Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 162 worden weergegeven.

Discussie: Verbetering voeding

  1. #1

    Standaard Verbetering voeding

    Graag zou ik de voeding van mijn HT-set wat willen verbeteren. Op dit moment zit alles aangesloten met de standaard kabels op een goedkope stekkerdoos aan een ongeaard stopcontact. Hier zijn best wat verbeteringen te behalen dacht ik zo.

    Ik wil zowieso een Rittal stekkerblok aanschaffen. Deze sluit ik het liefst aan op een geaard stopcontact in de meterkast (= een minder belastte groep), en daar heb ik zo'n 6 of 11 m kabel voor nodig, afhankelijk van de route. Hiervoor dacht ik aan Lapp Olflex 110 cy, 3x1,5 kabel.
    Wat betreft de stekkers ben ik er nog niet helemaal over uit. Degene die ik vind zijn nogal prijzig (Furutech, Wattgate), en ik vraag me af of dit niet wat overkill is. Zijn er nog andere, goedkopere merken? Of is dit verkeerd bezuinigen?

  2. #2

    Standaard

    Ook andere stekkers zijn wel aardig, ook wat minder duur, kijk eens op dienadel voor wat alternatieven.

    http://www.dienadel.de/lshop,showrub...25983,,,,0.htm

    Furutech en Wattgate is natuurlijk wel erg netjes
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #3

    Standaard

    Het grote euvel met stroomvoorziening is dat het in elke situatie anders is en ook sterk afhankelijk van eventuele andere aangesloten groepen/apparatuur.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Het grote euvel met stroomvoorziening is dat het in elke situatie anders is en ook sterk afhankelijk van eventuele andere aangesloten groepen/apparatuur.
    Het grootste euvel is de toevoer van je stroom. In grote steden is dit vaak wat minder, zeker als je in flats enz. zit. Daar heb je meer kans op goede resultaten dan iemand die al redelijk schone stroom krijgt toegeleverd.

    Een simpele test kan uitkomst bieden. ga eens s' avonds laat naar je set luisteren, zeg om een uur of 2-3 s 'nachts, als iedereen naar bed is. Als je een verschil hoort, iets meer details, rustiger stereobeeld, dan is de kans erg groot dan een filter veel goeds kan doen. hoor je niet of nauwelijks verschil, zou ik eens een paar leuke powerkabels kopen maar niet erg veel geld in filtering stoppen. Bij mij doen high end kabels en filtering wel veel goed, overigens.

    Het G&W filter is voor het geld inderdaad een van de betere oplossingen op dit moment.

  5. #5

    Standaard

    De stroomvoorziening thuis is wel prima, ik heb nergens last van bij het aanslaan van de koelkast o.i.d.
    Ik ben niet van plan veel geld uit te geven aan de voeding van mijn set, maar een beetje fatsoenlijke aansluitingen lijkt me wel prettig. De lapp-kabel voor €2,50 per meter (conrad.nl) lijkt me dan ook een aardige optie, maar ik was niet van plan hier stekkers van €20,-/€30,- aan te hangen.
    Het filteren is niet mijn enige doel.Als de filtering wat extra's brengt is dat prima, zo niet dan heb ik in ieder geval een degelijke aansluiting.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot Bekijk bericht
    De stroomvoorziening thuis is wel prima, ik heb nergens last van bij het aanslaan van de koelkast o.i.d.
    Ik ben niet van plan veel geld uit te geven aan de voeding van mijn set, maar een beetje fatsoenlijke aansluitingen lijkt me wel prettig. De lapp-kabel voor €2,50 per meter (conrad.nl) lijkt me dan ook een aardige optie, maar ik was niet van plan hier stekkers van €20,-/€30,- aan te hangen.
    Het filteren is niet mijn enige doel.Als de filtering wat extra's brengt is dat prima, zo niet dan heb ik in ieder geval een degelijke aansluiting.
    That's the spirit

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot Bekijk bericht
    De stroomvoorziening thuis is wel prima, ik heb nergens last van bij het aanslaan van de koelkast o.i.d.
    Ik ben niet van plan veel geld uit te geven aan de voeding van mijn set, maar een beetje fatsoenlijke aansluitingen lijkt me wel prettig. De lapp-kabel voor €2,50 per meter (conrad.nl) lijkt me dan ook een aardige optie, maar ik was niet van plan hier stekkers van €20,-/€30,- aan te hangen.
    Het filteren is niet mijn enige doel.Als de filtering wat extra's brengt is dat prima, zo niet dan heb ik in ieder geval een degelijke aansluiting.
    Het filter voegt in de meeste gevallen wel wat toe. Met name de controle of de basweergave wordt beter! Dit is hetgeen ik veel hoorde na de powerbuy. Ook het stereobeeld wordt wat groter, breder en stabieler. Hoeveel er veranderd hangt af van de kwaliteit van je apparatuur(voedingsgedeelte), gebruikte kabels en de stroom. het gaat ook niet om het aanslaan van een koelkast maar de verontreininging in de stroom die je juist niet opmerkt. Elk apparaat dat wordt aangesloten verontreinigd het net en je eigen electrische circuits. De G&W filter is een high pass filter die lichtjes het gebiedt vanaf 1 khz t/m 20khz filterd. Het gebiedt waar de meeste hoorbare verontreiniging voorkomt. Dit filter heeft dus geen last van het afknijpen van de reserves van de versterkers daar hij niet zelf schone stroom genereert(en dus snelle pulsen wel gewoon door kan geven), zoals de dure powerplants dat doen. Hij doet net voldoende om een mooie geluidsverbetering te bewerkstelligen en doet te weining om versterkers e.d. veel in de weg te leggen.

    Voor de lapp heb je ook geen furutechs met rhodium nodig. Koop een normale stekker die is verguld.

    Alles bijelkaar, kan het een leuke, hoorbare verandering teweeg brengen.

    Ik heb tenminste nog geen negatieve reacties ontvangen na de powerbuy.

    Met name je tv en dvd apparatuur zal een flinke verbetering ondergaan!

    Maar is 1.5 niet wat te dun voor powerkabel? Meestal wordt er 2-2.5 of 4mm gebruikt. Tussen een 1.5 of 2-2.5 zit niet veel verschil maar een 4 mm zal de klank wat warmer maken.(Dit heb ik experimenteel ondervonden). Sommige high end versterkers vreten stroom en hebben dus ook nog dikkere kabels nodig, die zijn dus nog dikker. Tot wel 20 ampere.
    Laatst aangepast door hstadman : 12-06-2007 om 14:33

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Een simpele test kan uitkomst bieden. ga eens s' avonds laat naar je set luisteren, zeg om een uur of 2-3 s 'nachts, als iedereen naar bed is. Als je een verschil hoort, iets meer details, rustiger stereobeeld, dan is de kans erg groot dan een filter veel goeds kan doen. hoor je niet of nauwelijks verschil, zou ik eens een paar leuke powerkabels kopen maar niet erg veel geld in filtering stoppen.
    Harry, persoonlijk denk ik dat 9 van de 10 mensen verschil ervaart waarneer hij/zij luistert naar zijn set in de late avonduren. Zeker wanneer het buiten donker is heb je minder factoren die je afleiden van je luisterervaring. Hierdoor ben je wellicht meer geconcentreerd en ervaar je hierdoor het geluid als "beter".

    Hiermee wil ik overigens niet jouw mening omtrent filters en powerkabels om zeep helpen
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Harry, persoonlijk denk ik dat 9 van de 10 mensen verschil ervaart waarneer hij/zij luistert naar zijn set in de late avonduren. Zeker wanneer het buiten donker is heb je minder factoren die je afleiden van je luisterervaring. Hierdoor ben je wellicht meer geconcentreerd en ervaar je hierdoor het geluid als "beter".

    Hiermee wil ik overigens niet jouw mening omtrent filters en powerkabels om zeep helpen
    Neen,
    ik hoorde altijd duidelijke verschillen tussen de setup als ik overdag of s'avonds laat ging spelen. Aan de hand van die ervaring een filter aangeschaft en het is er een stuk beter door geworden, daar ik alles meteen goed heb aangepakt met high end materialen. Dit verschil is vele malen groter dan het effect van een liedje in compleet donker te gaan beluisteren. je bent dan meer aan het focussen maar je set wordt er echt niet beter van.

    het effect van overdag of s'avonds laat is een beetje als een kleine filter, omdat er dan niet zoveel stroom wordt getrokken van het net, klinkt alles net wat stabieler. Hoor je dat verschil niet, heb je opzich al een aardig schone stroomtoevoer. Zie je vaak je lampen helderer worden en weer afnemen, zelfde geval, filter nodig, sterk verontreinigd net!

    met name je basscontrole wordt er echt niet beter van als je je ogen open of dicht houdt.

    Door het filter wel, stukken beter zelfs.

    Ik ben toen erg veel aan het experimenteren geweest omtrent filtering en powerkabels en de eindconclusie is dat het zeker voordelen heeft!
    Laatst aangepast door hstadman : 12-06-2007 om 14:46

  10. #10

    Standaard

    Dat een filter zinvol is geloof ik direct. Maar ik ervaar zelf in ieder geval verschil wanneer ik 's avonds luister. Als ik overdag luister, moet ik m'n set harder zetten om dezelfde details te horen als wanneer ik 's avonds luister bij een lager volume. De klank is verder hetzelfde. Ik denk dat dit echt te maken heeft met minder afleidingsfactoren.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Dat een filter zinvol is geloof ik direct. Maar ik ervaar zelf in ieder geval verschil wanneer ik 's avonds luister. Als ik overdag luister, moet ik m'n set harder zetten om dezelfde details te horen als wanneer ik 's avonds luister bij een lager volume. De klank is verder hetzelfde. Ik denk dat dit echt te maken heeft met minder afleidingsfactoren.
    Kan ik kort over zijn, neen. Athans, niet in mijn specifiek geval daar ik wel slechte aanvoer had van stroom, flikkerende lampen e.d.

    Ik ken het effect wat jij beschrijft ook wel en kan dus het verband wel leggen tussen de verschillen.

    S' avonds klonk mijn set gewoon beter, meer gecontroleerd omdat er minder vervuiling is als iedereen slaapt, dat heeft niets te maken met wel of niet beter kunnen concentreren. Als je met alle lampen aan luistert valt het verschil nog op! Geen psycho effect dus. Nu ik filtering heb is mijn theorie dus bewaarheid want het is zelfs nog een stuk beter geworden. Via hoofdtelefoon heb je al veel minder afleidingsfactoren en hoor je nog sneller kleine verschillen!
    Laatst aangepast door hstadman : 12-06-2007 om 15:09

  12. #12

    Standaard

    Ben heel benieuwd wat voor invloed zo'n powerfilter zal hebben in mijn geval. Misschien bij een toekomstige powerbuy eens overwegen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  13. #13

    Standaard

    Een filter heeft het meeste effect als je naast je HT meerdere aansluitingen op dezelfde groep hebt zitten of als je bijvoorbeeld veel last hebt van storingen in je stroom circuit (flat's, oude huizen). Als je dat niet hebt, zal een filter op het geluid weinig effect hebben, maar wat ik erg vaak terug zie komen is dat met name het beeld wat beter wordt.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Een filter heeft het meeste effect als je naast je HT meerdere aansluitingen op dezelfde groep hebt zitten of als je bijvoorbeeld veel last hebt van storingen in je stroom circuit (flat's, oude huizen). Als je dat niet hebt, zal een filter op het geluid weinig effect hebben, maar wat ik erg vaak terug zie komen is dat met name het beeld wat beter wordt.

    WAT beter ligt aan je set zelf. Er zijn versterkers die zelf filteren en derhalve is het effect van nog een powerfilter miniem of helemaal niets. Voor versterkers die niet in de voeding filteren kan het effect enorm zijn. Aan alle kanten wordt het stereobeeld groter, dieper en hoger...en met name het laag krijgt een veel betere controle...dus geen boemerige bas maar een strakke beter gedefinieerde bas. Hierdoor wordt het complete geluidsbeeld ook beter in balans.

    Nogmaals, het effect van filtering ligt dus aan je stroomtoevoer, versterker e.d. Ik kan wel aardig stellig beweren dat een filter altijd werkt bij cdspelers-dvdspelers en tv's. Die hebben in het algemeen gewoon erg slechte voedingen!

    Ik kan NIET globaal zeggen dat door IEDEREEN dezelfde effecten waargenomen zullen worden.

    In het geval van edgar kan ik mij voorstellen dat de jungson iets minder effect ervaart door het filter, het zal wel iets beter worden maar de versterker ligt al op een hoger niveau! Betere componenten dus, in dit geval en ook een betere voeding.

    Je moet mijn beeld van de tv en dvdspelers eens zien. Superstrak zonder een spoortje ruis! (heb wel erg goede kabels e.d.) Ook het geluid van surround is meer holografisch geworden.

    Daar het G&W filter toch een van de goedkoopste is(en naar zeggen(mensen die de G&W hebben vergeleken met duurdere filters) zeker meekan tot filters van 800 euro), is het redelijk veilig om eens eentje uit te proberen.
    Laatst aangepast door hstadman : 12-06-2007 om 15:58

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Je moet mijn beeld van de tv en dvdspelers eens zien. Superstrak zonder een spoortje ruis! (heb wel erg goede kabels e.d.) Ook het geluid van surround is meer holografisch geworden.
    Wow, je bent weer op dreef! een oplossing voor mpeg2 artifacten en zowaar holografisch geluid...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Wow, je bent weer op dreef! een oplossing voor mpeg2 artifacten en zowaar holografisch geluid...
    Zeker weten, het is dan ook geen hd-dvd.

    Wie heeft het hier over mpeg2 artifacten? Geen dingen zien die er niet zijn albert. Holografisch=meer diepte, hoogte en breedte van het geluid, sommige mensen noemen dat holografisch anderen weer 3d.......HD-dvd maakt gebruik van vc-1.
    Ik weet dat het erg warm is.........

    Maareh, heb jij zo'n filter albert? Dacht het niet he....toch weer meepraten.
    Laatst aangepast door hstadman : 12-06-2007 om 16:26

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Wow, je bent weer op dreef! een oplossing voor mpeg2 artifacten en zowaar holografisch geluid...
    Simpelste oplossing hiervoor; verruil je dvd speler voor een blu-ray of hd-dvdspeler, dan heb je slechts vc-1 artefacts. Gebruik wel een hdmi 1.3 gespecificeerde kabel anders krijg je alsnog artefacts door je slechte kabel, die slechts tot 5 gbits is gecertificeerd.

    Maar dat hoef ik zo'n expert als jij bent allang niet meer te vertellen.
    Laatst aangepast door hstadman : 12-06-2007 om 16:30

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Wow, je bent weer op dreef! een oplossing voor mpeg2 artifacten en zowaar holografisch geluid...
    Kom eerst eens kijken naar mijn beeld. gaan we een biertje drinken(of een whiskey, echte mannen drinken whiskey) en fijn babbelen. Mischien ben je toch niet de enige die een erg goed beeld heeft!
    Laatst aangepast door hstadman : 12-06-2007 om 16:36

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Kom eerst eens kijken naar mijn beeld. gaan we een biertje drinken(of een whiskey, echte mannen drinken whiskey) en fijn babbelen. Mischien ben je toch niet de enige die een erg goed beeld heeft!
    Laten we verder praten als je zonnesteek over is.....

    Is dit de hdmi 1.3 full hd man?? goed beeld bij je dvd??? Wat is er gebeurt Harry
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #20

    Standaard

    Zo wordt hier even een topic gekaapt

    De G&W leek me wat duur, maar na wat zoeken valt dat eigenlijk wel mee. Zit er nu veel verschil tussen de G&W en de Rittal? Nadeel van de G&W is een beetje dat ik de brede unit minder makkelijk kwijt kan.

    Waarom is een doorsnede van 2,5 of zelfs 4 mm2 nodig? Nadeel is natuurlijk de dikkere kabels die minder makkelijk manouvreren.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot Bekijk bericht
    Zo wordt hier even een topic gekaapt

    De G&W leek me wat duur, maar na wat zoeken valt dat eigenlijk wel mee. Zit er nu veel verschil tussen de G&W en de Rittal? Nadeel van de G&W is een beetje dat ik de brede unit minder makkelijk kwijt kan.

    Waarom is een doorsnede van 2,5 of zelfs 4 mm2 nodig? Nadeel is natuurlijk de dikkere kabels die minder makkelijk manouvreren.
    Laat je niet gek maken. Het zijn allemaal manieren, ideeen, hoe je het geluid positief zou kunnen beinvloeden. Een ding is zeker, je kunt er veel geld in kwijt voor een minimaal verschil. Het enige wat je kunt bereiken is wat meer lucht en stabiliteit in het geluidsbeeld en constantere geluidskwaliteit met kleinere pieken en dalen waarbij je set dit ook nog eens moet kunnen weergeven. Als je basis matig is zal het nooit top worden, is de basis top kan het wat lekkerder worden maar het zal nooit van flop naar top gaan hoeveel je ook investeerd. Gewoon je budget afstellen op de totale prijs van je ht set. Ca. 15% als max is mooi.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Laat je niet gek maken. Het zijn allemaal manieren, ideeen, hoe je het geluid positief zou kunnen beinvloeden. Een ding is zeker, je kunt er veel geld in kwijt voor een minimaal verschil. Het enige wat je kunt bereiken is wat meer lucht en stabiliteit in het geluidsbeeld en constantere geluidskwaliteit met kleinere pieken en dalen waarbij je set dit ook nog eens moet kunnen weergeven. Als je basis matig is zal het nooit top worden, is de basis top kan het wat lekkerder worden maar het zal nooit van flop naar top gaan hoeveel je ook investeerd. Gewoon je budget afstellen op de totale prijs van je ht set. Ca. 15% als max is mooi.
    Het is ook niets meer dan een tweak. Wat wel een feit is dat bij de een meer resultaat is te behalen dan een ander.:wink: Bij een hoogwaardiger set hoor je de verschillen wat gemakkelijker dan een standaard Set. 100 euro voor de G&W is echt niet overdreven, dan denk ik eerder aan die mensen die 800 euro voor passieve filters uitgeven of mensen die 2500 euro uitgeven aan stroomregenerators, filters die dus zelf schone stroom fabriceren en vaak de dynamiek van zware versterkers afknijpen.:wink:


    Dus, als ik het goed begrijp Albert, gaat je set nooit top worden?!
    Laatst aangepast door hstadman : 12-06-2007 om 21:18

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot Bekijk bericht
    Zo wordt hier even een topic gekaapt

    De G&W leek me wat duur, maar na wat zoeken valt dat eigenlijk wel mee. Zit er nu veel verschil tussen de G&W en de Rittal? Nadeel van de G&W is een beetje dat ik de brede unit minder makkelijk kwijt kan.

    Waarom is een doorsnede van 2,5 of zelfs 4 mm2 nodig? Nadeel is natuurlijk de dikkere kabels die minder makkelijk manouvreren.
    de kabel moet het aantal ampere's aankunnen wat door de kabel gaat. Standaard is 2mm en 4 mm voor versterkers die soms wel 2000 watt vreten en 20 ampere trekken. Voor jouw is dus 2mm voldoende. Wil je het geluid wat tweaken, zou je 4mm kunnen nemen omdat het geluid dan iets warmer wordt.

    Die dikte van de kabels bestaat natuurlijk niet voor de lol!

    Ik heb toevallig zelf ook een rittal en dus die G&W en ja, de G&W doet veel meer.Het rittal blok is GEEN filter maar een simpel stekkerblok met redelijke kabel. relatief gezien krijg je meer waar voor je geld van G&W dan van rittal. In de rittal worden de contacten verbonden met strips, wat alleen al een grote NO NO is!

    Ik heb na de powerbuy voor het G&W filters weinig slechte berichten gehoord, ze gingen er allemaal geluidsmatig er op de een of andere manier wel op vooruit. Het beeld van tv en dvd gingen met sprongen vooruit. Ik heb ze ook niet massaal hier op dvd.nl te koop zien staan, dus het valt allemaal nog erg mee, ondanks Albert zijn verhaal.
    Laatst aangepast door hstadman : 12-06-2007 om 21:29

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Laten we verder praten als je zonnesteek over is.....

    Is dit de hdmi 1.3 full hd man?? goed beeld bij je dvd??? Wat is er gebeurt Harry
    Zit je nu te zeiken om het zeiken of heb je nog wat interessants te vertellen, Albert.

    Als je echt zit te zeiken, knijp dan even af en doe je broek maar weer omhoog!

    Dat biertje houd je nog van mij tegoed.(of whiskey).
    Laatst aangepast door hstadman : 12-06-2007 om 21:21

  25. #25

    Standaard

    voor meer info over filtering etc linkje
    Het is wel engelstalig en ook wat reclameachtig, maar als je daar doorheen kijkt(leest) kun je nog wat opsteken, vooral van het FAQ gedeelte.

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •