De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies welke home cinema set of losse componenten?

    Hallo,

    Ik heb een buget voor tussen de 800,- en 1000,- euro hiervoor wil ik een dvd speler een reciver en 4 speakers met een krachtig helder geluid! welke zullen jullie mijn adviezeren voor dit buget, ik weet het tis niet veel, maar wil toch een lekker geluidje hebben! graag een linkje naar kieskeurig.nl van welke dvd speler reciver en de speakers jullie mijn aanraden, tis de bedoeling dat ik via mij lcd de philips 37PF9731D/10 hier op ga aansluiten en wil muziek en radio ermee luisteren, wil gewoon een lekkere heldere krachtige sound als dit mogelijk is voor dit buget

    thanks

  2. #2

    Standaard

    het merk Denon en teufel zegt me helemaal niks,hoe klinken die speakers? zat zelf meer aan pioneer te denken ofzo.........................

  3. #3

    Standaard

    Dat is een mooi Setje Rob. @ Steven079, misschien eerst eens handig als je je een beetje gaat orienteren op de ,markt. Pioneer is lang niet slecht op HT gebied, maar ook dan moet je flink in de buidel tasten.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  4. #4

    Standaard

    Doet mij een beetje hier aan denken: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=45387

    Probeer anders eens rond te neuzen op dit forum.. Volgens mij is er genoeg te vinden!! Helemaal over het "allesineensetoflossecomponentengebeuren".

    Bovendien: Als jij al aan Pioneer zat te denken... Gewoon doen!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #5

    Standaard

    Voorat je uberhaupt tot een aanschaf overgaat zou ik als ik jou was eerst eens even in een aantal audio winkels gaan rondkijken en vooral luisteren zodat je een beetje idee hebt wat je wilt en wat er te koop is.
    Nu is het een beetje zo:
    Jij: ik wil graag een auto kopen voor een x bedrag, maar welke?
    Wij: voor dat bedrag kun je kopen: toyota, volkswagen, skoda
    jij: die merken ken ik niet, ik wilde eigenlijk meer een opel ofzo.

    Niet lullig bedoeld hoor, maar als je iest wilt gaan aanschaffen lijkt het me erg verstandig om eerst eens te kijken wat er zoal te koop is. Ook al is je budget voor een HT setup volgens jou niet veel, het blijft een hoop geld en dat wil je natuurlijk wel zo goed mogelijk spenderen. En we hebben hier al mensen met een minder budget aan hele leuke sets geholpen, maar die hebben ook zelf moeten luisteren, zoeken, kijken.
    Laatst aangepast door Edgar Smit : 12-06-2007 om 10:26

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    .
    scherp, even ge-edit :razz:

  7. #7

    Standaard Wireless-ready???

    Hallo

    ik heb een home cinema set op het oog. Nadeel is alleen dat de speakers niet draadloos zijn nou zag bij de specificatie wel"wireless-ready"
    Geen idee wat het precies inhoudt

    wie weet wat dit betekent en wat je hiervoor eventueel voor kan aanschaffen?

    alvast bedankt

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ashley Bekijk bericht
    Hallo

    ik heb een home cinema set op het oog. Nadeel is alleen dat de speakers niet draadloos zijn nou zag bij de specificatie wel"wireless-ready"
    Geen idee wat het precies inhoudt

    wie weet wat dit betekent en wat je hiervoor eventueel voor kan aanschaffen?

    alvast bedankt
    Dubbel posten wordt niet op prijs gesteld.....
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Hier een aantal foto's van mijn home-cinema collectie:




    Laatst aangepast door freeman2705 : 11-04-2010 om 22:21

  10. #10

    Standaard

    @steven075:
    Voor 800-1000 kun je best een leuke set kopen, al moet je daarvoor wel voor jezelf een keuze maken of je compleet 5.1 wilt beginnen of met een basis. Een basis kan bvb bestaan uit receiver, speler en front luidsprekers. Voor beide geldt dat je voor informatie beter naar een winkel toe kan gaan om te kijken en te luisteren en de site van de fabrikant kunt bezoeken voor de mogelijkheden. De reviews op kieskeurig zijn nl. persoonlijk en dus niet objectief. Wil je een goede review, dan kun je die het beste dus zelf maken.

    @freeman2705
    In de rubruik 'Mijn Thuisbioscoop kun je een topic aanmaken waarin je kunt beschrijven welke hardware je gebruikt. Foto's zijn in dit geval wel interessant, maar zullen de TS niet veel wijzer maken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    @steven075:
    Voor 800-1000 kun je best een leuke set kopen, al moet je daarvoor wel voor jezelf een keuze maken of je compleet 5.1 wilt beginnen of met een basis. Een basis kan bvb bestaan uit receiver, speler en front luidsprekers. Voor beide geldt dat je voor informatie beter naar een winkel toe kan gaan om te kijken en te luisteren en de site van de fabrikant kunt bezoeken voor de mogelijkheden. De reviews op kieskeurig zijn nl. persoonlijk en dus niet objectief. Wil je een goede review, dan kun je die het beste dus zelf maken.

    @freeman2705
    In de rubruik 'Mijn Thuisbioscoop kun je een topic aanmaken waarin je kunt beschrijven welke hardware je gebruikt. Foto's zijn in dit geval wel interessant, maar zullen de TS niet veel wijzer maken.
    Had je toevallig nog even op de datum van de post gelet
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Tuurlijk, maar dit topic is nog steeds niet gesloten en er wordt ook nog steeds op gereageerd.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #13

    Standaard

    Door wie?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Door wie?
    Door jullie

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Door jullie
    :veryfunny:
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    @ freeman2705: voor dit soort berichten hebben we een speciaal topic: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=33742
    Daar zal je bericht beter tot z'n recht komen dan in dit topic.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  17. #17

    Standaard Home cinema

    Hallo,

    Ik zou mij graag een home cinema setjes van Panasonic( SC-BT230EG ) aanschaffen. Kan er mij iemand vertellen of dit een waardige set is, of kan ik voor die prijsklasse (+-500 Euro ) beter vinden?

    Groetjes

  18. #18

    Standaard

    Als je een waardige set zoekt, kun je beter een set met een losse receiver en een aktieve sub nemen. Die kosten wel wat meer, hebben meer mogelijkheden en zijn goedkoper in het gebruik dan een alles-in-één setje.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter 1234 Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik zou mij graag een home cinema setjes van Panasonic( SC-BT230EG ) aanschaffen. Kan er mij iemand vertellen of dit een waardige set is, of kan ik voor die prijsklasse (+-500 Euro ) beter vinden?

    Groetjes
    Persoonlijk zou ik dit niet doen. Het betreft hier namelijk een alles-in-1-set. Dat is leuk en compact, maar als de blu-rayspeler onderdeel stuk gaat, kun je het hele apparaat weggooien. De reden hiervoor is dat het apparaat geen HDMI-ingangen heeft zodat je geen externe apparaten die HD-beeld en -geluid ondersteunen, kunt aansluiten. Zonde van je geld dus!

    Ik zou zelf kijken naar een mooie losse receiver. Voorbeelden:
    - Onkyo TX-SR508 (€309)
    - Onkyo TX-SR608 (€484)

    De receiver vormt de basis van je set en is feitelijk een meerkanaals versterker waarop je (veel) speakers kunt aansluiten (zie lijstje hieronder). Daarnaast heeft een receiver heel veel aansluitingen om diverse losse apparaten aan te kunnen sluiten. Denk aan blu-rayspeler, cd-speler, spelcomputer, mediaplayer, PC, etc.

    Een receiver is flexibel voor wat betreft het aantal speakers dat je erop aansluit. Je hebt de volgende mogelijkheden:
    - (2.0) 2 frontspeakers
    - (2.1) 2 frontspeakers + subwoofer
    - (3.0) 2 fronspeakers + 1 centerspeaker
    - (3.1) 2 fronspeakers + 1 centerspeaker + subwoofer
    - (4.0) 2 frontspeakers + 2 rearspeakers
    - (4.1) 2 frontspeakers + 2 rearspeakers + subwoofer
    - (5.0) 2 frontspeakers + 1 centerspeaker + 2 rearspeakers
    - (5.1) 2 frontspeakers + 1 centerspeaker + 2 rearspeakers + subwoofer
    - (6.0) 2 frontspeakers + 1 centerspeaker + 2 rearspeakers + back centerspeaker
    - (6.1) 2 frontspeakers + 1 centerspeaker + 2 rearspeakers + back centerspeaker + subwoofer
    - (7.0) 2 frontspeakers + 1 centerspeaker + 2 rearspeakers + 2 surround back speakers
    - (7.1) 2 frontspeakers + 1 centerspeaker + 2 rearspeakers + 2 surround back speakers + subwoofer


    Nog een groot voordeel is dat JIJ bepaalt welk merk en type speakers erop aangesloten wordt. Dit geldt ook voor de blu-rayspeler, mediaplayer, etc.

    Je ziet 't al, een receiver biedt veel mogelijkheden. Dit is een groot voordeel, want het stelt jou in de gelegenheid om je set in meerdere stappen op te bouwen. Je koopt bijvoorbeeld eerst de receiver met 2 frontspeakers en een blu-rayspeler.
    Wanneer je weer wat geld over hebt kun je de overige speakers bijkopen tot het aantal dat je wilt gaan gebruiken (en in je kamer goed kwijt kunt).

    Onder de streep is het duurder dan een alles-in-1-set, maar wel veel beter qua kwaliteit en flexibiliteit.

    Tip: speakers kun je heel goed en voordelig 2de hands kopen. Er zijn veel liefhebbers die steed upgraden en hun oude (vertroetelde) componenten verkopen. Wel altijd eerst even beluisteren op jouw receiver voordat je tot aankoop overgaat!
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 19-11-2010 om 13:16 Reden: 2de hands tipje toegevoegd
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Had je toevallig nog even op de datum van de post gelet
    Geschiedenis, of toch heden?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Geschiedenis, of toch heden?
    FF denken.....

    Sommige posts bevatten zeer oude berichten, als je daar op reageert..... is het geschiedenis en ben je even de tijd kwijt geweest.

    Reageer je op recente berichten, dan heet dat ook wel het heden, dan ben je wel bij de tijd

    Sommigen reageren wel eens een beetje traag en sommigen wel alert maar zijn desondanks nooit bij de tijd.

    Het is maar net waar je met je gedachten bent.....
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •