Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beste LCD-tv van rond een meter

    Het is bijna zo ver, binnen nu en 2 maanden ga ik een LCD-tv kopen.
    Nu is mijn vraag: Welke is de beste op dit moment van rond de meter (iets meer)?
    Ik hoor veel goede geluiden over de nieuwe Sony full-hd tv's

    Bedankt alvast!
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  2. #2

    Standaard

    Onlangs ben ik bij Vandenborre geweest en daar stond de Philips 42PF9831D (een LCD van 107cm met Ambilight).
    De prijs was wel rond de 3500€ maar het was veruit het mooiste en scherpste beeld van al de LCD- en plasma schermen die er stonden.
    Ze zeggen nochtans dat ge voor grote beeldschermen beter voor een plasma gaat maar aan dit LCD-scherm kon er geen enkel plasmascherm tippen.
    Ik was eerst zinnens om voor de panasonic TH 42PV70 of de TH 42PV700 te gaan maar het beeld is een stuk minder dan die Philips.
    Nu ga ik nog wachten tot ik de nieuwe Full HD plasma van Panasonic (TH 42 PY700) heb gezien voor ik mijn keuze ga maken.
    Enjoy every day

  3. #3

    Standaard

    Sharp heeft een hele mooi full hd 37" lcd.

    Een absolute aanrader: http://www.sharp.nl/php/p.php?par=18_522_no_1524
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Je kan ook even kijken naar de Philips 42PFL9832d, mooie tv met goede specs.
    Ik zelf heb ook veel interesse in deze tv, er wordt gezegd dat hij in september leverbaar is. Daar zul je dus helaas langer voor moeten wachten dan 2 maanden..
    Maar ik denk het wachten waard!

    http://www.ces.philips.com/product_d...=2&productID=3

  5. #5

    Standaard

    De beste......

    Waar wil je hem voornamelijk voor gaan inzetten.... TV kijken, gamen of DVD/HD/Blue Ray schijfjes kijken?
    Wat is je kijkafstand?
    Wat is je budget, heb je er voor over....

    De beste TV is die TV die je het meeste waar geeft voor zijn geld in jouw situatie.

    (het is tegenwoordig niet simpel om zomaar even een TV te kopen, Full HD-HD Ready, Plasma of LCD of een projectie TV en daarin ook weer diverse mogelijkheden etc etc)
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De beste......

    Waar wil je hem voornamelijk voor gaan inzetten.... TV kijken, gamen of DVD/HD/Blue Ray schijfjes kijken?
    Wat is je kijkafstand?
    Wat is je budget, heb je er voor over....

    De beste TV is die TV die je het meeste waar geeft voor zijn geld in jouw situatie.

    (het is tegenwoordig niet simpel om zomaar even een TV te kopen, Full HD-HD Ready, Plasma of LCD of een projectie TV en daarin ook weer diverse mogelijkheden etc etc)
    Ik wil hem voor meerdere zaken gaan gebruiken, tv kijken, gamen, dvd en blue ray,. Ben namelijk van plan tzt een ps3 te halen.
    De kijkafstand is rond de 3 en halve meter.
    Budget ja, laten we maximaal rond de 2500 euro zeggen.
    Ik neig op dit moment meer naar een lcd omdat deze overdag minder reflecteren (dit is tenminste wat ik gehoord heb)

    Ik hoop dat ik zo een beetje makkelijker heb gemaakt om advies te geven.

    Gr Remco
    Laatst aangepast door RJI : 17-06-2007 om 14:04
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    Ik wil hem voor meerdere zaken gaan gebruiken, tv kijken, gamen, dvd en blue ray,. Ben namelijk van plan tzt een ps3 te halen.
    De kijkafstand is rond de 3 en halve meter.
    Budget ja, laten we maximaal rond de 2500 euro zeggen.
    Ik neig op dit moment meer naar een lcd omdat deze overdag minder reflecteren (dit is tenminste wat ik gehoord heb)

    Ik hoop dat ik zo een beete makkelijker heb gemaakt om advies te geven.

    Gr Remco
    Met dat budget zou ik zeker ook bij Loewe kijken.

    Ik blijf er overigens bij dat de Sharp ook heel mooi en dan heb je nog ongeveer de helft van je budget over....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    Ik wil hem voor meerdere zaken gaan gebruiken, tv kijken, gamen, dvd en blue ray,. Ben namelijk van plan tzt een ps3 te halen.
    De kijkafstand is rond de 3 en halve meter.
    Budget ja, laten we maximaal rond de 2500 euro zeggen.
    Ik neig op dit moment meer naar een lcd omdat deze overdag minder reflecteren (dit is tenminste wat ik gehoord heb)

    Ik hoop dat ik zo een beetje makkelijker heb gemaakt om advies te geven.

    Gr Remco
    Mmm, een multifunctionele TV, nog net niet de computer erop maar voor de rest moet hij inzetbaar zijn. Ook overdag moet hij draaien en je hebt een hekel aan het feit dat er dan reflecties op kunnen treden, ook wil je wel betalen voor kwaliteit. Je hebt een heel mooi budget gekozen voor de aanschaf van je TV, meer een budget dat riekt naar de neiging om voor Full HD te gaan, je openingspost laat dat ook al doorschemeren.

    Je kijkafstand is behoorlijk groot, zeker als je een Full HD wilt hebben en daarvan dan ook nog de eigenschappen wilt beleven. Je schreef al, een metertje of iets meer, ik heb eens ergens gelezen dat je voor Full HD 3x de schermhoogte moet aanhouden......, maar dat lijkt me wel een beetje veel van het goede, heb net even de hoogte van mijn eigen scherm opgemeten, deze bedraagt ongeveer 68cm, dit maal 3 en dan kom je op een kijkafstand van rond de 2 meter. Mijn minimale kijkafstand is volgens de fabrikant 2,20 meter en mijn schermmaat is 55 inch. Dit voldoet goed, bij mij is de kijkafstand tussen de 2,5 en 3 meter. Jij moet nog een half metertje extra overbruggen, dat zal dan ook nog wel lukken, maar voor Full HD belevenis zou daar al weer een iets groter scherm tegenover horen te staan als ik alles goed begrepen heb.....

    Als je voor Full HD wilt, dan heb je al begrepen dat het wel iets meer mag worden dan metertje..... dat wordt een dikke meter om de eigenschappen van Full HD volledig te kunnen benutten. Bij plasma is de minimale maat voor Full HD al 42inch, dit omdat men technisch moeite heeft om de pixels zo klein te krijgen dat ze ook allemaal passen op het scherm, bij LCD krijgt men dit met gemak op een 37 inch scherm en als het al enig nut zou hebben dan zou het ook op 32 inch en kleiner kunnen, maar dan heb je al snel het idee achter een computer monitor te zitten....

    Als je LCD wilt, dan komen de volgende 3 toestellen wel in aanmerking om eens wat nader te bekijken:

    http://www.kieskeurig.nl/product/0A5...A5004836B4.htm

    http://www.kieskeurig.nl/product/EFA...EF00320E57.htm

    http://www.kieskeurig.nl/nl/product....2571E70041FAC1

    Persoonlijk zou ik je mijn eigen TV aanraden, zit ook in je prijsklasse, geeft perfect beeld en heeft bij jouw kijkafstand een perfect beeldformaat:

    http://www.kieskeurig.nl/product/D40...E70044EA0F.htm

    Dit zijn maar een paar voorbeelden, de voorgestelde beeldformaten zijn maar minimaal voor wat betreft je kijkafstand, voor LCD modellen is het riant, maar eigenlijk is dit meer het domein van de plasma's. Eigenlijk lijkt mij 46 inch nog wat aan de krappe kant, maar als ik de reviews zo lees kan het er net mee door, ik zou als ik jouw was zeker niet kleiner gaan.

    BTW, bij Samsung krijg je er tot half juli een Logan fiets bij cadeau:wink:
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Sony 40W2000. Dat zou de beste LCD moeten zijn die er op dit moment te koop is. Sony 40X2000 kun je ook naar kijken. Beeld zou nog ietjes beter zijn maar de prijs is fors hoger.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  10. #10
    MrFixxiT
    Guest

    Standaard

    Ik zou zelf goed opletten bij het kopen van een Philips op dit moment, zeker als je van plan bent een PS3 te kopen. Philips adverteert met Full HD, maar op dit moment accepteren ze nog geen 1080P als input-signaal.

    Dit kun je trouwens ook zien als je goed in de specs kijkt op de Philips site zelf.

    En ja, ze zeggen dat het een Full HD Panel is, maar ik ben van mening dat ze je daarmee om de tuin leiden.Natuurlijk de panel zelf kan gewoon 1080 beeldlijnen aan, maar.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MrFixxiT Bekijk bericht
    Ik zou zelf goed opletten bij het kopen van een Philips op dit moment, zeker als je van plan bent een PS3 te kopen. Philips adverteert met Full HD, maar op dit moment accepteren ze nog geen 1080P als input-signaal.

    Dit kun je trouwens ook zien als je goed in de specs kijkt op de Philips site zelf.

    En ja, ze zeggen dat het een Full HD Panel is, maar ik ben van mening dat ze je daarmee om de tuin leiden.Natuurlijk de panel zelf kan gewoon 1080 beeldlijnen aan, maar.
    Hoezo kun je het in de specs zien? Ik kan namelijk niet zomaar iets vinden watz egt dat het P signaal niet indersteund word bij een resolutie van 1080.. ?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wiellem Bekijk bericht
    Hoezo kun je het in de specs zien? Ik kan namelijk niet zomaar iets vinden watz egt dat het P signaal niet indersteund word bij een resolutie van 1080.. ?
    Nee, maar het blijkt wel zo te zijn.

    Ik weet er ook het fijne niet van maar er waren berichten dat er lcd's die als Full HD schermen werden verkocht (en dus overweg moeten kunnen met 1080p) slechts maximaal met 1080i overweg kunnen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #13

    Standaard

    de sharp full hd lcd tv heb ik gehad en was er niet tevreden over.
    heb ook de samsung full hd lcd gehad.
    maar voor mijn zeker geen lcd meer.
    heb mijn oude plasma van panasonic weer terug gehaald van boven.
    ik zou voor de nieuwe panasonic plasma gaan kijken.
    zowel bij de sharp als bij de samsung is 1080p alleen via de hdmi kabel beschikbaar, dat is bij elk merk.

  14. #14

    Standaard

    Ok... zou ik nog moeten overwegen om voor plasma te gaan. Met de onderstaande punten in gedachte.
    Ik wil hem namelijk gebruiken voor, tv kijken, gamen, dvd en blue ray,. Ben namelijk van plan tzt een ps3 te halen.
    De kijkafstand is rond de 3 en halve meter.
    Budget ja, laten we maximaal rond de 2500 euro zeggen.
    Ik neig op dit moment meer naar een lcd omdat deze overdag minder reflecteren (dit is tenminste wat ik gehoord heb)
    En ik wil de tv ook overdag gebruiken.

    Ik neig op dit moment het meest naar de Sony KDL-40W2000 , maar het kan ook zijn dat het uiteindelijk de Sony KDL-46W2000 wordt. Nog andere mogelijkheden?
    Of zit je met die schermgrootte meer in het gebied waar plasma zich begeeft.
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    Ok... zou ik nog moeten overwegen om voor plasma te gaan. Met de onderstaande punten in gedachte.
    Ik wil hem namelijk gebruiken voor, tv kijken, gamen, dvd en blue ray,. Ben namelijk van plan tzt een ps3 te halen.
    De kijkafstand is rond de 3 en halve meter.
    Budget ja, laten we maximaal rond de 2500 euro zeggen.
    Ik neig op dit moment meer naar een lcd omdat deze overdag minder reflecteren (dit is tenminste wat ik gehoord heb)
    En ik wil de tv ook overdag gebruiken.

    Ik neig op dit moment het meest naar de Sony KDL-40W2000 , maar het kan ook zijn dat het uiteindelijk de Sony KDL-46W2000 wordt. Nog andere mogelijkheden?
    Of zit je met die schermgrootte meer in het gebied waar plasma zich begeeft.
    Dan zijn er natuurlijk hele mooie Plasma alternatieven van bijvoorbeeld Panasonic. En overdag naar een plasma kijken is geen enkel probleem.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #16

    Standaard

    Maar gamen op een plasma is toch veel te risicovol, met inbranding?

    Dat hoor ik zo vaak, en is ook wat mij weerhoud van het aanschaffen van een plasma.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helle Bekijk bericht
    De prijs was wel rond de 3500€ maar het was veruit het mooiste en scherpste beeld van al de LCD- en plasma schermen die er stonden.
    Dat zegt niets natuurlijk. veel winkels die tv's verkopen schijnen onderling afspraken te hebben met de fabriek.

    Stel ze hebben zo'n afspraak met Phillips, wat ze dan doen is ze stellen de Phillips TV goed af terwijl ze de andere merken net iets minder goed afstellen; dan hebben die dus iets minder scherp beeld met net iets minder volle kleuren.
    Mijn Collectie VHS: (100) /DVD: (800+) / HD DVD: (43) /Blu-Ray: (0)

  18. #18

    Standaard

    @Wiellem, inbranden van plasmas is volgens alweer verleden tijd hoor, dat was iets uit de begintijd, maar de ontwikkeling staan niet stil.
    @Bas Hokke, winkels hebben marges waar ze op wekren en soms extraatjes bij een bepaald aantal verkopen van een bepaald merk. Op basis daarvan proberen ze consumenten wel naar bepaalde merken te sturen, maar de afstellingen van TV's zijn vaak toegankelijk voor het winkelend publiek dus om daarmee te spelen heeft alleen zin als het om modellen gaat waar geen publiek bij kan.

    Het verhaal over opzettelijk verkeerd afgestelde TV's om consumenten een verkeerde indruk te geven is dus niet waar. Bij elke verkoper kun je ook zelf de AB vragen en kijken hoe de instellingen staan. Kan dat niet, zou je als consument al bij jezelf te rade moeten gaan wat je voor verkoper hebt/wat voor winkel je bent.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    @Wiellem, inbranden van plasmas is volgens alweer verleden tijd hoor, dat was iets uit de begintijd, maar de ontwikkeling staan niet stil.
    @Bas Hokke, winkels hebben marges waar ze op wekren en soms extraatjes bij een bepaald aantal verkopen van een bepaald merk. Op basis daarvan proberen ze consumenten wel naar bepaalde merken te sturen, maar de afstellingen van TV's zijn vaak toegankelijk voor het winkelend publiek dus om daarmee te spelen heeft alleen zin als het om modellen gaat waar geen publiek bij kan.

    Het verhaal over opzettelijk verkeerd afgestelde TV's om consumenten een verkeerde indruk te geven is dus niet waar. Bij elke verkoper kun je ook zelf de AB vragen en kijken hoe de instellingen staan. Kan dat niet, zou je als consument al bij jezelf te rade moeten gaan wat je voor verkoper hebt/wat voor winkel je bent.
    De huidige Pio's branden echt nog in hoor....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #20

    Standaard

    Vooral de 42"-ers 7e generatie. De 50"-7e generatie schijnt wel veel beter te zijn.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  21. #21

    Standaard

    Momenteel zou ik de nieuwe FULL HD LCD lijn van Samsung overwegen. Zelf heb ik een 32" HD Ready LCD scherm van Philips staan waar ik erg tevreden over ben. Het onbetwiste voordeel van Philips blijft voor mij Ambilight maar daar moet je fan van zijn. (ikke wel dus) Maar als dat niet je ding is dan zeggik Samsung!

    Owh... en wat mij betreft: TRAP NIET IN DIE SONY BULLCRAP! Die zijn al jaren bezig met het afbreken van hun consumerproducts lijn. Magoe.. ik ben wdb bevooroordeeld

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    De huidige Pio's branden echt nog in hoor....
    Dat is toch juist alleen een Pio probleem?

  23. #23

    Standaard

    Ik heb zelf in maart ook een Sony KDL-40W2000 gekocht en een maandje later een PS3. Ben er tot nu toe zeer over te spreken. De 40X2000 heb ik ook naar gekeken, maar persoonlijk vond ik het prijsverschil niet de moeite waard (al moet ik zeggen dat het uiterlijk van de 40X2000 wel erg mooi is). Ik zat eerst ook de kijken naar een Philips, maar zoals hier al eerder gezegd: helaas geen 1080p-output.

  24. #24

    Standaard

    Beste LCD-tv van rond een meter
    ik wist eigenlijk niet eens dat er al ronde LCD schermen voor de consumentenmarkt waren .

  25. #25
    nescio
    Guest

    Standaard

    Als het was groter mag zijn. Sinds een week de Philips 47PFL9532D in het bezit.
    En tot in tegenstelling wat in deze draad wordt beweerd dit is wel een volledig 1080p scherm.
    Zelfs met ondersteuning van 24 !!! /25/30/50/60Hz.
    Ondersteunde computerformaat t/m 1920 x 1080p

    super strak beeld (DVD & Satelliet) als je al die "beeldverbeteraars" uitzet

    prijzen varieren enorm kijk maar op de bekende vergelijkingssite

    eerst gekeken naar de Sony 46", alleen door de mogelijke clouding problemen gewacht totdat dit model uitkwam.

    succes met je selectie

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •