Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 162 worden weergegeven.

Discussie: Verbetering voeding

  1. #51
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Dat een filter zinvol is geloof ik direct. Maar ik ervaar zelf in ieder geval verschil wanneer ik 's avonds luister. Als ik overdag luister, moet ik m'n set harder zetten om dezelfde details te horen als wanneer ik 's avonds luister bij een lager volume. De klank is verder hetzelfde. Ik denk dat dit echt te maken heeft met minder afleidingsfactoren.
    Bij mij is dit ook duidelijk het geval, in de nachten en late avonden klinkt mijn set veel beter als overdags en in mijn geval is dat terug te brengen naar het feit dat er minder omgevinslawaai is.
    Ik woon langs één van de drukste doorgaande wegen in Dordrecht met het nodig verkeerslawaai de gehele dag door.
    Later op de avond is dit minder (meestal teminste) en met het afnemen van het verkeer gaat mijn set beter klinken.

    Dit is los van het verschil tussen kabels en filters gezien dan omdat de set immers hetzelfde blijft.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan van den D. Bekijk bericht
    Bij mij is dit ook duidelijk het geval, in de nachten en late avonden klinkt mijn set veel beter als overdags en in mijn geval is dat terug te brengen naar het feit dat er minder omgevinslawaai is.
    Ik woon langs één van de drukste doorgaande wegen in Dordrecht met het nodig verkeerslawaai de gehele dag door.
    Later op de avond is dit minder (meestal teminste) en met het afnemen van het verkeer gaat mijn set beter klinken.

    Dit is los van het verschil tussen kabels en filters gezien dan omdat de set immers hetzelfde blijft.
    Ik luister via hoofdtelefoon en heb derhalve geen last van bijgeluiden.

    Maar mijn probleem is nu opgelost en het was inderdaad de slechte stroomtoevoer. Ik hoor nu geen verschillen meer tussen het luisteren over dag en s 'avonds laat, wanneer het lichtnet minder gebruikt en vervuild wordt.

    Mischien in de toekomst nog eens een keer een echte regenererende powerplant maar ook daar moet je voorzichtig mee zijn.
    Laatst aangepast door hstadman : 13-06-2007 om 16:18

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Mischien in de toekomst nog eens een keer een echte regenererende powerplant maar ook daar moet je voorzichtig mee zijn.
    Je moet er idd geen water ingooien ofzo :razz:

  4. #54
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht

    Mischien in de toekomst nog eens een keer een echte regenererende powerplant maar ook daar moet je voorzichtig mee zijn.
    Een een kostbare zaak....:wink:

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan van den D. Bekijk bericht
    Een een kostbare zaak....:wink:
    Een beetje vent doet aan kernfusie ...
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  6. #56
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Een beetje vent doet aan kernfusie ...
    Hmm...........zit wat in.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan van den D. Bekijk bericht
    Een een kostbare zaak....:wink:
    Yup, zo'n 2000-2500 euro. Voordat ik daar aan begin wil ik eerst alles van de set op en top hebben.:wink:

    Ik denk wel dat ze wat beter zijn dan de G&W maar hoeveel beter. Ik denk niet 25 x beter. in die zin, is het G& W filter een koopje.

    heb je zelf al filters geprobeert Johan? Je zou er toch een paar uitproberen, althans dat was een tijdje geleden de bedoeling.
    Laatst aangepast door hstadman : 13-06-2007 om 19:15

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Een beetje vent doet aan kernfusie ...
    Wat je hier wilt hebben is stabiele, schone stroom. kernfusie is op dit moment nog instabiel. Niet echt goed voor je fase in je set.
    Alhoewel, voor de prijs kun je haast zelf een (mini) kerncentrale bouwen. Ik denk trowuens dat bij kernfusie je voedingen in een keer doorgebrand zijn.
    Laatst aangepast door hstadman : 13-06-2007 om 19:17

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Je moet er idd geen water ingooien ofzo :razz:
    Of over zitten zeiken, it could be quite shocking.

  10. #60
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht

    heb je zelf al filters geprobeert Johan? Je zou er toch een paar uitproberen, althans dat was een tijdje geleden de bedoeling.
    Klopt, dat was inderdaad de bedoeling met nog wat andere dingen maar het proberen/upgraden ligt momenteel geheel stil door andere zaken.
    Hier komt bij dat ik best tevreden bent met het huidige resultaat dat er ook nog geen behoefde danwel noodzaak is om verder te proberen en te upgraden.
    Op dat gebied ligt het dus momenteel geheel stil en geniet ik van de set zoals ie nu is, op termijn zal het proberen wel weer gaan beginnen uiteraard en zoals iedere liefhebber weet komt van proberen vanzelf het upgraden :razz:

    Maar het ligt dus al enige tijd stil (geniet nog wel dagelijks van de set hoor):razz:

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan van den D. Bekijk bericht
    Klopt, dat was inderdaad de bedoeling met nog wat andere dingen maar het proberen/upgraden ligt momenteel geheel stil door andere zaken.
    Hier komt bij dat ik best tevreden bent met het huidige resultaat dat er ook nog geen behoefde danwel noodzaak is om verder te proberen en te upgraden.
    Op dat gebied ligt het dus momenteel geheel stil en geniet ik van de set zoals ie nu is, op termijn zal het proberen wel weer gaan beginnen uiteraard en zoals iedere liefhebber weet komt van proberen vanzelf het upgraden :razz:

    Maar het ligt dus al enige tijd stil (geniet nog wel dagelijks van de set hoor):razz:
    Als je tevreden bent is het geen moeten hoor.

  12. #62
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Als je tevreden bent is het geen moeten hoor.
    Klopt maar je weet nooit wat er nog meer uit te halen is...........

  13. #63

    Standaard

    Dat van die strips in de Rittal verbaast me wel een beetje. Ik hoorde toch een hoop goede geluiden over de stekkerdoos, maar dit valt allemaal wel mee dus.

    Dat aanleggen van de sterbedrading, is daar nog veel werk / materiaal voor nodig? Ik kan me voorstellen dat je de strips moet vervangen, en natuurlijk wat extra bedrading moet aanbrengen. Is er de mogeljikheid om hier alsnog een filter in te bouwen (nee, ben inderdaad niet vies van een beetje klussen/prutsen).

    Het is nog even afwachten wat ik ga doen, bij gebrek aan andere ideeen heb ik de de Rittal maar voor mijn verjaardag gevraagd...

    Die site van audioconnexxion is ook wel een aardige, thanx

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot Bekijk bericht
    Dat van die strips in de Rittal verbaast me wel een beetje. Ik hoorde toch een hoop goede geluiden over de stekkerdoos, maar dit valt allemaal wel mee dus.

    Dat aanleggen van de sterbedrading, is daar nog veel werk / materiaal voor nodig? Ik kan me voorstellen dat je de strips moet vervangen, en natuurlijk wat extra bedrading moet aanbrengen. Is er de mogeljikheid om hier alsnog een filter in te bouwen (nee, ben inderdaad niet vies van een beetje klussen/prutsen).

    Het is nog even afwachten wat ik ga doen, bij gebrek aan andere ideeen heb ik de de Rittal maar voor mijn verjaardag gevraagd...

    Die site van audioconnexxion is ook wel een aardige, thanx
    Op die site staan ook hele mooie stekkerblokken waar al sterbedrading in zit....:wink:

    Niet veel duurder, helemaal af en met een goede kabel en stekker.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #65

    Standaard

    Die had ik ook gezien, maar als ik toch een rittal stekkerblok krijg is het misschien nog handiger om hem te modificeren. Een andere kabel moet er zoweiso aan omdat ik een aardige lengte nodig heb...

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot Bekijk bericht
    Die had ik ook gezien, maar als ik toch een rittal stekkerblok krijg is het misschien nog handiger om hem te modificeren. Een andere kabel moet er zoweiso aan omdat ik een aardige lengte nodig heb...
    Hoezo handiger, bij de blokken van audioconnexion is de sterbedrading al aanwezig en aangezien die man alles zelf maakt kun je hem daar bestellen met een andere lengte kabel en met de stekker die je wil. Hoeveel makkelijk kan het worden.

    Oh, en ik vind persoonlijk het Rittalblok niet zo heel veel voor het geld maar dat was wellicht al duidelijk.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #67

    Standaard

    Handig in de zin van makkelijk is het misschien niet, maar het kan wel iets slimmer uitvallen.
    De kabel moet bij mij nog door een leiding, dus een stekker eraan is niet handig. Daarbij betaal ik daar meer voor de Lapp-kabel.
    Als ik de Rittal terug moet sturen of 2de-hands moet verkopen en een nieuwe bij audioconnexion bestellen + verzendkosten betalen, kan het weleens goedkoper zijn om zelf wat aanpassingen te doen.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Hoezo handiger, bij de blokken van audioconnexion is de sterbedrading al aanwezig en aangezien die man alles zelf maakt kun je hem daar bestellen met een andere lengte kabel en met de stekker die je wil. Hoeveel makkelijk kan het worden.

    Oh, en ik vind persoonlijk het Rittalblok niet zo heel veel voor het geld maar dat was wellicht al duidelijk.....
    Ik ben het met je eens over het rittal blok, valt inwendig zwaar tegen. Het enige wat het meeheeft is het aluminium uiterlijk, voor de rest, snel vergeten.

    neen, het rittalblok is zo small en klein, dat je verder alles wel kunt vergeten.

    Ik zou persoonlijk geen Rittalblok meer nemen. Je hebt hier en daar al wat goede adviezen gekregen.
    Laatst aangepast door hstadman : 14-06-2007 om 10:58

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot Bekijk bericht
    Handig in de zin van makkelijk is het misschien niet, maar het kan wel iets slimmer uitvallen.
    De kabel moet bij mij nog door een leiding, dus een stekker eraan is niet handig. Daarbij betaal ik daar meer voor de Lapp-kabel.
    Als ik de Rittal terug moet sturen of 2de-hands moet verkopen en een nieuwe bij audioconnexion bestellen + verzendkosten betalen, kan het weleens goedkoper zijn om zelf wat aanpassingen te doen.
    Dat is in het Rittal blok NIET mogelijk, je kunt intern weinig uithalen. Ik heb niet voor niets zelf een nieuwe high end powerplant in elkaar gezet! Je kunt eventueel wel zelf een langere kabel aan het blok zetten maar een ster constructie of wat dan ook is uitgelsoten. Het is erg krap en weinig ruimte voor kabels!

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik heb niet voor niets zelf een nieuwe high end powerplant in elkaar gezet!
    Ik wist het!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Ik wist het!
    Kijkt naar de foto........ IK wist het! Kijk je naar de ufo's boven groningen.

    je bent vast zo eentje die meent te weten dat alle kabels gelijk zijn, dat alle cdspelers gelijk zijn en dat alle versterkers hetzelfde klinken.
    Laatst aangepast door hstadman : 14-06-2007 om 11:09

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Nu wel, zonet wist je het nog niet, wijsneus.

    ja, is beter dan een normaal stekkerblok. Furutech rhodium contactdozen en high end bekabeling. Niet dat je dat op jouw set ooit zou horen.
    Jij weet helemaal niet wat voor 'n sets de andere leden hebben, dus waar heb je het over met je zelfgebouwde power plant
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  23. #73

    Standaard

    even zwaar offtopic, maar Harry, je spreekt jezelf tegen in dit topic:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hstadman
    Gisteren, 16:16
    Die rittal is echt niets speciaals en haalt zelfs de kwaliteit van de lapp naar beneden. De contacten zijn onderling verbonden met zeer slecht geleidende en goedkope strips!!! Als je dat doet, kun je de interne bekabeling ook in ster aansluiten, zodat de onderlinge contacten niet bevuilt kunnen raken.

    Mocht je het zelf niet kunnen, stuur het spul op en ik kan het voor je klaarmaken.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hstadman
    Vandaag, 11:35
    Ik ben het met je eens over het rittal blok, valt inwendig zwaar tegen. Het enige wat het meeheeft is het aluminium uiterlijk, voor de rest, snel vergeten.

    neen, het rittalblok is zo small en klein, dat je verder alles wel kunt vergeten.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hstadman
    Vandaag, 11:57
    Dat is in het Rittal blok NIET mogelijk, je kunt intern weinig uithalen.
    Tot zover het Rittalblok.

    Dan viel me deze op:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hstadman
    12-06-2007, 15:43
    S' avonds klonk mijn set gewoon beter, meer gecontroleerd omdat er minder vervuiling is als iedereen slaapt, dat heeft niets te maken met wel of niet beter kunnen concentreren. Als je met alle lampen aan luistert valt het verschil nog op! Geen psycho effect dus. Nu ik filtering heb is mijn theorie dus bewaarheid want het is zelfs nog een stuk beter geworden. Via hoofdtelefoon heb je al veel minder afleidingsfactoren en hoor je nog sneller kleine verschillen!
    en nu lees ik ineens dat je naast de filters dus ook een powerplant in huis hebt:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hstadman
    Ik heb niet voor niets zelf een nieuwe high end powerplant in elkaar gezet!
    Maakt mij voor de rest niets uit, maar het viel mij gewoon op.

  24. #74

    Standaard

    Hmm ja, vreemd een plant produceert toch altijd dingen? Maak jij je eigen stroom nu,nee toch?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Jij weet helemaal niet wat voor 'n sets de andere leden hebben, dus waar heb je het over met je zelfgebouwde power plant
    Goh, datzelfde zij ik eerder al tegen je maatje albert. na-aper. Ik weet meer over jullie sets dan jullie over die van mij, de meesten hebben alles online staan. 8)
    Laatst aangepast door hstadman : 14-06-2007 om 13:44

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •