Pagina 5 van 11 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 266 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier van der Drift Bekijk bericht
    Het feit dat ze telkens op hetzelfde tijdstip te zien zijn, pleit er juist wel voor dat het aardlichten zijn. Alles gaat in cycli en blijkbaar volgen deze lichten de cyclus van dag en nacht. Het viel me gisteravond op dat het rond 11 juist donker wordt. Dit zou een trigger kunnen zijn b.v.
    klein foutje, in de zomer worden de nachten steeds wat korter en later weer langer, daar deze lichten continue om precies 3-4 minuten voor 11 worden waargenomen, maakt het niet echt plausibel. Er zou dan sprake moeten zijn van meer fluctuatie in de tijden dat ze worden waargenomen. Elke week is het niet precies op hetzelfde tijstip donker! Toch wordt de laaste paar maanden(3) op dezelfde tijstippen deze fenomenen waargenomen.

    Wiskundig gezien, zou er meer sprijding in de tijden moeten zitten!

    Echter als een luchtballon op een vast tijdstip opstijgt................
    Laatst aangepast door hstadman : 10-06-2007 om 15:23

  2. #102

    Standaard

    Die luchtballonnen schieten niet met hoge snelheid weg. Het is belangrijk bij dit soort zaken alle aspecten in beschouwing te nemen en geen zaken weg te laten. Dat over het verschuiven van de tijd dat het donker wordt is natuurlijk waar. Ik beweer ook niet dat het daaraan gelieerd is. Feit is dat de natuur in cycli werkt en het niet zo vreemd is dat de lichten telkens op. Het zou handig zijn als iemand de moeite zou nemen de lichten, waar ze verschijnen, wanneer ze verschijnen, etc. heel precies in kaart zou brengen. Dan is er wellicht iets meer te zeggen hierover. Voorlopig komen de meesten niet verder dan dat ze oranje ballen hebben gezien boven Hoogkerk. Daar kan niemand wat mee.

  3. #103

    Standaard

    Lol.
    Het is ook ongelovelijk hoeveel moeite mensen doen om de meest logische verklaring te ontkrachten of te negeren.
    Over een periode van zeg 1 mei tot 10 mei is het verschil tussen zonsondergangen 14 minuten. De lichtsterkte is echter sterk afhankelijk van de atmosfeer, o.a. wolken, luchtvochtigheid en luchtdruk beinvloeden de invalshoek en de sterkte van het licht. Als je puur wiskundig te werk gaat kun je al deze factoren niet negeren, anders ben je raar bezig. Niet dat zonsondergang de bepalende factor is. Lichtsterkte, temperatuur, luchtdruk, seismische activiteit en nog veel meer factoren zouden een rol kunnen spelen.

    datum, opgang, ondergang, duur, schemertijden.
    01 05 2007 06:18 21:03 38. 05:40 21:40
    02 05 2007 06:16 21:05 38. 05:38 21:42
    03 05 2007 06:14 21:06 38. 05:36 21:44
    04 05 2007 06:12 21:08 38. 05:34 21:46
    05 05 2007 06:10 21:09 38. 05:32 21:48
    06 05 2007 06:09 21:11 39. 05:30 21:49
    07 05 2007 06:07 21:12 39. 05:28 21:51
    08 05 2007 06:05 21:14 39. 05:26 21:53
    09 05 2007 06:04 21:15 39. 05:25 21:55
    10 05 2007 06:02 21:17 39. 05:23 21:56

    Jullie nemen nu aan dat een luchtballon ongezien de lucht in gaat, met allerlei factoren als windsnelheid en windrichting tot op de minuut nauwkeurig berekent dat hij om klokslag 10:57 op die preciese plek is en z'n lichtshow die om daar te komen constant bezig is plots gezien kan worden door een hysterische massa ? Gebruiken jullie al lang drugs ?

    Laat eerst iemand daar maar eens met een stopwatch en horloge gaan zitten timen wat wanneer gebeurd voordat er van een "ongeveer" 10:57 ineens een nauwkeurig feit wordt gemaakt.
    Laatst aangepast door mercapto : 10-06-2007 om 16:43
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  4. #104

    Standaard

    "Het is ook ongelovelijk hoeveel moeite mensen doen om de meest logische verklaring te ontkrachten of te negeren"

    Is niet moeilijk, christenen doen dit al jaren
    Ik vind het echt ongelovelijk dat mensen hier serieus op in gaan

  5. #105

    Standaard

    Tja, je probeert dom volk wat bij te brengen, de ergernis slaat toe en je draait door, ik moest er maar mee stoppen voordat ik ga schelden
    Tja, Christenen zijn ongeloveloos
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  6. #106

    Standaard

    Maar wat is dan de meest logische verklaring, als we het scheermes van Ockham hanteren? Een grap, I presume?
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  7. #107

    Standaard

    Aardlichten in combinatie met massahysterie.
    Mensen willen graag in UFO's geloven en nemen zonder uitleg allerlei rare theorien voor waarheid.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  8. #108

    Standaard

    Maar de term 'aardlichten' is voor mij volkomen abracadabra, UFO's zijn dan iets bekender. Massahysterie is een gevolg van het gebeuren.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  9. #109

  10. #110

    Standaard

    Dank u.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Lol.
    Het is ook ongelovelijk hoeveel moeite mensen doen om de meest logische verklaring te ontkrachten of te negeren.
    Over een periode van zeg 1 mei tot 10 mei is het verschil tussen zonsondergangen 14 minuten. De lichtsterkte is echter sterk afhankelijk van de atmosfeer, o.a. wolken, luchtvochtigheid en luchtdruk beinvloeden de invalshoek en de sterkte van het licht. Als je puur wiskundig te werk gaat kun je al deze factoren niet negeren, anders ben je raar bezig. Niet dat zonsondergang de bepalende factor is. Lichtsterkte, temperatuur, luchtdruk, seismische activiteit en nog veel meer factoren zouden een rol kunnen spelen.

    datum, opgang, ondergang, duur, schemertijden.
    01 05 2007 06:18 21:03 38. 05:40 21:40
    02 05 2007 06:16 21:05 38. 05:38 21:42
    03 05 2007 06:14 21:06 38. 05:36 21:44
    04 05 2007 06:12 21:08 38. 05:34 21:46
    05 05 2007 06:10 21:09 38. 05:32 21:48
    06 05 2007 06:09 21:11 39. 05:30 21:49
    07 05 2007 06:07 21:12 39. 05:28 21:51
    08 05 2007 06:05 21:14 39. 05:26 21:53
    09 05 2007 06:04 21:15 39. 05:25 21:55
    10 05 2007 06:02 21:17 39. 05:23 21:56

    Jullie nemen nu aan dat een luchtballon ongezien de lucht in gaat, met allerlei factoren als windsnelheid en windrichting tot op de minuut nauwkeurig berekent dat hij om klokslag 10:57 op die preciese plek is en z'n lichtshow die om daar te komen constant bezig is plots gezien kan worden door een hysterische massa ? Gebruiken jullie al lang drugs ?

    Laat eerst iemand daar maar eens met een stopwatch en horloge gaan zitten timen wat wanneer gebeurd voordat er van een "ongeveer" 10:57 ineens een nauwkeurig feit wordt gemaakt.
    Net zolang als jouw ongeveer. Gaan we samen naar de afkick kliniek. Je houdt er even geen rekening mee dat de verschijningen nooit op dezelfde plek zijn waargenomen. Een romijnse kaars afschieten vanuit een luctballon geeft hetzelfde effect. Wat wel vaker is waargenomen zijn vuurballen die rondvliegen maar die volgens mij nog nooit zo hoog geconstateerd.

    Als ik naar die video kijk op youtube, zie ik precies die drie ronde oplichtende rondjes zolas op die ufo ballon zitten. kijk nog maar eens goed...een donker midden een oranje gloed met 3 stippen die nog wat veller zijn.

    Statische electriciteit heb ik ook nog niet voorbij horen komen. dit is vaak belangrijk voor onweer e.d. mischien ontstaan daar hoog vuurballen door de hitte en vochtigheids gehalte.

    Mensen willen er een logische verklaring aan geven omdat 99.99 procent ook gewoon logisch verklaard kan worden!
    Laatst aangepast door hstadman : 10-06-2007 om 19:04

  12. #112

    Standaard

    Waarom zou ik daar rekening mee moeten houden ?
    De grond is een poreus iets, wind, water en druk zorgen voor een constante verandering van de dichtheid en dus de doorlatendheid. Zolang de frictie in de verschillende aardlagen maar genoeg statische en chemische reactie veroorzaakt zal deze zich naar de oppervlakte begeven. Zie het maar als bliksem, nooit op dezelfde plek, maar wanneer het hevig tekeer gaat in een gebied zal het zich bliven ontladen zolang de juiste ingredienten aanwezig zijn.

    Edit :

    Ah, een Edit, goed zo

    De video op youtube is dan de stomste ballonvaarder ooit.
    1. Ballonvaren na zonsondergang is verboden.
    2. Door zo lang je gas aan te zetten trek je de aandacht, en dat wil je juist niet na zonsondergang.
    3. Gas kan op, en wanneer je zo lang de gaskraan open zet zit je zomaar 100 meter hoger, op de video blijft hij op dezelfde hoogte, of zo goed als.

    Qua statische electriciteit heb je gelijk, bliksem, aardlichten en St. Elmo vuur zijnn allemaal afhankelijk van statische electriciteit.
    Laatst aangepast door mercapto : 10-06-2007 om 19:20
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Waarom zou ik daar rekening mee moeten houden ?
    De grond is een poreus iets, wind, water en druk zorgen voor een constante verandering van de dichtheid en dus de doorlatendheid. Zolang de frictie in de verschillende aardlagen maar genoeg statische en chemische reactie veroorzaakt zal deze zich naar de oppervlakte begeven. Zie het maar als bliksem, nooit op dezelfde plek, maar wanneer het hevig tekeer gaat in een gebied zal het zich bliven ontladen zolang de juiste ingredienten aanwezig zijn.

    Edit :

    Ah, een Edit, goed zo

    De video op youtube is dan de stomste ballonvaarder ooit.
    1. Ballonvaren na zonsondergang is verboden.
    2. Door zo lang je gas aan te zetten trek je de aandacht, en dat wil je juist niet na zonsondergang.
    3. Gas kan op, en wanneer je zo lang de gaskraan open zet zit je zomaar 100 meter hoger, op de video blijft hij op dezelfde hoogte, of zo goed als.

    Qua statische electriciteit heb je gelijk, bliksem, aardlichten en St. Elmo vuur zijnn allemaal afhankelijk van statische electriciteit.
    hier is de screenshot:


    Probleem van statische elektriciteit en vuurbollen is dat ze vrij laag worden waargenomen, nooit zo hoog en dat ze vrij kort worden waargenomen. Ook dat een ontlading niet op dezelfde plek plaats kan vinden. het opladen kan nooit zo snel. Dus een rondje om een vliegtuig heen draaien is voor zo'n fenomeen schier onmogelijk. Een bliksem ontlaadt zich ook nooit 2 keer op dezelfde plek.
    Het is dus ook van belang om de tijdsduur van het contact op te nemen.

    Het is trouwens onmogelijk om s' avonds in het donker aan te geven hoe groot een object is dat in de lucht is en of het zich verplaatst en en met wat voor een snelheid het zich beweegt.
    ik heb geloof ik een keer een vuurbal gezien op een videoopname op de discovery channel dacht ik. Er zijn er slechts heel weinig van en ik kan mij niet herinneren dat die vuurbal een zwarte kern had. Ook bevond het zich veel lager.

    het vreemde is dat eind deze week de luchtvochtigheid erg hoog is/was en de temperatuur ook erg hoog, een goede combinatie voor onweer/vuurballen. Toch is er niets waargenomen! een paar dagen lang, ondanks de broeierige hitte.
    Laatst aangepast door hstadman : 10-06-2007 om 19:46

  14. #114

    Standaard

    De meest logische theorie? Buitenaardse wezens natuurlijk... De theorie die alle kanten van het verhaal overkoepeld en verklaart. Waar hebben jullie het nou nog over?

  15. #115

    Standaard

    Ach ja, wie was er ook alweer extreem enthousiast ?
    Zoals ik al zei, zo gauw er iets te leren valt haken ze af.
    Sensatiezoekers!!!!
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  16. #116

    Standaard

    Tsja, aangezien er nog al veel mensen lijken te zijn die een heleboel weten over UFO's, hoewel overtuigend beeldmateriaal vreemd genoeg een beetje afwezig blijft, denk ik dat 'aardse' antwoorden het onderspit zullen moeten delven.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  17. #117

    Standaard

    http://www.youtube.com/watch?v=s6NWA...elated&search=
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Ach ja, wie was er ook alweer extreem enthousiast ?
    Zoals ik al zei, zo gauw er iets te leren valt haken ze af.
    Sensatiezoekers!!!!
    Ach ja, het hoort ook een beetje bij de mens hè... Nieuwsgierig zijn en naar dingen zoeken die buiten je kennis liggen. Het is een van de redenen dat we zijn waar we zijn. En je doet nu net alsof je het 'alien'-verhaal ontkracht hebt met die aardlichten van je, maar die zijn net zo vaag als aliens natuurlijk :razz: Ik weet niet wat het is, dus ik verwacht ook niks. Gewoon 'n beetje aankijken tegen het hele gebeuren en geen conclusie trekken is ook mogelijk :wink:

  18. #118

    Standaard

    Ik wil best in detail treden over mn aardlichten, ik weet nu al dat niemand het wil lezen. Zoek jij maar iemand die mij dezelfde details kan vertellen over de "alien" kant van het verhaal. (respectabele mensen, geen gasten in aluminiumfolie pakken en piramides op hun hoofd )
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Ik wil best in detail treden over mn aardlichten, ik weet nu al dat niemand het wil lezen. Zoek jij maar iemand die mij dezelfde details kan vertellen over de "alien" kant van het verhaal. (respectabele mensen, geen gasten in aluminiumfolie pakken en piramides op hun hoofd )
    Het kan zijn dat het hier om 2 fenomenen gaat. Eerste is de ballonvaarder in zijn ufo ballon en aardlichten/vuurballen. De screenshot die ik uit die video heb genomen lijkt wel erg veel op die ufo ballon, gefilmd op (grote) hoogte s 'avonds. Het splitsen of wegschieten van deeltjes van die bollen lijkt inderdaad sterk op de verhalen over vuurballen/aardlichten.

    Het vreemde is wel dat nu die foto's van de ufo ballon zijn gepubliceerd, er geen waarnemingen meer worden gemeld. Het weer is nu ideaal voor vuurballen/aardlichten.
    Laatst aangepast door hstadman : 10-06-2007 om 22:46

  20. #120

    Standaard

    Ik weet niet waar jij woont maar in het midden van het land is het nogal onstuimig de laatste paar dagen.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101 Bekijk bericht
    Ik weet niet waar jij woont maar in het midden van het land is het nogal onstuimig de laatste paar dagen.
    waar het erg broeierig, droog en warm is.:wink: ideaal onweer/vuurballen/aardlichten weer dus en toch is er niets meer waargenomen!

  22. #122

    Standaard

    Het is hier weer flink aan het onweren inderdaad.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Het is hier weer flink aan het onweren inderdaad.
    hier nog niets, maar zal wel eens weer van komen; een flinke onweersbui. Er mag van mij wel wat regen vallen.

  24. #124

    Standaard

    Aardlichten, om op jongens, waar hebben we het over?

    Laten we even de feiten op een rij zetten:
    iets onidentificeerbaars wordt door meerdere mensen gesignaleerd en gefilmd/gefotografeerd.
    Iets wat vliegt en niet identificeerbaar is, is per definitie een UFO, of je dat nu wilt of niet.
    Een luchtballon met een ongebruikelijke vorm die snachts vliegt verklaart een hoop.

    Aardlichten zijn gewoon zaklampen van aardmannetjes en omdat die onder de grond leven en dus veel licht nodig hebben zijn die zaklampen nogal sterk. Iedereen weet dat aardmannetjes soms 'snachst stiekem boven de grond komen, waarbij ze wel een svergeten hun ultra sterke zaklamp uit te doen, dat verklaard die snel bewegende lichten.

    Daarnaast ben ik zelf al meerdere malen in contact geweest met buitenaardse wezens en die willen juist niet gezien worden. Hun schepen zijn van een lichtafbuigend materiaal gemaakt zodat zij onzichtbaar blijven voor de mens, maar ze zweven de hele dag tussen ons door. Ken je die koude rillingen of tochten die ineens optrekken waarvan men meestal zegt dat het geesten zijn? Nu weet je wat dat zijn.

    Kortom, dit was niets buitenaards, alhoewle sommige jonge buitenaardse wezen speels wel eens hun lichtafbuigend materiaal uitzetten, maar daarvoor worden zij vaak streng gestraft door hun ouders, dus die paar aliensightings die er zijn, zijn wel echt.

    Verder ga ik me hier niet meer mee bemoeien, ik heb belangrijkere dingen te doen, zoals het maken van bergen van aardappelpuree en ik moet mijn minifabriek in de schuur nog nakijken, want het puntenvouw apparaat vouwde verkeerde punten in de aluminium hoedjes en dat gaat ten koste van de ontvangst.

  25. #125

    Standaard

    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

Pagina 5 van 11 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •