De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard [Vraagje]Laptop van DVI naar HDMI, no go?

    Ik wist niet precies waar ik deze vraag moest stellen en antwoorden kon ik in bestaande threads zo snel niet vinden. Daarom doen we het maar op deze manier.

    Sinds deze week hebben mijn ouders een HDTV gekocht (JVC LT37A80ZU). Leuk enzo, alles werkt prima. Maar ik wil nog van mijn TV-series genieten in groot formaat vanaf mijn laptop. Aangezien onze TV nog twee vrije HDMI-poorten overhad en mijn laptop een DVI uitgang heeft op de videokaart (ATI X700 Mobility) heb ik een DVI naar HDMI kabel gekocht. Ik heb alles aangesloten maar de laptop kan de TV maar niet vinden. Hij vindt gewoon geen tweede beeldscherm. Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Ik ben een leek dus gelieve het een beetje simpel uit te leggen .

    Gegevens:
    TV: JVC LT37A80ZU
    Laptop: Fujitsu Siemens Amilo M 1439G
    Videokaart: ATi X700 Mobility (laatste drivers van de ATi site, versie 7.5)
    Kabel: Bandridge High Definition HDMI to DVI Digital Video Cable van drie meter (HDMI to DVI, zou toch geen probleem zijn denk ik?)
    Geluid: gewone tulpkabel (wit, rood; links, rechts etc.) via de Ext3 ingang (Component/Composiet)

    Bij voorbaat dank.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pokalapoketl Bekijk bericht
    Kabel: Bandridge High Definition HDMI to DVI Digital Video Cable van drie meter (HDMI to DVI, zou toch geen probleem zijn denk ik?)
    Bij voorbaat dank.
    Uit bovenstaande maak ik op dat een hdmi to DVI gekocht hebt terwijl je een DVI to hdmi nodig had.

    Ik denk dat daar het probleem zit, volgens mij kun je zo'n kabel niet zomaar omdraaien. Wellicht dat iemand ervaring heeft met zo'n kabel, die heb ik persoonlijk niet. Echter zullen ze niet voor niet dvi to hdmi EN hdmi to dvi kabels maken als de richting waarin je zo'n kabel gebruikt toch niet uitmaakt.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Haha, ik dacht daar dus ook aan. Iemand anders zei echter dat het weer geen probleem zou moeten zijn en dat de naam er niet toe doet. Ik zal hem wel terugbrengen en vragen of er verschil tussen zit.

  4. #4

    Standaard

    Even omruilen dan maar hè. [nieuwsgierig] staan er pijltjes op de stekkers/kabel? [/nieuwsgierig]
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #5

    Standaard

    Op de kabels zelf heb ik niks kunnen vinden maar dit staat er op de verpakking:



    Maar goed, hij gaat zometeen terug. Even navragen en anders geld terug.

  6. #6

    Standaard

    Deze kabels kunnen heen en terug, je tv moet ook op HDMI staan wil je pc deze zien. Her installeer anders even de nieuwste ATI Catalyst
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  7. #7

    Standaard

    Ik heb de kabel inmiddels teruggebracht en mijn geld teruggekregen. De TV stond op het HDMI-kanaal en de laatste drivers waren geïnstalleerd. Waar het aan lag/ligt zullen we misschien nooit weten.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •