Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HD Beamer advies voor +/-1000 euro

    Hallo allemaal,

    Zoals zovelen ben ik op zoek naar advies voor het kopen van een beamer.. je wordt op internet doodgegooit met informatie
    Ik krijg het idee dat elke situatie persoonlijk bijna is , daarom deze topic. Ik kom er zelf niet meer uit, bij kieskeurig zeggen ze bij elke beamer dat het geweldig is die hem gekocht hebben.... vanaf 500 euro al...

    Anyways, waar ik advies in wil is ik wil een goeie HD DVD beamer om op +/- 3M afstand van het doek te projecteren (+/- 2meter denk ik?)

    Welke beamer is slim om te kopen, mag eventueel nog iets duurder zijn dan 1000 euro, als ik maar iets goeds heb waar ik geen spijt van krijg.
    Als het moet kan ik mn kamer wel donker maken, maar soms hoeft het niet eens te donker te zijn begreep ik, ligt aan wat voor beamer je koopt ANSI lumen en welk doek.

    Ook ben ik bereid +/- 200 euro uit tegeven voor een 16:9 doek, begrijp al grijs met zwarte randen ofzo? Maar iemand een type ook?

    Gewoon als het kan die beamer, zit je altijd goed en dit projectie scherm, dan zou ik super blij zijn, want ik word gek als ik op internet zoek, meeste threads zijn ookal 1 jaar oud..

    Ik zat te denken eerst om een mega LCD TV te kopen van 112cm ofzo (HD ready), maar ja.. denk toch dat dit goedkoper is, je zit al gauw denk met heavy LCD rond 2500 euro...

    Thnx alvast hoop dat ik reactie krijg.
    Dirk.
    Laatst aangepast door DirkSeven : 02-07-2007 om 16:55

  2. #2

    Standaard

    Ik kijk al even uit naar die dingen, maar ik denk dat je voor zo'n 1100 euri het beste met een Sanyo Z5 splinternieuw weggaat.

    Suc6,

    G

  3. #3

    Standaard

    Ik heb een Epson TW700. Is duurder, maar je hebt meteen een trigger out voor je scherm, de sanyo heeft dit dan weer niet, maar Sanyo is zeker een hele goede projector.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nmbs Bekijk bericht
    Ik heb een Epson TW700. Is duurder, maar je hebt meteen een trigger out voor je scherm, de sanyo heeft dit dan weer niet, maar Sanyo is zeker een hele goede projector.

    Thnx en wat gebruik je voor project scherm? toevallig type ofzo?
    Ik wil er dus best gewoon 1 kopen voor 200 euro ipv zelf iets fabriceren

  5. #5

    Standaard

    Kijk ook naar de Optoma HD70, heel veel beamer voor dat geld!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    De Panasonic PT-AX100 kun je voor iets meer dan 1000 euro vinden bij online-aanbieders; dit is een bijzonder fraaie projector. Let wel dat dit een "HD-Ready" projector is (720p); een full HD projector (1080p) ga je voor deze prijs nog niet vinden.

    Wat betreft het scherm: kijk een naar een manuele R-Series Black van Beamax. Kies wel voor matwit (en geen grijs 'hoog contrast' scherm).
    Bedankt, lijkt me idd wel een aardige beamer gewoon voor dat geld.
    Mja, zou je dan voor wat meer geld voor 1080p gaan zelf? Ik denk dat het wel goed genoeg is, ik projecteer dan denk op ongeveer 2 meter scherm, zit op 3 meter van het scherm dan ongeveer.

    Op zich is denk 780p goed genoeg.

    En dan b.v. dit scherm:
    10250 R-series manual projector screen 213x122 16:9 (Out of Stock)
    of
    10249 R-series manual projector screen 179x101 16:9

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DirkSeven Bekijk bericht
    Bedankt, lijkt me idd wel een aardige beamer gewoon voor dat geld.
    Mja, zou je dan voor wat meer geld voor 1080p gaan zelf? Ik denk dat het wel goed genoeg is, ik projecteer dan denk op ongeveer 2 meter scherm, zit op 3 meter van het scherm dan ongeveer.
    1080p gaat je niet een beetje meer kosten maar heeeeel veel meer.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #8

    Standaard

    Voor de door jou genoemde prijzen kun je best wel beginnen, echter zie ik nergens bekabeling e.d. begroot. Wil je het maximale uit de projector halen met hd ontkom je niet aan een hdmi kabel. Die kan ook aardig oplopen, afhankelijk van merk en lengte. Heb je al gemeten hoe lang de kabel tussen speler en projector moet worden?

    Wat projectoren betreft zijn er voor rond de € 1000,-- zeker mooie hd ready projectoren. Waar je wel op moet letten omdat je graag ca. 2 meter breed wilt gaan projecteren dat de projector voor een bepaalde breedte op een bepaalde minimale afstand moet hangen tenopzichte van het scherm. Als je bv de Optoma Themescene hd70 neemt (kost € 921,--) moet je deze op minimaal 3.16 meter hangen vanaf het scherm als die 2 meter breed is. Ook de plafondhoogte is van belang ivm offset.

    Qua schermen ben je het voordeligst uit met een spanscherm. Een goed handmatig scherm van Beamax, de 10229 kost € 270,--. Kijken gaat hier prima mee, maar zal nooit zo mooi worden als met een spanscherm. Wil je wel net zo strak als een spanscherm kijken met een oprolbaar scherm, kom je gauw in m silver electrische klasse van Beamax en dan betaal je al gauw meer dan € 1000,-- voor het scherm alleen.

    Wat verduisteren betreft, alle goede hd projectoren zitten rond de 600 lumen en wil je daarmee optimaal kijken ontkom je niet aan verduisteren. Dat heb je ook met een lcd of plasma hoor. Die kunnen natuurlijk meer licht hebben maar met veel zon inval is dat ook niet meer optimaal. Tja, ooit een bioscoop gezien met ramen erin??

    Geef eens wat meer info. Hoe groot is de ruimte? Hoe hoog is je plafond? Je kunt ook op sites van epson etc, www.themescene.tv bekijken met een calculator hoe je projector moet hangen...

    Maar hoeveel wij ook zeggen, neem die, neem die ander. Ga vooral zelf kijken. Want jij bent de enige die weet wat jij mooi vind...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Voor de door jou genoemde prijzen kun je best wel beginnen, echter zie ik nergens bekabeling e.d. begroot. Wil je het maximale uit de projector halen met hd ontkom je niet aan een hdmi kabel. Die kan ook aardig oplopen, afhankelijk van merk en lengte. Heb je al gemeten hoe lang de kabel tussen speler en projector moet worden?

    Wat projectoren betreft zijn er voor rond de € 1000,-- zeker mooie hd ready projectoren. Waar je wel op moet letten omdat je graag ca. 2 meter breed wilt gaan projecteren dat de projector voor een bepaalde breedte op een bepaalde minimale afstand moet hangen tenopzichte van het scherm. Als je bv de Optoma Themescene hd70 neemt (kost € 921,--) moet je deze op minimaal 3.16 meter hangen vanaf het scherm als die 2 meter breed is. Ook de plafondhoogte is van belang ivm offset.

    Qua schermen ben je het voordeligst uit met een spanscherm. Een goed handmatig scherm van Beamax, de 10229 kost € 270,--. Kijken gaat hier prima mee, maar zal nooit zo mooi worden als met een spanscherm. Wil je wel net zo strak als een spanscherm kijken met een oprolbaar scherm, kom je gauw in m silver electrische klasse van Beamax en dan betaal je al gauw meer dan € 1000,-- voor het scherm alleen.

    Wat verduisteren betreft, alle goede hd projectoren zitten rond de 600 lumen en wil je daarmee optimaal kijken ontkom je niet aan verduisteren. Dat heb je ook met een lcd of plasma hoor. Die kunnen natuurlijk meer licht hebben maar met veel zon inval is dat ook niet meer optimaal. Tja, ooit een bioscoop gezien met ramen erin??

    Geef eens wat meer info. Hoe groot is de ruimte? Hoe hoog is je plafond? Je kunt ook op sites van epson etc, www.themescene.tv bekijken met een calculator hoe je projector moet hangen...

    Maar hoeveel wij ook zeggen, neem die, neem die ander. Ga vooral zelf kijken. Want jij bent de enige die weet wat jij mooi vind...
    Hoi hoi

    Wow, dit is al een super antwoord! bedankt
    Ik ga hier wel wat aan hebben zo in z'n totaliteit aan tips al _o_

    Ik denk dat ik qua beamer toch uitkomt rond de 1000 euro, dus b.v. De Panasonic PT-AX100 of Themescene hd70 zoals je zegt.
    Qua scherm, toch maar die van 270 euro ofzo, idd voor nu is dat wel even duur genoeg dan Ik heb idd nog geen idee wat een hdmi kabel kost.
    Momenteel heb ik ook nog geen HD-DVD speler, alleen een dvd-speler set + surround set LX8300SA van philips. Was toen ik het kocht ook iets van 500 euro ofzo.

    Die staat nu ongeveer 4 meter vanaf m'n bank (muur bijna).

    Hoogte van plafond is 2.58 meter hoog. M.n bank zou dan ongeveer 3 meter vanaf het project scherm komen. De muur erachter zit bijna op 4 meter (3,80 ofzo).
    Ik zit bijna met m;n hoofd bij de muur dus is afstand ruim voldoende, beamer komt dan ongeveer op 4 meter afstand van scherm.

    Mja, kwa bekabeling, zou je dan al gauw zitten op 8 meter denk ik
    Tenzij ik b.v. de speler (HD-speler of Blueray) op een plankje maak bij de beamer en dan maar m'n surround set kabels ga verlengen.
    Heb een AV Subwoofer (aansluiting momenteel op m'n DVD speler). Dus hoop dat ik die dan ook weer heb op eventuele andere speler.

    Kortom wel wat opties, dus als je nog wat tips heb graag!
    Ik heb nu eindelijk het gevoel dat ik ergens kom en beetje weet wat ik wil en wat ik dan nodig heb.
    Op zich kunnen de extra kosten qua bekabeling / speler er nog bij, dus ik wacht nog even af wat jij of jullie nog voor tips hebben

    Thnx-

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Ik heb zelf momenteel de voorloper (Panasonic PT-AE900). Ik gaf het alleen aan omdat je het in je opening post had over een HD beamer. Voor Full HD ben je toch nog minstens 3000 euro kwijt.



    Da's een beetje wat je zelf prefereert. Ik heb hier een M-Silver 220x128 op bijna 5 meter afstand (plaatje), en het zou wat mij betreft gerust nog iets groter mogen zijn (niet gedaan omdat ik dan met de centerspeaker in de problemen zou komen). Zeker als je overweegt om (op termijn) naar HD content te gaan, zou ik gaan voor het 213 scherm ipv het 179. Bedenk dat er nog 10 cm breedte af gaat ivm de omkadering.

    Bij SD materiaal (DVD's) zul je wel de beperkingen iets nadrukkelijker gaan zien; dat is bij een kleiner scherm natuurlijk weer minder het geval.
    thnx voor de tips. Ook idd wel mooi beamer
    keuze's keuze's hehe

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DirkSeven Bekijk bericht
    Hoi hoi

    Wow, dit is al een super antwoord! bedankt
    Ik ga hier wel wat aan hebben zo in z'n totaliteit aan tips al _o_

    Ik denk dat ik qua beamer toch uitkomt rond de 1000 euro, dus b.v. De Panasonic PT-AX100 of Themescene hd70 zoals je zegt.
    Qua scherm, toch maar die van 270 euro ofzo, idd voor nu is dat wel even duur genoeg dan Ik heb idd nog geen idee wat een hdmi kabel kost.
    Momenteel heb ik ook nog geen HD-DVD speler, alleen een dvd-speler set + surround set LX8300SA van philips. Was toen ik het kocht ook iets van 500 euro ofzo.

    Die staat nu ongeveer 4 meter vanaf m'n bank (muur bijna).

    Hoogte van plafond is 2.58 meter hoog. M.n bank zou dan ongeveer 3 meter vanaf het project scherm komen. De muur erachter zit bijna op 4 meter (3,80 ofzo).
    Ik zit bijna met m;n hoofd bij de muur dus is afstand ruim voldoende, beamer komt dan ongeveer op 4 meter afstand van scherm.

    Mja, kwa bekabeling, zou je dan al gauw zitten op 8 meter denk ik
    Tenzij ik b.v. de speler (HD-speler of Blueray) op een plankje maak bij de beamer en dan maar m'n surround set kabels ga verlengen.
    Heb een AV Subwoofer (aansluiting momenteel op m'n DVD speler). Dus hoop dat ik die dan ook weer heb op eventuele andere speler.

    Kortom wel wat opties, dus als je nog wat tips heb graag!
    Ik heb nu eindelijk het gevoel dat ik ergens kom en beetje weet wat ik wil en wat ik dan nodig heb.
    Op zich kunnen de extra kosten qua bekabeling / speler er nog bij, dus ik wacht nog even af wat jij of jullie nog voor tips hebben

    Thnx-
    Qua afmeting kun je bv een hd70 wel ophangen. Komt de projector ca. 20cm van het plafond te hangen.

    Ik zie dat je Philips LX8300SA set component heeft. Omdat je toch niet eerst hd dvd of blu ray neemt kun je de dvd speler ook eerst component aansluiten. bij http://www.mcsnet.nl/index.html?targ...3.html&lang=nl kun je een mooie componentkabel kopen. Kost je ca. 60 euro denk ik. Een goede hdmi gauw een paar honderd euro. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Qua afmeting kun je bv een hd70 wel ophangen. Komt de projector ca. 20cm van het plafond te hangen.

    Ik zie dat je Philips LX8300SA set component heeft. Omdat je toch niet eerst hd dvd of blu ray neemt kun je de dvd speler ook eerst component aansluiten. bij http://www.mcsnet.nl/index.html?targ...3.html&lang=nl kun je een mooie componentkabel kopen. Kost je ca. 60 euro denk ik. Een goede hdmi gauw een paar honderd euro. :wink:
    Ik heb even gekeken, component video kabeltje kost 30 euro.
    HQ PRO component video kabel + 10 meter
    Euro 35,00

    De HDMI kabel kost 60 euro voor 10 meter? die moet ik hebben zeker? (Is de duurste uitvoering).

    HDMI Kabel professioneel. Uitstekende kabel voor optimaal resultaat Voorzien van vergulde aansluitingen met metalen stekkers voor een nog betere afscherming De kabel is voorzien van extra ferriet kernen voor een betere demping. in PRO-X1 kwaliteit

    Omdat je zegt paar honderd euro.. wil wel zeker weten dat goeie kabels zijn, voor Component video en HDMI.

    thnx again

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DirkSeven Bekijk bericht
    Ik heb even gekeken, component video kabeltje kost 30 euro.
    HQ PRO component video kabel + 10 meter
    Euro 35,00

    De HDMI kabel kost 60 euro voor 10 meter? die moet ik hebben zeker? (Is de duurste uitvoering).

    HDMI Kabel professioneel. Uitstekende kabel voor optimaal resultaat Voorzien van vergulde aansluitingen met metalen stekkers voor een nog betere afscherming De kabel is voorzien van extra ferriet kernen voor een betere demping. in PRO-X1 kwaliteit

    Omdat je zegt paar honderd euro.. wil wel zeker weten dat goeie kabels zijn, voor Component video en HDMI.

    thnx again
    Die pro heb ik ook wel gehad. Mooie kabel voor een eerlijke prijs. Topt een Oehlbach met gemak!. Over kabelprijzen en kwaliteti kunnen we beter een nieuw draadje opstarten..lol
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Die pro heb ik ook wel gehad. Mooie kabel voor een eerlijke prijs. Topt een Oehlbach met gemak!. Over kabelprijzen en kwaliteti kunnen we beter een nieuw draadje opstarten..lol
    omg is het zo erg lol
    nou ja keek zomaar ff op die link en zag daar niets meer staan, dit was de duurste dus vandaar.

    Nja, dan kijk ik wel even dan misschien heb ik nog niet alles daarbekeken
    thnx voor je tips, ga ik denk maar even op deze beamer uit

  15. #15

    Standaard

    Hmmz, zit zelf ook te kijken naar een goede beamer tot 1200 euro, maar zat te kijken naar de Panasonic PT-LB51NTE XGA/2000 ANSI WIRELESS. Verschrikkelijk mooi ding, meerdere keren in 't echt gezien. In dit topic lees ik dat de Sanyo PLV-Z5 heel goed is. Heeft wel veel meer ansi-lumen. Welke moet ik kopen?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Die Panasonic is een data beamer (met 4:3 paneel). Voor HT gebruik zou ik altijd een HT beamer kiezen. De Panasonic PT-AX200E ligt binnen je budget, evenals de Sanyo Z5, Epson EMP-TW700 en Optoma Themescene HD73. Allemaal prima projectors in die prijsklasse.
    Hmm, ja, dat klopt inderdaad, het is een databeamer.. Ik zal de beamer hoofdzakelijk gebruiken voor films, en deels voor spellen, foto's etc. Zelf woon in en Rotterdam en de enige twee zaken (die ik ken) waar ik de beamers uitgebreid kan testen zijn Correct en Mediamarkt (hoewel... Mediamarkt.... liever niet). Van alle zelf bekeken beamers kwam die 4:3-Panasonic er erg goed uit, ook voor films. Qua zwart=zwart was 'ie voornamelijk ook erg goed.

    Weten jullie nog een goede zaak in de Randstad die veel beamers heeft en waar je op je gemak kunt vergelijken?

  17. #17

    Standaard

    Ik heb zelf een panasonic PT-ax200e en ben hier erg te spreken over,
    Wat ik erg belangrijk vond is dat hij een flinke lichtopbrengst heeft ,wat het ook mogelijk maakt om overdag redelijk goed te kijken.

  18. #18

    Standaard

    Kijk eens op de website van alternate.nl
    In Ridderkerk is een showroom aanwezig.

    M.v.g. Michael

  19. #19

    Standaard

    Bedankt! Ik zit nu zwaar te twijfelen tussen de PT-AX200E en de Sanyo PLV-Z5. Heeft iemand enig idee waar ik die twee beamers naast elkaar / in dezelfde winkel kan zien?

    Bart

  20. #20

    Standaard

    Ik heb morgenochtend een afspraak in Alblasserdam

  21. #21

    Standaard

    En de regen uit Road to Perdition is ook een aanrader.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #22

    Standaard

    Vanmorgen de twee beamers (PT-AX200E en de PLV-Z5) bekeken in een mooie showroom, waar alleen die twee getoond werden. Beide: erg mooi spul. Beamers zijn in een/twee jaar echt veelveel beter geworden. Ik ervoer de Panasonic scherper, hetgeen vooral te zien is in de gezichten. Verder hebben de twee beamers dezelfde lens, die op drie meter zo'n 2 meter breed beeld projecteert (16:9, dus ca. 1.13 hoog).

    Ergens eind deze maand koop ik de PT-AX200E icm plavondbevestiging en breedbeeld-projectiescherm van 2.13 m breed (mat-wit) voor € 1349,-.

  23. #23

    Standaard

    Wat ik hoorde was dat de Z5 ook een vorm van smooth-screen-techniek heeft, naast elkaar was dat goed te zien.

  24. #24

    Standaard

    Hmm, na het zien van prachtige 42" LCD-schermen in dezelfde prijsklasse aan 't twijfelen: LCD-scherm of beamer? Wat zijn de grote voordelen/nadelen.....

  25. #25

    Standaard

    Vraag jezelf eens af:

    A: Wil ik snel en gemakkelijk eventueel ook overdag met de gordijnen open film kunnen kijken? (maakt de grootte mij iets uit?)

    of

    B: Wil ik zo dicht mogelijk thuis de bioscoop benaderen en heb ik daar wat meer moeite voor over? (Wil ik / kan ik verduisteren). Lamp gaat ca. 1500 a 2000 uur mee en kost ca. 400 euro. Een projector moet je niet ter vervanging van een tv kopen, maar er bij.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •