De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard IBAN BIC betaling naar Verenigd Koninkrijk

    Is het doen van een IBAN BIC betaling naar het Verenigd Koninkrijk ook kosteloos? Zo ja, moet het bedrag dan gewoon in euro's ingevuld worden en voor gedeelte kosten worden gekozen? Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    als ik me goed herinner moet je dat in euro's doen, en (aangezien UK binnen EU is) kost het verder niks (tenzij je meer dan € 50.000,-- ofzo wil overmaken? )...

    maar hierover kun je vast ook wel wat vinden op de site van je eigen bank


  3. #3

    Standaard

    Ik heb dit slechts een keer gedaan en ik doe het nooit meer. Ik weet niet of het in Nederland anders is dan in Belgie maar voor mij was een betaling naar Engeland in ieder geval niet gratis. Ik heb er een aanzienlijk bedrag aan kosten voor moeten betalen...

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper Peters Bekijk bericht
    Via IBAN en dan voor 'gedeelte kosten' gekozen?
    Tja, idd met IBAN maar een verkoper wil normaal het bedrag krijgen dat je hem schuldig bent dus niet met gedeelde kosten. Ik woon wel in Belgie dus ik weet niet of het voor jullie anders zou zijn...

  6. #6

    Standaard

    Maar als je voor 'gedeelte kosten' kiest is een IBAN-transfer gratis voor beide partijen

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper Peters Bekijk bericht
    Maar als je voor 'gedeelte kosten' kiest is een IBAN-transfer gratis voor beide partijen
    Die optie bestaat niet bij mijn online bankieren. Ik heb die overschrijving op de bank zelf laten doen. Voor alle andere landen heb ik altijd gratis overschrijvingen gedaan. Voor het Verenigd Koninkrijk niet...

  8. #8

    Standaard

    Toch zou dit moeten, aangezien het VK gewoon onderdeel is van de Europese Economische Unie. Zal eens met mijn bank bellen.

  9. #9

    Standaard

    Ben benieuwd wat de bank zegt. Kan me overigens wel voorstellen dat het overmaken naar de UK NIET gratis is, omdat de UK niet binnen de Euro-zone valt. Dat zou wel eens het criterium voor wel/niet gratis kunnen zijn.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  10. #10

    Standaard

    Wat is las is het criterium dat men lid is van de "Europese Economische Unie/Ruimte", ook niet-Euro landen zouden er onder vallen.

  11. #11

    Standaard

    En dan inderdaad dus ook de UK. Ben benieuwd....
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  12. #12

    Standaard

    Voor de zgn. verordeningslanden is een en ander geregeld in de Europese Verordening voor Buitenlands Betalingsverkeer (EC 2560/2001). Die houdt in dat de kosten voor een buitenlandse betaalopdracht gelijk moeten zijn aan het tarief dat geldt voor een binnenlandse betaalopdracht.
    Ook in Groot-Brittannië is deze verordening betreffende IBAN en BIC van kracht (echter met uitzondering van de Kanaaleilanden Guernsey, Jersey en Isle of Man) .

    Als je kiest voor de optie SHA (staat voor 'shared') worden de kosten gedeeld tussen de opdrachtgever en de begunstigde in het buitenland; de kosten in het binnenland zijn voor de opdrachtgever en de kosten in het buitenland zijn voor de begunstigde. Binnenlandse betaalopdrachten zijn in Nederland bij de meeste (of alle?) banken gratis, dat betekent dan automatisch dat in dat geval ook betalingen naar het buitenland gratis zijn voor de opdrachtgever. De begunstigde kan eventueel wel kosten in rekening gebracht krijgen. Mocht dit het geval zijn, dan zijn ze nooit hoger dan de kosten die voor een bijschrijving van een binnenlandse betaalopdracht in rekening worden gebracht. Of een bank kosten in rekening brengt (en de hoogte van dit bedrag) kan per bank/land verschillen.

    Via google

  13. #13

    Standaard

    Heb gebeld met ABN maar krijg te horen dat ik dan 1/1000ste van het bedrag + 5,50 zou moeten betalen ....

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper Peters Bekijk bericht
    Heb gebeld met ABN maar krijg te horen dat ik dan 1/1000ste van het bedrag + 5,50 zou moeten betalen ....
    Dit kan nooit juist zijn. ABN is net zo goed gebonden aan eerdergenoemde Europese Verordening als alle andere banken. Voor binnenlandse betalingen hoef je deze extra kosten ook niet te maken, dus dan moet volgens de bindende regels van de EU hetzelfde gelden voor buitenlandse betalingen aan inwoners van de Verordeningslanden (o.a. de UK).
    Zie ook de info hierover op de ABN website:

    Sinds 1 juli 2003 is de EC-verordening van kracht. Dit houdt in dat een overboeking naar elk willekeurig land van de Europese Unie wordt verwerkt tegen hetzelfde tarief als een binnenlandse betaling, mits de betaling voldoet aan de volgende criteria:

    * Binnen of tussen EU-landen
    * In euro’s
    * Transferbedrag tot en met EUR 50.000,-
    *Voorzien van een volledige en correcte IBAN en BIC
    * Op basis van met de begunstigde gedeelde transactiekosten (shared).


    http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/internationaal_betalen/ec-verordening.html

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Dit kan nooit juist zijn. ABN is net zo goed gebonden aan eerdergenoemde Europese Verordening als alle andere banken. Voor binnenlandse betalingen hoef je deze extra kosten ook niet te maken, dus dan moet volgens de bindende regels van de EU hetzelfde gelden voor buitenlandse betalingen aan inwoners van de Verordeningslanden (o.a. de UK).
    Zie ook de info hierover op de ABN website:

    Sinds 1 juli 2003 is de EC-verordening van kracht. Dit houdt in dat een overboeking naar elk willekeurig land van de Europese Unie wordt verwerkt tegen hetzelfde tarief als een binnenlandse betaling, mits de betaling voldoet aan de volgende criteria:

    * Binnen of tussen EU-landen
    * In euro’s
    * Transferbedrag tot en met EUR 50.000,-
    *Voorzien van een volledige en correcte IBAN en BIC
    * Op basis van met de begunstigde gedeelde transactiekosten (shared).

    http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/internationaal_betalen/ec-verordening.html
    dat is hem dan waarschijnlijk


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •