De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.

Discussie: Guide plus

  1. #1
    anietsjuh
    Guest

    Unhappy Guide plus

    hoi hoi
    ik heb een vraagje ik heb een dvd recorder (panasonic dmr eh 52)
    nu hebben we sinds kort digitale tv en sinds dat kastje is aangesloten doet me guide plus het niet meer hij haalt nix meer binnen.
    mijn vraag is nu hoe kan dat?ligt dat nu aan dat kastje van de digitale tv of aan wat anders??
    heb alles al eens opnieuw ingesteld en alles opnieuw laten guiden zeg maar maar helaas pindakaas hij doet niks meer hij geeft steeds aan dat de dvd rec in standby modus moet staan om op te halen,maar hij staat op standby en doet niks
    heeft iemand een antw. dan alvast thnx

    anietsjuh8)

  2. #2

    Standaard

    Ik ga er even vanuit dat je alles hebt aangesloten zoals je kabeldecor advieseert. Dus de antenne kabel eerst naar de decoder en dan pas naar de recorder.
    In dat geval gebeurt het vaak dat de decoder (min of meer onbewust) de guideplus info uit het signaal weg filtert.
    Ik verwacht dat wanneer je de antenne kabel eerst naar de recoder laat gaan en daarna pas naar de decoder dat alles goed komt.

    Dit is een vrij vaak voorkomend probleem, doordat de iedere fabrikant hun apparaat als eerst, en daarmee van het "beste" signaal" voorzien wil hebben.
    Opzich is het echter het verstandigst om eerst de recoder aan te sluiten om zo ok vanaf een analoog kanaal een zo goed mogelijke opname mogelijkheid te hebben. Voor de digitale tv maakt het in de meeste gevallen voor de kwaliteit niet uit of eerst de deocder of eerst de recorder aangesloten is.

    Succes

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door anietsjuh Bekijk bericht
    hoi hoi
    ik heb een vraagje ik heb een dvd recorder (panasonic dmr eh 52)
    nu hebben we sinds kort digitale tv en sinds dat kastje is aangesloten doet me guide plus het niet meer hij haalt nix meer binnen.
    mijn vraag is nu hoe kan dat?ligt dat nu aan dat kastje van de digitale tv of aan wat anders??
    heb alles al eens opnieuw ingesteld en alles opnieuw laten guiden zeg maar maar helaas pindakaas hij doet niks meer hij geeft steeds aan dat de dvd rec in standby modus moet staan om op te halen,maar hij staat op standby en doet niks
    heeft iemand een antw. dan alvast thnx

    anietsjuh8)
    Mooi je hebt digitale TV..... en wat heb je gedaan met je analoge TV?

    Die decoder is 1 zender tegelijk, of je moet een twintuner hebben, maar je informatie is maar karig..... ik heb digitale TV....

    via de kabel?
    via de sat?
    via Digitenne?
    welke decoder heb, is het een twin of single tuner?

    Om nu informatie te krijgen zal ook de decoder aan moeten staan op de zender die de informatie bevat, je recorder zal op de ingang moeten staan waarop de decoder is aangesloten om de informatie binnen te kunnen halen.

    Digitale TV... niet altijd even fijn
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Als je geen analoge kabel meer hebt, dan zul je moeten aangeven dat je de Guide Plus+ data via de externe decoder wilt binnenhalen. Verder moet je decoder dan altijd op het host kanaal staan wanneer de data wordt opgehaald. Nu ondersteunt Panasonic volgens mij geen G-link (via infrarood kabeltje), dus kan je recorder de decoder niet automatisch op het juiste kanaal zitten wat dus erg lastig is. Of... je moet je decoder zo kunnen programmeren dat ie op de tijden dat data wordt geladen de decoder automatisch op het host kanaal wordt gezet.

  5. #5
    houwelinga
    Guest

    Thumbs down Digitale TV van KPN?

    Hallo,
    Als je Digitale TV van KPN hebt, dan hoef je niet verder te zoeken; KPN bezit de hufterigheid om het signaal van Guideplus niet door te geven. Ik heb hetzelfde probleem ook en navraag bij KPN leert dat zij het signaal niet doorgeven omdat ze zelf al hun eigen EPG hebben.....
    Helaas dus, misschien toch maar een andere provider zoeken? (ik doe het wel in ieder geval!)

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door houwelinga Bekijk bericht
    Hallo,
    Als je Digitale TV van KPN hebt, dan hoef je niet verder te zoeken; KPN bezit de hufterigheid om het signaal van Guideplus niet door te geven. Ik heb hetzelfde probleem ook en navraag bij KPN leert dat zij het signaal niet doorgeven omdat ze zelf al hun eigen EPG hebben.....
    Helaas dus, misschien toch maar een andere provider zoeken? (ik doe het wel in ieder geval!)
    Weet je dat zeker? Ik heb volgens mij toch al op verschillende plekken gelezen dat Guide Plus+ gewoon werkt i.c.m. met Digitenne van de KPN. Of bedoel je misschien de IP variant van de KPN genaamd Mine? Vaak weten de helpdeskmedewerkers van de 'kabelboeren' niet eens af van het bestaan van Guide Plus+ en zeggen dan maar gewoon dat dat niet wordt ondersteund. Het Guide Plus+ signaal is volgens mij iets wat standaard 'meelift' met een host channel, wat in het geval van Nederland Eurosport is.

  7. #7

    Post Geen data van een aantal zenders

    Ik krijg sinds enkele weken geen programmainformatie van een aantal zenders (net 5, veronica en nog een paar). Wat te doen

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mew Bekijk bericht
    Ik krijg sinds enkele weken geen programmainformatie van een aantal zenders (net 5, veronica en nog een paar). Wat te doen
    Lekker laten gaan, is toch meer reclame dan inhoud
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Thumbs down guide plus

    Citaat Oorspronkelijk gepost door anietsjuh Bekijk bericht
    hoi hoi
    ik heb een vraagje ik heb een dvd recorder (panasonic dmr eh 52)
    nu hebben we sinds kort digitale tv en sinds dat kastje is aangesloten doet me guide plus het niet meer hij haalt nix meer binnen.
    mijn vraag is nu hoe kan dat?ligt dat nu aan dat kastje van de digitale tv of aan wat anders??
    heb alles al eens opnieuw ingesteld en alles opnieuw laten guiden zeg maar maar helaas pindakaas hij doet niks meer hij geeft steeds aan dat de dvd rec in standby modus moet staan om op te halen,maar hij staat op standby en doet niks
    heeft iemand een antw. dan alvast thnx

    anietsjuh8)
    ik had ook problemene r mee
    opgelost
    door de rec te verbinden met de tv en dit moet analoog zijn
    dus decoder nietr aanluiten op de dvd recorder

  10. #10

    Angry probleem met DVD speler en werking Guide plus

    Het niet meer werken van Guide plus op de DVD recorder heeft te maken met het contract dat Guide plus had met de analoge zender Eurosport. Ze hebben dit niet voortgezet met de
    digitale zender Eurosport hierdoor ontvang je geen gegevens meer.
    Dus is deze service geheel over en dat heeft dud niks met het soort DVD recorder te maken of hoe je hem aangesloten hebt.
    We moeten proberen op de een of andere manier contact op te nemen met Guide Plus Europe of zo om tot een oplossing van dit lastige probleem te komen.

  11. #11

    Standaard

    De berichtgeving is erg wisselend. In ons geval zegt kabelaar Caiway dat Eurosport is gestopt en zegt een beheerder van het Caiway klantenforum dat het signaal nog steeds wordt uitgezonden.

    I.i.g. heeft Caiway vanaf 1/12 het Eurosportkanaal uit het analoge pakket gegooid, samen met tig andere zenders.

    In beide gevallen zijn mensen met een DVD/HD recorder gedupeerd, want zonder host-kanaal niet meer makkelijk programmeren.

    Wie neemt er actie!?
    NOMEN DOMINII HABEO ERGO SUM

  12. #12

    Standaard

    Ik heb in februari 2015 noodgedwongen moeten overstappen van ziggo naar caiway. Ik heb het "alles in een pakket" met behoud van het analoge signaal ivm de hd / dvd recorder. Wie kan mij vertellen hoe de Guide Plus (host bij ziggo: EUROSPORT) bij caiway ingesteld moet worden? Heb van alles al geprobeerd maar ik krijgt de EPG van Guide Plus er niet meer op.

    mvrgr Piet

  13. #13

    Standaard

    Als Eurosport nog analoog verkrijgbaar is bij je moet je het net als bij Ziggo instellen. Ik heb zelf een Pioneer met Guideplus en heb toen handmatig Eurosport analoog gekoppeld. En het werkt. Welke recorder heb je?

  14. #14

    Standaard

    Bedankt.
    Ik ga het proberen. Mijn recorder is ook een Pioneer type: DVR 555H-S.
    Ik begrijp uit je antwoord dat ziggo of caiway geen verschil maakt.

  15. #15

    Standaard

    Dag allemaal, hier nog even een reactie van Piet.
    Het is gelukt om guide plus weer te installeren.
    De host heb ik handmatig ingesteld op kanaal 19 (eurosport) in de regio Twente.
    Wat wel heel belangrijk is, om minimaal 24 uur te wachten en de hd / dvd recorder gedurende deze tijd standby te laten staan.

    Groet Piet.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •