Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 49 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard De EC is een onderzoek begonnen naar de concurrentiestrijd tussen blu-ray en hd-dvd

    De Europese Commissie is een onderzoek begonnen naar de concurrentiestrijd tussen blu-ray en hd-dvd. Het vermoeden bestaat dat de blu-ray-groep het spel niet helemaal eerlijk speelt.

    De EC vindt het nogal merkwaardig dat slechts één van de acht grote filmstudio's, namelijk Universal pictures, uitsluitend hd-dvd gebruikt, terwijl vijf producenten voor blu-ray hebben gekozen: Sony Pictures, Disney, Twentieth Century Fox, Lions Gate Entertainment en MGM. Paramount en Warner Bros. ondersteunen beide formaten. Het is niet duidelijk waar de voorkeur voor blu-ray vandaan komt. Medio juni heeft de EC aan de studio's die slechts één formaat ondersteunen, gevraagd om uit te leggen waarom ze juist daarvoor hebben gekozen. De EC hoopt hierdoor te weten te komen of de blu-ray-fabrikanten wellicht verboden tactieken hebben gebruikt om de studio's over te halen tot het exclusieve gebruik van hun formaat.

    De verkopen van zowel hd-dvd als blu-ray zijn nog tamelijk gering. In totaal zijn er tot en met vorige maand 1,8 miljoen blu-ray schijfjes verkocht, tegen 1,3 miljoen hd-dvd's. De film 'The Departed' van Warner Bros., die op beide formaten werd uitgebracht, werd 85.000 maal verkocht op blu-ray en 60.000 maal op hd-dvd. Van de versie op de klassieke dvd werden er 7,7 miljoen verkocht.

    De nogal magere acceptatie van de nieuwe generatie dvd's kan onder andere verklaard worden met de noodzaak om een dure hdtv aan te schaffen, voordat er van een duidelijke verbetering van de beeldkwaliteit genoten kan worden. Ook willen de meeste consumenten waarschijnlijk afwachten welk formaat de strijd wint, alvorens tot aanschaf over te gaan.

    source: WSJ
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Wat algemeen bekend is dat Sony iig de rechten van MGM zeer abrubt heeft opgekocht (als aanval tegen HDDVD), van het verder bovenstaande is mij niets bekend... ...maarjah zo zie je maar er zijn meer mensen die het er niet mee eens zijn dat BluRay voorgetrokken wordt
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  4. #4

    Standaard

    Als je alle technische zaken van beide tegenover elkaar legt, heeft BR de meeste kansen wat voornamelijk schuilt in de grotere opslagcapaciteit en de regiocodering, iets waar filmmaatschappijen erg blij mee zijn. Vanuit commercieel oogpunt dus geen verkeerde keuze, vooral omdat naast films uiteraard ook de consoles (nu alleen nog PS3) maar ook dataopslag voor thuis hiermee gemoeid zijn. Persoonlijk denk ik dat de EC gewoon niets beters te doen heeft. Ook BR wordt niet voorgetrokken maar heeft in theorie de betere kaarten. Of de praktijk dat ook zal bevestigen is alleen maar afwachten.

    Wat zal er gebeuren als de EC zou ontdekken dat BR niet helemaal correct te werk is gegaan, een boete? een verbod op BR? slechte publiciteit? wie zegt dat er niet gewoon een stel HD-DVD lobbyisten in die EC zitten die hun macht gaan misbruiken om HD-DVD te promoten?
    Damn, het lijkt wel een filmscript .

  5. #5

    Standaard

    Was er ook niet 'n film/docu over de video-formats ?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  6. #6

    Standaard

    Uitslag kan ik je nu al vertellen:
    Blu-ray heeft een extra beveiliging(bd+)
    Blu-ray heeft vanaf het begin regiocoderingen op de discs

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henkske22 Bekijk bericht
    Uitslag kan ik je nu al vertellen:
    Blu-ray heeft een extra beveiliging(bd+)
    Blu-ray heeft vanaf het begin regiocoderingen op de discs
    Wanneer dit gekraakt is, is dat *dure* voordeel ook weg.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Wanneer dit gekraakt is, is dat *dure* voordeel ook weg.
    Klopt, (volgens mij is het zelfs al gekraakt) maar filmmaatschappijen lopen liever achter de feiten aan dan dat ze zelf met iets innovatiefs komen zoals bijv de DVD (of HD of BR) veel eerder releasen, maximaal gebruik maken van demogelijkheden van de nieuwe formats, flutuitgaves uitbrengen die je net zo goed op DVD had kunnen kopen, dat soort dingen. Dat de EC nu dit onderzoek gaat doen blijft raar. Ze hadden beter kunnen gaan onderzoeken waarom de maatschappijen in hun monopoliepositie gewoon blijven doorgaan met op deze manier zoveel mogelijk geld uit 1 film te troggelen ten koste van de consument met zoveel uitgaves, zo lang wachten met schijf releases en de nieuwprijs van een net uitgebrachtte DVD.

  9. #9

    Standaard

    Het feit dat er nu al rereleases komen van eerder uitgegeven BluRay titels is toch al te zot ver woorden? (fifth element oa)

    Overigens niet te vergeten, Deze maanden komen de eerste HDDVD's van Dimension Films (weinstein co) en mogelijk ook al New Line Cinema (beide HD DVD Only).

    dus alles is nog mogelijk
    Laatst aangepast door TJ Weissel : 04-07-2007 om 14:41
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Het feit dat er nu al rereleases komen van eerder uitgegeven BluRay titels is toch al te zot ver woorden? (fifth element oa)
    Straks in de TKA:
    The fifth Element 1 disc op BR
    The fifth Element BR superbit
    The fifth Element Special Edition 2 disc op 1 BR
    The fifth Element Special Edition 2 disc BR
    The fifth Element Collectors Edition (met beeldje en kaarten)
    The fifth Element Special Collectors Edition (met beeldje en gesigneerde kaart)
    The fifth Element 2 disc BR
    The fifth Element Directors Cut
    The fifth Element Special Edition Directors Cut

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Het feit dat er nu al rereleases komen van eerder uitgegeven BluRay titels is toch al te zot ver woorden? (fifth element oa)
    Ook bij HD DVD.

    Amy of darkness:
    http://hddvd.highdefdigest.com/armyofdarkness_nc.html
    Unleased
    http://hddvd.highdefdigest.com/unleashed_nc.html

    Is gelijk aan de vorige uitgave, aleen kwa extras volledig uitgekleed, en geen DVD combo,... al is dat laatste eerder positief te noemen.

    Heerlijk om te zien hoe mensen zichzelf voor de gek houden, en dat laat duidelijk zien waar er paniek is.
    Laatst aangepast door Frenkel : 04-07-2007 om 18:16

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ook bij HD DVD.

    Amy of darkness:
    http://hddvd.highdefdigest.com/armyofdarkness_nc.html
    Unleased
    http://hddvd.highdefdigest.com/unleashed_nc.html

    Is gelijk aan de vorige uitgave, aleen kwa extras volledig uitgekleed, en geen DVD combo,... al is dat laatste eerder positief te noemen.

    Heerlijk om te zien hoe mensen zichzelf voor de gek houden, en dat laat duidelijk zien waar er paniek is.
    Het gaat hier echter enkel om het ontbreken van de dvd layer.. de hd dvd blijft identiek.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    De nogal magere acceptatie van de nieuwe generatie dvd's kan onder andere verklaard worden met de noodzaak om een dure hdtv aan te schaffen, voordat er van een duidelijke verbetering van de beeldkwaliteit genoten kan worden. Ook willen de meeste consumenten waarschijnlijk afwachten welk formaat de strijd wint, alvorens tot aanschaf over te gaan.

    source: WSJ
    Met dit onderzoek en bovenstaande uitspraak gaat men volledig voorbij aan de benodigde hardware. Het is niet alleen een 'dure' HDTV, maar de nog veel te dure spelers waardoor mensen het aanzien. En het feit dat een aantal grote hardware fabrikanten het ook nog even aanzien.

    Wie is nu echt geïnteresseerd in High Definition? Dat is op dit moment nog maar een relatief kleine groep. De gemiddelde consument vindt DVD prima en het huidige lage prijsniveau acceptabel. De gemiddelde consument ziet niet de tekortkomingen van de DVD en zijn meer dan tevreden met het goede beeld dat DVD nu geeft.
    Er is maar een relatief hele kleine groep consumenten die oog hebben voor de hogere kwaliteit beeld en geluid die de nieuwe HD formaten potentieel bieden. Maar helaas is het op hardware gebied nog geen hoge kwaliteit dat geboden wordt.
    Toshiba is met zijn HD DVD speler(s) een positieve uitzondering. Dat zijn zeer goede spelers. Helaas is Toshiba op dit moment de enige die HD DVD spelers maakt (combi spelers even uitgezonderd). Er zijn beduidend meer aanbieders voor BD speler, zoals Sony, Philips, Sharp, Pioneer, Panasonic en Samsung. Maar geen van allen zijn dat nog echte hoge kwaliteitsspelers die het beste bieden op het gebied van beeld EN geluid, zowel HD als SD. Mede ook door de BD-Java 1.1 update. Dus wat gebeurt er.... men wacht af. Niet echt verwonderlijk.
    BD kan een belangrijke impuls krijgen als Denon inderdaad, volgens de geruchten, dit najaar met een BD speler gaat komen. Voor HD DVD lijkt geen uitbreiding in merken te komen, behalve via meer ondersteuning door middel van de combi-spelers waarmee onder andere LG en Samsung komen. De LG combi speler stelt teleur, ik heb zelf sterke twijfels of de combispeler een goede ontwikkeling is en of combi spelers echt hoge kwaliteitsspelers zijn/worden.

    Kortom, mijn mening is dat het onderzoek van de EC niets, maar dan ook niets zal toevoegen of veranderen.

  14. #14

    Standaard

    Volgens mij zou Onkyo ook met een HD-DVD speler komen maar het blijft verdacht stil op dat front.

  15. #15

    Standaard

    Voorlopig vind ik de verkoopscijfers (zie The Departed) veelzeggend genoeg.
    Ik wacht af.
    Ik zie er geen verbetering in om over te schakelen.
    Ik vind het feit dat er twee spelers zijn te belachelijk voor woorden (maar wel begrijpelijk ... money money).

    En heb je die doosjes gezien???

    Dat ze binnen een paar jaar het nog eens proberen.
    Totaal aantal film : teveel !
    Totaal aantal nog te bekijken film ... zucht :)

  16. #16

    Standaard

    Ik sluit me grotendeels bij Arnold aan. Behalve het punt van de combispelers.
    Hier valt voor HD-DVD nog wat te scoren als zij hun data vrijgeven voor gebruik in de combi-spelers, iets wat nu niet het geval is waardoor de LG combispeler niet volledig HD-DVD ondersteund. Ik denk dat juist in dit geval het aanbod van goede combispelers tegen redelijke prijzen het bestaan van beide formaten kan waarborgen. Wat ook nog kan en waar iedereen vooralsnog aan voorbij gaat is dat juist door de dure hardware beide formaten straks een stille dood sterven (zoals bijv laserdisc).

  17. #17

    Standaard

    Wat zijn we hier weer een watjes zeg....

    Ik lees overal: wachten, wachten,
    alsof iedereen het eeuwige leven heeft...?

    Ik leef nu en zie wel hoe het morgen gaat....

    klaarblijkelijk is het normaal al je geld in dvd's te verbrassen?
    Nou, dan liever mijn geld in 1080p weggooien....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Wat zijn we hier weer een watjes zeg....

    Ik lees overal: wachten, wachten,
    alsof iedereen het eeuwige leven heeft...?

    Ik leef nu en zie wel hoe het morgen gaat....

    klaarblijkelijk is het normaal al je geld in dvd's te verbrassen?
    Nou, dan liever mijn geld in 1080p weggooien....
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Wat zijn we hier weer een watjes zeg....

    Ik lees overal: wachten, wachten,
    alsof iedereen het eeuwige leven heeft...?

    Ik leef nu en zie wel hoe het morgen gaat....

    klaarblijkelijk is het normaal al je geld in dvd's te verbrassen?
    Nou, dan liever mijn geld in 1080p weggooien....
    AMEN

  20. #20

    Standaard

    Het lijkt erop dat Denon voor Blu-ray Disc kiest:
    http://www.engadget.com/2007/07/13/f...eiver-concept/

    Dat is interessant ....

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Wat zijn we hier weer een watjes zeg....

    Ik lees overal: wachten, wachten,
    alsof iedereen het eeuwige leven heeft...?

    Ik leef nu en zie wel hoe het morgen gaat....

    klaarblijkelijk is het normaal al je geld in dvd's te verbrassen?
    Nou, dan liever mijn geld in 1080p weggooien....
    Waren er maar meer mensen die zo dachten.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever Bekijk bericht
    Waren er maar meer mensen die zo dachten.

    Ik heb nu bij 4 mensen t verschil proberen te ontdekken en t is mij nog niet gelukt om verschil te zien. Full HD of HD ready. En met al die 720 en i en p dingen maken ze de markt zo enorm verwarrend dat iedereen denkt dat ze bij de neus worden genomen.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Trip Bekijk bericht
    Ik heb nu bij 4 mensen t verschil proberen te ontdekken en t is mij nog niet gelukt om verschil te zien. Full HD of HD ready.
    Waar zie jij het verschil niet tussen ?.
    Het verschil tussen DVD en HD DVD/Blu-Ray , of het verschil tussen HD Ready en Full HD ?

    En wat die techniek betreft zoals 720p vs 720i, of 1080p en 1080i,...daar gaat een gemiddelde consument zich echt niet in verdiepen.
    De LCD schermen vliegen als warme broodjes over de toonbank, maar vraag de koper eens naar de resolutie van zijn scherm en dergelijke, en de kans is klein dat hij die weet te vertellen.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    De gemiddelde consument vindt DVD prima en het huidige lage prijsniveau acceptabel. De gemiddelde consument ziet niet de tekortkomingen van de DVD en zijn meer dan tevreden met het goede beeld dat DVD nu geeft.
    Dit is natuurlijk puur gelinkt aan een perceptie die jij als HD liefhebber hebt. De "gemiddelde consument" zoals jij ze noemt vind aan HD ook een veelvoud aan tekortkomingen, zoals de wirwar van technische abacadabra: HD Ready, Full HD, 1080p, 1080i enz enz. De groep is wel de toekomst om te overtuigen omdat daar de massa aan verkopen ligt, en de grote groei in omzet. Ik vind voor mezelf HD wel interessant, alleen veel te duur. Ik ben blij welke opties DVD me nu bieden en hou deze kant nog wel even aan. Als ik in de winkels nu ook al 2-disc BD's liggen ben ik er toch al uit dat de grote opslagcapaciteit niet volledig benut wordt en je net als (bij Superbit bijvoorbeeld) gewoon bij de neus genomen wordt.

  25. #25

    Standaard

    Te lezen op Area DVD:

    USA: Weiterer Film-Anbieter entscheidet sich für Blu-ray Disc

    16.07.2007 (ks)
    In den USA wird zukünftig ein weiterer Film-Anbieter exklusiv Filme auf Blu-ray Disc-Format veröffentlichen. Der kleine Anbieter "Tartan Video" hat angekündigt, dass er ab Spätsommer die ersten Blu-ray Discs anbieten will. Tartan begründet die Entscheidung für die Blu-ray Disc damit, dass bereits die meisten Hollywood-Studios sich für die Blu-ray Disc entschieden hätten und somit der "Format-Krieg" schon zuende sei, bevor er richtig begonnen habe, so Tartan-Chef Hamish McAlpine
    Zu den ersten Veröffentlichungen von Tartan gehören Paul Verhoevens "Black Book" und der Ingmar Bergman-Film "Das siebente Siegel". Tartan bringt diese Filme zusammen mit der DVD in den Handel. Während Anbieter wie Warner und Universal bei HD DVD Kombi-Discs einsetzen, mit einer DVD auf der einen und einer HD DVD auf der anderen Seite des gleichen Datenträgers, verkauft Tartan zwei Discs (Blu-ray + DVD) in einer Verpackung.
    Bron: http://www.areadvd.de/news/2007/2007..._Blu-ray.shtml

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •