De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard PC aansluiten op Samsung LE32S81B

    NOTE: M'n alinea's staan even allemaal apart in quotes omdat anders de tekst allemaal op elkaar gaat plakken (heb even wat problemen met de forumcode), vandaar dat ik het even zo heb gedaan. Je kunt gewoon doorlezen.
    Ik heb zelf bar weinig verstand van technische zaken, heb al op meerdere fora niet de benodigde hulp kunnen vinden dus vandaar dat ik het hier eens probeer. Ik wil graag m'n televisie kunnen gebruiken als tweede PC-scherm.
    Uitleg: Ik heb een VGA-kabel tussen m'n systeemkast (PC) en m'n LCD-scherm (Samsung LE32S81B) geplaatst maar ik krijg nu geen beeld op m'n televisie. Ik wil de televisie als tweede beeldscherm aansluiten maar ik kom er zelf niet uit met behulp van de handleinding. De functie 'PC' blijft op m'n televisie op grijs staan, wat wil zeggen dat het een niet selecteerbare functie is.
    Er zijn hier vast mensen die hun PC op de televisie hebben aangesloten (misschien zelfs met dezelfde televisie), die mij kunnen helpen. Ik gok dat het bij de meeste Samsungs sowieso hetzelfde zal werken.
    Wat ik heb gedaan: Ik heb twee VGA-aansluitingen achterin m'n systeemkast. In de ene zit uiteraard m'n primaire PC-scherm, in de andere zit de televisie. Het gekke is (waarschijnlijk hoort het maar ik wil het toch graag even opmerken) dat de kabel van m'n PC-scherm omgekeerd zit t.o.v. de kabel in m'n televisie. Verduidelijking: Achterin m'n systeemkast zitten twee VGA-aansluitingen waarvan één met pinnetjes en één met gaatjes. Die met de pinnetjes zit op m'n PC-scherm, de gaatjes zitten aangesloten op m'n televisie.
    Na het aansluiten van de kabels ben ik de handleiding gaan lezen (uiteraard) en werd mij verteld dat ik de instellingen in m'n PC moest veranderen. Er staat dat ik naar de beeldscherm instellingen moet gaan en dat ik de resolutie moet veranderen (naar 1360 x 768), meer staat er eigenlijk niet! Ik heb zelf nog even naar de instellingen gekeken en het tweede scherm geselecteerd (je ziet twee van die schermpjes naar elkaar geïllustreerd) en aangevinkt dat ik 'Het windows-bureaublad uit wil breiden naar deze monitor'.
    Maar er gebeurt niks, in m'n televisiemenu blijft 'PC' onselecteerbaar en ik heb geen idee wat ik er mee aanmoet
    Elke vorm van hulp wordt zéér op prijs gesteld

  2. #2

    Standaard

    Probleem al weer opgelost. Een verkeerde VGA-kabel (pinnetjes én gaatjes) was de oorzaak. Daardoor was ik genoodzaakt de verkeerde kant in een VGA-aansluiting in m'n systeemkast te steken waar m'n videokaart helemaal niet achter zat maar m'n GPU (ofzo). Nu dus even op zoek naar een nieuwe kabel...

  3. #3

    Standaard

    Ehm, je videokaart is je GPU of begrijp ik je verkeerd?

  4. #4

    Standaard

    Heb deze tv zelf ook (lees de 28" versie), deze simpelweg via 'n DVI/HDMI kabel aangesloten, haarscherp beeld!

    Let wel zorg dat je drivers up2date zijn, mogelijk externe software zoals in het geval van 'n ATI chipset Catalyst Software, verder kan je bij beeldscherm instellingen aangeven welke output aanstaat of niet (mits je geen ext. software hebt).

    Verder heb ik het idee dat jij eerst met 'n seriele kabel in de weer bent geweest deze lijkt erg op de VGA poort verder zijn de video-out poorten altijd female sockets... zit er geen DVI poort op je GPU?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pokalapoketl Bekijk bericht
    Ehm, je videokaart is je GPU of begrijp ik je verkeerd?
    GPU = Graphic Processing Unit + Antwoord op de vraag = Ja

    mogelijk even aangeven welke GPU je hebt (aan de TS)
    Laatst aangepast door TJ Weissel : 16-06-2007 om 21:41
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel
    Verder heb ik het idee dat jij eerst met 'n seriele kabel in de weer bent geweest deze lijkt erg op de VGA poort verder zijn de video-out poorten altijd female sockets... zit er geen DVI poort op je GPU?
    Exact! Min of meer. Ik had inderdaad een VGA-kabel met male en female zijde, terwijl het aan beide kanten pinnetjes moeten zijn. En om die reden had ik de female kant van de kabel in het verkeerde VGA-gat achterin m'n systeemkast gestoken (die op de GPU, whatever that may be...). Opeens bedacht ik me dat ik een DVI-VGA verloopstukje had die wél op m'n videokaart aangesloten zit, alleen was het verloopstukje female en het einde van de kabel ook. En de kabel omdraaien was uiteraard geen optie omdat de female kant ook niet in m'n TV past Beetje ingewikkeld verhaal maar ik heb dus gewoon een verkeerde kabel en moet nu óf een kabel halen met aan beide kanten pinnetjes, óf ik moet een DVI-VGA verloopstukje halen met pinnetjes (die schijnen in iedere normale elektronica-zaak te koop te zijn) zodat ik daarmee de foute kabel kan omzijlen

  6. #6

    Standaard

    't Is gelukt! Ik type nu op m'n LCD-scherm van 82 cm Alleen kan iemand me vertellen hoe ik exact hetzelfde beeld krijg op m'n televisie als op m'n PC-monitor? Nu moet ik namelijk iets wat ik op m'n televisie wil zien naar m'n televisie toe slepen (de schermen staan ingesteld als 'naast elkaar', dus het is eigenlijk een letterlijke verbreding van m'n scherm). En weet iemand hoe ik ook het geluid uit m'n televisie kan laten klinken? Nu hoor ik alles (ook het geluid van filmpjes e.d. die ik op m'n televisie zie) namelijk via de computer... Bij voorbaat dank!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    En weet iemand hoe ik ook het geluid uit m'n televisie kan laten klinken? Nu hoor ik alles (ook het geluid van filmpjes e.d. die ik op m'n televisie zie) namelijk via de computer... Bij voorbaat dank!
    Heb je deze kabel nodig.



    Een kant gaat de PC in en eentje de TV in.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  8. #8

    Standaard

    Dit is wel heel erbamelijk hoor... waarom niet je pc niet digitaal aan je HT hangen?

    analoog is zo passé en doet je nieuwe scherm teniet ..
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  9. #9

    Standaard

    En hoe doe ik dat dan, TJ Weissel? Ik dacht dat deze kabel de goeie zou zijn:

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    En hoe doe ik dat dan, TJ Weissel? Ik dacht dat deze kabel de goeie zou zijn:
    Ik zou je geluid via Spdif of Toslink aan je amp hangen, en het beeld via 'n DVI-HDMI kabel doen maar dat is mijn gedachte
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  11. #11

    Standaard

    Heb m'n beeld nu via DVI-VGA gedaan. En geluid is leuk als het digitaal is maar het is geen pré. Heb ook geen geweldig stel boxen staan dus geluidskwaliteit heeft voorlopig geen hoge prioriteit. Tenzij zo'n Spdif of Tsolink kabel niet veel duurder is dan zo'n zwart naar rood-wiite kabel :wink:

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Heb m'n beeld nu via DVI-VGA gedaan. En geluid is leuk als het digitaal is maar het is geen pré. Heb ook geen geweldig stel boxen staan dus geluidskwaliteit heeft voorlopig geen hoge prioriteit. Tenzij zo'n Spdif of Tsolink kabel niet veel duurder is dan zo'n zwart naar rood-wiite kabel :wink:
    goedkope toslink haal je bij 'n elektronica boer voor 2 euro meer, geen hoogwaardige kabel maar altijd beter dan 'n cheap RCA kabeltje.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  13. #13

    Standaard

    Ok, dank voor het advies. Wat zie HD er trouwens schitterend uit zeg. Wat HD-promo filmpjes gedownload en ik zit echt te watertanden

  14. #14

    Standaard

    Weten jullie misschien antwoord op het volgende!
    Ik heb alles perfect aangesloten maar mijn scherm is groen!
    HELP!!!!

  15. #15

    Standaard

    Een kijken wat voor een signaal en bron je uitstuurt op welke in/uitgang....
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  16. #16

    Standaard probleem

    Ik heb ook een probleem.

    Ik wil mijn PC aansluiten op mijn TV (Samsung LE32S81B), met een VGA kabel. Ik ben vandaag naar de winkel gegaan om zo een kabel te gaan halen ( met aan beide kanten de pinnetjes)

    Ik heb mijn pc aan de TV gehangen, maar mijn TV herkent het niet.. Hij doet alsof er gn PC aanhangt.

    Als ik in het menu naar 'source' ga kijken, staat PC nog steeds lichtgrijs, wat wil zeggen dat het een niet selecteerbare functie is.

    Iemand een idee??

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •