Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 33 van 33 worden weergegeven.

Discussie: Inland Empire (r1)

  1. #26

    Standaard

    Eddy en de rest in de toekomst. Ik zweer je dat ik er Engelse subs op heb zitten voor de slechthorenden. Ik kwam daar per toeval achter. Enige wat ik nog kan zeggen is het volgende:

    Probeer de dvd via een PC, misschien dat dat helpt. En probeer anders het met de subs-knop vd afstandbediening. Lijkt me toch sterk dat ik het wel kan afspelen en de rest niet.

  2. #27
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Swanski Bekijk bericht
    Eddy en de rest in de toekomst. Ik zweer je dat ik er Engelse subs op heb zitten voor de slechthorenden. Ik kwam daar per toeval achter. Enige wat ik nog kan zeggen is het volgende:

    Probeer de dvd via een PC, misschien dat dat helpt. En probeer anders het met de subs-knop vd afstandbediening. Lijkt me toch sterk dat ik het wel kan afspelen en de rest niet.
    Ik geloof je echt wel hoor, maar er zijn kennelijk toch verschillende dvd's in de omloop van Inland Empire (R1). Met de subs-knop op de afstandsbediening had ik al geprobeerd, maar ook in de pc zijn er slechts 2 ondertitelingssporen te vinden. Ik heb de dvd ook even geanalyseerd met een ander programma op de pc en ook daar zijn maar twee subs (French) te vinden.

    Ik heb even gekeken bij DVD Profiler, maar van de vier R1-versie's die ik daar kan vinden komt geen enkele hoes over met die van mij. De barcode komt wel overeen met één ervan en is 858334001145. Ik ben nu toch wel nieuwsgierig. Oh ja, ik had mijn versie gekocht bij DVD Pacific.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  3. #28

    Standaard

    Zijn er dan niet twee verschillende regio 1 versies (VS en Canada)??

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Zijn er dan niet twee verschillende regio 1 versies (VS en Canada)??
    Dat zou best kunnen. Ik had de dvd overigens ook bij D.Pacific besteld.

  5. #30
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Er is nog een mogelijkheid waarom ik de subs niet kan zien en anderen wel. Na wat gesnuffel op het net las ik ergens dat andere mensen tegen hetzelfde aanliepen. De één kon de subs wel zien, de ander niet, maar daar werd gesproken over twee Franse subtitles en over een Engelse Closed Caption. Dat laatste wordt lang niet altijd herkend door dvd-spelers, maar meestal wel door televisie's. Dat wil zeggen, NTSC televisie's hebben deze optie vaak wel, de rest van de wereld vaak niet. Er zit ook verschil tussen subs en closed caption, de laatste heeft een donkere achtergrond en is dus meer dan alleen tekst.
    Voor meer info over subtitles en closed caption, zie dit artikel in wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Closed_captioning

    Op andere dvd's met slechts een closed caption als ondertiteling kon ik ze echter wel altijd zien, op deze niet. Het blijft een vreemde zaak...
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy Bekijk bericht
    Er is nog een mogelijkheid waarom ik de subs niet kan zien en anderen wel. Na wat gesnuffel op het net las ik ergens dat andere mensen tegen hetzelfde aanliepen. De één kon de subs wel zien, de ander niet, maar daar werd gesproken over twee Franse subtitles en over een Engelse Closed Caption. Dat laatste wordt lang niet altijd herkend door dvd-spelers, maar meestal wel door televisie's. Dat wil zeggen, NTSC televisie's hebben deze optie vaak wel, de rest van de wereld vaak niet. Er zit ook verschil tussen subs en closed caption, de laatste heeft een donkere achtergrond en is dus meer dan alleen tekst.
    Voor meer info over subtitles en closed caption, zie dit artikel in wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Closed_captioning

    Op andere dvd's met slechts een closed caption als ondertiteling kon ik ze echter wel altijd zien, op deze niet. Het blijft een vreemde zaak...
    Klinkt heel logisch allemaal. Dat closed caption een donkere achtergrond heeft, komt ook overeen bij de subs van Inland Empire.

    Ik ben dus blijbaar niet de enige die deze closed caption-spoor op de regio 1 heeft. Wel balen voor je.

  7. #32

    Standaard

    Ik heb de Britse 2-disc versie een paar dagen geleden besteld, maar nu lees ik hier dat veel mensen het vervelend vinden dat er geen subs op zitten. Is deze film dan zo slecht te verstaan?

  8. #33

    Standaard

    Ik had er totaal geen moeite mee om zonder subs te kijken.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •