit is slechts wat er me zoal te binnenschiet.

    Cheers,
    Jurriaan

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Op deze site echter krijgt het geluid van deze set de volle waardering in de reviews. Ikzelf heb een beetje het ´papegaai´ gevoel bij die mensen die klagen over het geluid. Ik heb ook nog nergens een goede uitleg gezien over dit probleem.
    Is er iemand hier die er wat meer over kan vertellen? Ikzelf heb (nog) geen surroundsysteem, dus zelf kan ik niet oordelen...
    Bij LOTR zijn ze volgens mij het "midden-achter" kanaal vergeten. Deze wordt gemarkeerd door een vlag. Bij DD(-EX) is dit een "matrix"-kanaal* en kun je het geluid nog wel via de links- en de rechts-achter luidspreker horen. Bij DTS(-ES) is dit een "discreet"-kanaal* en heb je dus een "gat" in het geluidsbeeld.

    De meesten van ons hebben een audio-installatie die ook het onderste uit de kan (of software) kan halen. Dit is meestal in positieve zin. In negatieve zin betekent dit dat hierdoor ook de "slordigheden" dan ook boven water komen drijven.

    Eigenlijk zijn we allemaal 'papegaaien' die in een kooi zitten waarvan we af en toe het deurtje open (laten) maken.

    *="Matrix" betekent dat het niet-volledig-gescheiden is. De geluiden hiervan worden met de andere andere kanalen meegestuurd. Bij "discreet" is deze dan wel volledig-gescheiden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 07-06-2007 om 21:19
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •