Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 64 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke tv van deze drie?



    Welke zou dan de beste keus zijn om later HD films en tv op te kijken en ook nog in HD op te gamen met de Xbox 360?

    Ik vind het zeer moeilijk o te bepalen, hoewel de Philips met Ambilight toch wel een + puntje heeft zo.
    Laatst aangepast door Wiellem : 06-06-2007 om 10:57

  2. #2

    Standaard

    Geen resultaten gevonden als ik op je linkje druk....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Zo plaatje staat er nu, het kan toch nooit kloppen dat het contrast van die eerste duurdere Samsung zo hoog is in vergelijking met de andere?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wiellem Bekijk bericht
    Zo plaatje staat er nu, het kan toch nooit kloppen dat het contrast van die eerste duurdere Samsung zo hoog is in vergelijking met de andere?
    Nooit je keuze louter op specs baseren en al helemaal niet contrast. Elke fabrikant heeft wel zelf zijn methode om die te meten. Die 15000:1 is overigens gegarandeerd dynamisch contrast. Dat wil zeggen dat ze het verschil meten tussen een helemaal wit en een helemaal zwart scherm wat ze kunstmatig groter krijgen door de backlight aan te passen. Contrastwaarden zijn slechts nuttig als ze meten hoe het verschil tussen zwart en wit in 1 en hetzelfde beeld is (bvb schaakbordpatroon).
    Overigens slagen veel winkels/sites er niet in om de juiste waarden van de fabrikant over te nemen, dus da's nog een reden waarom je veel van die specs met een korrel zout moet nemen.

  5. #5

    Standaard

    zoals Avalan ook eigenlijk al zegt, het is zaak dat je gewoon schermpjes gaat bekijken in de winkel... dan pas zal je tot de conclussie komen wat 't beste scherm is dat bij jouw wensen past
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  6. #6

    Standaard

    Oke, bedankt.

    Ik neem gewoon de 360 mee naar de winkel en ga daar op elk van deze schermen kijken hoe het eruitziet, ik neem aan dat de mensen in de winkel dit wel goed vinden.

    Die programmas die de winkel erop laat draaien zijn meestal zon baggerekwaliteit dat je het niet goed kan vergelijken,

  7. #7

    Standaard

    Vraagje:

    wat is je kijkafstand
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Vraagje:

    wat is je kijkafstand
    Toch wel zon 2 a 3 meter, ik denk 3,5
    Laatst aangepast door Wiellem : 09-06-2007 om 15:12

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wiellem Bekijk bericht
    Toch wel zon 2 a 3 meter, ik denk 3,5
    Dan moet het antwoord, op de vraag welke van de 3 , geen van 3 zijn.

    Voor een afstand van rond de 3 meter zit je pas goed met een 55inch scherm om volop van Full HD te kunnen genieten. De Philips valt vanwege het schermformaat eigenlijk al direct af. In het formaat scherm dat je voor ogen hebt met de door jouw genoemde kijkafstand zal een HD Ready ook voldoen.

    Wil je Full HD, en dat dan ook werkelijk kunnen beleven,dan zou ik eens gaan kijken voor een wat groter scherm
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dan moet het antwoord, op de vraag welke van de 3 , geen van 3 zijn.

    Voor een afstand van rond de 3 meter zit je pas goed met een 55inch scherm om volop van Full HD te kunnen genieten. De Philips valt vanwege het schermformaat eigenlijk al direct af. In het formaat scherm dat je voor ogen hebt met de door jouw genoemde kijkafstand zal een HD Ready ook voldoen.

    Wil je Full HD, en dat dan ook werkelijk kunnen beleven,dan zou ik eens gaan kijken voor een wat groter scherm
    Ik houd deze opmerking in mijn achterhoofd bij het volgende bezoek aan de BCC en dat soort winkels.

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wiellem Bekijk bericht
    Ik houd deze opmerking in mijn achterhoofd bij het volgende bezoek aan de BCC en dat soort winkels.
    Onthoud dan ook dat een scherm thuis groter lijkt dan in de winkel, van de drie door jouw gekozen modellen zou ik de Philips nemen maar dat komt omdat ik het Philips beeld mooier dan dat van Samsung vind. (al kost ie vandaag de dag 400 euro minder als wat jij laat zien)
    Gaat het je puur om fullHD dan is het een ander verhaal.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan van den D. Bekijk bericht
    Onthoud dan ook dat een scherm thuis groter lijkt dan in de winkel, van de drie door jouw gekozen modellen zou ik de Philips nemen maar dat komt omdat ik het Philips beeld mooier dan dat van Samsung vind. (al kost ie vandaag de dag 400 euro minder als wat jij laat zien)
    Gaat het je puur om fullHD dan is het een ander verhaal.
    Hoezo een ander verhaal bij full hd? is de Philips dan niet meer het mooiste?

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Jawel nog steeds de Philips maar ik meen dat als je full hd wilt je dan op 42 inch uitkomt bij Philips als ik het goed heb en dus een andere prijs.

    ps. die 400 minder geld overigens voor de 32 inch uitvoering, mijn foutje.
    Laatst aangepast door Johan van den D. : 15-06-2007 om 15:50

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan van den D. Bekijk bericht
    Jawel nog steeds de Philips maar ik meen dat als je full hd wilt je dan op 42 inch uitkomt bij Philips als ik het goed heb en dus een andere prijs.

    ps. die 400 minder geld overigens voor de 32 inch uitvoering, mijn foutje.
    De Philips is toch full hd?

    staat er alleen niet omdat er al ambilight staat, maar resolutie is wel voor full hd.

  15. #15
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wiellem Bekijk bericht
    De Philips is toch full hd?

    staat er alleen niet omdat er al ambilight staat, maar resolutie is wel voor full hd.
    Je heb gelijk, ook hiermee was ik in de war met het 32 inch model (zelfde fout als de prijs), komt wellicht omdat ikzelf het 32 inch model heb.

    Maar dan is de keuze alleen maar gemakkelijk, de Philips.

  16. #16

    Standaard

    Dan heb ik nog een vraag, er is een stuk duurdere philips die uit dezelfde serie komt maar 1 ambilight licht meer heeft en nog wat van die extra dingen. Maar ook een responsetijd van maar 3 ms heeft ipv de bovenstaande philips met 6 ms, is dit een groot verschil?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wiellem Bekijk bericht
    Dan heb ik nog een vraag, er is een stuk duurdere philips die uit dezelfde serie komt maar 1 ambilight licht meer heeft en nog wat van die extra dingen. Maar ook een responsetijd van maar 3 ms heeft ipv de bovenstaande philips met 6 ms, is dit een groot verschil?
    Ambilight zou ik me echt niet door laten sturen (als de nieuwigheid eraf is ....), echter die responsetijd is natuurlijk wel 'n riant verschil (2x zo snel) al is dit laatste eigenlijk alleen echt van toepassing als je hierop veel gaat gamen (minder artefacten). 6ms is genoeg voor Film.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Ambilight zou ik me echt niet door laten sturen (als de nieuwigheid eraf is ....), echter die responsetijd is natuurlijk wel 'n riant verschil (2x zo snel) al is dit laatste eigenlijk alleen echt van toepassing als je hierop veel gaat gamen (minder artefacten). 6ms is genoeg voor Film.
    Die tv is dan wel weer veel duurder

    6 ms zal toch wel genoeg zijn voor gaming? Iemand ervaringen?

    EDIT Samsungs hebben slechtere responsetijd dus ik dnek dat het d ePhilips gaat worden, ergens moet een grens getrokken worden he
    Laatst aangepast door Wiellem : 16-06-2007 om 11:36

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wiellem Bekijk bericht
    Die tv is dan wel weer veel duurder

    6 ms zal toch wel genoeg zijn voor gaming? Iemand ervaringen?

    EDIT Samsungs hebben slechtere responsetijd dus ik dnek dat het d ePhilips gaat worden, ergens moet een grens getrokken worden he
    Die 6ms zegt net zoveel als die contrastwaarden. De Philips TV's die ik heb gezien waren allemaal ongelovelijk duur en brachten kwa kwaliteit alleen teleurstelling. Beeld zit wil met artifects en de kleuren vind ik (maar dat is persoonlijk) niet mooi.

    De Samsungs zijn beide mooie schermen. Je zou ook eens kunnen kijken naar de Sony 40W2000. Volgens vele de beste LCD die je kunt kopen (samen met de X2000 maar die is behoorlijk duurder en bied weinig voordelen). Deze is ook full-HD en zit kwa prijs tussen de beide Samsungs in.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  20. #20
    erikson11
    Guest

    Standaard

    Hallo,
    Ik ben helemaal nieuw hier, welliswaar als poster maar niet als lezer. Ik lees het forum zeer regelmatig en met plezier.
    Ik zag deze discussie staan en ik wilde ook daarbij een steentje bijdragen. Ook ik orienteer mij op een nieuwe TV.
    De 3 genoemde modellen zijn herkenbaar, al heb ik niets met Philips. Ik twijfel zelf tussen LCD of Plasma. Ik vind de Samsung vaak net te. Teveel kleur en te onecht. Ik heb laatst naar Philips gekeken en op demobeelden ziet het er strak uit maar met livebeelden?
    Ik zelf heb 2 andere suggesties:
    De Sharp 42 LC XD1E en Panasonic TH 42PY700 (plasma)
    Beiden kosten ronde € 2000,- Zijn allen Ful HD, daar zou ik zelf wel voor gaan. Ik heb alleen de Sharp gezien en ik was daarvan wel onder de indruk. De Pana is nog nieuw en niet overal te zien. Voor de prijzen is Internet overigens wel erg fijn. De genoemde prijzen in de openingspost zijn ondertussen alweer lager.
    Ik zag voor de Sharp een mooie aanbieding: De TV (42 LC XD1E) met PS3 voor 2199,-

  21. #21

    Standaard

    En al helemaal niet blindstaren op zgn. bundel-aanbiedingen
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Zou vooraleerst gewoon je ogen eens de kost gaan geven in een paar winkels.
    Zo heb ik ook de keuze gemaakt, gewoon diversen winkels aflopen en kijken.
    Voor mij sprong op deze manier steeds de Philips modellen eruit waarmee ik niet wil zeggen dat dat de beste schermen zijn maar wel naar mijn smaak.

  23. #23

    Standaard

    Voor dat geld heb je een supermooie Full HD plasma van Panasonic (Panasonic TH-42PZ700E Viera)!

    http://www.progress.nl/shop/detail.a...4-8CAEF9D8D827}

    Of de Sony KDL-40W2000?! Lcd tv die erg goed uit de testen komt!

    En anders kan je deze site ook nog eens raadplegen. Die hebben kritische reviews op lcd/plasma tv's!
    http://www.hdtvtest.co.uk/
    Laatst aangepast door bsmpower : 25-06-2007 om 18:19

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bsmpower Bekijk bericht
    Voor dat geld heb je een supermooie Full HD plasma van Panasonic (Panasonic TH-42PZ700E Viera)!

    http://www.progress.nl/shop/detail.asp?bron=productenlijst&Product_rg={02015B5 6-4B2B-4577-840C-DBD15B2DA8D1}&sorteer=merk&zoekterm=&zoektype=&Pro dGrp={51A07301-3A21-43D2-9164-8CAEF9D8D827}

    Of de Sony KDL-40W2000?! Lcd tv die erg goed uit de testen komt!

    En anders kan je deze site ook nog eens raadplegen. Die hebben kritische reviews op lcd/plasma tv's!
    http://www.hdtvtest.co.uk/
    Plasma wil ik niet ivm het gamen dat erop gedaan gaat worden.

    En Meestal kijken we hier thuis films in het donker en gamen we ook in het donker dus Ambilight lijkt me geweldig , waardoor je al verplicht bent een Philips te kopen.

  25. #25

    Standaard

    Heb je dan wel een volledig witte muur om hem aan op te hangen? Anders valt ambilight behoorlijk weg. Ziet er leuk uit in de winkel maar z'n plastic muur met TV verlichting erachter heb je thuis natuurlijk niet :wink: .
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •