De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Help me mijn ideale film te zoeken

    Kijk, ik heb nou eens zin om een ideale film te bekijken, en misschien willen jullie daarbij helpen. ik zal opnoemen wat voor sort film het moet zijn:

    -Een horror/thriller, met een beetje bloed maar niet overdreven, iets zoals Carrie.
    -Iets geloofwaardigs, waar je daarna nog van denkt: dat zal toch niet echt gebeuren?
    -Iets onheilspellends, en dan nog het liefst iets wat eigenlijk niet eng is, zoals kabouters,clowns, enz.
    -Als het kan uit de jaren 70/80, heeft altijd zo'n aparte stijl.
    -Einde waar je mond van open valt.
    Wat ik bijvoorbeeld een geweldige film vond, wat Cat's eye van stephen king, omdat ik dat eerste verhaal van die roker, die zijn vrouw werd verkracht enzo, en dan op het laatst ook die halve vinger van zijn beste vriend zag(waar me mond dus van open viel), en dat verhaal met dat kaboutertje.

    Het liefst dus een kruising tussen IT, Carrie en Cat's eye. (toevallig allemaal stephen king, maar hoeft geen King film te zijn)
    Dus als je even tijd over hebt, help me dan de perfecte film te vinden alvast bedankt
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  2. #2

    Standaard

    The Shining van Kubrick heeft heel veel van de bovenstaande punten die je noemde.

  3. #3

    Standaard

    die heb ik laatst op TV gezien, maar gek genoeg vond ik die eigenlijk niet zo heel leuk... maar toch bedankt voor je reactie!
    ik zat misschien te denken aan The Omen, of Rosemary's Baby? of bevatten die helemaal nie deze punten? of heeft Stephen King misschien nog een film gemaakt zoals Cat's eye met (een van) deze punten? EDIT: nou kom ik ineens op nog een punt: Het moet dat onheilspellende hebben van The Twilight Zone!
    Laatst aangepast door Mick Schouten : 12-06-2007 om 19:30
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  4. #4

    Standaard

    Ik heb al wat gevonden: tales from the darkside
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  5. #5

    Standaard

    The Sixth Sense voldoet perfect aan al je criteria, behalve dan dat die niet uit de jaren '70 of 80 komt.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #6

    Standaard

    die moet ik idd ook nog eens op DVD hebben, wel ooit gezien.
    maar er is nog zo'n film (2 delen), Creepshow, met van die korte verhaaltjes, maar die is nooit hier in NL uitgebracht toch?
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  7. #7

    Standaard

    Ravenous uit 1999 steengoede film.

  8. #8

    Standaard

    zal ik ook eens proberen, maar eigenlijk raar dat een paar goede films (volgens imdb en mijzelf ) niet(meer) in NL verkrijgbaar zijn, zoals :
    Silver Bullet,
    Creep Show,
    Bodybags...
    toch jammer
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  9. #9

    Standaard

    The exorcist 1 + 2

    Polteirgeist, mischien valt die er net buiten.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  10. #10

  11. #11

    Standaard

    zooooo dan dank je wel, vooral die prom night interesseert me wel, doet me een beetje aan carrie denken
    maar denk niet dat er veel in NL verkrijgbaar zijn, vooral de wat mindere bekende..
    maar weet iemand iets over de film creep show in NL?
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mick Schouten Bekijk bericht
    zooooo dan dank je wel, vooral die prom night interesseert me wel, doet me een beetje aan carrie denken
    maar denk niet dat er veel in NL verkrijgbaar zijn, vooral de wat mindere bekende..
    maar weet iemand iets over de film creep show in NL?
    Creep show staat ertussen. Klik op de link en lees alles wat je wilt weten!

  13. #13

    Standaard

    nee, ik bedoel of ie ooit is uitgegeven/ uitgegeven gaat worden in NL
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  14. #14

    Standaard

    pffff... Luister naar mij:

    THE DESCENT

    imho de beste horrorfilm sinds tijden! Enorm spannend, geweldige sfeer en houd je constant vast... voldoet trouwens ook aan AL je eisen
    LG OLED 55C8
    LG UBK90 4K bluray speler
    Denon AVR-X1400H receiver
    Playstation 4 Pro

  15. #15

    Standaard

    Ok, bedank allemaal, ik denk dat ik er nu wel genoeg heb
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  16. #16

    Standaard

    The descent is idd een goeie film.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    voldoet trouwens ook aan AL je eisen
    Behalve deze:
    -Als het kan uit de jaren 70/80, heeft altijd zo'n aparte stijl.

    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  18. #18

    Standaard

    Wat je eerder al zelf zei Rosemarys baby
    want:
    Een horror/thriller, met een beetje bloed maar niet overdreven, iets zoals Carrie. klopt
    -Iets geloofwaardigs, waar je daarna nog van denkt: dat zal toch niet echt gebeuren? ja en nee, het speelt zich af in een geloofwaardige omgeving maar het geheel is niet echt geloofwaardig
    -Iets onheilspellends, en dan nog het liefst iets wat eigenlijk niet eng is, zoals kabouters,clowns, enz. Ja, het is een erg onheilspellende film en een baby is eigenlijk niet eng heh
    -Als het kan uit de jaren 70/80, heeft altijd zo'n aparte stijl. Heeft zeker een aparte stijl en komt uit de jaren 70
    -Einde waar je mond van open valt. Heeft een apart einde die je niet snel ziet aankomen, althans dat had ik toen ik het boek las
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  19. #19

  20. #20

    Standaard

    Saw. Een recente, maar erg sterk.

  21. #21

    Standaard

    jep, ook gezien
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    pffff... Luister naar mij:

    THE DESCENT

    imho de beste horrorfilm sinds tijden! Enorm spannend, geweldige sfeer en houd je constant vast... voldoet trouwens ook aan AL je eisen
    Vind ik ook.. komt niet uit de jaren ' 70/' 80 maar de sfeer is creepy
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  23. #23

    Standaard

    The Blob
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  24. #24

    Standaard

    Leprechaun.
    the Thing.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •